Optyczne.pl

Partnerzy



proclub.pl - Profesjonalny Sklep Fotograficzny, Profesjonalny Sklep Foto, Sklep Fotograficzny, Sklep Foto, Sklep wideo, Sklep video, sprzęt Foto, sprzęt Fotograficzny, sprzęt video, sprzęt wideo, produkty fotograficzne, produkty Foto, produkty video, produkty wideo, akcesoria Foto, akcesoria fotograficzne, akcesoria video, akcesoria wideo, kamery video, kamery wideo, Aparaty fotograficzne, aparaty cyfrowe, kamery cyfrowe, Lustrzanki, bezlusterkowce, obiektywy zoom, Macro, Makrofotografia, Monitory, filtry, filtry Foto, filtry fotograficzne, filtry video, filtry wideo, wypożyczalnia sprzętu Foto, CPS, Macro fotografia, warsztaty fotograficzne, szkolenia, studio fotograficzne, wyposażenie studia,  zdjęcia, fotografia, kamera gopro, Hero Black, phantom, phantom 2,  full Frame, Canon, Sony, Panasonic, Olympus, Pentax, Nikon, Leica, Fujifilm, 
Lumix, Alfa, Sandisk, Hoya, Lowepro, Zoom, PowerShot, Ixus, EOS, Cinema, Legria, pełna klatka, Manfrotto, statywy, torby fotograficzne, torby Foto, torby video, torby wideo, futerały fotograficzne, plecaki fotograficzne, oświetlenie studyjne, GoPro, dji, Hero, ilce, Eizo, spiker, tamron, Zeiss, Tokina, gh4, om-d, lumix, dron, qadrotopter,  akcesoria, pen, nex, obiektywy, aparaty, kamery, zdjęcia, LensPen, Canon akcesoria, Sony akcesoria, Panasonic akcesoria, Olympus akcesoria, Leica akcesoria, Fujifilm akcesoria, Pentax akcesoria, Nikon akcesoria, GoPro akcesoria, karty pamięci.



Aktualności

Nowe obiektywy Voigtlander na targach CP+

Nowe obiektywy Voigtlander na targach CP+
23 lutego
2017 12:16

Zgodnie z zapowiedziami firma Voigtlander zaprezentowała na targach CP+ w Jokohamie trzy nowe modele obiektywów przeznaczonych dla pełnoklatkowych bezlusterkowców Sony Alpha.

Niestety nowe produkty wystawione były w zamkniętej gablocie, więc nie mogliśmy się bliżej z nimi zapoznać, ani tym bardziej wykonać przykładowych zdjęć.

Voigtländer NOKTON Classic 35 mm f/1.4 (E-mount)

Nowe obiektywy Voigtlander na targach CP+

Nowe obiektywy Voigtlander na targach CP+

Nowe obiektywy Voigtlander na targach CP+

Nowe obiektywy Voigtlander na targach CP+

Voigtländer NOKTON 40 mm f/1.2 Aspherical (E-mount)

Nowe obiektywy Voigtlander na targach CP+

Nowe obiektywy Voigtlander na targach CP+

Nowe obiektywy Voigtlander na targach CP+

Nowe obiektywy Voigtlander na targach CP+

Voigtländer MACRO APO-LANTHAR 65 mm f/2 Aspherical (E-mount)

Nowe obiektywy Voigtlander na targach CP+

Nowe obiektywy Voigtlander na targach CP+

Nowe obiektywy Voigtlander na targach CP+


Komentarze czytelników (32)
  1. szafir51
    szafir51 23 lutego 2017, 12:43

    nie wiem jak to się ma do jakości zdjęć ale z A7-mką wyglądają sexy :)

  2. Moriarty
    Moriarty 23 lutego 2017, 14:18

    Kurczę, fajne są - A7 coraz bardziej kusi. Apage, Satanas! :)

    Nawet czterdziestka 1.2, mimo światła, całkiem zgrabnie się prezentuje na tym korpusie. Lubię ogniskowe w okolicach 40, eh... Pozostaje mieć nadzieję, że obiektyw okaże się kompletnie do luftu i nie będę chciał go mieć! :))

  3. Szabla
    Szabla 23 lutego 2017, 15:38

    Makrówka tylko do 1:2?

  4. Rafiki
    Rafiki 23 lutego 2017, 15:51

    35mm wygląda seksi :)

  5. TS
    TS 23 lutego 2017, 15:59

    O, dopiero co wspomniałem o dynamicznym rozwoju FE ;) Super to wygląda, kosztuje pewnie adekwatnie, ciekawi mnie natomiast przyszłość bezluster APS-C z mocowaniem E, bo tu premier coś mało.

  6. Cichy
    Cichy 23 lutego 2017, 16:09

    Najciekawiej wygląda 40/1.2 która wydaje się nową konstrukcją być :) Niedługo w moich rękach wyląduje ;) 65 szkoda, ze nie jest odrobinę jaśniejsza, bo byłaby dla mnie idealną ogniskową do portretu.

  7. Borat
    Borat 23 lutego 2017, 16:34

    @TS

    Przecież każdy obiektyw systemu E możesz podłączyć do bezlusterowca APS-C łącznie z tymi Voigtlanderami.

  8. TS
    TS 23 lutego 2017, 16:42

    Ja nie uznaję takich kombinacji (podobnie EF -> EF-S), interesują mnie wyłącznie obiektywy projektowane pod dane pole obrazowe.

  9. Borat
    Borat 23 lutego 2017, 17:09

    Jakich kombinacji? To obiektyw systemowy podpinasz i robisz zdjęcia.

  10. Rafiki
    Rafiki 23 lutego 2017, 17:10

    @TS
    "interesują mnie wyłącznie obiektywy projektowane pod dane pole obrazowe."
    z jakiego powodu?

  11. TS
    TS 23 lutego 2017, 17:13

    Optymalizacja wymiarów i osiągów.

  12. ikit
    ikit 23 lutego 2017, 17:24

    @ TS
    '' interesują mnie wyłącznie obiektywy projektowane pod dane pole obrazowe. ''
    ''Optymalizacja wymiarów i osiągów. ''

    To kup sobie jakieś inne ale projektowane pod apsc 40/1.2 czy 35/1.4 o tych parametrach gadające z aparatem jak te są za duże:P

  13. ciszy
    ciszy 23 lutego 2017, 18:07

    @szafir51
    A no zgadzam się. 35 fajna malutka ale 40 jaśniejsza ehh szkoda tylko, że cena pewnie zmasakruje bo obiektywy zapowiadają się zacnie. A w systemie brakuje właśnie takich małych jasnych obiektywów. Czemu sony ich nie wypuszcza...może samyang coś pokaże małego i jasnego...

  14. dARTi
    dARTi 23 lutego 2017, 18:53

    Małe i jasne więc lista kompromisów jest bardzo długa i zawiera pewnie większość wad optycznych gdzie winieta jest najmniejszą z nich :). I to jest piękne w tych szkiełkach. U Sony by nie przeszły bo zaraz puryści zjedliby firmę za to, że w 21 wieku wypuszcza szkło które całkowicie odstaje od nowoczesnych mocno skorygowanych i kosmicznie ostrych konstrukcji. Ale takie szkło to dusza fotografii będącej pasją a nie źródłem utrzymania. I pod tym względem Sony A7 nie ma sobie równych ze względu na nieskończone możliwości kreacji twórczej przy stosunkowo niskiej (jak na FF śmiesznie niskiej) cenie zakupu. Kiedy wchodziłem w ten system w sumie niedługo po premierze większość ludzi śmiała się z niego. Teraz się to zmienia pewnie ze względu na niezłe tempo rozwoju szklarni. Niezłej szklarni. Ale dla mnie szklarnia systemowa jest nieistotna. Sony dało mi aparat bez ograniczeń. Taki jak chciałem. Dało mi narzędzie do kreatywnej zabawy w fotografię. I takie szkła są doskonałym uzupełnieniem mojej bajki :). Ktoś może powiedzieć, że przecież są inne bezlusterkowce które oferują te same możliwości a nawet w samym Sony od dawna były NEXy. Ok. Problem w tym, że takie szkło na mniejszej, gęstej matrycy nie sprawdza się zbyt dobrze bo było projektowane pod pełną klatkę i tylko na dużej matrycy da się z niego wyciągnąć przyzwoitą ostrość na pełnej dziurze..

  15. dARTi
    dARTi 23 lutego 2017, 18:58

    Stary Nokton Classic 35 mm f/1.4

    link

    Jeżeli nic nie popsują to takie zdjęcie wystarczy mi jako rekomendacja :D

  16. Borat
    Borat 23 lutego 2017, 19:58

    @TS

    Rozumiem, że obiektywów takich jak 70-200/4, 70-200/2.8, 135/2, 200/2.8 też nie używasz bo w żadnym systemie odpowiedników APS-C nikt nie produkuje.

  17. TS
    TS 23 lutego 2017, 20:13

    Dokładnie tak jest - dlatego używam m4/3 :). Ale czasem mam ochotę na korpus z większą matrycą, o ile właśnie będą zaprojektowane specjalnie do niego szkła.

  18. matzll
    matzll 23 lutego 2017, 20:29

    40/1.2 to dla mnie zakup z gatunku "shut up and take my money" :)
    Uwielbiam tę ogniskową, Voigtlandery i f/1.2 oczywiście też :)

    Coś o terminie wprowadzenia na rynek było?

  19. PDamian
    PDamian 23 lutego 2017, 20:30

    TS
    "interesują mnie wyłącznie obiektywy projektowane pod dane pole obrazowe."

    -czyli połączenie Samyangów: 12/2, 21/1.4, 35/1.2, 50/1.2, Meike 6.5/2.0 z aparatami m4/3 odpada?

    Z resztą nowy Olympus M.Zuiko 12-100/4 PRO chyba też, bo on w przeciwieństwie do powyższych nie kryje całej klatki m4/3 link

  20. PDamian
    PDamian 23 lutego 2017, 20:38

    Zresztą

  21. kubsztal
    kubsztal 23 lutego 2017, 21:05

    @Szabla,
    nie pierwszy raz: link

  22. Szabla
    Szabla 23 lutego 2017, 21:37

    Moja Wołna-9 też tak miała :)

  23. kubsztal
    kubsztal 23 lutego 2017, 22:37

    Rosyjskie czy niemieckie, co za różnica ;)

  24. grzegorz_maj
    grzegorz_maj 24 lutego 2017, 00:33

    Gdyby jeszcze APD wsadzili, żeby zrównoważyć te obwódki..

    A co do kompromisów: W Loxiach za wymiary płaci się światłem, ale nie jakością.

  25. matzll
    matzll 24 lutego 2017, 07:29

    @grzegorz_maj

    "A co do kompromisów: W Loxiach za wymiary płaci się światłem, ale nie jakością."

    czyli nadal czymś się płaci ;) Kwestia priorytetów. Ja jednak wolę światło.

  26. sloma_p
    sloma_p 24 lutego 2017, 11:43

    @grzegorz_maj - APD? Proszę bardzo -> link :D

  27. Jaromir
    Jaromir 24 lutego 2017, 12:14

    Sony to system bez szklarni.

  28. Borat
    Borat 24 lutego 2017, 16:38

    @Jaromir

    Doprawdy... link

  29. zoom2
    zoom2 24 lutego 2017, 16:57

    @TS,
    jestes jeszcze gimbusem czy już jesteś w liceum?

  30. grzegorz_maj
    grzegorz_maj 24 lutego 2017, 19:06

    @sloma_pl
    Pomysł ciekawy, ale wiadomo ile światła traci się na celofanie ;P - a może Sony do A99 powinno oferować wymienne lustro z filtrem APD ;-)

    (chociaż tu filtr jest prostopadle, więc straty nie powinny być duże)

  31. grzegorz_maj
    grzegorz_maj 24 lutego 2017, 19:38

    Nie jest tak źle (Voigtlander NOKTON 40mm F1.2 Aspherical)
    link
    link
    link

  32. sloma_p
    sloma_p 24 lutego 2017, 19:52

    Światło się traci, ale jest z czego ;) Poza tym trzeb umieścić "celofan" zaraz za przysłoną, więc pomysł z Soniaczem nie wyjdzie :(

    To oczywiście wszystko żarty, ale ciekawe, czy dałoby się wstawić taki filtr do Petzvala od Lomo?

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.