Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Tokina Opera 50 mm f/1.4 FF

Tokina Opera 50 mm f/1.4 FF
28 lutego
2018 08:01

Tokina dołączy wkrótce do oferty pierwszy obiektyw z nowej linii „Opera” należącej do segmentu premium. Model Opera 50 mm f/1.4 FF wyposażony będzie m.in. w pierścieniowy ultradźwiękowy silnik AF, uszczelniony korpus oraz elektroniczny mechanizm sterowania przysłoną w wersji Nikon.

Informacja prasowa

Tokina Opera 50mm f/1.4 FF – zapowiedź.

Firma Next77, wyłączny dystrybutor japońskiej marki Tokina na terenie Polski, informuje o premierze obiektywu Opera 50 mm f/1.4 FF AF – nowego produkty z segmentu premium, dedykowanego do pełnoklatkowych aparatów fotograficznych.

Wraz z premierą Tokina Opera 50mm F/1.4 FF debiutuje nowa linia najwyższej jakości obiektywów przeznaczonych do profesjonalnych lustrzanek pełnoklatkowych, która będzie nosić nazwę „Opera”. Będą to obiektywy zaprojektowane specjalnie z myślą o tym, aby sprostać wzrastającym wymaganiom w zakresie rozdzielczości, kontrastu i kontroli aberracji. Technologie wykorzystywane w najnowocześniejszych matrycach cyfrowych pociągają za sobą potrzebę zmian w sposobie projektowania i produkcji optyki. Seria Tokina Opera odpowiada na te rosnące oczekiwania.

We współczesnym rozumieniu słowo „opera” jest używane jako określenie rodzaju sztuki łączącej w sobie dramat, muzykę i taniec. W języku włoskim jest również synonimem sztuki. W łacinie „opera” wywodzi się od słowa „opus” które ciągle jest używane dla określenia wybitnej literatury, czy sztuki (magnum opus, opera magna). Tokina zdecydowała się nazwać w ten sposób nową serię obiektywów segmentu premium mając nadzieję, że będzie to swoistą inspiracją dla fotografów, a produkty tej serii pozwolą na tworzenie wybitnych dzieł sztuki.

Pierwszy obiektyw nowej serii – Tokina Opera 50mm F/1.4 FF pojawi się w sprzedaży latem tego roku. Będzie wyróżniać się najwyższej jakości optyką, oraz nowym systemem napędu AF opartym na pierścieniowym silniku ultradźwiękowym. Warto podkreślić, że obiektyw będzie uszczelniany do pracy w trudnych warunkach pogodowych. Po raz pierwszy w historii marki Tokina, obiektywy z mocowaniem Nikon będą posiadać elektroniczny mechanizm sterujący pracą przysłony. Równolegle pojawią się również obiektywy z mocowaniem Canon.

Przedprodukcyjna wersja obiektywu będzie zaprezentowana na stoisku firmy Tokina podczas targów CP+ w Jokohamie, odbywających się w dniach 1–4 marca 2018.

Szczegółowe informacje na temat specyfikacji technicznej, dostępności oraz ceny podamy w późniejszym terminie.


Komentarze czytelników (56)
  1. Cichy
    Cichy 28 lutego 2018, 08:09

    Będzie ciężko, w końcu jest 50 Art... Ciekawe, jak wypadną w bezpośrednim porównaniu.

  2. Moriarty
    Moriarty 28 lutego 2018, 08:44

    Chodzą plotki, że to ta sama konstrukcja, co najnowsza pięćdziesiątka Pentaksa; profile rzeczywiście są podobne, może coś jest na rzeczy. Inna plotka: Ricoh kupił/kupuje Tokinę. Jeżeli rzeczywiście chce być konsekwentny w skupieniu się na segmencie premium, zakup tak doświadczonego producenta obiektywów miałby sens.

  3. Borat
    Borat 28 lutego 2018, 08:45

    No... pięćdziesiątek to brakuje w każdym systemie :)

  4. espresso
    espresso 28 lutego 2018, 08:46

    W wersji brandowanej pod Pentaxa cena x2.

  5. Moriarty
    Moriarty 28 lutego 2018, 08:59

    @espresso
    Gdzieś padło, chyba już oficjalnie, że ten Pentax został wyceniony na 1300 USD. No niestety, słono. Klasyczna manualna 50/1.7 z portali aukcyjnych, za stówkę złociszy z groszami, wydaje się bardziej kuszącą propozycją :).

  6. karuzel
    karuzel 28 lutego 2018, 09:04

    50tek nigdy za dużo link

  7. Rotpil
    Rotpil 28 lutego 2018, 09:05

    Wydaje sie, ze na ta chwile potencjal Sigmy w tym jej 50 Art raczej wykluczy nawiazanie walki, ale ... Kto wie ? Moze Tokina bedzie takze swietna optycznie i tansza ?

  8. Youkin
    Youkin 28 lutego 2018, 09:14

    Będzie porównanie, wersja do Pentaxa MUSI być droższa (patrz na Tamrony re-brand)
    Do Canona jest stary 50/1.2 L lub beznadziejny 50/1.4
    Sigma odpada, za bardzo spasiony i ciężkawy; może Tokina zostanie czymś pośrednim ?
    Czekamy do września i później test...

  9. komor
    komor 28 lutego 2018, 09:20

    Premiera opery... Tokina pozazdrościła pomysłu Sigmy na przeskoczenie do segmentu premium.

    @Rotpil, sęk w tym, że pięćdziesiątka Sigmy nie jest przesadnie droga, więc ciężko będzie sprzedawać Tokinę taniej, tym bardziej że pozycjonują się na premium.

    @Youkin, popatrz na zdjęcie, ta Tokina nie wydaje się zbytnio mniejsza i lżejsza. Też będzie cegiełka.

  10. wzrokowiec
    wzrokowiec 28 lutego 2018, 09:26

    A mnie najbardziej interesuje nowy autofokus. Do tej pory tokiny kojarzyły mi się z fatalna ergonomią AF. Ciekawe, czy zmienią moje zdanie na temat marki.

  11. homesicalien
    homesicalien 28 lutego 2018, 09:39

    @Youkin Chciałbym tylko trochę obronić 50mm f/1.4 USM. Oczywiście jest on beznadziejny w wielu aspektach, ale nie można mu odmówić pięknego obrazka (kolor, kontrast, praca pod światło, bokeh). Mój popsułem, więc jestem ciekaw co rynek przyniesie w okolicach

  12. f-nieobiektywny
    f-nieobiektywny 28 lutego 2018, 09:47

    @wzrokowiec
    Racja! Jak się będzie AF kręcił to jedno, ale tu nie ma już "cudownego" łan-tacz-klacz. Kilka osób już otwiera szampana.

  13. Cichy
    Cichy 28 lutego 2018, 09:48

    50USM wygrywa też gabarytami ;)

  14. Arek
    Arek 28 lutego 2018, 09:58

    Wszyscy idą w wielkie klocki, a mało kto robi mniejsze, dobrze skorygowane obiektywy o świetle f/1.8-2.0, które można sprzedawać w cenach poniżej 2000 zł.

  15. f-nieobiektywny
    f-nieobiektywny 28 lutego 2018, 10:05

    @Arek
    Takie rzeczy to tylko w m4/3.

  16. Arek
    Arek 28 lutego 2018, 10:10

    Bez przesady, serię fajnych stałek o świetle f/2 ma też Fuji. Ale ja akurat mówię o obiektywach FF. To jednak inne wyzwanie.

  17. Rotpil
    Rotpil 28 lutego 2018, 10:14

    @Arek - @f-nieobiektywny ma duzo racji. Zarysowuje sie nowy , bardzo logiczny podzial - wspaniale optycznie , lecz duze i ciezkie obiektywy do lustrzanek i mniejsze, nie dajace tak pieknego obrazu, ale bez porownania bardziej poreczne do bezlusterkowcow , szczegolnie m43 (Fuji poplatalo pojecia i zacznie miec problem). Jest sprzet dla artystow i dla osob o mniejszych wymaganiach pod wzgledem obrazka, ale ceniacych praktycznosc i latwosc robienia zdjec. Trudno bedzie oczekiwac na cos malego i taniego do lustrzanek.

  18. mate
    mate 28 lutego 2018, 10:16

    @Arek
    FE 28/2, FE 50/1.8, FE 85/1.8 mogą być? Komplet tych 3-ech wychodzi poniżej 6 tys. zł, więc w sumie warunek ceny też spełniony.

  19. Arek
    Arek 28 lutego 2018, 10:19

    mate - miałem na myśli nowe konstrukcje, a nie odgrzewane kotlety z dospawanym nowym mocowaniem.

  20. mate
    mate 28 lutego 2018, 10:21

    @Arek
    ??? Że jak? Jakimi to odgrzewanymi kotletami są wymienione przeze mnie szkła?

  21. Arek
    Arek 28 lutego 2018, 10:23

    FE 50/1.8 to nowa konstrukcja? Przecież to 6-elementowy gauss używany w wielu systemach od 30-40 lat.

    Z Twoich 3 obiektywów tylko 2/28 spełnia warunki o których pisałem. 1.8/85 FE musiałby stanieć.

  22. mate
    mate 28 lutego 2018, 10:43

    @Arek
    Ale sam obiektyw jest nową konstrukcją w układzie Gaussa, więc może rozróżnijmy, czy chodzi ci o układ optyczny zastosowany w konstrukcji obiektywu, czy o samą konstrukcję.

  23. Arek
    Arek 28 lutego 2018, 10:49

    Różnice w stosunku do innych, starszych gaussów są kosmetyczne, poza tym nie spełnia warunku dobrze skorygowany. Dlatego pisałem o nowych konstrukcjach, które sprawiałyby się lepiej niż proste, znane od kilkudziesięciu lat układy, które były dobre na analogu. Z Twojej listy, na papierze, podoba mi się 2/28. Szkoda, że nie miałem okazji go testować, choć prosiłem Sony o niego. 1/85 FE podobałby mi się bardziej gdyby kosztował poniżej 2000 zł.

  24. mate
    mate 28 lutego 2018, 10:54

    @Arek
    "1/85 FE podobałby mi się bardziej gdyby kosztował poniżej 2000 zł."

    No fajnie, jakby był tańszy, z drugiej strony Fujowe stałki f/2 za wyjątkiem modelu 35 mm też nie spełniają warunku

  25. mate
    mate 28 lutego 2018, 10:55

    Warunku pon. 2 tys. zł miało być.

  26. Arek
    Arek 28 lutego 2018, 11:00

    Wiem i żałuję. Dlatego ich wcale nie miałem na myśli, bo mój oryginalny post dotyczył FF. Co wyraźnie zaznaczyłem też w poście o Fuji.

  27. PDamian
    PDamian 28 lutego 2018, 11:08

    Tokina to największy problem (poza AF) to ma z powłokami przeciwodblaskowymi.
    -Zupełnie jak Samyang. Brak im chyba technologii.
    Żaden jej obiektyw w tej kategorii nie wypadł dobrze.

  28. PDamian
    PDamian 28 lutego 2018, 11:14


    No ja kto nikt? link
    Choć mz 28 i 50mm -do poprawy.

  29. wzrokowiec
    wzrokowiec 28 lutego 2018, 11:17

    @PDamian

    Z tej listy najbardziej podoba mi się 20-tka i 85-tka.

  30. PDamian
    PDamian 28 lutego 2018, 11:20

    To 35mm możesz dobrać u Tamrona link

  31. Arek
    Arek 28 lutego 2018, 11:27

    PDamian - a ile z nich jest poniżej 2000 zł?

  32. Arek
    Arek 28 lutego 2018, 11:31

    U nas w narodzie słabo z czytaniem ze zrozumieniem :)

    Napisałem o nowych, małych, dobrze skorygowanych, pełnoklatkowych obiektywach o świetle f/1.8-2.0 w cenach poniżej 2000 zł. Dostałem komentarze o:

    1. systemie u43
    2. trzech obiektywach FE, z których tylko 1 spełnia w.w. wymogi
    3. całej serii Nikkorów, z których większość kosztuje więcej niż 2000 zł. A ten, który kosztuje mniej jest starą gaussowską 50tką.

  33. PDamian
    PDamian 28 lutego 2018, 11:33

    Parę jest blisko. link

    Będę się upierał, że f/1.8-2 na aps-c to nie to samo co f/1.8-2 na FF.

  34. PDamian
    PDamian 28 lutego 2018, 11:40

    Mitakon Zhongyi Speedmaster 50mm f/0.95 do Canona link

  35. Arek
    Arek 28 lutego 2018, 11:41

    Upieraj się do woli :) Tylko co to ma do rzeczy jeśli ja od początku mówię o FF?
    Jest kilka szkieł, które pokazują, że można. Np. 2/35 IS od Canona. Naprawdę ostry od pełnej dziury, rozsądny gabarytowo, poniżej 2000 zł. Jakby darowali sobie IS-a, to byłby jeszcze mniejszy, lżejszy i tańszy. Nie wiem jak z Sony FE 2/28, bo nie testowałem, ale na papierze też wygląda na spełniającego założenia.

    Właśnie dlatego napisałem swój komentarz pod newsem Tokiny. Skoro Sigma wali świetnego Arta za Artem w cenach 3-4 tys zł, to Tokina mogłaby, zamiast kopiować i kopać się z koniem, puścić serię tych samych obiektywów, tylko mniejszych, lżejszych, trochę ciemniejszych i tańszych od każdego potencjalnego konkurenta.

  36. PDamian
    PDamian 28 lutego 2018, 11:54

    "Tokina mogłaby, zamiast kopiować i kopać się z koniem, puścić serię tych samych obiektywów, tylko mniejszych, lżejszych, trochę ciemniejszych i tańszych od każdego potencjalnego konkurenta."

    -Też tak myślę, że jest "prawie dziewiczy" :p rynek na obiektywy f/1.8-2.

    Jak zobaczyłem zapowiedź Samyang AF 14 mm f/2.8 EF to po raz kolejny zadałem sobie pytanie czy jest tak duże zapotrzebowanie na obiektywy 14-15mm?
    -Wszyscy się rzucą na te "14-stki"?

    Jest ich cała masa link

    Venus Laowa fajną sobie niszę znalazła.
    Ciekawe co u Irix.

  37. mate
    mate 28 lutego 2018, 12:05

    @Arek
    "Np. 2/35 IS od Canona. Naprawdę ostry od pełnej dziury, rozsądny gabarytowo, poniżej 2000 zł."

    Yhy. Tylko pon. 2 tys. zł to on jest po prawie 6 latach obecności na rynku, bo startował z ceną powyżej 3 tys. zł, więc kto tu ma problemy z czytaniem ze zrozumieniem?

  38. 28 lutego 2018, 12:28

    35 2.0 IS poniżej 2000pln to lekko naciągana teza.
    link

  39. Arek
    Arek 28 lutego 2018, 12:36

    mate - nadal Ty masz. Nigdzie nie napisałem o cenie sugerowanej, startowej. Poza tym dodałem informację o braku IS. Bez niego pewnie nawet na starcie kosztowałby koło 2000 zł, szczególnie gdyby zrobiła go Tokina, a nie Canon, Nikon czy Sony, gdzie jest dodatkowy podatek od marki.

    mizu - bez problemów można kupić za 1999 zł. A mnie uczyli w szkole, że 1999 < 2000.

  40. Arek
    Arek 28 lutego 2018, 12:43

    Podsumowując, takiej serii o jakiej napisałem nie ma nikt na rynku. Mogłaby mieć Tokina, gdyby chciała. Nie chce, bo woli wypuścić kolejne wielkie 1.4/50. Chciałem napisać tylko tyle, a nie dyskutować czy 2200 zł to już jest na tyle blisko 2000 zł, żeby zacząć rozważać czy pasuje to do moich kryteriów lub czy jak zsumujemy ceny trzech i wyjdzie poniżej 6000 zł to też spełnia warunki czy nie spełnia.

  41. mate
    mate 28 lutego 2018, 12:44

    @Arek
    "nadal Ty masz."

    Nie ma to jak się poklepać po plecach...

    "Nigdzie nie napisałem o cenie sugerowanej, startowej."

    Pisałeś o zaoferowaniu obiektywu w cenie poniżej 2 tys. zł. Canon EF 35/2 IS był zaoferowany w cenie $849, przykładowo FE 28/2 to $450 a FE 85/1.8 to $600.

    "A mnie uczyli w szkole"

    Pytanie, czego cię nie uczyli, bo z pewnością nie logicznego myślenia, za 5 lat taki FE 85/1.8 z nawiązką spełni warunek ceny.

  42. Arek
    Arek 28 lutego 2018, 12:50

    Canon 2/35 IS jest obecnie oferowany poniżej 2000 zł. Koniec, kropka. Czy FE 85/1.8 spełni warunek ceny, tego nie wiemy. Obecnie nie spełnia. Koniec, kropka.

  43. makalu84
    makalu84 28 lutego 2018, 12:50

    Super! Oby była wmiare lekka, bo 50 Art to klocek.
    Dobrych 50-tek wcale nie ma dużo. Kibicuję!

  44. f-nieobiektywny
    f-nieobiektywny 28 lutego 2018, 12:57

    @Arek
    O tym m4/3 to przecież nie było całkiem na poważnie. Po to zresztą skorzystałem z takiej, a nie innej kalki. Inna rzecz, zdążyłem to napisać zanim doprecyzowałeś, że chodzi o mały obrazek :-)
    Ale racja, w FF tanich nowości f/1.7-2 AF nie ma dużo. Tamron spróbował, ale w tych 2000 zł mieści się jedynie 45 mm, a 85 mm już zdecydowania nie. W Sony drogo, a i tak brakuje 35 mm i czegoś szerszego niż 28 mm.
    Ale może powodem jest stała dostępność tanich, lustrzankowych, w miarę przyzwoitych staruszków. Ostatnio miałem okazję założyć C 100/2 na 5DsR i bardzo miło mnie zaskoczył. Poza osiową AC :-)

  45. Moriarty
    Moriarty 28 lutego 2018, 13:20

    Obiektywy pod FF o niewielkich rozmiarach i świetnych właściwościach optycznych? Ależ są: Vojtki i Zeissy Loxia. Tylko ceny, niestety, ciut powyżej 2 tys. zł :).

  46. PDamian
    PDamian 28 lutego 2018, 13:25

    Domniemana specka Pentax-D FA★ 50mm f/1.4
    link

  47. wzrokowiec
    wzrokowiec 28 lutego 2018, 13:36

    @Arek
    "Czy FE 85/1.8 spełni warunek ceny, tego nie wiemy. Obecnie nie spełnia. Koniec, kropka."

    No fakt, nie wiemy, jak będą się kształtować ceny w przyszłości.
    Nowa 50 f/1,4 Nikona była do kupienia w sklepie parę lat temu za 1400 zł, a 85 f/1,8 za 1600, a dzisiaj ceny wyglądają zupełnie inaczej :(

  48. Doc1965
    Doc1965 28 lutego 2018, 13:54

    Panowie (i Panie), jest przeciez Yongnuo. Owszem, trudno mowic, ze "dobre optycznie". ale kryja FF i kosztuja duzo ponizej 2 tys. Jakby sie uprzec, caly komplet (35, 45, 50, 85, 100) mozna miec za tyle 😉
    Dla niektorych tu, wyniki osiagna i tak poziom, bijacy wszystkie matryce "nieprawidlowych" wymiarow 😂😂😂

    A, na powaznie, fajnie, ze mamy kolejne obiektywy na horyzoncie. Moze kiedys pomysla i zrobia cos mniejszego? Mam pare Nikkorow serii AF-D do ewentualnej wymiany 😉

  49. Borat
    Borat 28 lutego 2018, 14:10

    @Arek
    Wszyscy idą w wielkie klocki, a mało kto robi mniejsze, dobrze skorygowane obiektywy o świetle f/1.8-2.0, które można sprzedawać w cenach poniżej 2000 zł.


    A jak pisałem o Sigmach Art, że po FE to bez sensu męczyć się z takimi klocami to mnie zakrzyczeli :)

    Podobnie nie kumam po co producenci niezależni koniecznie muszą robić szkła ze światłem f/1.4 czy f/1,2? Przy jakości obrazu na wysokich czułościach jaki oferują najnowsze model A siódemek to po cholerę taszczyć kilogramowe f/1.4 jak można podnieść ISO i wystarczy o połowę lżejszy f/1.8.

  50. mate
    mate 28 lutego 2018, 14:12

    @Borat
    "A jak pisałem o Sigmach Art, że po FE to bez sensu męczyć się z takimi klocami to mnie zakrzyczeli :) "

    Bo istnienie jednego nie wyklucza sensu drugiego, proste :)

  51. Borat
    Borat 28 lutego 2018, 14:17

    @Doc1965

    Yongnuo to może za 10 lat będzie się nadawać do czegoś więcej niż pełnienie roli dekla do body :)

  52. Doc1965
    Doc1965 28 lutego 2018, 14:19

    @Borat
    Jest wiec nadzieja 😂😂😂

  53. Arek
    Arek 28 lutego 2018, 15:06

    Yongnuo jest niestety słabe. Jeszcze słabsze niż słabe na dzisiejsze standardy oryginały, które oni kopiują. Szkoda.

    A Tokinie życzę rozsądnych rozmiarów 1.8/50, w konstrukcji i korekcji wad lepszej niż 6-7 elementowy gauss, który jakością obrazu rozwali wszystkie starsze 1.8/50, a będzie kosztował 1000-1500 zł. Sam bym coś takiego kupił, bo dużego 1.4/50 wcale nie potrzebuję.

    Na rynku byłaby wtedy fajna dla klientów sytuacja. Sigma z Artami obstawia jaśniejsze i większe szkła, Tokina (lub Tamron, choć oni poszli jeszcze inną drogą), mniejsze, ciut ciemniejsze i tańsze.

  54. Moriarty
    Moriarty 28 lutego 2018, 15:49

    Dla Yongnuo jest szansa, lampy robi już niezłe i tanio. Z obiektywami, fakt, trudniej wejść na wysoki poziom, ale Chińczycy już nie raz dowiedli, że potrafią wykonać taki skok. Ja jestem ciekaw, co będziemy mówić o szkłach Yongnuo za parę lat.

  55. Badol
    Badol 28 lutego 2018, 18:00

    Ja cały czas nie rozumiem dlaczego nikt nie robi właśnie takich f1,8-2,0 pod Sony FE? Nie wykorzystuje się przewagi gabarytów bezlustra.... Bardzo poważnie bym pomyślał o zmianie D810 na takie np. A7iii gdyby były do niego fajne małe i sensowne cenowo szkła. Podpisanie szkieł DSLR trochę mija się z celem :(

  56. Youkin
    Youkin 2 marca 2018, 07:46

    Wygląda na mniejszy od Sigmy Art; może będzie lżejszy i najważniejsze : dobry optycznie.
    Na zdjęciu jest ładnie link

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.