Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Olympus Zuiko Digital ED 70-300 mm f/4.0-5.6 - test obiektywu

4 września 2008

5. Aberracja chromatyczna

Aberracja chromatyczna zupełnie nie będzie nam przeszkadzać w zakresie 70-200 mm. Wręcz niezauważalna jest ona dla 70 i 130 mm, dla 200 mm wzrasta ale wciąż nieznacznie. Dopiero przy 300 mm i dla maksymalnego otworu względnego sięga ona poziomu dużego. Na szczęście przymykanie obiektywu bardzo szybko sprowadza ją do poziomu średniego, a potem nawet małego.

Olympus Zuiko Digital ED 70-300 mm f/4.0-5.6 - Aberracja chromatyczna


W tej kategorii od Olympusa lepiej poczynał sobie Canon, który nigdzie nie przekraczał poziomu 0.11%. Gorzej za to wypadł Nikkor, u którego poziom tej wady momentami sięgał powyżej 0.20%, a w większości kombinacji przysłon i ogniskowych zawierał się w przedziale 0.14-0.16%. Co ciekawe, minimalnie lepiej od Olympusa wypada także najtańsza w stawce Sigma 70-300 APO, która prezentuje przebiegi bardzo podobne do Zuiko, lecz o nieznacznie mniejszych wartościach. Przykładowo, w najgorszym przypadku (ogniskowa 300 mm i f/5.6) aberracja chromatyczna sięga 0.12%.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Olympus Zuiko Digital ED 70-300 mm f/4.0-5.6 - Aberracja chromatyczna