Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Aktualności

Nowe obiektywy Xeen

Nowe obiektywy Xeen
26 listopada
2021 09:00

Marka Xeen to stworzona przez Samyanga gałąź profesjonalnych obiektywów filmowych. Ich oferta właśnie powiększyła się o trzy jasne, pełnoklatkowe stałki oraz jeden instrument anamorficzny.

Wspomniany powyżej obiektyw anamorficzny oferuje parametry 50 mm T2.3, współczynnik horyzontalnej kompresji obrazu wynoszący 2x i także kryje sensory pełnoklatkowe. Jego pełna specyfikacja nie została jeszcze ujawniona, póki co wiadomo jedynie, że nowy instrument będzie wyposażony w 13-listkową przysłonę i będzie miał popularną wśród obiektywów filmowych średnicę 114 mm.

Nowe obiektywy Xeen

Pozostałe trzy dzisiejsze nowości to obiektywy z nowej linii Xeen Meister. Te są już "normalne" (sferyczne) i oferują parametry:

  • 35 mm T1.3,
  • 50 mm T1.3,
  • 85 mm T1.3.

Nowe obiektywy Xeen

Według dostępnych póki co informacji, wszystkie trzy instrumenty mają zapewniać rozdzielczość pozwalającą filmować w 8K oraz korzystać z nowych powłok "X", które z jednej strony mają zapewnić wysoki kontrast i dobrą transmisję, a z drugiej malowniczo wyglądające, ale pozostające pod kontrolą flary. Obudowy obiektywów mają z kolei być wykonane z tytanu.

Podobnie jak w przypadku modelu anamorficznego, także i tu znajdziemy 13-listkowe przysłony. Oprócz nich ustandaryzowany jest także zakres obrotu pierścienia ostrości (300°), a obiektywy są, jak przystało na zestaw, dopasowane do siebie pod względem kolorystyki. Warto także wspomnieć, że ich wersje z mocowaniem Arri PL będą kompatybilne z technologią transmisji metadanych "i", powszechnie stosowaną w obiektywach filmowych na ten bagnet.

Ceny ani daty wejścia do sprzedaży dzisiejszych nowości nie zostały jeszcze ogloszone.


Komentarze czytelników (7)
  1. BlindClick
    BlindClick 26 listopada 2021, 10:07

    Z tytanu, znaczy do tej pory wielkim problemem były łamiące się obudowy obiektywów na planach firmowych?

  2. Amadi
    Amadi 26 listopada 2021, 10:17

    Jestem ciekaw czy w związku z premierą tych obiektywów filmowych pojawią się ich fotograficzne odpowiedniki czyli 35/1.2, 50/1.2 i 85/1.2

  3. Blue
    Blue 26 listopada 2021, 11:38

    @Amadi

    One są dostępne. link

  4. Amadi
    Amadi 26 listopada 2021, 11:41

    Fakt, ale myślałem o czymś z autofokusem

  5. TRI-X
    TRI-X 26 listopada 2021, 15:13

    Amadi Masz kupę AF na rynku, jak myślisz dlaczego robią manuale?

  6. Rafiki
    Rafiki 26 listopada 2021, 22:05

    Obiektywów filmowych z AF jest raczej niewiele na rynku...

  7. TRI-X
    TRI-X 27 listopada 2021, 14:45

    Rafiki Zobacz oferty Angenieux, Zeissa, Leitza, Cooke robiących stałki w przedziale 20-40 tys ~dolców za sztukę. Ani jednego autofocusa. AF to ekstra ruchome elementy które trudno montować z super precyzyjnością i powtarzalnością ustawienia, cos co jest korygowane przez AF w kamerze, tak jak zresztą zmiana ogniskowej w zoomie. Obecne systemy wspomagającę a sterowane przez focus pulleranastawienie ostrości są bardziej precyzyjne. Oczywiście do wariackich action shots w ultra przyspieszonym tempie używa się kamery z AF podobne do topowych Nikonów, Sony czy Canona.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.