Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aparaty

W bazie znajduje się 2217 aparatów i 9958 ocen.

Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów

Proszę podać interesujące Cię parametry

Sony A7 - specyfikacja i opinie

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Sony
Model A7
Data premiery 2013-10-16
Liczba pikseli 24 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 6000 x 4000 (RAW, JPEG)
• 3936 x 2624 (JPEG)
• 3008 x 2000 (JPEG)
• Do 12416 x 1856 w trybie panoramy
Rozdzielczość matrycy 35.8 x 23.9 mm (FF), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli 24.7 MPix,
• elektromagnetyczny mechanizm samooczyszczania matrycy
Procesor obrazu BIONZ X
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Extra Fine/ Fine/ Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264)
• Dźwięk: Stereo Dolby Digital (AC-3) / MPEG-4 AAC-LC stereo
Zakres ISO Auto (100-6400 - regulowany dolny i górny zakres),
ręcznie: 100-25600 ISO z krokiem co 1/3 EV
tryb rozszerzony ISO 50
Migawka Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/8000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Sony E
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 4x
Stabilizacja obrazu Nie
Zapis wideo • 1920 x 1080 pix (Full HD, 60p/50p, AVCHD, 28 Mbit/s)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 60i/50i, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p/24p, AVCHD, 17 lub 24 Mbit/s, FX/FH)
• 1440 x 1080 pix (HD, MP4, 12 Mbit/s) z szybkością 30 lub 25 kl./s
• 640 x 480 (VGA, MP4, 3 Mbit/s) z szybkością 30 lub 25 kl./s
Wbudowany mikrofon stereo
Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon ECM-CG50/ XLR-K1M
Ogniskowanie AF hybrydowy z wykrywaniem kontrastu i detekcją fazową (Fast Hybrid AF)
• Obszary AF w trybie detekcji kontrastu: Wielopolowy (wybór automatyczny z 25 punktów AF), Centralnie ważony, Nastawianie ostrości na wybrany punkt.
• Obszary AF w trybie detekcji fazowej: 117 punktowy
• Tryby AF: Pojedynczy AF-S, Ciągły AF-C , DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF.
• Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100 i obiektyw f/2.8).
• Funkcja śledzenia ostrości.
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED o zasięgu do 3 m
Pomiar światła Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Ostrość od zależnie od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (4 rodzaje), Pod wodą
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500–9900 K),
• korekcja balansu bieli (15-stopniowa purpura / zieleń)
• bracketing balansu bieli (3 klatki)
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1, 2 i 3 EV (2 i 3 EV - tylko 3 klatki)
• Tryb Auto HDR (High Dynamic Range)
• Optymalizacja zakresu dynamiki (DRO), bracketing DRO
Programy iAuto, iAuto+ (Superior Auto), Program (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Manualny (M), Sweep Panorama, Film, Własne (1,2)
Zdjęcia seryjne • Szybkość w trybie ciągłym do 2.5 kl./s
Lampa błyskowa Brak wbudowanej lampy
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
• Czas synchronizacji: 1/250 s
• Tryby pracy: AUTO, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2s lub 10s
Karta pamięci • Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo, XC-HG Duo
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), kompatybilne z UHS-I
LCD odchylany o 90 stopni w górę lub 45 stopni w dół, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, pokrycie kadru 100%
regulowana jasność
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
Wizjer EVF (elektroniczny) 0.5 calowy OLED Tru-Finder, powiększenie: x0.71, pokrycie: 100%, punkt oczny 22 mm od ramki okularu
rozdzielczość 2.359.296 punktów
korekcja dioptrii od -4.0 do +3.0
Komunikacja i złącza USB 2.0 Hi-Speed / wejście zasilania, wyjście HDMI, wyjście słuchawkowe 3.5 mm stereo minijack
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-VPR1
• Wbudowana obsługa sieci bezprzewodowej Wi-Fi
• Obsługa NFC (Near Field Communication)
• Obsługa PIM III
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh, wydajność ok 270 zdjęć).
• Ładowanie przez USB
• Opcjonalnie zasilanie sieciowe
Akcesoria Akumulator litowo-jonowy NP-FW50, pasek, kabel USB, zaślepka bagnetu, sterowniki, instrukcja, oprogramowanie PlayMemories Camera
Waga 416 g (sam korpus)
474 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 126.9 x 94.4 x 48.2 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB
Polskie menu
Technologia Triluminos Colour.
Średnia ocen z 7 opinii.
Budowa i jakość wykonania
Parametry
Wyposażenie i użytkowanie
Jakość zdjęć
Jakość / cena

Ocena ogólna

4.49 Dobra
Oceny czytelników (7)
  1. mawo64
    mawo64 23 października 2018, 13:25
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 83.31.x.x
    Użytkuje od: 1 rok
    Cena zakupu:
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: Kolory-(może to kwestia przyzwyczajenia z innego systemu)ale tragiczne.Bardzo szybko padająca bateria.Za mały grup.

    Zalety: Można schować do kieszeni.

    Podsumowanie: Po roku użytkowania sprzedałem.Kupiłem 6d Mark ii i znowu mogę cieszyć się jakością zdjęć.

  2. Morg
    Morg 27 lipca 2016, 07:33
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 83.29.x.x
    Użytkuje od: 1 rok
    Cena zakupu: 3200
    Wykorzystanie: Półprofesjonalne

    Wady: - Największa wada - brak definiowanego najkrótszego czasu w funkcji auto ISO, przez co ta ostatnia jest bezużyteczna. - czas ostrzenia w AF, ogólnie dłuższy niż w 1 i 2 cyfrowej serii Canona (wcześniej użyłem), przy mniejszej ilości światła potrafi się niemile wydłużyć. - aparat który kosztuje za nowy ponad 5000zł i nie ma normalnej ładowarki tylko protezę ładującą po USB baterię w aparacie. SONY shame on you! - grip mógłby być większy, poprawiono w A7II :) - zebra przy której używaniu nawet na 99-100% zamiast zdjęć na granicy prześwietlenia otrzymujemy mocno niedoświetlone.

    Zalety: - AF, jest celny nawet bardzo - z Sigmą 60/2.8 praktycznie 100%, z FE28/2 i FE28-70 blisko 97%. Dużo bardziej niż to co oferowały lustrzanki N i C z firmowymi obiektywami (używałem obu systemów, w tym Canona zarobkowo). - Mała, zgrabna, wytrzymała wodoodporna puszka. - Jakość obrazowania porównywalna z Canonem 6D. - Stosunek cena / jakość

    Podsumowanie: Polecam, świetny sprzęt ogólnego zastosowania, szkoda tylko że żerując na klientach, Sony nie doda definiowania czasu migawki w auto iso. Jest dopiero w A7II. Polecam

  3. ikit
    ikit 18 stycznia 2016, 12:15
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 95.51.x.x
    Użytkuje od: 1 rok
    Cena zakupu: 3700
    Wykorzystanie: Półprofesjonalne

    Wady: 1. nie najszybszy AF 2. póki co brak budżetowych natywnych obiektywów, poza kitem i FE28/2 są tylko dość dobre ale drogie szkła, nie ma też jeszcze części obiektywów typu jasne tele, tele 300mm itp. natomiast to dopiero 2-3letni system więc to trochę wydumany problem tak jak kolejny- 3. baterie mogły by dłużej działać ale po prostu trzeba zabrać ich więcej a ważą z połowę tego co 'lustrzankowe'

    Zalety: 1. możliwość podpięcia w zasadzie każdego obiektywu w tym świetne wsparcie dla manualnych 2. chyba najmniejszy pełnoklatkowiec z wymiennymi obiektywami, nie do pobicia gdy się liczy gabaryt 3. chyba najtańszy pelnoklatkowiec (nieużywany) 4. świetne natywne obiektywy, wszystkie uszczelniane (np. stabilizowane 85mm, najostrzejsze 55/1.8, najlepsza makrówka, genialne nowoczesne manualne loxie, itp.) 5. z LAEA4 możliwość rozbudowy systemu o dowolne niedrogie obiektywy sony A, których brakuje, do tego adapter daje lepszy AF niż ma aparat 6. świetna dynamika, kolory, używalne ISO 12800 7. smaczki typu 'ostrzenie w oko', aplikacje robiące z paru raw jeden (zamiast filtrów połówkowych czy przyciemniających), aplikacja wyzwalająca bezdotykowo migawkę czujnikiem wizjera

    Podsumowanie: Nie jest to aparat dla wszystkich bo jak komuś potrzeba np. superszybki AF z długimi natywnymi szkłami to będzie problem. Natomiast w moje potrzeby aparat wpasowuje się idealnie - żaden system nie umożliwia wzięcia najlepszych obiektywów z różnych systemów i ich naprzemiennego używania wedle potrzeb. Można sobie system budować na budżetowych pleśniakach, na świetnych manualach, na szkłach sony A/minolty, na natywnych obiektywach czy na mixie ich wszystkich. A aparat wedle potrzeb może być malutki i dawać jednocześnie niesamowite zdjęcia:)

  4. cube
    cube 14 lipca 2014, 17:19
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 129.132.x.x
    Użytkuje od: 3 mies.
    Cena zakupu: ~5400pln
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: bardzo niecelny AF, być może winne są "grube" pola AF, trudno ustawić np. na oko. Łatwo o poruszone zdjęcia, w zasadzie pilnuję aby nie schodzić z czasem poniżej 1/250s. Tragicznie krótki czas życia baterii. Brak gniazda synchro. Brak ładowarki w komplecie. Tylne pokrętło odpowiedzialne za iso łatwo przypadkowo przekręcić (ciągle mi się to zdarza). Paskudna kolorystyka zdjęć na ustawieniach fabrycznych. Trzeba sporo grzebać w rawie żeby obrazek wyglądał ładnie. Minęło 8 miesięcy od premiery i nadal nie ma praktycznie szkieł do tego aparatu, poza ciemnym 35 i 55mm. Te różne rupiecie z ebaya niech sobie sony wsadzi w ...buty.

    Zalety: dosć mały i poręczny, dobrze się nim kręci filmy. Sterowanie (poza pokrętłem iso) wygodne, bardzo na plus pokrętło z kompensacją ekspozycji. Zdjęcia robi takie sobie.

    Podsumowanie: Jak dla mnie sredniawo, kilka fajnych zdjęć zrobiłem, ale kosztowało to o wiele więcej zachodu niż przy użyciu DSLR. Koniecznosć robienia po 5x tego samego ujęcia i sprawdzania czy któres wyszło z ostroscią w punkt, plus minimum 15minut międolenia rawa żeby kolor się zgadzał. Ogólnie nie jest źle, da się. Kupiłem aby mieć poręczny sprzęt i jest lekki i w miarę poreczny. Do tego ładnie kręci filmy. Ale jakoscią zdjęć trochę się rozczarowałem. Niedopracowany. Częsciej na spacer sięgam po 5Dc z 50mm. Tu częstokroć zdjęcia mogą isć prosto z karty na drukarkę, a po krótkiej obróbce to nawet nie ma co porównywać.

  5. gniewek
    gniewek 24 kwietnia 2014, 10:18
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 195.160.x.x
    Użytkuje od: 3 mies.
    Cena zakupu: 7200
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: brakuje mi czasem wbudowanej lampy błyskowej. Problemem póki co jest też trudność w zakupie niektórych akcesoriów - nie mogłem np. znaleźć szybek ggs, jest niewiele lamp z mocowaniem multi (choć da się to obejść przez adapter), nie ma typowego gniazda synchro do studyjnych lamp błyskowych. Wadą jest też brak ładowarki, choć można kupić ją osobno za kilkadziesiąt złotych. Można na tego typu rzeczy narzekać, szczególnie jak się przejdzie z Nikona, czy Canona, do których robi się tysiące rzeczy różnego typu i różnej jakości. To jest jednak nowy system i ma swoje ograniczenia, ale dla świadomego użytkownika nie jest to poważny problem.

    Zalety: Właściwie wszystko: niewielki rozmiar i waga w połączeniu z bardzo dobrą jakością materiałów, możliwość podłączenia wielu starych szkieł i bardzo dobre i nieduże obiektywy systemowe (35 i 55 to właściwie wszystko czego w tej chwili potrzebuję), wspaniała jakość obrazu, rawy są jak z gumy, dość szybki i pewny AF, bardzo dobra ergonomia i klawiszologia. Sam proces fotografowania dostarcza mnóstwo przyjemności, a nie zawsze tak było...

    Podsumowanie: Świetny i bardzo uniwersalny aparat za stosunkowo niewielkie pieniądze. Porównywalny raczej z Leica niż z lustrzankami, choć moim zdaniem czerpie najlepsze cechy z obu unikając jednocześnie wielu wad tych poprzednich. Porównywałem ostatnio ze znajomymi zdjęcia z mojego A7 z Zeissem 35 2.8 oraz Nikona D3x z 24-70 2.8 (na 35mm) i wszyscy stwierdzili zgodnie, że A7 oferuje co najmniej tak samo dobry obraz a nawet lepszy (połowa nie odróżniła:D). Najzabawniejsze jest to, że A7-ka z zeissem jest 6 razy lżejsza i z 4 razy mniejsza... i kosztuje 40% ceny D3x-a :P Niech to będzie najlepsza rekomendacja!

  6. Leicki
    Leicki 15 kwietnia 2014, 15:40
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 194.41.x.x
    Użytkuje od: 1 mies.
    Cena zakupu: 6500
    Wykorzystanie: Półprofesjonalne

    Wady: Właściwie nie znam. Niektórzy powiedzą, że cena dedykowanych szkieł, ale ja tak nie powiem, bo po pierwsze są to najmniejsze, a za to najlepsze optycznie szkła z AF do pełnej klatki w historii, a po drugie to jest jedyny system, do którego można podpiąc praktycznie wszystko inne!

    Zalety: To naprawdę "wszystkomający" sprzęt sprawdzający się w większości zastosowań, bardzo uniwersalny, kompaktowy, dyskretny. Jest świetnie wykonany, daje piękne i mega elastyczne rawy, bardzo dobrą dynamikę tonalną. Jest bardzo wygodny w użytkowaniu - daje mnóstwo frajdy z robienia zdjęc, co też ma dla mnie ogromne znaczenie. Wbrew pozorom nie bałbym się zabrac tego aparatu na profesjonalne zlecenia, choc posiadam też D700, który jak dotąd uważany był za przykład doskonałego aparatu dla fotoreporterów.

    Podsumowanie: Przez wiele lat używałem topowych reporterskich lustrzanek, począwszy od Nikona F3, przez F5, D200, D700 i D3. I zawsze nosiłem przy sobie kieszonkowego Ricoha GR1s albo Voigtlandera Besse, które jednak zawsze zmuszały do jakichś kompromisów. Wraz z Sony A7 dostałem wreszcie aparat, który łączy w sobie najlepsze cechy profesjonalnych lustrzanek z poręcznością i kompaktowością analogowego dalmierza bez konieczności wydawania kilkudziesięciu tysięcy zł. na system Leiki. Oczywiście zawsze da się na coś ponarzekac, a w tym kraju to nasza specjalnosc, ale dla kogos kto używa aparatu do fotografowania, a nie do onanizacji, sony A7 jest jedną z najlepszych obecnie alternatyw.

  7. kani
    kani 12 marca 2014, 11:43
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 194.41.x.x
    Użytkuje od: 1 mies.
    Cena zakupu: 6100
    Wykorzystanie: Półprofesjonalne

    Wady: Nie sposób cokolwiek tu wymienić. Jedyną rzeczą, która dla kogoś może być wadą jest to, co dla innych będzie największą zaletą - bagnet. Co prawda mało jeszcze jest szkieł z AF dedykowanych do A7, ale ma być ich co raz więcej, a poza tym można tu podpiąć prawie wszystkie szkła świata. Ja podpinam szkła do Leica M i jestem bardziej zadowolony, niż z z M9, która kosztowała 3 razy tyle!

    Zalety: Kompaktowość i niepozorność, jakość obrazka, dynamika tonalna, genialne funkcje wspomagania ostrzenia manualnego, obsługa - generalnie nie ma w tym aparacie niczego, co by mnie nie zadowalało. Świetnie spisze się w reportażu, genialny w studio, mistrzostwo świata w podróży, na ulicy, na co dzień. To jest aparat, który może być przyjacielem na wiele lat.

    Podsumowanie: Miałem D700, Miałem D3, próbowałem D3s., miałem Leice M9. Po A7 nie wrócę już do nich. Ten aparat ma wszystko, co pozostałe + możliwość podłączenia nieograniczonej ilości szkieł + świetna dedykowana optyka zeissa + superkompaktowe rozmiary i waga przy zachowaniu profesjonalnej ergonomii i klawiszologii. BRAWO SONY!!!