Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aparaty

W bazie znajduje się 2308 aparatów i 10188 ocen.

Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów

Proszę podać interesujące Cię parametry

Olympus OM-D E-M1 Mark II - specyfikacja i opinie

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Olympus
Model OM-D E-M1 Mark II
Data premiery 2016-09-19
Liczba pikseli 20.4 Mpix
Dostępne rozdzielczości • RAW: 5184 x 3888 - skompresowany, Fine (kompresja: 1/4)
• 4608 x 3456 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1280 x 980 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 1:1, 3:4
(w trybie RAW zapisywane w EXIF)
Matryca 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli 21.8 Mpix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
Procesor obrazu TruePic VIII
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264), AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Wave (stereo PCM/16-bitów, 48kHz)
Zakres ISO • Auto (możliwość dostosowania, domyślna niska wartość ISO - 6400)
• Manualny: ISO LOW - 25600
• Zmiana co 1/3 EV oraz co 1 EV
Migawka • Szczelinowa sterowana elektronicznie,
1/8000 - 60 s (ze zmianą co 1/3, 1/2 lub 1EV)
Elektroniczna migawka: 1/32000 - 60 s
• Wytrzymałość do 200 tys. zdjęć
Konstrukcja obiektywu Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 2x
Stabilizacja obrazu Tak
Zapis wideo • Ultra HD 4K, 3840 x 2160 px, 30, 25, 24 kl./s, transfer 102 Mbps
• C4K, 4096 x 2160, 24 kl./s, transfer 237 Mbps
• Full HD, 1920 x 1080 px, 16:9, 30p, 25p, 24p
• HD, 1280 x 720 px (16:9), 60p, 50p, 30p, 25p, 24p
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 px, 30p
• Maks. rozmiar pliku 4 GB (AVCHD) lub 2 GB (Motion-JPEG)
• Maks. czas nagrania: 29 min. (MOV), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG)
• Wbudowany mikrofon stereo
• Redukcja szumu wiatru
• Regulowana głośność nagrywania
• Stabilizacja
• Klipy filmowe 1, 2, 4, 8 s
Ogniskowanie Hybrydowy AF oparty o detekcję kontrastu i detekcję fazową
• AF: 121 punktów krzyżowych
• Wszystkie cele, grupowe cele (w 9 lub 5 obszarach), pojedynczy cel 800 punktów
• Manualny wybór w trybie Powiększonego podglądu
• Tryby AF: Manualne, Wstępne ustawienia MF, Pojedynczy AF, Ciągły AF, Pojedynczy AF + MF, Śledzenie AF
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Wspomaganie AF - wbudowana dioda
• Focus Peaking
Pomiar światła 324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy pomiar ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od -2 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100)
Ostrość od zależne od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło żarówek, Światło jarzeniowe 1, Słoneczny dzień, Lampa błyskowa, Zachmurzone niebo, Cień, Tryb podwodny
• Ustawienia własne wg wzorca (4 ustawienia)
• Ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K)
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M)
Kompensacja ekspozycji • Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3, 1/2 lub 2/3 EV
Programy • Program auto, Priorytet przysłony, Priorytet czasu migawki, Manualny, Czas B, Czas, Film, HDR, Mój tryb, Fotografowanie wg ustawień własnych, Tryb użytkownika 1, Tryb użytkownika 2
• Filtr artystyczny: Pop Art, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Process, Dramatyczna tonacja, Delikatna Sepia, Podkreślone krawędzie, Akwarela, Vintage, Kolorowe elementy
Zdjęcia seryjne • Tryb H: z szybkością do 15 kl./s
• Tryb L: z szybkością do 10 kl./s
• Tryb Cichy: (H) - ok. 60 kl./s, (L) - ok. 18 kl./s
Lampa błyskowa Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• Dołączana lampa błyskowa z możliwością odbicia światła (w zestawie)
• Liczba przewodnia: 12.9 (ISO 200)
• Tryby: AUTO, Manualny, Manualny (Pełna, 1/4, 1/16, 1/64), Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania, z redukcją efektu czerwonych oczu, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania na drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy błyskowej (Brak błysku), TTL-Auto, FP Manualny, FP TTL Auto
• Synchronizacja:1/250 s, 1/8000 s (Tryb Super FP)
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2 s lub 12 s lub użytkownika
Karta pamięci Podwójne gniazdo kart SD (jedno kompatybilne z UHS-II)
LCD Odchylany pod wieloma kątami, 3-calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 1.037.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 15 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach,
Kolorystyka obrazu: żywe barwy (domyślnie) / naturalna
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo.
Wizjer Elektroniczny, 2.360.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, powiększenie maks. 1.48x, punkt oczny 21 mm (odległość od powierzchni tylnej soczewki), korekcja dioptrii od -4 do +2
Komunikacja i złącza Uniwersalne złącze USB 3.0 typu C, wyjście HDMI, wejście mikrofonu, wyjście słuchawkowe
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• Wbudowany modułu sieci bezprzewodowej Wi-Fi
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy BLH-1
Akcesoria Akumulator, ładowarka, lampa błyskowa, kabel USB, pasek na ramię, instrukcja obsługi
Waga Ok. 574 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 134.1 x 90.9 x 68.9 mm (bez elementów wystających)
Dodatkowe informacje • Live Composite
• Wersje językowe menu: angielski, francuski, niemiecki, hiszpański, włoski, rosyjski, czeski, niderlandzki, duński, polski, portugalski, szwedzki, norweski, fiński, chorwacki, słoweński, węgierski, grecki, słowacki, turecki, łotewski, estoński, litewski, ukraiński, serbski
• Edycja RAW
• Stabilizacja o wydajności do 5.5 EV
• Korpus wykonany ze stopów magnezu
• Kolor obudowy: czarny
Średnia ocen z 4 opinii.
Budowa i jakość wykonania
Parametry
Wyposażenie i użytkowanie
Jakość zdjęć
Jakość / cena

Ocena ogólna

4.85 Dobra
Oceny czytelników (4)
  1. Makduf
    Makduf 31 marca 2018, 20:15
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 37.47.x.x
    Użytkuje od: 6 mies.
    Cena zakupu: 6900
    Wykorzystanie: Półprofesjonalne

    Wady: Zbyt rozbudowane, nie-intuicyjne menu / nieszczęśliwie przetłumaczone na PL niektóre opcje menu, akumulator niezły ale mógłby być jeszcze bardziej wydajny, wyraźnie gorsza jakość obrazu w słabych warunkach oświetleniowych

    Zalety: Niezła jakość obrazu w dobrych warunkach oświetleniowych, doskonała jakość wykonania: uszczelnienia naprawdę spełniają swoją rolę, ergonomiczna obsługa (raz tylko przeszedłem męki z menu, teraz mam na wierzchu wszystko czego mi potrzeba, więcej tam nie zaglądam), mega dobrze leży - w moich - (dużych) dłoniach, wybitna stabilizacja obrazu, doskonały wybór świetnych optycznie szkieł - szczególnie z linii PRO

    Podsumowanie: Długo wahałem się, analizowałem i porównywałem pomiędzy sobą różne systemy bezlusterkowe. Od kilka lat byłem użytkownikiem Fuji, Sony kusiło pełną klatką, a gdzieś pomiędzy znalazł się Olek. Fuji zawiodło mnie jakością wykonania, nie były to korpusy aż tak odporne jakbym tego oczekiwał (XT1, XT2). Olympus choć bardzo drogi przekonał mnie wystarczającą na moje potrzeby jakością obrazu ale również znakomitą ergonomią, solidnością body i rewelacyjną optyką. To nie jest system dla każdego, moim zdaniem świetnie sprawdzi się dla podróżników, 'ptasiarzy', do streeta i dla portrecistów (dla tych którzy emocje postrzegają niekoniecznie poprzez uzyskanie papierowej głębi ostrości). Do krajobrazów wybrałbym jednak Soniacza (lub Fujika, gdybym się nie zawiódł na jakości wykonania). Koszty systemu Olympusa są ogromne, trzeba być świadomym swoich potrzeb, bo za tą kwotę można mieć system o znacznie lepszej jakości obrazowania. Na moje pół-profesjonalne potrzeby Olek jest bardzo ok, zakup był jednak bardzo przemyślany, stąd zapewne brak zawodu.

  2. człowiek
    człowiek 19 stycznia 2018, 18:26
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 188.146.x.x
    Użytkuje od: 3 mies.
    Cena zakupu: -------
    Wykorzystanie: Półprofesjonalne

    Wady: nie widzę jak na razie

    Zalety: zdjęcia w high resie zachwycają - bajka . Mym zdaniem polepszona stabilizacja w porównaniu do E-M1. Znacznie lepsza ergonomika w stosunku do pierwszej wersji i dotyczy także HLD-9 . Jak masz nieduże dłonie nie trzeba gripa nawet przy 40-150Pro. Nowe akumulatory znacznie dłużej trzymają i co najważniejsze wskazanie już procentowe. Menu w nieznacznie zmienione co do wcześniejszej wersji . Super że oprogramowania do sterowań zewnętrznych działają bez zmian ( sterowanie ala pilot po wifi oraz liniowe capture Olympus). Można powiedzieć mądrzejszy i o lepszej rozdzielczości jak poprzednik.

    Podsumowanie: Nie żałowałem ani jednej złotówki na pierwszą wersję i już widzę że z mk II też będę zadowolony. Warto kupić z Polską gwarancją bo za grosze można wtedy dokupić gwarancję na 5 lat ( bezcenne ).

  3. katastrofa
    katastrofa 18 kwietnia 2017, 10:55
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 165.225.x.x
    Użytkuje od: 3 mies.
    Cena zakupu: 1899 GBP
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: - skomplikowane, nieintuicyjne menu - czasami autofokus niedomaga w slabym swietle - nie da sie calkowicie wylaczyc odszumiania (ponoc) - najmniejszy skok kompensacji naswietlania to 0.3EV, przydaloby sie np. 0.1EV

    Zalety: - szybki autofokus - dobra jakos obrazu jak na rozmiar sensora (ISO 6400 daje uzywalne zdjecia) - szybkie tryby seryjne - ergonomia (pomijajac menu) - 1 naladowanie baterii starcza na ponad 500 zdjec

    Podsumowanie: Kupilem aparat do robienia zdjec ptakow i innych zwierzatek, fotografii "spacerowej", widoczkow, troche portretu. Do tych celow sprawdza sie idealnie.

  4. Robert
    Robert 8 kwietnia 2017, 01:04
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 91.238.x.x
    Użytkuje od: 1 mies.
    Cena zakupu: 1999 USD
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: Trochę duży i ciężki w porównaniu z omd em-5 i em-1, który miałem poprzednio. Tylko czarna wersja (nie ma jeszcze wersji srebrnej) Inna bateria niż w em-1 mark1 i inny grip (nic nie pasuje z poprzedniego modelu.

    Zalety: Bardzo szybki autofokus, niesamowita stabilizacja. Z ręki nieporuszone zdięcia na 1/4 sek objektyw 12-100 f4 Ultraszybkie zdjęcia 60/sek full size Nie grzeje się jak nagrywa video

    Podsumowanie: b. dobry polecam

Dodaj swoją ocenę

Budowa i jakość wykonania
Parametry
Wyposażenie i użytkowanie
Jakość zdjęć
Jakość/cena