Canon Cine-Servo 11-55 mm T2.95-3.95
Poza kamerą C50 i fotograficznym obiektywem RF 85 mm f/1.4L VCM firma Canon zaprezentowała dziś także filmowego zooma o parametrach 11-55 mm T2.95-3.95.
INFORMACJA PRASOWA
Uchwyć pełniejszy obraz dzięki najszerszemu obiektywowi Canon Cine-Servo
Canon Europe ogłosił dziś rozszerzenie swojej oferty obiektywów filmowych o najszerszy w historii obiektyw z serii Cine-Servo. Dzięki ogniskowej 11 mm i imponującemu kątowi widzenia 100 stopni Canon CN5x11 IAS T R1/P1 staje się elastycznym rozwiązaniem, które sprawdzi się zarówno w ciasnych warunkach studyjnych, jak i podczas dynamicznych realizacji na żywo, gdzie kluczowe jest uchwycenie obiektu i otoczenia. Nowy obiektyw dostępny jest w mocowaniu RF lub PL. Jego konstrukcję wyposażono w najnowszy napęd e-Xs V Digital Drive Unit, zapewniający wyjątkową precyzję sterowania i funkcjonalność.
CN5x11 IAS T R1/P1 – o masie ok. 3 kg – jest najlżejszym obiektywem w linii Canon Cine-Servo. Sprawdza się idealnie w pracy z gimbalami, żurawiami kamerowymi, systemami zrobotyzowanymi i kamerami linowymi. Operatorzy pracujący z kamerą na ramieniu również docenią jego zredukowaną masę.
– Dzięki swojej wszechstronności i zbalansowanej konstrukcji superszerokokątny obiektyw 8K Cine-Servo CN5x11 IAS T R1/P1 oferuje wyjątkową ostrość i jakość obrazu od krawędzi do krawędzi, a zarazem mobilność wymaganą przez profesjonalistów broadcastowych – podkreśla Mark Fensome, Product Marketing Specialist w Canon Europe – Wbudowany ekstender 1,5x sprawia, że obiektyw jest niezwykle wszechstronny: zwiększa zakres ogniskowych podczas pracy z kamerą Super 35 mm, a także umożliwia kompatybilność z pełnoklatkowymi kamerami. Zapewnia płytką głębię ostrości, nadającą bardziej filmowy charakter realizacjom na żywo, materiałom newsowym, a także wysokobudżetowym dokumentom i produkcjom fabularnym.
Dzięki zdejmowanej jednostce serwo CN5x11 IAS T R1/P1 można z łatwością skonfigurować do transmisji sportowych i wydarzeń na żywo albo do produkcji filmowej. To drugi obiektyw Cine-Servo wyposażony w najnowszą generację napędu Canon e-Xs V Digital Drive Unit, który oferuje bardziej precyzyjną i ergonomiczną kontrolę serwo, szybszą i bardziej responsywną przysłonę oraz łączność USB-C.
Obiektyw CN5x11 IAS T R1/P1 dostępny jest w mocowaniu RF lub PL, co dodatkowo zwiększa jego wszechstronność. W wersji z mocowaniem PL obsługuje Cooke /i Technology™ i ZEISS eXtended Data™, umożliwiając tym samym transfer metadanych w czasie rzeczywistym. Wariant RF zapewnia dodatkowe możliwości – np. obsługę Dual Pixel CMOS AF dla szybkiego i płynnego autofokusa oraz rozszerzone dane do korekcji obiektywu.
Najważniejsze cechy CN5x11 IAS T R1/P1:
- Najszerszy obiektyw Canon Cine-Servo; ogniskowa 11–55 mm; kąt widzenia 100°
- Obiektyw Super 35 mm z obsługą pełnej klatki (dzięki wbudowanemu ekstenderowi 1,5x)
- Masa ok. 3 kg – wygodne filmowanie z ramienia i szerokie możliwości montażowe
- Profesjonalna jakość optyczna 8K HDR; 11-listkowa przysłona
- Zdejmowana jednostka serwo najnowszej generacji e-Xs V, wyposażona w 16-bitowy enkoder absolutny o wysokiej rozdzielczości, zaawansowaną kontrolę serwo, kompensację oddychania ostrości i ulepszoną ergonomię
- Komunikacja w mocowaniu RF lub PL z wyjściem metadanych w czasie rzeczywistym, wspierająca systemy wirtualnej produkcji i workflow VFX; wersja RF obsługuje także korekcję dystorsji obiektywu oraz zaawansowany system Canon Dual Pixel CMOS AF
- Wszechstronny projekt dostosowany do różnorodnych produkcji broadcastowych i filmowych
Więcej informacji o CN5x11 IAS T R1/P1 opublikowano na stronie https://www.canon.pl/pro/cinema-lenses/cn5x11-ias-t-r1-p1/
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Cena w USA – ponad 33 tys. dolarów
No i plotka się potwierdziła, tylko nie tak, jak się ktokolwiek tutaj spodziewał :D
I jest 11 - 55 pod FF, haha, ale raczej nikt się nie spodziewał ze będzie ważył 3kg...
On nie jest pod FF, tylko pod Super35. Ale ma wbudowany expander 1.5x i wtedy będzie pod FF, tylko trzeba sobie przemnożyć ogniskowe i transmisję razy to 1.5x.
Ups, przeczytałem extender.
Moja wina. Dzięki.
Funkcjonalnie jedno i drugie mnoży ogniskową i jasność, jak telekonwerter. Różnica w teorii jest taka, że extender / telekonwerter ma na wylocie takie samo koło obrazowe jak bazowy obiektyw, a expander wykorzystuje fakt, że obrazek z telekonwertera może obsłużyć większy sensor i generuje koło obrazowe, które to robi.