Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aparaty

W bazie znajduje się 2282 aparatów i 10117 ocen.

Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów

Proszę podać interesujące Cię parametry

Nikon Z6 - specyfikacja i opinie

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Nikon
Model Z6
Data premiery 2018-08-23
Liczba pikseli 24.5 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 6048 x 4024 (FX)
• 3936 x 2624 (DX)
• 4016 x 4016 (1:1)
• 6048 x 3400 (16:9)
Matryca 35.9 x 23.9 mm (FX) BSI CMOS
Procesor obrazu EXPEED 6
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (DCF 2.0, Exif 2.31, PictBridge), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją lub bez), NEF+JPEG, TIFF (RGB)
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic + opcja kompresji "Optymalna jakość"
• Filmy: MOV, MP4, H.264/MPEG-4 AVC
• Dźwięk: Liniowy PCM, AAC
Zakres ISO Auto, 100-51200 ISO w skoku 1/3 lub 1/2 EV
• dostępne opcje odpowiadające około 0,3, 0,5, 0,7, 1 lub 2 EV
Migawka Mechaniczna, sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości
• 30-1/8000 s w krokach co 1/2, 1/3 lub 1 EV, Bulb, X200
• elektroniczna przednia kurtynka migawki dostępna
• elektroniczna migawka
Konstrukcja obiektywu • Z bagnetem Nikon Z
• Współpraca z obiektywami Nikon F przy użyciu adaptera FTZ
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 0x
Stabilizacja obrazu Tak
Zapis wideo • 3840 x 2160 (4K UHD) z odczytem pełnych pikseli: 30p (progresywny), 25p, 24p
• 1920 x 1080: 120p, 100p, 60p, 50p, 30p, 25p, 24p.
• 1920 x 1080 (spowolnienie): 30p x4, 25p x4, 24p x5
• Wbudowany mikrofon monofoniczny lub opcjonalny zewnętrzny mikrofon stereofoniczny, możliwość regulowania czułości
• Filmy poklatkowe
• Elektroniczna redukcja drgań
• Kody czasowe
• Wydruk rejestru filmów (N-Log)
• Funkcja D-Lighting
Ogniskowanie Hybrydowy AF z detekcją fazową/kontrastu:
• 273 pola (detekcja fazowa, w trybie jednopolowego AF)
• 90%. pokrycie kadru w pionie i poziomie.
• Strefy AF: Precyzyjny AF, jednopolowy AF i AF z dynamicznym wyborem pola (precyzyjny AF i AF z dynamicznym wyborem pola są dostępne tylko w trybie zdjęć); szerokie pole AF (S); szerokie pole AF (L); automatyczny wybór pola AF
• Tryby napędu AF: pojedynczy AF (AF-S), tryb ciągłego AF: AF-C i AF-F (tylko film), wyprzedzające śledzenie ostrości, ręczne ustawianie ostrości (MF)
• Zakres detekcji: od -1 do +19 EV (od -4 do +19 EV z AF przy słabym oświetleniu)
Pomiar światła TTL, tryby pomiaru:
• matrycowy
• centralnie ważony: przypisanie 75% wagi pomiaru do koła o średnicy 12 mm na środku kadru
• punktowy: z obszaru o średnicy 4 mm (około 1,5% powierzchni kadru) na środku wybranego pola AF
Zakres pomiaru: od -3 do +17 EV (ISO 100, obiektyw f/2,0 przy 20°C)
Ostrość od Zależne od obiektywu
Balans bieli • Automatyczny (3 rodzaje) + automatyczny dla naturalnego światła, światło słoneczne, pochmurno, cień, światło żarowe, światło jarzeniowe (7 ustawień), lampa błyskowa
• Wybór temperatury barwowe: 2500-10 000 K
Kompensacja ekspozycji +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV (PASM)
Programy • Automatyka programowa (P); preselekcja czasu (S), preselekcja przysłony (A), tryb manualny (M), ustawienia użytkownika (U1-U3)
• Auto, Standardowe, Neutralne, Żywe, Monochromatyczne, Portret i Krajobraz i Równomierne
• Kreatywne ustawienia Picture Control: Sen, Poranek, Pop, Niedziela, Smutek, Dramat, Cisza, Surowość, Melancholia, Czystość, Dżins, Zabawka, Sepia, Błękit, Czerwień, Róż, Węgiel, Grafit, Dwoistość, Czerń
Zdjęcia seryjne Do 12 kl./s
Lampa błyskowa Sterowanie lampą w trybie i-TTL
• Synchronizacja dla czasu 1/200 s lub dłuższego
• Korekcja siły błysku od -3 do +1 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
• Tryby pracy: Synchronizacja na przednią kurtynkę migawki, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, redukcja efektu czerwonych oczu, redukcja efektu czerwonych oczu przy synchronizacji z długimi czasami ekspozycji; synchronizacja z długimi czasami ekspozycji na tylną kurtynkę migawki, wyłączona
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2, 5, 10, 20 s, od 1 do 9 ekspozycji z interwałem 0.5, 1, 2 lub 3 s
Karta pamięci 1 karta XQD
LCD • Główny: uchylny, 3.2-calowy, kolorowy TFT LCD, 2100 tys. punktów, kąt widzenia 170 stopni, pokrycie 100% pola widzenia
• Pomocniczy: podświetlany
Wizjer LCD TF, 0.5-cala, ok. 3690 tys. punktów, w technologii OLED, automatyczne sterowanie jasnością, 11 poziomów jasności
• powiększenie ok. 0.8x
• pokrycie kadru: ok. 100%
• korekcja dioptrażu: -4 do +2 dpt
• dystans widzenia całej matówki: 21 mm (-1 dioptria, od centralnego punktu soczewki okularu wizjera)
• czujnik zbliżenia oka
Komunikacja i złącza • USB typu C
• HDMI typu C
• minijack 3.5 mm (wejście i wyjścia audio)
• Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n/a/ac
• Bluetooth wersja 4.2
Zasilanie EN-EL15b (można stosować także EN-EL15a/EN-EL15)
Akcesoria Pokrywka bagnetu korpusu BF-N1, gumowa muszla oczna DK-29, akumulator jonowo-litowy EN-EL15b z pokrywką styków, ładowarka MH-25a, pasek AN-DC19, ładowarka EH-7P, zatrzask kabla HDMI/USB, kabel USB UC-E24, pokrywka sanek mocujących BS-1
Waga • Ok. 675 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
• Ok. 585 g (sam korpus)
Wymiary 134 x 100.5 x 67.5 mm
Dodatkowe informacje • Stabilizacja w aparacie: 5-osiowa z przesunięciem matrycy
• Polskie menu
• Zakres dozwolonych temperatur: 0-40°C
• Zakres dozwolonej wilgotności: do 85% (bez kondensacji)
Średnia ocen z 3 opinii.
Budowa i jakość wykonania
Parametry
Wyposażenie i użytkowanie
Jakość zdjęć
Jakość / cena

Ocena ogólna

5.00 Bardo dobra
Oceny czytelników (3)
  1. kabu
    kabu 5 lipca 2019, 10:53
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 89.64.x.x
    Użytkuje od:
    Cena zakupu:
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: Aparat wybudza się po krótki czasie. Trzeba się przyzwyczaić po przesiadce z DSLR i wcześniej wybudzać aparat z uśpienia.Taka cecha bezlusertkowców. Dodam że w A7III to jeszcze dłużej trwa. Przy kiepskim świetle ledowym, obraz miga. Przykładowo, backstage robiony w pracowni makijażu, bardzo dobre światło naturalne wpadające przez okna, w pomieszczeniu lustro wizażystki z lampkami i w wizjerze szaleństwo "migotania" - Dodam że w A7III jest gorzej, bo mniejsza rozdzielczość wyświetlacza. Wady które teraz są cechami wszystkich bezlusterkowców, i takie rzeczy trzeba zaakceptować, jeśli nie to warto pozostać przy DSLR i czekać aż technologia ML bardziej się rozwinie. Mnie to osobiście nie przeszkadza bo pracuję "hybrydowo" mam też DSLR i w takich sytuacjach wyciągam z torby lustrzanke i pracuję tymi samymi obiektywami co z Z6. To jest ogromny plus dla Nikona i w sumie Canona - że nie rezygnują jeszcze z DSLR i można to sobie wszystko połączyć. Mając wcześniej Sony A7III brakowało mi bardzo łączenia tego wszystkiego. Byłem ograniczony do używania bezlustera - albo zrobienia 2 systemów, co finansowo nie miało sensu. 2 sloty? Ktoś może uznać za wadę, ja pół na pół, bo można robić bekapy na bieżąco, poza tym przyjemność używania kart XQD jest 100% większa od rozpadających się w rękach SD. XQD używam z DSLR kilka lat i zero problemów, w czasie używania XQD rozpadły mi się już dwa SD Sandiski Extreme PRO, w tym jeden Sandisk tak się rozpadł tak że część obudowy została w aparacie i musiałem wysyłać do serwisu.

    Zalety: Baardzo szybki i precyzyjny AF. Moje Sigmy ART dostały POWERA! Przynoszę praktycznie w 100% trafiony materiał - jeśli coś nie trafi to moja wina i widzę to na bieżąco w wizjerze, więc można powtórzyć. AF działa rewelacyjnie, tam gdzie chcę, tam jest trafiona ostrość. Brak BF/FF. Wszystkie szkła na DSLR miałem na mikroregulacji - tutaj, podpinam i trafia wszystko w punkt. Ale AF na szkłach S-Line to w ogóle bajka - szkła są ciche, szybkie, dobrze wykonane i leciutkie, ale działanie S-LINE szkieł na Ztkach to czysta bajka. Wyświetlacz LCD REWELACJA, jest bardzo responsywny, dotyk działa bardzo dobrze, jest jasny i wyraźny. To samo z wizjerem, jest duży, z dużą rozdzielczością. Moim zdaniem to bardzo istotne parametry, bo spędzam bardzo dużo czasu, gapiąc się w LCD i w wizjer. (w porównaniu do A7III to niebo a ziemia) mając wcześniej A7III - ten aparat nie przekroczył progu akceptowalności, i mocno drażniła mnie słaba rozdzielczość wizjera i LCD. W Z6 jest już fajnie. Chociaż czekam jeszcze na lepsze rozdzielczości. Bardzo dobra jakość wykonania, aparatem pracowałem w Bieszczadach, nad morzem, deszcz i upały. Miałem uszczelnioną 50 S- LINE przy mocnym deszczu nic się nie stało. Ergonomia pracy na tym aparacie jest idealna. Wygodny bardzo chwyt, przyciski pod palcami fajnie ułożone. Menu czytelne.

    Podsumowanie: Miałem A7III. Do kupna przekonały mnie wszelkie recenzje w internecie, i opinie użytkowników. I nie podzieliłem tych wszystkich zachwytów. Dla mnie ten aparat jest bardzo niewygodny i mało ergonomiczny, w połączeniu ze średniej jakością LCD i wyświetlaczem - pracując na A7III męczyłem się bardzo i za każdym wyjściem na jakieś zlecenie, żałowałem zakupu. Wtedy stwierdziłem że jednak wole zostać przy DSLR i poczekać na większe ML. Na rynku był już Z6/Z7 ale pojawiało się bardzo dużo złych recenzji na temat tego aparatu, więc nie interesowałem się nim. Ale pewnego razu udało mi się popracować na Z6 i co się okazało? że to świetny aparat, z jakąś internetową propagandą złych opinii w sieci. Po 2 dniach testów, zakupiłem Z6 + 35 i 50 S-LINE i powiem, że to jest właśnie to , czego ja szukałem. Aparat się świetnie trzyma w rękach, jest odpowiednich rozmiarów, jest ergonomiczny, dobrze wykonany. W połączeniu z bardzo dobrym AF'em i dobrymi wyświetlaczami - praca tym aparatem to ogromna frajda. Mam profesjonalne DSLR'y i teraz głównym moim body jest Z6 - lustrzanki leżą w torbie, albo pracują jako 2body. Genialną sprawą też jest to, że można mieć bezlusterkowca + dslr, mając ten sam system. Kiedy potrzebuję DSLR to wyciągam z torby DSLR, kiedy potrzebuję bezlusterkowca to wyciągam z torby bezlusterkowca. Coś czego użytkownicy nigdy nie będą mogli doświadczyć, i zawsze będą bronić że im lustrzanki już nie są potrzebne - no ale jak mają wiedzieć czy są potrzebne czy nie, skoro nigdy tak nie pracowali?! Bardzo fajny sprzęt.

  2. PERON
    PERON 1 lipca 2019, 11:47
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 78.10.x.x
    Użytkuje od: 1 mies.
    Cena zakupu: 8143
    Wykorzystanie: Profesjonalne

    Wady: Wybudzenie ze stanu "uśpienia" jest zbyt długie tzn około 2sek i czasami decydujący moment ucieknie. Oczywiście jest na to sposób czyli muśnięcie spustu migawki zanim przyłożymy oko do wizjera ale wymaga to przyzwyczajenia. Przydałby się mniejszy punkt AF do wyboru tzn. między tym standardowym a tym do precyzyjnego ostrzenia.

    Zalety: Jakość zdjęć jest REWELACYJNA. Po części pewnie to zasługa oprogramowania matrycy (technologia zasuwa okrutnie) a być może większego bagnetu - nie wiem. Na tych samych obiektywach np 24-70 2.8 czy 85 1.8 zdjęcia jakby "ożyły" dostały takiego sznyta trudno mi to jakoś sprecyzować. Oczywiście wartość dodana - Nikkory F "dostały " stabilizację a przy takim 85 mm to widać jak na dłoni. JPEG zrzucają sie na telefon przez SB niemal natychmiastowo jeśli do tego ustawimy pod siebie profile PC i już na etapie wykonywanie zdjęcia dobrze wykadrujemy (a tu nie ma zmiłuj się AF jest gdzie tylko chcemy) i naświetlimy (wizjer i histogram na żywo) zasadniczo dostajemy gotowy materiał. Praca AF w trybie AF-S działa niezwykle precyzyjnie – to czego nie używałem w lustrzankach (kiepska precyzja) tu działa w punkt. Widać ja Nikon przyłożył się do odwzorowania barw w tym (co mnie bardzo ucieszyło) koloru skóry. Oczywiście z RAW można wszystko ale tu jest po prostu na gotowo. O ISO nie ma co się rozpisywać 6400 a nawet 12800 zupełnie do użytku. Bateria starcza mi na około 900 zdjęć z tym że ustawiony mam tylko wizjer a więc nie ma niepotrzebnego przełączania na monitor i utraty energii. W czasie przerw na zleceniu zdjęcia i tak przeglądam na smartfonie.

    Podsumowanie: Po pierwszych dwóch ślubach pojawiła mi się szalona myśl – po co mi te RAW-y ? Oczywiście tak bezczelny to nie będę bo zawsze można się walnąć o ten jeden EV ale od następnego zlecenia będzie nowe ustawienie zapisu zdjęć RAW+JPG. Bardzo polecam ten sprzęt niezdecydowanym, tym którzy zastanawiają się czy kupić D750 w super cenie (stan na czerwiec 2019) czy dołożyć te 3 tyś wejść w inną jakość. Oszczędność czasu podczas obróbki jest niesamowita – praktycznie nie ma cropowania, korekta ekspozycji minimalna i to tylko na niewielkiej części materiału. Pozostaje kwestia jednego slotu ale ta kwestia już niedługo będzie nieaktualna - ma pojawić się grip z gniazdem na baterię oraz z drugim slotem.

  3. Krzysztof
    Krzysztof 11 marca 2019, 22:26
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 5.173.x.x
    Użytkuje od: 3 mies.
    Cena zakupu: 9500
    Wykorzystanie: Półprofesjonalne

    Wady: Bateria tylko ok 600 zdjęć

    Zalety: Świetny wizjer, ergonomia, jakość zdjęć, lekki i poręczny, ISO 12800 w pełni użyteczne jak 3200 na d800

    Podsumowanie: Rewelacyjny aparat.

Dodaj swoją ocenę

Budowa i jakość wykonania
Parametry
Wyposażenie i użytkowanie
Jakość zdjęć
Jakość/cena