W bazie znajduje się 2416 aparatów i 10602 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Canon EOS R5 - specyfikacja i opinie
Producent | Canon |
---|---|
Model | EOS R5 |
Data premiery | 2020-07-09 |
Liczba pikseli | 45 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | • JPEG / HEIF:(L) 8192x5464, (M1) 5808x3872, (S1) 4176x2784, (S2) 2400x1600
• RAW: (RAW / C-RAW) 8192x5464 |
Matryca | 36 x 24 mm (Full-frame), CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 47.1 Mpix
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków |
Procesor obrazu | DIGIC X |
Format zapisu | • JPEG: 2 opcje kompresji
• HEIF • RAW: RAW, C-RAW, 14-bitowe z migawką mechaniczną lub elektroniczną pierwszą kurtyną, 13-bitowe w trybie H+ i 12-bitowe z migawką w pełni elektroniczną, • CRM(filmy w RAW) • MP4 (filmy) • MOV (filmy) |
Zakres ISO | Auto, 100-51200 w skoku co 1/3 lub 1 EV,
Tryby rozszerzone poniżej ISO 100: 50 ISO (tryb L) Tryby rozszerzone powyżej ISO 51200: 102400 ISO (tryb H1) |
Migawka | Szczelinowa sterowana elektronicznie / migawka elektroniczna, 30 s - 1/8000 s w krokach co 1/2, 1/3 lub 1 EV, Bulb |
Konstrukcja obiektywu | Z bagnetem Canon RF (można też podłączyć obiektywy EF i EF-S przez adapter)
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 |
Ogniskowa obiektywu | n/a |
Światłosiła | n/a |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 0x |
Stabilizacja obrazu | Tak |
Zapis wideo | Rozdzielczości:
• 8K DCI lub UHD (8192 x 4320 17:9 lub 7680 x 4320 16:9) • 4K DCI lub UHD (4096 x 2160 17:9 lub 3840 x 2160 16:9) • Full HD (1920 x 1080 16:9) Klatkaże: • 8K: 23.976, 24 (tylko 8K DCI), 25, 29.97 kl/s • 4K: 23.976, 24 (tylko 4K DCI), 25, 29.97, 50, 59.94, 100, 119.88 kl/s • 4K Time Lapse: 25, 29.97 kl/s • Full HD 23.976, 25, 29.97, 50, 59.94 kl/s • Full HD Time Lapse: 25, 29.97 kl/s Kodeki: • RAW (CRM) - tylko w 8K • H.264 - 4:2:0 - 8 bitów, do wyboru kompresja wewnątrzklatkowa (All-I) oraz międzyklatkowa (IPB) • H.265 - 4:2:2 - 10 bitów (w trybie Canon Log), do wyboru kompresja wewnątrzklatkowa (All-I) oraz międzyklatkowa (IPB) |
Ogniskowanie | Dual Pixel CMOS AF II, piksele detekcji fazy wbudowane w matrycę
• 100% pokrycia kadru • 5940 punktów • Wybór punktu: automatyczny wybór z wykrywaniem twarzy i śledzeniem (1053 strefy do wyboru), manualny wybór 1 punktu, możliwość rozszerzenia o sąsiednie punkty, wybór strefy (9 stref do wyboru), duża strefa (pozioma lub pionowa) • Tryby AF: Auto, One-Shot AF (pojedynczy), AI Servo AF (ciągły), Tryb Manualny (MF) • zakres pracy: -6 - 20 EV (23°C, ISO 100) • wykrywanie twarzy, wykrywanie oka, wykrywanie zwierząt • Asysta AF: wbudowana dioda LED lub z użyciem zewnętrznej lampy błyskowej |
Pomiar światła | 384-strefowy TTL
Tryby pomiaru: • matrycowy (384 strefy) • centralnie ważony uśredniony • skupiony • punktowy Zakres pomiaru: od -3 do 20 EV (ISO 100, 23°C) |
Ostrość od | zależne od obiektywu |
Balans bieli | Auto (priorytet bieli lub klimatu sceny), Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca (możliwość zapamiętania 1 ustawienia), • ustawienia wg skali Kelvina • dodatkowa korekta od -9 do +9niezależnie na osi żółty/niebieski i zielony/magenta |
Kompensacja ekspozycji | Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
Bracketing: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV (2, 3, 5 lub 7 zdjęć) |
Programy | • Tryby: zaawansowana automatyka ujęć, elastyczny priorytet AE, program AE, priorytet migawki, priorytet przysłony, tryb ręczny, Bulb, ustawienia własne (C1, C2, C3)
• Style obrazów: automatyczny, standardowy, portrety, krajobrazy, szczegółowy, neutralny, dokładny, monochromatyczny, zdefiniowany przez użytkownika (x3) |
Zdjęcia seryjne | • Migawka mechaniczna: do 12 kl/s
• Migawka elektroniczna: do 20 kl/s ze śledzeniem AF • Pojemność bufora: 350 zdjęć JPEG lub 180 zdjęć RAW. |
Lampa błyskowa | Brak wbudowanej lampy błyskowej,
• Kompatybilny z zew. lampami EX Speedlite, pomiar E-TTL II, • Synchronizacja do 1/200s z migawką mechaniczną i do 1/250s z elektroniczną pierwszą kurtyną, • Korekcja siły błysku: +/-3 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV |
Złącze hot-shoe | Tak |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | 10 lub 2 s |
Karta pamięci | Gniazdo 1: CFexpress typu B Gniazdo 2: SD/SDHC/SDXC UHS-II |
LCD | • W pełni rozkładany dotykowy, 3.15-cala, format obrazu 3:2, rozdzielczość ok. 2.100.000 punktów, pokrycie ok. 100%, regulacja jasności - 7 poziomów |
Wizjer | OLED, 5.690.000 punktów, powiększenie ok. 0.76x, pokrycie kadru ok. 100%, punkt oczny ok. 23 mm, korekta dioptrii od -4 do +2 |
Komunikacja i złącza | • USB 3.1 Gen 2 (złącze USB-C),
• mikro HDMI (typu D), • wejście mikrofonu mini-jack (3.5 mm) stereo, • wyjście słuchawkowe 3.5 mm, • złącze wężyka spustowego N3 • złącze PC do lamp zewnętrznych • Moduł Wi-Fi (IEEE802.11a/b/g/n/AC, 2.4 GHz, 5 GHz) • Bluetooth 4.2 |
Zasilanie | Akumulator litowo-jonowy LP-E6NH lub LP-E6N (dla tego pierwszego wydajność ok. 490 zdjęć przy włączonym ekranie i trybie oszczędzania energii) oraz ok. 320 zdjęć przy korzystaniu z wizjera) |
Akcesoria | Zaślepka korpusu, pasek, ładowarka, akumulator, instrukcja |
Waga | 650 g (samo body), 738 g (z baterią i kartą pamięci) |
Wymiary | 135.8 x 97.5 x 88 mm |
Dodatkowe informacje | Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB. |
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: 13100
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Będę odnosił do użytkowanego przedtem 5D4:mniej zdjęć na 1 akumulatorze /450/900/.
Zalety: Focę ptaki.W porównaniu do 5D4 to:1.Świetnie łapie i trzyma ptaki w locie /cudowny af/ !!! Genialny,nie zatykający się bufor !!! Poprawa jakości zdjęć.Odchylany ekran. Świetna wspólpraca z obiektywami af przez adapter.Nie wspomnę o filmowaniu itd.
Podsumowanie: Dla mnie...poezja !!!
Ocena ogólna
Użytkuje od: 3 mies.
Cena zakupu: 19000
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: problemy z błyskiem: nie działa podświetlenie \"czerwonym wzorkiem\", nie działa TTL przy HSS - jest jedno albo drugie, ale nie oba; ponadto: trochę za mały chwyt, brakuje mi kółka PASM, kompletnie bezużyteczny górny wyświetlacz, brakuje mi tego poczucia pancerności jakie miał 5D4, cena
Zalety: genialny i celny AF ze śledzeniem oka, stabilizacja matrycy, super działanie starych obiektywów, zapis profili aparatu na kartę, zupełnie przyzwoite zużycie prądu (~`900 zdjęć), lekki
Podsumowanie: lubię go
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: 18699
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Nieco za mały (wysokość uchwytu). Menu bardzo rozbudowane i czasem zapominam gdzie danej funkcji szukać. Cena zbyt wysoka.
Zalety: Jakość wykonania, szybkość, AF (oko), jakość wideo i ergonomia. Super współpracuje z obiektywami EF poprzez adapter. Jakość 4K HQ.
Podsumowanie: Aparat wykorzystuję głównie do zdjęć reporterskich (raczej nie sport). W tych zastosowaniach z powodzeniem zastąpił 5D mk III.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 6 mies.
Cena zakupu:
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Stabilizacja optyczna dziala bez przerwy, nie tylko po nacisnieciu spustu do polowy - zre baterie, tak ze trzeba wylaczac IS na optyce lub caly aparat; *To potezna wada która Canon powinien zlikwidowac przez firmware* Brak ustawienia szybkosci zdjec przy migawce elektronicznej - zawsze na maks.
Zalety: Generalnie wszystko prócz ww wad i slonej ceny. Bezbledny wizjer, wreszcie lepszy od optycznego, bardzo dobra ergonomia. Kto pracowal dotad Canonem, jest natychmiast \"w domu\" Szybki i celny AF, takze na szklach EF. 100-400 MkII pracuje lepiej niz na lustrze. Genialny eye-AF. Praktycznie brak blackout przy seriach (przy szybkich kartach). Mozliwosc niemal calkowitej rekonfiguracji elementów sterujacych. Bardzo dobra jakosc obrazu. Gama uzytecznego ISO duzo szersza od dotychczasowej w Lustrzankach. Ruchomy ekran ze sterowaniem dotykowym, które dziala.
Podsumowanie: Poza denerwujaca permanentna stabilizacja przy wlaczonym aparacie, sprzet trafiony w punkt. Cieszy mozliwosc nieograniczonego uzywania szkiel EF pracujacych czesto lepiej niz na 5D3. W okresie przejsciowym jedyny finansowo sensowny (przy cenach optyki RF) sposób wejscia w nowy system. Krok po kroku. Opisane prze Zdebika: \" brak mozliwosci wylaczenia stabilizacji w szkle i pozostawienia stabilizacji matrycy.\" - dotyczy filmowania. Przy zdjeciach jest to bezproblemowo mozliwe. \"szum jak w 5D3\" - dziwne. U mnie nie.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: £5000
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: - masa bad pixeli na długich czasach. - af lubi nie trafić szybko poruszających się obiektów (szkła EF), na YT wszystko w punkt. - brak przycisku iso (inna filozofia działania). - brak ogranicznika ilości fps'ow w serii z elektroniczna kurtyną.y - brak możliwości wyłączenia stabilizacji w szkle i pozostawienia stabilizacji matrycy. - brak drugiego slotu CF, jest SD. - szum jak w 5D3. - 12bitowe rawy przy elektronicznej kurtynie. - 5sek maksymalna długość naświetlania na elektryku. - brak elektronicznej kurtyny jeśli korzystamy z błysku. - 45Mpix = krótsze czasy. - szybkość serii zależy od szkła i baterii (w tym jej modelu i naładowania).
Zalety: - jakość wykonania, gumy są fenomenalne. - canonowska ergonomia, dobrze się trzyma. - świetny evf i uchylny wyświetlacz. - w końcu można rozjaśnić cienie. - szybkie serie, dobry bufor. - eye AF - robi zdjęcia :)
Podsumowanie: Od 2012 roku użytkuje 5D3, więc mogę go porównać tylko do tego modelu. Myślałem o przesiadce na 5D4, ale bezlusterkowe szaleństwo nie przemija i chcę być future proof. Nie mogę nic powiedzieć jeszcze o baterii, planuje sesje z wifi + LR więc szału nie będzie. Ogólnie aparat ok, cena jaka jest każdy widzi.