W bazie znajduje się 2445 aparatów i 10696 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów
Proszę podać interesujące Cię parametry
OM System OM-1 - specyfikacja i opinie
| Producent | OM System | 
|---|---|
| Model | OM-1 | 
| Data premiery | 2022-02-15 | 
| Liczba pikseli | 20.4 Mpix | 
| Dostępne rozdzielczości | • RAW: 5184 x 3888
 • JPEG: 5184 x 3888 ~ 1024 x 768  | 
    
| Matryca | 17.3 x 13 mm (4/3) Stacked BSI Live MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli 22.9 Mpix
 mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF) powłoka redukująca osiadanie kurzu  | 
    
| Procesor obrazu | TruePic X | 
| Format zapisu | • Zdjęcia: JPEG (DCF2.0, Exif2.31), RAW (12-bit, kompresja bezstratna), JPEG+RAW 
 • Zdjęcia High Res (50 lub 80 Mpix) • Filmy (MOV)  | 
    
| Zakres ISO | 200 - 102400, rozszerzalny do zakresu 80 - 204800
 Auto ISO  | 
    
| Migawka | Szczelinowa sterowana elektronicznie, 
 Mechaniczna: 1/8000 - 60 s (ze zmianą co 1/3, 1/2 lub 1EV) Mechaniczna z elektroniczną pierwszą kurtyną 1/320 - 60 s Elektroniczna: 1/32000 - 60 s  | 
    
| Konstrukcja obiektywu | Obiektywy systemu Mikro Cztery Trzecie, 
 powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: 2.0x  | 
    
| Ogniskowa obiektywu | n/a | 
| Światłosiła | n/a | 
| Zoom optyczny | 0x | 
| Zoom cyfrowy | 2x | 
| Stabilizacja obrazu | Tak | 
| Zapis wideo | • 4K UHD (3840 x 2160) - 24, 25, 30, 50, 60 kl/s
 • 4K DCI (4096 x 2160) - 24, 25, 30, 50, 60 kl/s • Full HD (1920 x 1080) - 24, 25, 30, 50, 60, 100, 120, 200, 240 kl/s • Dostępne kodeki: H.264 (4:2:0 / 8-bit), H.265 (4:2:0 / 10-bit), • Filmowe profile obrazu: płaski ("zgaszony kolor"), Hybrid Log Gamma, OM-Log400, • Brak ograniczeń czasu nagrywania.  | 
    
| Ogniskowanie | Hybrydowy AF oparty o detekcję kontrastu i detekcję fazową
 • 1053 punkty krzyżowe • wykrywanie obiektów: samochody, motocykle, samoloty, pociągi, ludzi (w tym twarze i oczy), zwierzęta oraz ptaki • zakres działania: -5.5 - 18 EV, • rodzaje obszarów: pojedynczy punkt, mały cel (9 punktów), krzyż (39 punktów), średni cel (63 punkty), duży cel (165 punktów), cel niestandardowych rozmiarów, wszystkie punkty. • tryby: pojedynczy, pojedynczy z manualną korektą, ciągły, ciągły z manualną korektą, ręczny, śledzenie, śledzenie z manualną korektą, preset, starry sky AF, starry sky AF z manualną korektą. • Funkcja wykrywania twarzy i oka • Wspomaganie AF - wbudowana dioda • Focus Peaking • Powiększenie wybranego wycinka kadru  | 
    
| Pomiar światła | 324-strefowy TTL,
 Tryby pomiaru: • Cyfrowy pomiar ESP (matrycowy 324-strefowy), • centralnie ważony uśredniony, • punktowy, • punktowy z jasnym tłem, • punktowy z ciemnym tłem, Zakres pomiaru: od -2 do 20 EV (dla obiektywu f/2.8 przy ISO 100)  | 
    
| Ostrość od | zależne od obiektywu | 
| Balans bieli | Auto, Światło żarówek, Światło jarzeniowe 1, Słoneczny dzień, Lampa błyskowa, Zachmurzone niebo, Cień, Tryb podwodny
 • Ustawienia własne wg wzorca (4 ustawienia) • Ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K) • Korekta na osi niebieski-żółty i zieleń-magenta (+/- 7 stopni z krokiem jednostkowym)  | 
    
| Kompensacja ekspozycji | • Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
 • Bracketing: 3 lub 5 klatek w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3, 1/2 lub 2/3 EV  | 
    
| Programy | • Program auto, Priorytet przysłony, Priorytet czasu migawki, Manualny, Czas B, Film, HDR, Tryb użytkownika 1-4
 • Filtr artystyczny: Pop Art, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Process, Dramatyczna tonacja, Delikatna Sepia, Podkreślone krawędzie, Akwarela, Vintage, Kolorowe elementy  | 
    
| Zdjęcia seryjne | • 1-10 kl/s z migawką mechaniczną
 • 5, 10, 15 lub 20 kl/s z migawką elektroniczną • 50 kl/s z migawką elektroniczną z ciągłym autofokusem (tryb SH2), działa tylko z wybranymi obiektywami • 120 kl/s z migawką elektroniczną z zablokowaną ostrością (tryb SH1)  | 
    
| Lampa błyskowa | Brak wbudowanej lampy błyskowej, możliwość użycia zewnętrznej mocowanej na gorącej stopce
 • Tryby: Auto, Manualny (1/1 - 1/64), Super FP, • Funkcje: Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania, z redukcją efektu czerwonych oczu, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania na drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy błyskowej (Brak błysku), TTL-Auto, FP Manualny, FP TTL Auto • Synchronizacja: 1/250 s z migawką mechaniczną, 1/100 s z elektroniczną, • Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV  | 
    
| Złącze hot-shoe | Tak | 
| Wyjście statywowe | Tak | 
| Samowyzwalacz | 2 s lub 12 s lub użytkownika | 
| Karta pamięci | Podwójne gniazdo kart SD (kompatybilne z UHS-II) | 
| LCD | Rozkłądany do boku, 3-calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 1.620.000 punktów, proporcje 3:2
 • Jasność regulowana w 15 poziomach • Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach,  | 
    
| Wizjer | Elektroniczny, 5.760.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, powiększenie 1.66x (0.83x dla pełnej klatki), punkt oczny 21 mm (odległość od powierzchni tylnej soczewki), korekcja dioptrii od -4 do +2 | 
| Komunikacja i złącza | • Uniwersalne złącze USB PD 3.0 typu C, wyjście HDMI (mikro HDMI typu D), wejście mikrofonu (jack 3.5 mm), wyjście słuchawkowe (jack 3.5 mm)
 • Wi-Fi IEEE 802.11a/b/g/n/ac), Bluetooth Low Energy 4.2  | 
    
| Zasilanie | Akumulator litowo-jonowy BLX-1 - 7.2 V, 2280 mAh
 USB PD (USB Power Delivery) - przy odpowiednio mocnej ładowarce można naraz zasilać aparat i ładować baterię  | 
    
| Akcesoria | Akumulator, ładowarka, lampa błyskowa, kabel USB, pasek na ramię, instrukcja obsługi | 
| Waga | 511 g (samo body), 599 g (z akumulatorem i kartą pamięci) | 
| Wymiary | 134.8 x 91.6 x 72.7 mm | 
| Dodatkowe informacje | • Joystick do zmiany obszaru AF
 • Uszczelnienia – odporność na pył, zachlapania oraz mróz • Live Composite • Symulacja filtra szarego do 6 EV • Stabilizacja o wydajności do 7 EV (samo body) lub 8 EV (we współpracy z obiektywem) • Korpus wykonany ze stopów magnezu  | 
	



                        





                        
                        
                        




                        
                           
 Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
 
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: 8900
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Dla takiego amatora jak ja, nie ma wad.
Zalety: W zestawie z Olympus 12-100 F4 to po prostu rewelacja. Statyczne ujęcia , tylko w wysokiej rozdzielczości z ręki. Śledzenie w dynamicznych ujęciach to bajka. Z gripem genialnie się go użytkuje. Do portretów mam Sigmę 60 mm F2.8. Przy tej stabilizacji nawet gość z Parkinsonem robi ostre zdjęcia. Nic lepszego już nie potrzebuję.
Podsumowanie: Zostanie ze mną do końca , jego albo mojego.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 3 mies.
Cena zakupu: 9990
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: - mało poręczny w dużych dłoniach (bez gripu)
Zalety: - świetna stabilizacja (fotografowanie z ręki na czasach 1/20-2\") - bardzo przyjemne ziarno przy wysokich czułościach ISO - długość pracy na jednej baterii (ok. 500 zdjęć z włączonym IS body i obiektywu) - autofocus nie ma problemów ze śledzeniem obiektów (oko, zwierze, samochód) - bez problemu przyjmuje na siebie trudne warunki atmosferyczne (ulewa, fotografowanie w pyle czy błocie)
Podsumowanie: Aparat stworzony dla osób które sporo wymagają od sprzętu który wykorzystują. Doskonały na zlecenia jak i do fotografii codziennego życia. Miałem okazję pracować na E-M1 mk. II oraz III, jak i Sony A7 II, III oraz IV, Canon R6. Jeżeli chodzi o poprzedników tego modelu bije je na głowę, spokojnie dorównuje A7 i mam wrażenie że nawet w niektórych sytuacjach lepiej sobie radzi. Sony i Canon czy Nikon zrobili mniejsze puszki ale ogromne obiekty sprawiają że sprzęt jest mało przyjazny jeżeli chodzi o piesze wędrówki i sesje w trudno dostępnym terenie gdzie nie dojedzie się samochodem. Jako wadę podałem małe gabaryty w dużych dłoniach, ale po dokupieniu gripu, aparat idealnie leży w dłoniach i jest świetny na podróże ze względu na ilość zajmowanego miejsca w bagażu do tego obiektyw 40-150 i można śmiało jechać na wakacje w góry nie biorąc kilogramów sprzętu.