Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Samyang 8 mm T3.8 Fish-eye CS

Samyang 8 mm T3.8 Fish-eye CS
12 marca
2012 15:34

Firma Delta, wyłączny dystrybutor produktów marki Samyang w Europie, poinformowała o wprowadzeniu do sprzedaży nowego obiektywu Samyang 8 mm T3.8 Fish-eye CS przeznaczonego do filmowania z wykorzystaniem systemu follow-focus.

Informacja prasowa

Samyang 8mm T3.8 Fish-eye CS
Nowy obiektyw typu rybie-oko dla filmowców

Samyang 8 mm T3.8 Fish-eye CS

Kraków, 12 marca 2012 r. – Firma Delta, wyłączny dystrybutor produktów marki Samyang w Europie, ma przyjemność poinformować o wprowadzeniu do sprzedaży nowego obiektywu Samyang 8mm T3.8 Fish-eye CS przeznaczonego do filmowania z wykorzystaniem systemu follow-focus.

Samyang 8 mm T3.8 Fish-eye CS

Konstrukcja optyczna obiektywu Samyang 8mm T3.8 Fish-eye CS oparta została na modelu 8mm 1:3.5 Fish-eye CS i nawiązuje stylistyką do najnowszych produktów marki Samyang. Jego jasność określona została przy pomocy liczby transmisyjnej T wynoszącej 3,8. Dla ułatwienia odczytu wartości na skali ostrości i przysłony, indeksy naniesione są równolegle do osi optycznej obiektywu.

Samyang 8 mm T3.8 Fish-eye CS

Cechą charakterystyczną nowego modelu są zębatki, które współpracują z systemem follow-focus, a także pierścień przysłony obracany bezstopniowo. Dzięki tym modyfikacjom możliwe jest niezwykle precyzyjne i bezgłośne operowanie ostrością i głębią ostrości podczas filmowania.

Samyang 8 mm T3.8 Fish-eye CS

Obiektyw Samyang 8mm T3.8 Fish-eye CS zaprojektowany został do współpracy z lustrzankami wyposażonymi w matryce formatu APS-C i początkowo dostępny będzie z mocowaniami Canon EF oraz Nikon F.

Gwarancja

Samyang 8mm T3.8 Fish-eye CS objęty jest 36-miesięczną gwarancją.

Cena

Samyang 8mm T3.8 Fish-eye CS – 1199 PLN (brutto)


Komentarze czytelników (23)
  1. canonik
    canonik 12 marca 2012, 15:43

    No i Samyang poczyna sobie coraz śmielej. I dobrze.

  2. s4int
    s4int 12 marca 2012, 16:01

    FollowF do ciemnego fiszaja to naprawdę potrzebne... ? Przecież GO i tak jest olbrzymia, zwłaszcza, że to pod cropa.

    24/35/85 zdecydowanie bardziej by na tym zyskały imo.

  3. goornik
    goornik 12 marca 2012, 17:19

    Ale w tym wypadku istotniejsze jest, by obiektyw - dzięki zębatkom - idealnie pasował do arsenału optyki filmowej, niż żeby dużo "machać" pokrętłem ostrości. Poza tym z 20 cm na pełnej dziurze, głębia wcale nie jest taka ogromna...
    Literówkę macie w nagłówku -> "poinfomo ć wała"

  4. goornik
    goornik 12 marca 2012, 17:21

    Yyyyy, znaczy "poinformowa ć ła". Przepraszam za literówkę w korekcie literówki.

  5. Euzebiusz
    Euzebiusz 12 marca 2012, 17:28

    @s4int
    "Przecież GO i tak jest olbrzymia, zwłaszcza, że to pod cropa. "

    - ale wiesz, jaki rozmiar ma prawdziwa klatka filmowa uzyskiwana na filmie małoobrazkowym i że matrycy APS bliżej do tego rozmiaru niż tzw. FF? Polecam obejrzeć jednak trochę dobrych produkcji kinowych pod kątem jak sobie radzą z tą "olbrzymią GO i cropem" operatorzy kamer. :-)

  6. mav
    mav 12 marca 2012, 17:52

    Hehe, zrobili to dla obiektywu, który imo najmniej potrzebuje follow focusa z całej gamy Samyanga. Zdecydowanie lepiej byłoby dać to do 35mm. Płynna przesłona nie jest aż tak niezbędna, ale dobrze że jest. Tyle, że jej porządna obsługa (taka, by nie zepsuć ujęcia) wymagałaby.... zamontowania drugiego FF na obiektyw :D

  7. Nikoś
    Nikoś 12 marca 2012, 18:19

    jakie 35.... 85mm by się przydało!!! Może niedługo jak będą odświeżać... Do listy nierealnych życzeń - to niech samyanga zrobi stabilizację żeby Canony i Nikony mogły korzystać... i co z tym przenoszeniem informacji o świetle dla Cannona czy Sony, czemu tylko Nikon..?

  8. s4int
    s4int 12 marca 2012, 19:24

    @Euzebiusz:

    "ale wiesz, jaki rozmiar ma prawdziwa klatka filmowa uzyskiwana na filmie małoobrazkowym i że matrycy APS bliżej do tego rozmiaru niż tzw. FF?"

    No wiem, ale co z tego?
    Ja mam fisha ze światłem 2.8 na FF i wiem, że faktycznie można czasem nie trafić. Miałem cropa z samyangiem 8mm kiedyś i od 5.6 właściwie można nie uzywać pierścienia do ostrości.

    "Polecam obejrzeć jednak trochę dobrych produkcji kinowych pod kątem jak sobie radzą z tą "olbrzymią GO i cropem" operatorzy kamer. :-) "

    Omg... czytanie ze zrozumieniem. Olbrzymia GO jest przy 8mm fiszu i świetle 3.8.
    Jakoś zbyt często nie widuję rybiego w dobrych produkcjach kinowych, ale widać samyang próbuje zdobyć tą niszę i wychodzi naprzeciw filmowcom z hollywood ;)

  9. Adam.B
    Adam.B 12 marca 2012, 19:33

    To zawsze jakiś focus:) czekamy na 85 1.2 AF !! :)

  10. Euzebiusz
    Euzebiusz 12 marca 2012, 19:54

    @s4int
    "Miałem cropa z samyangiem 8mm kiedyś i od 5.6 właściwie można nie uzywać pierścienia do ostrości. "

    Za krótko go miałeś, bo trzeba.

  11. kazziz
    kazziz 12 marca 2012, 20:21

    @Adam.B
    czekamy na 85 1.2 AF !! :)
    -----
    w systemie C. już masz ;-) a przy 1.4 masz Sigmę, Nikkora, "Cajsa"...

  12. s4int
    s4int 12 marca 2012, 20:51

    @Euzebiusz

    tak, faktycznie - jak robisz przeostrzenie z 15cm na nieskonczoność to może faktycznie trzeba przesunąć pierścień. Tylko nie wiem czy trzeba do tego followfocusa.

    Wg kalkulatora głębi ostrości - przy 5.6 i odległości 70cm od obiektu głebia rozciąga się od 30cm do nieskonczności.

  13. Euzebiusz
    Euzebiusz 12 marca 2012, 20:55

    @s4int

    "Tylko nie wiem czy trzeba do tego followfocusa. "

    No to jak nie wiesz to po co piszesz? Jak ktoś ma ten system to chętnie kupi szkło które z nim współpracuje, nawet po to by robić
    "przeostrzenie z 15cm na nieskonczoność"

    Gdzie widzisz problem? ;-)

  14. s4int
    s4int 12 marca 2012, 21:08

    Tylko, że to wydumane zastosowanie.

    A problem? Nie widzę problemu. Widzę tylko bezsensowny produkt.

  15. Euzebiusz
    Euzebiusz 12 marca 2012, 21:12

    @s4int
    Przeostrzenie z bliskiego detalu do do odległego planu nie jest w filmie niczym wydumanym :-)

    "Widzę tylko bezsensowny produkt"

    Co nie znaczy, że takim jest :-)

  16. s4int
    s4int 12 marca 2012, 21:13

    "Przeostrzenie z bliskiego detalu do do odległego planu nie jest w filmie niczym wydumanym :-) "

    przy fisheye?

  17. Euzebiusz
    Euzebiusz 12 marca 2012, 21:18

    "przy fisheye?"

    Dlaczego nie? Jeśli czegoś nie ogarnia Twoja wyobraźnia to nie znaczy, że tego nie ma :-)

  18. s4int
    s4int 12 marca 2012, 21:23

    Omg... dokadnie.


    To szkło spośród wszystkich samayanga było tym które najbardziej się prosiło o zamontowanie pierścienia do FF. Rzesze filmowców zakrzykneły z zachwytu nad tym pomysłem i biegną kupić i nie mogąc się nadziwić geniuszowi producenta.

    Zgadzam się z Tobą w pełnej rozciągłości. Niesamowicie przydatne, często wykorzystywane przy owych przeostrzeniach w makro ujęciach w filmach na fishu - bardzo znane i wielokrotnie wykorzystywane efekty. W końcu głebia ciężka do ogarnięcia i śledzenie ostrości jest niebywale trudne bez wykorzystania tego narzędzia :)

  19. Euzebiusz
    Euzebiusz 12 marca 2012, 21:34

    @s4int
    "Rzesze filmowców" "bardzo znane i wielokrotnie wykorzystywane efekty"

    Trzeba było napisać od razu, że lubisz to co popularne i to co podoba się wszystkim a dla bezpieczeństwa podobają Ci się tylko rzeczy znane i wielokrotnie powtarzane :-)

  20. s4int
    s4int 12 marca 2012, 21:43

    No tak się składa, że sprzedaż obiektywów to najzwyklejszy w świecie biznes i produkuje się to co ma największe szanse się sprzedać.
    Widać to specjalna wersja dla Euzebiusza - wielkiego fana wszelkiej alternatywności. Mainstream to zło! - zakrzyknął optyczny hipster :)

  21. Euzebiusz
    Euzebiusz 12 marca 2012, 21:52

    "produkuje się to co ma największe szanse się sprzedać."

    Wyprodukuje się tyle ile się ma sprzedać, plus trochę na zapas. Koszt produkcji to kilka procent ceny detalicznej. Im obiektyw droższy w detalu, tym producent więcej zarabia. Raczej do tematu nie dołożą. A jeśli dołożą, to przy następnej produkcji, może spytają Ciebie o zdanie czy warto ;-)
    Najwięcej sprzedaje się plastikowych kitów. Według Twojej teorii nic innego nie powinno się produkować bo po co?

    "Widać to specjalna wersja dla Euzebiusza - wielkiego fana wszelkiej alternatywności."
    Akurat ten nie. Nie kupuję samyangów. Ale fakt - klapek na oczach nie mam :-)

  22. slimaczysko
    slimaczysko 12 marca 2012, 22:35

    Kłócicie się o głębię ostrości a przecież przysłona nie służy tylko do tego... niektórzy filmowcy docenią możliwość zmiany ekspozycji za pomocą płynnej regulacji przysłony...

  23. erone
    erone 12 marca 2012, 23:24

    Samyang, daj mi fisha na full frame, nie obrażę się :).

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.