Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Tamron 35-150 mm f/2.8-4 Di VC OSD - test obiektywu

30 grudnia 2019

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

Za korygowanie komy testowany obiektyw możemy pochwalić. W rogu matrycy APS-C/DX wada ta jest niezauważalna. Obraz diody tam umieszczonej nie różni się niczym od obrazu uzyskanego w centrum kadru. W rogu matrycy pełnoklatkowej koma daje o sobie odrobinę znać na najkrótszej ogniskowej, gdzie widzimy bardzo delikatne zniekształcenie punktu świetlnego. Jest to jednak efekt minimalny i nie zmienia bardzo pozytywnej oceny obiektywu w tej kategorii.

Centrum, 35 mm, f/2.8 Róg APS-C, 35 mm, f/2.8 Róg FF, 35 mm, f/2.8
Tamron 35-150 mm f/2.8-4 Di VC OSD - Koma, astygmatyzm i bokeh Tamron 35-150 mm f/2.8-4 Di VC OSD - Koma, astygmatyzm i bokeh Tamron 35-150 mm f/2.8-4 Di VC OSD - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, 90 mm, f/3.5 Róg APS-C, 90 mm, f/3.5 Róg FF, 90 mm, f/3.5
Tamron 35-150 mm f/2.8-4 Di VC OSD - Koma, astygmatyzm i bokeh Tamron 35-150 mm f/2.8-4 Di VC OSD - Koma, astygmatyzm i bokeh Tamron 35-150 mm f/2.8-4 Di VC OSD - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, 150 mm, f/4.0 Róg APS-C, 150 mm, f/4.0 Róg FF, 150 mm, f/4.0
Tamron 35-150 mm f/2.8-4 Di VC OSD - Koma, astygmatyzm i bokeh Tamron 35-150 mm f/2.8-4 Di VC OSD - Koma, astygmatyzm i bokeh Tamron 35-150 mm f/2.8-4 Di VC OSD - Koma, astygmatyzm i bokeh


Jeśli chodzi o astygmatyzm, to też nie mamy tutaj powodów do narzekań. Średnia różnica pomiędzy poziomymi i pionowymi wartościami funkcji MTF50 wyniosła tylko 6.2%, co jest wynikiem umiarkowanym. Co ciekawe, astygmatyzm pokazuje tutaj zauważalną tendencję spadkową wraz ze wzrostem ogniskowej, bo na 35 mm sięga on 10%, a na maksymalnej ogniskowej spada do 3%.

----- R E K L A M A -----

Jeśli chodzi o wygląd nieostrości, to oczekiwaliśmy tutaj wyraźnie lepszego zachowania. Denerwuje przede wszystkim wyraźna, podwójna obwódka na brzegu krążka. Co więcej, jego centrum też nie jest idealnie gładkie, co najprawdopodobniej ma związek z dużą liczbą elementów asferycznych. Dodatkowo widać wpływ winietowania mechanicznego, które znika dopiero po przymknięciu przysłony o 2 EV.

Centrum, 150 mm, f/4.0 Róg APS-C, 150 mm, f/4.0 Róg FF, 150 mm, f/4.0
Tamron 35-150 mm f/2.8-4 Di VC OSD - Koma, astygmatyzm i bokeh Tamron 35-150 mm f/2.8-4 Di VC OSD - Koma, astygmatyzm i bokeh Tamron 35-150 mm f/2.8-4 Di VC OSD - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, 150 mm, f/5.6 Róg APS-C, 150 mm, f/5.6 Róg FF, 150 mm, f/5.6
Tamron 35-150 mm f/2.8-4 Di VC OSD - Koma, astygmatyzm i bokeh Tamron 35-150 mm f/2.8-4 Di VC OSD - Koma, astygmatyzm i bokeh Tamron 35-150 mm f/2.8-4 Di VC OSD - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, 150 mm, f/8.0 Róg APS-C, 150 mm, f/8.0 Róg FF, 150 mm, f/8.0
Tamron 35-150 mm f/2.8-4 Di VC OSD - Koma, astygmatyzm i bokeh Tamron 35-150 mm f/2.8-4 Di VC OSD - Koma, astygmatyzm i bokeh Tamron 35-150 mm f/2.8-4 Di VC OSD - Koma, astygmatyzm i bokeh