Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Samyang 12 mm f/2.8 ED AS NCS Fish-eye - zdjęcia przykładowe

Samyang 12 mm f/2.8 ED AS NCS Fish-eye - zdjęcia przykładowe
10 września
2014 10:49

Firma Samyang zaprezentowała dzisiaj diagonalny obiektyw typu „rybie oko” - 12 mm f/2.8 ED AS NCS Fish-eye. Przedprodukcyjny egzemplarz tego modelu będzie można obejrzeć na rozpoczynającej się w przyszłym tygodniu Photokinie. Tymczasem koreański producent opublikował przykładowe zdjęcia wykonane tym obiektywem.

W galerii zdjęć znalazło się sześć fotografii wykonanych obiektywem Samyang 12 mm f/2.8 ED AS NCS Fish-eye. Można je oglądać tutaj.


Komentarze czytelników (18)
  1. robertskc7
    robertskc7 10 września 2014, 11:03

    idealny prezent na gwiazdkę :DDDDDDD

  2. cauchy
    cauchy 10 września 2014, 13:07

    ooo na oficjalnej stronie fotki z Pienin :) super!

  3. opty
    opty 10 września 2014, 14:00

    Z Pienin bo chłopaki mają blisko z Krakowa... Czy sprzedaje tam jeszcze ten gość co bez przerwy żuje gumę i na wszystko odpowiada fachowym "yhym"? Dla mnie miszcz obsługi klienta:)

  4. druid
    druid 10 września 2014, 15:21

    Wygląda nieźle. 12 mm to nawet na APS-C da niezły efekt!

  5. wulf
    wulf 10 września 2014, 15:57

    Idealnie!
    Czuję, że nada mi się do wszystkich trzech formatów matrycy :-)
    Byle nie przesadzili z ceną. Jak będzie tylko parę stówek droższy od ósemki to będzie się świetnie sprzedawał.

  6. qbic
    qbic 10 września 2014, 16:12

    Biedne Canonowe matryce nie wytrzymują próby obrabiania.

  7. druid
    druid 10 września 2014, 16:31

    Faktycznie na jednym zdjęciu w szczególności pojawił się okrutny szum. W przykładowych zdjęciach lepiej dawać surowe jpg i/lub Rawy, zamiast nieudolnie brać się za jakikolwiek postprocessing.

  8. Marek_N
    Marek_N 10 września 2014, 16:48

    To nie jest nieudolny postprocessing, tylko tak zachowują się matryce Canona w scenach o dużych rozpiętościach tonalnych. Choć myślę że bez szkody dla jasnych partii obrazu (a z zyskiem dla ciemnych) można było naświetlić o 0,5 EV jaśniej.
    Niestety to nie Nikon, gdzie można się konkretnie "walnąć" przy naświetlaniu a potem to spokojnie nadrobić w obróbce. Nie żebym namawiał do niechlujnego robienia zdjęć, ale zawsze lepiej mieć większy margines błędu.

  9. 10 września 2014, 17:14

    Cóż, wygląda na to, że Samyang transmisją, a co za tym idzie, kontrastem jest już gotowy na nadejście matryc o pojemnościach kilkunastu EV. Może Canon coś takiego kiedyś wypuści, na razie Nikon radzi sobie lepiej. Niestety nie mieliśmy obiektywu z bagnetem Nikona, więc użyliśmy 5DIII, i tak znacznie lepiej radzącego sobie z dużą dynamiką od wersji drugiej, za którą dostaliśmy lanie rok temu :)

    Mam całą serię ujęć, zapasu nie ma, wszystko naświetlałem na histogram, ''na styk''. Oczywiście można było zrobić jotpega na zielonym programie licząc się z przepalonym niebem i egipskimi ciemnościami w cieniach, za to gładziutkich jak czółko niemowlaka :) Pocieszmy się tym, że jeszcze kilka lat temu wystawianie aparatu na słońce zawsze kończyło się dynamiczną katastrofą, a w przypadku slajdów wręcz kreacją najdziwniejszych artefaktów, jak np. na tym zdjęciu z Heliosa na Orwo :)
    link

  10. 10 września 2014, 17:51

    co komercyjnie fotografuje się takim obiektywem?

  11. 10 września 2014, 18:05

    Wnętrza, efektowe ujęcia katalogowe, ale przede wszystkim panoramy sferyczne.

  12. darekcn4
    darekcn4 11 września 2014, 01:26

    Szkoda, że nikon nie radzi sobie z szumem i nie potrafi samemu zrobić matrycy...

  13. drumla
    drumla 11 września 2014, 13:29

    @kuusamo co tylko chcesz jeśli ktoś za to zapłaci
    @Darekcn4 " Szkoda, że nikon nie radzi sobie z szumem i nie potrafi samemu zrobić matrycy... " co to ma do rzeczy przy samplach zrobionych na Canonie?
    BTW radzi sobie z oprogramowaniem matryc (procesorami obrazu) lepiej niż Sony, ma genialną rozpiętość tonalną znacznie przewyższającą Canona... nie wiem więc "o co cho" z tym tekstem bo nijak tu nie można go umiejscowić

  14. MaciekNorth
    MaciekNorth 11 września 2014, 14:50

    @"BTW radzi sobie z oprogramowaniem matryc (procesorami obrazu) lepiej niż Sony"

    I znów ta goebbelsowska propaganda...

    Może porównanie konkretnych modeli z tego samego okresu? Najlepiej Nikonów z 12-bitowym zapisem RAW-ów z odpowiednikiem Sony?

    D3200 vs NEX7:
    link
    D3100 (14-bit) vs A560 (12-bit):
    link
    Ale pewnie to wina Toshiby czy innego producenta, bo są podpłaceni przez Sony i dają Nikonowi gorsze matryce... :P

    A Tu dokładnie ta sama matryca, różnica jest tylko w dynamice, dlatego że D7000 to 14-bit, a A580 12-bit:
    link

    Chyba kolega zatrzymał się na JPG-ach i modelach z ubiegłej dekady, że powiela te legendy o oprogramowaniu matryc...

  15. Marek_N
    Marek_N 11 września 2014, 17:27

    Maćku, spokojnie, to tylko aparaty :)

    drumla napisał "radzi sobie" czyli ma na myśli współczesne konstrukcje, a nie te sprzed 4 lat. Jeśli na linkowanym DXO mark'u porównasz np. Nikona D610 z Sony A7, czy Nikona D7100 z Sony a6000, to zobaczysz że punktowo nieco lepiej wypadają jednak Nikony. Tylko zalecałbym podejść z dystansem to takich punktowych "pomiarów".

    No i chyba sam sie zgodzisz że skoro matryca ma rozpiętość dynamiczną ponad 13 EV (bitów) to bez sensu zapisywać dane w 12 bitowym pliku. Samo to jest błędem oprogramowania procesora obrazu.

  16. MaciekNorth
    MaciekNorth 11 września 2014, 19:52

    Marku, tak jak pisałem wyżej, różnice w testach wynikają głównie z zapisu 12-bitowego, a Nikony 12-bitowe są już słabsze od odpowiedników Sony, więc dla zapisu 12-bitowego Sony lepiej programuje matryce ;]

    Natomiast sam zapis 12-bitowy nie jest wadą lecz cechą, podobnie jak (moim zdaniem) zbyt upakowane 24Mpix matryce na APS-C. Przy takim zapisie tracisz tylko minimalnie, różnica w praktyce niezauważalna:
    link

    Osobiście używam skompresowanych RAW-ów, bo dzięki temu plik waży 24Mb zamiast 36Mb, a na finalnych zdjęciach i tak byś nie zobaczył różnicy ;)

  17. Z_photo
    Z_photo 11 września 2014, 21:24

    @ MaciekNorth: "...używam skompresowanych RAW-ów, bo dzięki temu plik waży 24Mb zamiast 36Mb, a na finalnych zdjęciach i tak byś nie zobaczył różnicy ;) "

    Dyskusyjna teza.
    Moim, subiektywnym zdaniem, różnica widoczna na dwóch ostatnich wycinkach ze strony, do której link byłeś uprzejmy wskazać, jest wyraźna - choć dotyczy to bardziej obszarów "pastelowych", niż tych o zdecydowanych barwach. Różnica może nie jest krytyczna, ale dostrzegalna, albo... ja mam przesadnie wyostrzony zmysł postrzegania :).

    Być może różnice zacierają się na wydrukach/powiększeniach - wszak obraz oglądany na monitorze to jedynie półprodukt.

  18. MaciekNorth
    MaciekNorth 11 września 2014, 21:49

    @Z_photo, różnica owszem jest, ale na powiększeniu 100%, przy normalnym oglądaniu na monitorze czy właśnie na dużej odbitce nie zauważyłbyś.
    Poza tym kiedy ostatni raz rozjaśniałeś RAW-a o 6EV? ;)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.