Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe

Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
9 października
2014 13:27

Instrumenty zaprezentowane na Photokinie zaczynają się powoli pojawiać w sklepach i u polskich dystrybutorów, a jednocześnie trafiają także do naszej redakcji. Jednym z pierwszych był Zeiss Otus 85 mm f/1.4. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć przykładowych nim wykonanych.

Obiektyw został podłączony do Canona EOS 5D Mark III. Wszystkie zdjęcia to pliki JPEG prosto z aparatu. Wybrano najniższy poziom wyostrzania i kompresji.

Dziękujemy restauracji w Forcie Sokolnickiego na Żoliborzu za udostępnienie wnętrza do sesji zdjęciowej.


Zdjęcia przykładowe

Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 85 mm, f/1.4, exp. 1/1000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 4.13 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 85 mm, f/1.4, exp. 1/500 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 4.1 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 85 mm, f/1.4, exp. 1/1250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 4.72 MB
Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 85 mm, f/1.4, exp. 1/640 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.74 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 85 mm, f/1.4, exp. 1/500 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 3.86 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 85 mm, f/1.4, exp. 1/640 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 4.62 MB
Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 85 mm, f/2.0, exp. 1/800 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 4.42 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 85 mm, f/2.0, exp. 1/640 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.23 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 85 mm, f/2.0, exp. 1/500 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 3.85 MB
Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 85 mm, f/2.0, exp. 1/400 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 3.9 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 85 mm, f/2.8, exp. 1/250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.43 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 85 mm, f/2.8, exp. 1/2500 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 4.55 MB
Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 85 mm, f/1.4, exp. 1/3200 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 4.33 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 85 mm, f/2.0, exp. 1/2000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.54 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 85 mm, f/2.8, exp. 1/200 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.67 MB
Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 85 mm, f/1.4, exp. 1/640 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 3.73 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 85 mm, f/1.4, exp. 1/320 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.72 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 85 mm, f/2.8, exp. 1/160 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.59 MB
Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 85 mm, f/2.0, exp. 1/6400 sek., ISO 50
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.56 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 85 mm, f/2.8, exp. 1/6400 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.87 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 85 mm, f/4.0, exp. 1/2500 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.04 MB
Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 85 mm, f/1.4, exp. 1/5000 sek., ISO 50
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.95 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 85 mm, f/2.8, exp. 1/4000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.45 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 85 mm, f/5.6, exp. 1/1000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.33 MB
Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 85 mm, f/4.0, exp. 1/250 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.86 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 85 mm, f/4.0, exp. 1/1000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.27 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 85 mm, f/5.6, exp. 1/125 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 8.44 MB
Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 85 mm, f/4.0, exp. 1/800 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.89 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 85 mm, f/2.8, exp. 1/800 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 4.47 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 85 mm, f/8.0, exp. 1/160 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 10.55 MB
Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Zeiss Otus 85 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 85 mm, f/2.0, exp. 1/400 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 4.68 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 85 mm, f/4.0, exp. 1/320 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 10.59 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 85 mm, f/5.6, exp. 1/1000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 8.14 MB


Komentarze czytelników (71)
  1. paweu
    paweu 9 października 2014, 13:16

    Pięknie, ostro, drogo.
    Bokeh cebulowy jak w 35 Sigmy :-)

  2. caral
    caral 9 października 2014, 13:30

    Z tym 'cebulowym bokeh'em' to trochę przesadziłeś.
    A szkiełko faktycznie daje śliczny obrazek.

  3. Arek
    Arek 9 października 2014, 13:31

    Lekki jest, ale na pewno nie tak mocny jak u Sigmy.

  4. paweu
    paweu 9 października 2014, 13:31

    To zobacz na zdjęciu nr 3 przy lewym uchu modelki.

  5. rubio
    rubio 9 października 2014, 13:34

    Całkiem ładnie jak na 1.85mm :]

  6. Arek
    Arek 9 października 2014, 13:36

    Już poprawione :)

  7. dialmo
    dialmo 9 października 2014, 13:37

    Otus jak… Otus, "nic nowego”, kolejny świetny manualny Zeiss.
    Warto docenić ładnie przygotowane zdjęcia, parę osób włożyło w to pracę i tu widać nową jakość na optycznych :)

  8. druid
    druid 9 października 2014, 13:38

    No teraz mogę pochwalić :)
    Ostrość ok, jednak to było do przewidzenia. Za to bardzo ładny bokeh, taki magiczny, z domieszką swirl-bokehu. To główny powód dlaczego szkło przedstawia się zacnie.

  9. Arek
    Arek 9 października 2014, 13:47

    dialmo - nową nie nową. Zobacz zdjęcia przykładowe np. tutaj:

    link
    link

    Dzięki jednak za docenienie. To prawie cały dzień pracy modelki i trzech osób z redakcji. Nie zawsze mogę tyle poświęcić dla zdjęć przykładowych, ale dawno normalnej sesji z modelką nie było więc mi się zachciało :) A Otus mile się odwdzięczył.

  10. ewg
    ewg 9 października 2014, 13:53

    Ale jazda! Więc jednak wyostrzanie zerowe ma sens... =)

  11. sektoid
    sektoid 9 października 2014, 14:04

    Taaa. Canon podobno stoi w miejscu, robi tragiczne matryce i puszki, których nie da się obsługiwać :D

  12. szafir51
    szafir51 9 października 2014, 14:07

    Arek

    również doceniam, a efekty widać i z przyjemnością ogląda się takie zdjęcia. Dobra robota, świetne zdjęcia i obiektyw.

  13. Arek
    Arek 9 października 2014, 14:09

    Cieszę się, że się podoba. Obiecuję postarać się, żeby takich sesji było więcej.

  14. gietrzy
    gietrzy 9 października 2014, 14:10

    Wow! Idzie nowe :) Dziękuję. Dlaczego robicie Klik-Klakiem a nie De 36Mpx?
    A Otus, no cóż za ciężki, szkoda kręgobusa.

  15. Arek
    Arek 9 października 2014, 14:12

    Bo obiektyw Canona trudno przypiąć do Nikona.

  16. subiluru
    subiluru 9 października 2014, 14:12

    Teraz wiadomo po co to zerowe wyostrzanie :-)

  17. matys
    matys 9 października 2014, 14:24

    No jest żyleta. Z resztą można było się tego spodziewać po tym jak pokazali 55mm musieli zrobić to samo na 85mm. Co do ceny, no niestety, unikatowy obiektyw i unikatowa cena. Arek, fajnie, że są modelki(modelka właściwie) w przykładowych zdjęciach i to tych obiektywów, których się w większości używa do portretów. Jedynie zdjęcie nr 10(o ile dobrze liczę) tam gdzie modelka siedzi na krześle tyłem/bokiem @ 85mm f/2.0 wydaje się jakby nietrafione, ostrość poszła chyba bardziej na włosy niż na twarz.

  18. ncc23marek
    ncc23marek 9 października 2014, 14:25

    widać postęp / trzeba było czekać całe lata by zamiast skrzynki pocztowej fotografować modelkę

  19. Arek
    Arek 9 października 2014, 14:30

    ncc23marek - skrzynka też jest. A trzeba było całe lata mało uważnie czytać, żeby nie widzieć, że modelki były fotografowane wielokrotnie. I nie chodzi mi tutaj o kilka zdjęć na szybko jakie robiłem córce, tylko normalne sesje w studio z modelką i wizażystką.

  20. 3xN
    3xN 9 października 2014, 14:33

    Gratuluję i dziękuję redakcji za te przykładowe zdjęcia (cóż, taki obiektyw chyba zobowiazuje ;-)
    Zwracam honor firmie Zeiss: jakość idzie (a nawet biegnie) w parze z ceną.
    Tego się nie spodziewałem, jestem naprawdę mile zaskoczony...

  21. zembaty
    zembaty 9 października 2014, 14:59

    Mydło straszne, mój kit od Canona 1200D jest ostrzejszy.

  22. Marek B
    Marek B 9 października 2014, 15:01

    Zdjęcia są wyśmienite. Udowadniają wiele rzeczy, mianowicie doskonała jakość szkła jak również canonowskiej matrycy. Fotografowanie przy zerowym ostrzeniu ma bardzo głęboki sens. Chociażby taki, że producent ustawiając domyślnie na poziomie np: 3 powoduje ze zdjęcia sa ewidentnie przeostrzone. Ja ustawiam wyostrzanie na poziomie 1 :)

  23. crazy
    crazy 9 października 2014, 15:09

    piękny bokeh i plastyka, jest ostro szkoda tylko że takie kosmiczne pieniądze kosztuje

  24. wzrokowiec
    wzrokowiec 9 października 2014, 15:11

    Również dziękuję za zdjęcia z modelką. Często mi ich brakuje i zadowalam się zdjęciami z zegarem :)
    Jednak zdjęcia z modelką są lepsze, bo można ocenić i rozmycie i ostrość na rzęsach.
    Jeszcze raz dziękuję i poproszę takie częściej :)

  25. espresso
    espresso 9 października 2014, 15:32

    😉 Marek B, co tu ma do rzeczy canonowska matryca? Jaki jest jej wpływ na efekt końcowy?

  26. sloma_p
    sloma_p 9 października 2014, 15:41

    Moja 85/1.8 na 1.4 ma podobnie....a nie czekaj....:)

    Kuźwa ale Wam zazdroszczę - szkła, modelki, sesji :) Potwierdza się to, co pisali inni - to moze być najlepsze szkło na świecie, bez podziału na formaty.

  27. Arek
    Arek 9 października 2014, 15:48

    sloma_p - będziesz na festiwalu. Dokładnie ta sztuka Otusa przyjedzie tam ze mną. Modelki też będą. Sesję więc sobie zrobisz :) Marzenia trzeba spełniać :)

  28. sloma_p
    sloma_p 9 października 2014, 15:51

    O to świetnie, mam nadzieję, że się dopcham ;)

  29. Marek B
    Marek B 9 października 2014, 16:23

    @ espresso
    jeżeli będzie kiepskiej jakości matryca wówczas nie zarejestruje takiej ilości szczegółów jakie może przenieść optyka. Nic na ten temat nie słyszałeś ?

  30. Michel
    Michel 9 października 2014, 16:34

    Bardzo ładne zdjęcia, bardzo dobry obiektyw. Tylko... do portretów trochę za ostry, skoro bez wyostrzania widać każdą niedoskonałość makijażu ;-)

  31. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 9 października 2014, 16:44

    Taki obiektyw z każdego zrobi zawodowca!

  32. nikos
    nikos 9 października 2014, 17:10

    Kolejna porcja przykładowych zdjęć i porównań:

    link
    link
    link
    link
    link

  33. cube
    cube 9 października 2014, 17:21

    WOW! I Skrzynka jeszcze nigdy nie była tak piękna!!! ;-)
    I powiedzcie że to nie jest kozackie szkło jak nawet zdjęcia optycznych na 0-wyostrzeniu wyglądają doskonale! A poważnie, też dużo lepiej mi się ogląda zdjęcia modelek, zwłaszcza w przypadku testów portretówek. Dzięki! :-)

  34. Beginner
    Beginner 9 października 2014, 18:20

    Niccolo Paganini zasłynął kiedyś stwierdzeniem:
    "Nie sztuka grać na dobrym instrumencie"
    I to by było na tyle.

  35. sloma_p
    sloma_p 9 października 2014, 18:28

    Beginner - początkujący takimi słowami lubią się pocieszać...

  36. mate
    mate 9 października 2014, 18:33

    @sloma_p
    Natomiast ludzie nieutalentowani lubią sobie tłumaczyć, że gdyby mieli taki a taki sprzęt, to od razu byliby wybitnymi fotografami, a tak nie jest. Co nie znaczy, że to nie jest świetne szkło.

  37. Beginner
    Beginner 9 października 2014, 18:41

    @słoma_p
    Jeżeli troszkę za trudne, to ja pozwolę sobie odrobinkę wytłumaczyć.
    Sedno sprawy tkwi w tym, że prawdziwe mistrzostwo jest widoczne nawet przy użyciu kiepskiego sprzętu.
    Jeżeli natomiast chciałeś napisać, że Paganini pocieszał się tak jako początkujący, to ja nie zamierzam z Tobą polemizować. Po prostu wytłumaczenie Tobie tej kwestji przerasta moje skromne możliwości.
    Serdecznie pozdrawiam z wyrazami należnego szacunku !

  38. sloma_p
    sloma_p 9 października 2014, 18:43

    Ależ przeciez to byla istota wypowiedzi Beginnera, że, parafrazując, nie sztuka zrobić dobre zdjęcie dobrym sprzętem...Więc ja się z Tobą zgadzam, ale chyba opacznie zrozumiałeś jego posta ;)

  39. Arek
    Arek 9 października 2014, 18:44

    Rozumiem, że Paganini specjalnie wybierał słabe i zdezelowane skrzypce żeby wszystkim udowadniać swoje mistrzostwo. Abstrahując od tego, że Paganini pewnie nigdy czegoś takiego nie powiedział...

  40. goornik
    goornik 9 października 2014, 18:46

    Arek, bierz go do Łochowa (modelkę też możesz zabrać!)

  41. sloma_p
    sloma_p 9 października 2014, 18:47

    @Beginner - to czy te słowa wypowiedział Paganini to jedna sprawa, ale w formie przez Ciebie przytoczonej nie mają sensu. ZAWSZE lepszy sprzęt jest hmm lepszy, to, że ktoś z lepszego ni potrafi skorzystać to inna bajka. Sztuką jest zrobienie dobrego zdjęcia zaròwno słabym, jak i dobrym sprzętem.

  42. archangelgabrys
    archangelgabrys 9 października 2014, 21:21

    Pięknie. Zeiss pokazał klasę, nie pierwszy raz zresztą...

  43. Beginner
    Beginner 9 października 2014, 21:51

    @Arek
    Rzeczywiście muszę się przyznać z ręką na sercu, zacytowanej wypowiedzi osobiście od Paganiniego nie słyszałem. Znam ją z przekazu wtórnego, tylko z literatury. Sądzę, że wywody o celowym wyborze zdezelowanych skrzypiec są nieco zbyt śmiałym rozwinięciem mojego postu. Leciuteńko pojechałeś po bandzie.
    @słoma_p
    Masz całkowitą rację. Zgadzam się z Tobą, że sztuką jest zrobienie dobrego zdjęcia, obojętnie jakim sprzętem. Niemniej jednak prawdziwy podziw i najgłębszy szacunek (trochę również zazdrość) wzbudzają we mnie znakomite zdjęcia wykonane kiepskim sprzętem perfekcyjnie wykorzystanym.

  44. cybertoman
    cybertoman 9 października 2014, 22:54

    Beginner, co to za literatura? Uwzgledniajac, jaka wage Paganini przywiazywal do technikalii, to taka "zlota mysl" zupelnie do niego nie pasuje.

  45. mszczyrek
    mszczyrek 9 października 2014, 23:05

    Piękne szkło. Choć mi wystarczy Fujinon 56/1.2, bawię się obecnie i jestem zachwycony :)

  46. damian3416
    damian3416 9 października 2014, 23:16

    Od kilku dni "latam" z manualnym Porstem który wydaje mi się ciężki, (niecałe 900g), a jest wiele mniejszy od tego Zeissa. To szkoło to jakieś monstrum za monstrualną kwotę, jestem ciekawy dłuższej pracy z tym obiektywem, dodatkowo podpinając pod takiego 1dx robi nam się prawie 3 kilogramy... już widzę tego "parkinsona" przy dłuższej pracy z ręki.

  47. karampuk
    karampuk 9 października 2014, 23:30

    i nie przeliczajcie ile za te pieniądze kupilibyście Tamronów ;-) Piękne szkło, piękne obrazy. Zeiss wysoko stawia poprzeczkę. .... Żeby tylko jeszcze autofocus był, to więcej mi do końca życia nic nie byłoby potrzeba. A tak to tylko pomarzyc...

  48. jacq
    jacq 10 października 2014, 00:26

    To szklo jest tak ostre ze nie pomylisz sie w ustawieniu ostrosci na manualu ;)
    kolega nikos wczeniej podal link do innej galerii widac tam okropna abere czy mi sie wydaje ?

  49. jacq
    jacq 10 października 2014, 00:29

    mam na mysli drugi link i kolazy

  50. 10 października 2014, 00:54

    @jacq

    pisać umi,
    a czytać?

    "100% crop (actual pixels) from AF-S Nikkor 85mm f/1.4 G - purple fringing, bokeh fringing..."

  51. nikos
    nikos 10 października 2014, 01:00

    @jacq
    To szkło ....
    W tych przykładach aberracje widać ale na AF-S Nikkor 85mm f/1.4

  52. Wojmistrz
    Wojmistrz 10 października 2014, 02:13

    Obrazek świetny, ale cena £3200 mi nie odpowiada :) Trzeba przyznać, że dobra puszka + tej klasy szkło, zaczyna stanowić nie lada wyzwanie dla średniego obrazka. Z drugiej strony za podobne pieniądze jakie trzeba wydać na ten obiektyw, można dostać 645D z porównywalnie dobrym szkłem 150mm f/2.8 SMC FA... tylko ta waga. Summa summarum i tak jestem pod wrażeniem. Jak spadnie cena o połowę to może pomyślę nad zakupem.

  53. Stiwi
    Stiwi 10 października 2014, 06:42

    Wybitny jest , ale cena lekko wyssana z czarnej mini dziury !

  54. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 10 października 2014, 08:22

    Ale porównywalny obrazek chyba dostaniemy sony-zeissem 135mm 1,8

  55. jpzielin
    jpzielin 10 października 2014, 09:35

    Jestem pod wrazeniem ,wspanialy , takie zdjecia to sie oglada, mam na mysli plastyke , i naturalnosc calego zdjecia.

  56. Jellyeater
    Jellyeater 10 października 2014, 11:39

    Swirl bokeh jest związany z winietą. Starczy doczepić kartonowy krążek z dziurką przed przednią soczewkę i mamy swirl. :)

    Cebula zależy od kilku czynników w tym źródła światła i odległości. Wylazło to w porównaniu 50'tek na CB. Każde porównywane szkiełko dawało cebulę na tle lampek (a był tam i Otus i 1.0 L).

  57. Lord_Tomasz
    Lord_Tomasz 10 października 2014, 12:06

    Jak Sigma to brzydki cebulkowy bokeh, jak Zeiss to piękny swirl.

  58. komarr
    komarr 10 października 2014, 13:13

    szkoda ze rzęsy sklejone, bo na swój sposób oceniam ostrość po widocznych pojedynczych rzęsach przy fotografii całej sylwetki. :)))

  59. cube
    cube 10 października 2014, 13:24

    teraz przydałby się również test "budżetowego" planara ZE 85/1.4... :-)

  60. sloma_p
    sloma_p 10 października 2014, 13:29

    Planar 85/1.4 nie ma czego tu szukać jeśli chodzi o ostrość, nstomiast to bardzo "filmowe" szkło i daje w portrecie bardzo fajny obrazek (acz technicznie niedoskonały). Miałem w łapach kilka razy i zawsze żal było się rozstawać...

  61. 10 października 2014, 13:46
  62. Chris62
    Chris62 10 października 2014, 14:48

    MaciekKwarciak | 2014-10-10 08:22:26


    Ale porównywalny obrazek chyba dostaniemy sony-zeissem 135mm 1,8

    Tak tylko przycięty dosyć mocno nie zawsze można zburzyć ścianę za plecami..

  63. Chris62
    Chris62 10 października 2014, 14:51

    archangelgabrys | 2014-10-09 21:21:35


    Pięknie. Zeiss pokazał klasę, nie pierwszy raz zresztą...
    ----------------

    E tam- jakaś taka "papierowa" GO nikomu niepotrzebna.tylko fanatykom FF :)

  64. Bahrd
    Bahrd 10 października 2014, 15:21

    Czy dobrze się domyślam, że "cebulowość" zależy od liczby soczewek, jakości powłok i wyciemnienia tubusu?

  65. jakubkrawiec.pl
    jakubkrawiec.pl 10 października 2014, 16:36

    Ja widzę jedną podstawową różnicę w stosunku do innych jasnych obiektywów - nowe jasne stałki nie tracą kontrastu (i ostrości) przy ostrzeniu w okolice nieskończoności na szerokich przysłonach. Dotychczas dostępne szkła 50/1.4 projektowane jeszcze 20-30 lat temu generalnie poniżej f/2 są miękkie. Jeśli punkt ostrości znajduje się blisko to takie przymknięcie jest jeszcze wystarczające, ale ostrzenie na nieskończoność wymaga naprawdę konkretnego domknięcia przysłony, inaczej pojawia się mleczna poświata i spada kontrast.

  66. sektoid
    sektoid 10 października 2014, 16:43

    Dlatego podoba mi się Zeiss Touit, tak niestety zjechany w teście. Tam jest kolor.

  67. 10 października 2014, 16:54

    8. zdjęcie pokazuje że f/2 na FF to minimum do dobrej separacji ostrością. /w dodatku przy popiersiu w poziomie/...
    i to mając b. ostry obiektyw.

    Co mają zrobić posiadacze formatów mniejszych?
    Przydałoby się porządne f/1.2 ) pod aps-c (co by można było przymknąć dla większej ostrości o 1/2EV...

    albo nowa Sigma A 50mm.

  68. Zelber
    Zelber 10 października 2014, 17:18

    "Co mają zrobić posiadacze formatów mniejszych?"
    Jak to co? Wypisywać na optycznych, że ktoś kto używa f/1.2-2 jest fotograficzną miernotą, bo nie umie zapanować na kompozycją zdjęcia i musi braki umiejętności nadrabiać rozmywaniem tła :D

  69. 10 października 2014, 20:19

    Jeśli chodzi o zdjęcie ósme (licząc wierszami), to wolałbym całą postać w ostrości i lepiej zarysowany mur, ale rozumiem, że celem zdjęcia jest pokazanie pracy na f/2

  70. 10 października 2014, 20:39

    TS
    a na 10. nie wolałbyś rozmazanego tego badziewnego krzesła?

  71. 10 października 2014, 20:57

    @dcs, na 10 to wolałbym inne krzesło. Takie ażurowe, żeby sylwetkę było widać.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.