Wykonywanie zdjęć i nagrywanie filmów z lotu ptaka wymagało do niedawna znacznych nakładów finansowych i było zarezerwowane głównie dla profesjonalistów. Wynajęcie samolotu, czy helikoptera kosztuje niemało, trudno zatem uwieczniać widoki z góry jeśli ma to charakter jedynie hobbystyczny.
Rozpoczynamy krótki cykl artykułów o zarządzaniu barwą. Okazją do tego jest wprowadzenie do sprzedaży nowych zestawów datacolor Spyder5 – w wersji CAPTURE PRO przeznaczonej dla fotografów oraz STUDIO do kompleksowego zarządzania barwą.
Gdy system debiutuje na rynku, bardzo często pojawia się z ciemniejszymi obiektywami uniwersalnymi. W przypadku systemu Mikro 4/3 w wykonaniu Panasonika był to model Panasonic G VARIO 14-45 mm f/3.5-5.
Targi Photokina odbywają się w Kolonii co dwa lata. Jest to największa na świecie branżowa impreza, na którą zjeżdżają się dziesiątki tysięcy osób, by zobaczyć stoiska przygotowane przez setki wystawców z całego świata.
Mało komu znana chińska firma YI Technology zaprezentowała na targach Photokina bezlusterkowca systemu Mikro Cztery Trzecie o nazwie YI M1 oraz dwa obiektywy YI 42.5 mm f/1.8 i YI 12-40 mm f/3.5-5.6. Wczoraj opublikowaliśmy kilka przykładowych zdjęć nimi wykonanych, a dziś przyszła pora na krótki opis naszych pierwszych wrażeń z użytkowania.
Sony A99 pojawił się na rynku niemal dokładnie 4 lata temu. Jego premiera była długo wyczekiwana i wzbudziła sporo emocji. W przypadku jego następcy sytuacja wygląda podobnie. Na temat A99 II plotkowało się już od dłuższego czasu, a niektórzy przypuszczali, że zostanie zaprezentowany na Photokinie.
Alfred Hitchcock powiedział kiedyś: „Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napięcie ma nieprzerwanie rosnąć”. Dlaczego więc nie zacząć tego artykułu od podsumowania, a potem napisać, co mi się w aparacie podobało, a co nie? Po kilku chwilach spędzonych z Canonem EOS M5 zastanawiałem się, dlaczego tak renomowany producent potrzebował ponad czterech lat, żeby nauczyć się robić dobre bezlusterkowce.
Na następcę aparatu Olympus E-M1 przyszło nam czekać nieco ponad trzy lata. I choć OM-D E-M1 Mark II został oficjalnie zaprezentowany przedwczoraj, to niestety nasza cierpliwość wciąż jest wystawiana na próbę, gdyż producent nie ujawnił jeszcze ceny, ani dostępności nowego modelu.
O średnioformatowym bezlusterkowcu Fujifilm mówiło się już od kilku miesięcy. Plotki te potwierdziły się w dniu wczorajszym, bowiem producent zaprezentował model GFX 50S, który wyposażono w matrycę o wymiarach 43.
W maju zeszłego roku na rynku pojawił się Lumix G7, czyli bezlusterkowiec Panasonika z serii przeznaczonej dla bardziej zaawansowanych miłośników fotografii, charakteryzujący się rozmiarem i ergonomią zbliżonymi do niewielkiej lustrzanki.
Należący do klasy megazoomów Panasonic Lumix FZ1000 miał premierę w czerwcu 2014 roku i był wówczas przełomowym aparatem. Jako pierwszy w historii aparatów kompaktowych umożliwiał bowiem nagrywanie filmów w standardzie 4K.
Panasonic LX15 to zupełnie nowa propozycja w rodzinie kompaktowych Lumiksów. Na próżno szukać jego bezpośredniego poprzednika. Przyglądając się specyfikacji można go pozycjonować pomiędzy modelami LX100 oraz LX7.
Od Listopada 2015 roku firma K-Consult jest dystrybutorem marki Cullman na polskim rynku. W jej ofercie znajdują się między innymi statywy, monopody i głowice. Do naszej redakcji trafiły cztery zestawy statywów z głowicami, zatem mieliśmy okazję przyjrzeć im się bliżej.
Olympus PEN E-PL1 był moim pierwszym aparatem systemu Mikro Cztery Trzecie. Sięgnąłem po niego z myślą o fotografii podwodnej. Kitowy obiektyw z zestawu czyli M.Zuiko Digital 14–42 mm f/3.
Odbywające się co dwa lata targi Photokina to jedna z najważniejszych tego typu imprez związanych z branżą fotograficzną na świecie. Nic zatem dziwnego, że producenci właśnie na Photokinę szykują premiery ciekawych produktów.