Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony A700 - konkurencja dla 40D i D300

Sony A700 - konkurencja dla 40D i D300
6 września
2007 12:47

Na premierę nowej lustrzanki Sony chyba wszyscy czekali z niecierpliwością. W końcu firma przedstawiła swoje najnowsze dzieło. Nie jest to, jak większość przypuszczała, zaawansowany model dla wymagających profesjonalistów, ale bardzo ciekawy aparat skierowany do zaawansowanych amatorów i półprofesjonalistów, który możemy postawić obok najnowszych aparatów konkurencji: Canona 40D i Nikona D300.

A700 posiada 12.24-megapikselową matrycę CMOS nazwaną Exmor (format APS-C). To duży krok na przód w porównaniu do A100, która oparta była o CCD. Widać, że monopol Canona na matryce typu CMOS został już bezpowrotnie złamany i obecnie większość lustrzanek opierać się będzie o tego typu matryce. Oczywiście cieszy nas to bardzo.

Sony podkreśla nowy sposób obróbki obrazu, który ma redukować szum w sygnale przed i po konwersji w przetworniku A/D. Miejmy nadzieję, że zbyt duża ingerencja w obraz nie spowoduje niechcianych efektów. Ale o tym przekonamy się już niedługo. W każdym bądź razie zakres czułości jakim dysponuje najnowsza lustrzanka Sony zawiera się pomiędzy 100 a 6400 ISO.

Sony A700 - konkurencja dla 40D i D300

Dodatkowym bardzo ważnym faktem jest wbudowana stabilizacja matrycy. Producent zapewnia, że nowa stabilizacja działająca na zasadzie przesuwania chipu, ma skuteczność aż 4 EV! To dość kontrowersyjna wartość w przypadku takiego mechanizmu i nie możemy się już doczekać, kiedy będziemy mogli to sprawdzić. Ani D40 ani D300 nie posiadają podobnej funkcji, dlatego A700 może w pewien sposób konkurować z nimi.

Sterujący całością procesor Bionz ma gwarantować szybkość wykonywania zdjęć równą 5 lub 3 kl/s. W tej klasie lustrzanek jest to pewne minimum, a dzięki temu A700 z pewnością znajdzie zastosowanie w reporterskiej fotografii. Biorąc pod uwagę korpus, który jest magnezowy i w całości uszczelniany, będzie to dodatkowym i to bardzo dużym atutem. Do takich celów stworzony także bardziej skompresowane RAW-y (cRAW). Możliwy jest też zapis plików JPEG w trybie Extra Fine obok kompresji Fine i Standard.

Sony A700 - konkurencja dla 40D i D300

Co jeszcze ma do zaoferowania A700? Lista jest dość długa. W nowej lustrzance znajduje się pentapryzmatyczny wizjer i czujnik uruchamiający autofokus po przyłożeniu do niego oka. Jest to dość nowatorskie rozwiązanie w lustrzankach cyfrowych i czas pokaże jak zostanie przyjęte. A700 oferuje 11-polowy krzyżowy autofokus i 40-polowy pomiar światła oparty o konstrukcję w kształcie plastra miodu. Mamy także automatyczny system usuwania kurzu, duży 3-calowy wyświetlacz XtraFine LCD i wyjście HDMI umożliwiające prezentację zdjęć na telewizorze HDTV. Godne zauważenia jest podwójne gniazdo pamięci obsługujące karty Compact Flash i Memory Stick Duo. A700 nie posiada natomiast podglądu obrazu na żywo. Czy, i w jaki sposób wpłynie to na zainteresowanie tą lustrzanką przekonamy z biegiem czasu.

Cena Sony A700 na amerykańskim rynku ma wynosić prawie 1400 USD. Specyfikacja:


Informacja prasowa

Wytrzymała i szybka lustrzanka A700 - kolejny krok w rozwoju Systemu Alpha.

  • Nowo opracowany przetwornik Sony Exmor CMOS o efektywnej rozdzielczości 12,24 megapiksela oraz nowy, szybki procesor BIONZ z systemem redukcji szumów w danych RAW
  • Bardzo szybki i dokładny 11-polowy system autofokus oraz tryb wykonywania zdjęć ciągłych z szybkością 5 klatek na sekundę
  • Nowy system obsługi Quick Navi – szybki dostęp do ustawień aparatu
  • Mocna obudowa magnezowa z uszczelnieniami chroniącymi przed wilgocią i pyłem
  • Technologia PhotoTV HD – wyświetlanie obrazu Full HD na nowych telewizorach BRAVIA
  • 3-calowy ekran LCD (921 tys. punktów) o fotograficznej jakości i jasny wizjer o dużym powiększeniu

Firma Sony informuje o nowym modelu w rodzinie lustrzanek cyfrowych Alpha. Nowy korpus, oznaczony symbolem A700, jest przeznaczony dla zaawansowanych fotoamatorów i osób półprofesjonalnie zajmujących się fotografią.

Lustrzanka A700 odznacza się solidnością wykonania, a pomimo zastosowania szeregu zaawansowanych rozwiązań, wyróżnia się na tle innych urządzeń tej klasy zaskakującą łatwością użycia. Nowy, intuicyjny system obsługi aparatu umożliwia szybkie zmienianie ustawień, co jest szczególnie ważne przy fotografowaniu pod presją czasu.

Rozbudowana paleta ustawień oraz twórczych narzędzi pomoże użytkownikom osiągnąć wyższy poziom fotografii.


Nadzwyczajna jakość obrazu

Duże możliwości lustrzanki A700 są w pierwszym rzędzie zasługą zupełnie nowego przetwornika obrazu Exmor CMOS o efektywnej rozdzielczości 12,24 megapiksela. Zastosowana w nim oryginalna technologia „kolumnowego” przetwarzania analogowo-cyfrowego gwarantuje dużą szybkość działania i wysoką jakość obrazu. Układy półprzewodnikowe Sony najnowszej generacji i zaawansowane techniki przetwarzania sygnału znajdują odzwierciedlenie w wyjątkowej czystości, ostrości i szczegółowości obrazu, jak również w bogatej, naturalnej kolorystyce, przejściach tonalnych i teksturach.

Po raz pierwszy w lustrzance cyfrowej do przetwarzania analogowo­‑cyfrowego w czujniku Exmor CMOS wykorzystano dedykowane przetworniki, znajdujące się blisko poszczególnych elementów matrycy. Przetwarzanie A/D jest poprzedzone usuwaniem z sygnału zakłóceń analogowych. Kolejny, układowy blok redukcji zakłóceń oczyszcza sygnał cyfrowy.

Konsekwencją takiego rozwiązania jest wyjątkowa odporność sygnału cyfrowego na zewnętrzne szumy i zakłócenia, które mogą poważnie pogarszać sygnały analogowe w innych przetwornikach.

Po osłabieniu szumów, sygnały cyfrowe z przetwornika Exmor trafiają do nowo opracowanego procesora BIONZ. Tam następuje kolejna redukcja zakłóceń w „surowych” danych RAW, a po niej kompresja i kodowanie.

Maksymalna czułość lustrzanki A700 wynosi ISO 3200, co pozwala na swobodne wykonywanie zdjęć sportowych i dynamicznych wydarzeń. W świetle zastanym można także uchwycić klimat wnętrz i wykonać portrety bez zakłócania spokoju fotografowanej osoby.

Wbudowany w korpus aparatu mechanizm stabilizacji obrazu Super SteadyShot współpracuje z pełną gamą obiektywów z mocowaniem Alpha. Dzięki zwiększeniu efektywności osłabiania drgań użytkownicy nowego korpusu będą mogli wydłużyć ekspozycję o dalsze pół stopnia, niezależnie od nastawionej ogniskowej. Efekt kompensacji odpowiada wydłużeniu czasu otwarcia migawki o 2,5 do 4 stopni EV (zależnie od obiektywu, ustawień aparatu i warunków fotografowania). Pozwala to zasadniczo zmniejszyć ryzyko poruszenia zdjęcia w warunkach, w których normalnie nie obyłoby się bez statywu albo lampy błyskowej.

Szybki, 11-punktowy autofokus z centralnie umieszczonymi dwoma czujnikami krzyżowymi Pewność działania autofokusa ma podstawowe znaczenie dla każdego, kto poważnie traktuje fotografowanie. W najnowszym modelu działanie 11-polowego systemu AF w wielu typowych sytuacjach radykalnie poprawiają dwa nowe czujniki krzyżowe. Dodatkowy czujnik zwiększa dokładność autofokusa przy używaniu obiektywów o jasności co najmniej F2,8. Skrócił się również czas wyznaczania odległości od obiektu i nastawiania ostrości.

Przy niedostatecznym oświetleniu lub słabym kontraście automatycznie włącza się czerwone światło wspomagające autofokus, które pomaga w nastawieniu ostrości.


Szybka, zgodna z intuicją obsługa i wygodne wybieranie ustawień funkcji

Nowy, intuicyjny system obsługi „Quick Navi” zapewnia szybkość i wygodę użycia aparatu przy fotografowaniu pod presją czasu, gdy nie ma warunków na zmianę ustawień w menu. Do wybierania ustawień wykorzystuje się wygodny joystick oraz ikony pojawiające się na 3‑calowym wyświetlaczu o fotograficznej jakości. Niektóre parametry można regulować bezpośrednio, bez ich wyszukiwania w menu niższego poziomu.

Dla większej wygody pracy użytkownik ma do dyspozycji trzy schowki pamięci, w których może zapisać zestaw 28 ustawień aparatu, aby później błyskawicznie je przywrócić. Na korpusie znajduje się ponadto osobny przycisk o programowalnym działaniu. Można do niego przypisać często używaną funkcję, na przykład zmianę czułości ISO lub ustawienia balansu bieli.

Stworzona, aby nie zawieść w najważniejszym momencie Lustrzanka A700 została skonstruowana z myślą o wymagających fotografach, którzy oczekują niezawodnego działania nie w teorii, ale przede wszystkim w praktyce. Mocne, trwałe ścianki korpusu są wykonane ze stopu magnezowego, a podstawa montażowa ze wzmocnionego stopu aluminium. Odporne na warunki atmosferyczne uszczelki silikonowe chronią przyciski i gniazda kart pamięci przed kurzem i wilgocią. Nową konstrukcję migawki oraz silnika napędu AF cechują cichsza praca i mniejszy poziom wibracji.

Nowo opracowany zespół migawki jest obliczony na około 100 000 cykli pracy. Aby można było „zamrozić” dynamiczną akcję, minimalny czas otwarcia migawki wynosi 1/8000 s, a czas synchronizacji z błyskiem 1/250 s (1/200 s przy korzystaniu ze stabilizacji Super SteadyShot). Nowy, bezrdzeniowy silnik o dużej mocy i mechanizm z podwójną blokadą lustra umożliwiają wykonywanie serii zdjęć w tempie do 5 klatek na sekundę. Przy fotografowaniu w trybach JPEG Fine i Standard jedynym ograniczeniem jest pojemność nośnika danych; w trybie RAW można natomiast wykonać serię 19 zdjęć w tempie 5 klatek na sekundę.

Wygodna praca z oferowanym oddzielnie gripem do zdjęć w układzie pionowym Oprócz bardzo szybkiej pracy nowa lustrzanka może się poszczycić profesjonalną ergonomią, zwiększającą wygodę pracy w studiu lub u klienta. Oferowany oddzielnie grip do zdjęć portretowych VG-C70AM umożliwia wygodny dostęp do ergonomicznie umieszczonego spustu migawki zarówno przy fotografowaniu w układzie poziomym, jak i pionowym.

Nowo skonstruowany akumulator InfoLITHIUM z serii M po jednym ładowaniu wystarcza na wykonanie do 650 zdjęć (pomiar według normy Camera & Imaging Products Association). Stan naładowania akumulatora jest wyświetlany w postaci dokładnego, procentowego wskaźnika. Oferowany oddzielnie grip VG-C70AM umożliwia użycie drugiego akumulatora. Dla uniknięcia wątpliwości i pomyłek stan naładowania każdego zainstalowanego akumulatora jest wyświetlany na osobnym wskaźniku na ekranie.


Większe możliwości tworzenia

Do błyskawicznego wykreowania różnych nastrojów zdjęć można wykorzystać 14 nowych „stylów obrazu”, takich jak „Głęboki”, „Jesień”, „Żywy” albo „Krajobraz”. Osiągnięcie oczekiwanego efektu twórczego ułatwiają także funkcje korygowania kontrastu, ostrości, ekspozycji i innych parametrów.

Ulepszony system optymalizacji zakresu dynamiki (D-range Optimizer – DRO) koryguje kontrast i odcień barw, zapewniając piękne naświetlenie przy fotografowaniu pod światło i w warunkach dużego kontrastu. Do wyboru jest pięć ustawień optymalizacji. Nowy, zaawansowany tryb bracketingu umożliwia rejestrację jednej sceny przy pięciu różnych ustawieniach DRO i późniejszy wybór najlepszego ujęcia.

Nowy tryb RAW z kompresją (cRAW) pozwala efektywniej wykorzystywać pamięć bez konieczności rezygnacji z zalet danych RAW. Chcąc zapisywać pliki JPEG o wysokiej jakości, można użyć trybu „Extra Fine”. Nowy tryb 16:9 doskonale nadaje się do fotografowania panoram i innych ujęć przeznaczonych do wyświetlenia na telewizorze panoramicznym albo HD ready.

Nowy model lustrzanki Sony wyposażony jest w osobne gniazda na karty pamięci Memory Stick Duo i CompactFlash. W gnieździe Memory Stick Duo można używać kart Memory Stick Duo i Memory Stick PRO Duo, jak również nowych kart Memory Stick PRO-HG Duo o dużej szybkości transmisji. Gniazdo CompactFlash jest zgodne z nowym standardem UDMA (Ultra Direct Memory Access) 300x, dzięki czemu jedyne ograniczenie przy rejestracji obrazów w trybach JPEG i standard stanowi pojemność karty pamięci*.

*Liczba możliwych do wykonania zdjęć zależy od warunków fotografowania, parametrów karty pamięci i innych czynników.

Tryb obrazu „PhotoTV HD” – lepszy obraz Full HD Po powrocie do domu lub do studia można z łatwością wyświetlić zdjęcia z lustrzanki A700 w najwyższej jakości High Definition.

Lustrzanka A700 jest wyposażona w wyjście HDMI przeznaczone do podłączenia telewizora lub monitora HD ready. W przypadku wyświetlania na telewizorze BRAVIA Full HD najnowszej generacji, zgodnym z nowym trybem obrazu Sony PhotoTV HD, obraz zostanie poddany optymalizacji zapewniającej większą subtelność i naturalność kolorów i faktur powierzchni.

Tryb PhotoTV HD zapewnia znacznie lepszy obraz niż zwykły telewizor, przystosowany przede wszystkim do reprodukcji obrazu filmowego. Umożliwia także przeglądanie obrazów, powiększanie, wyświetlanie pokazów slajdów HD i sterowanie innymi funkcjami lustrzanki A700 podłączonej do telewizora HD.

Do sterowania wyświetlaniem pokazów slajdów HD można użyć dostarczonego pilota na podczerwień. Pilot spełnia ponadto funkcję zdalnego wyzwalania spustu migawki przy wykonywaniu autoportretów i innych zdjęć „na odległość”.

3-calowy ekran LCD Xtra Fine o fotograficznej jakości i zaawansowany wizjer Nowy, 3-calowy ekran LCD Xtra Fine o fotograficznej jakości nadaje dodatkowy wymiar oglądaniu i krytycznej ocenie zdjęć wykonanych lustrzanką A700.

Dzięki swojej wielkości i rozdzielczości 921 tys. punktów – największej wśród lustrzanek cyfrowych – pozwala na dokładne sprawdzenie ostrości i jakości zdjęcia.

Dzięki specjalnej budowie matrycy, hybrydowy wyświetlacz LCD Xtra Fine umożliwia dostrzeżenie najdrobniejszych szczegółów; zapewnia też wyjątkowo naturalne odwzorowanie faktur powierzchni i gradacji barw. Specjalna powłoka przeciwodblaskowa gwarantuje duży kontrast i doskonałą widoczność obrazu, nawet w plenerze.

Umieszczony z tyłu aparatu przycisk Display umożliwia wybór szeregu nowych trybów wyświetlania. Przykładowo, na ekranie można wyświetlić miniatury 4, 9 lub 25 zdjęć. Oprócz tego nad wybranym zdjęciem można wyświetlić „pasek” z ostatnimi pięcioma zdjęciami, co znakomicie ułatwia sprawdzenie zdjęć wykonanych z użyciem bracketingu lub zdjęć seryjnych. Nowością jest również tryb wyświetlania histogramu RGB do niezależnego sprawdzania poziomów w kanale czerwonym, zielonym i niebieskim.

Oparty na szklanym pryzmacie pentagonalnym optyczny wizjer z wewnętrzną powłoką przeciwodblaskową zapewnia dużą jasność i wielkość obrazu oraz precyzję ręcznego nastawiania ostrości. Oferowane oddzielnie matówki – przeznaczone do instalacji w stacjach serwisowych – przydają się przy kompozycji architektonicznej i w innych specjalistycznych zastosowaniach.


Dostarczane oprogramowanie

Zarządzanie biblioteką zdjęć ułatwia dostarczane z lustrzanką A700 oprogramowanie Image Data Lightbox SR. Umożliwia ono przeglądanie, wybieranie, powiększanie, porównywanie i ocenę obrazów w „surowym” formacie RAW. Dzięki temu łatwiej jest tworzyć i modyfikować kolekcje zdjęć do specjalnych zastosowań, drukować wybrane zdjęcia i przekształcać je do formatu JPEG lub TIFF.

Program Image Data Converter SR2 jest wygodnym narzędziem przeznaczonym do wyświetlania i edycji plików RAW. Nowe, zaawansowane algorytmy dwukrotnie zwiększają szybkość przetwarzania, umożliwiając szybsze korygowanie krzywych tonalnych, balansu bieli, ekspozycji, nasycenia barw, kontrastu, ogólnej kolorystyki i ostrości. Program umożliwia zapis własnych profili korekty i ich zastosowanie do wielu fotografii. Ma także funkcje wyświetlania i drukowania, a także podstawowe funkcje zarządzania plikami. Poddany edycji obraz można z powrotem zapisać w formacie RAW albo przekształcić na format JPEG lub TIFF.

Idealnym rozwiązaniem w warunkach studyjnych jest dostarczony program Remote Camera Control służący do sterowania lustrzanką Alpha700 z podłączonego komputera poprzez interfejs USB. Narzędzie to pozwala na zdalne sterowania takimi funkcjami, jak spust migawki, ekspozycja, ostrość, tryb zapisu itp. Umożliwia też bezpośredni zapis obrazów na twardym dysku komputera, z pominięciem karty pamięci aparatu.


Dostępność

Lustrzanka cyfrowa Alpha700 będzie dostępna w zestawach z różnymi obiektywami od połowy października 2007 r.


Komentarze czytelników (37)
  1. jutomi
    jutomi 6 września 2007, 14:17

    Ciekawe skąd ta niechęć do niższych czułości. Zamiast ISO 3200 czy ISO 6400 przydałoby się ISO 50 i ISO 100...
    A z rosnącej konkurencji także i w tym segmencie aparatów wypada się tylko cieszyć. :-)

  2. Vendeur
    Vendeur 6 września 2007, 15:46

    Proponuję poczytać prawdziwe serwisy foto, na których są już fotki z aparatu, nie wspominając w ogóle o zdjęciach aparatu wielu... Na optycznych, nie dość że informacja lakoniczna, to jeszcze błędy! Oczywiście, że jest ISO 100. A tak niedawno jeszcze wychwalaliście Canona, pisząc "konkurencja otwiera usta ze zdziwienia"... Buahahaha. Jakoś ten wasz canonik bardzo blado wygląda przy A700, nie wspominając już o D300. I kto tu usta otwiera? Canon ze swoją zabawką podkula łagodnie ogonek i obniża cenę, aby cokolwiek sprzedać...

  3. pablo73
    pablo73 6 września 2007, 16:39

    Vendeur... troche umiaru... czy jesteśmy na jakiejś wojnie? Sam jestem użytkownikiem systemu KM/sony i bardzo się cieszę że w końcu jest coś dla wymagających amatorów, nowa puszka chyba spełnia oczekiwania dotychczasowych posiadaczy 7D... faktem jest że brak LV jest na minus z punktu widzenia marketingu... na plus w działaniach marketingowych jest większa matryca... A700 to dobra puszka ale... nie rewolucyjna tak jak zresztą C 40D... mysle że kanonierzy jak i posiadacze minolt będą zadowoleni z obu puszek
    m2k4 z KKM :)

  4. Wujek_Pstrykacz
    Wujek_Pstrykacz 6 września 2007, 17:36

    Ja myślę,że każdy system ma wady i zalety. Canon ma dużo obiektywów, niezły pomiar światła błyskowego. Niestety Canon40D nie jest aż tak rewolucyjny jak Nikon D300, czy zapowiadany Sony Alfa 700. Sony niestety nie ma tak rozbudowanego systemu, mało jest profesjonalnych obiektywów. W D7D pomiar błysku był o wiele gorszy od canonowskiego. Nie wiadomo jak będzie w nowym Sony. Nikon jest w tym gronie tak pośrodku. Puszki zapowiedział dobre, obiektywów jest sporo i to poważnych. Ta sytuacja wymaga ruchu w Canonie i myśle, że już niedługo zobaczymy rewolucyjnego następcę 5D i pare szkiełek i znów wszystko wróci do normy. A zdjęcia i tak robi człowiek, a maszyny mu to tylko ułatwiają - lepiej lub gorzej.

  5. Wujek_Pstrykacz
    Wujek_Pstrykacz 6 września 2007, 17:38

    i te przegadywanie się co jest lepsze lub gorsze nie ma sensu. Ważny jest efekt w postaci dobrych fotek.

  6. olaieryk
    olaieryk 6 września 2007, 19:09

    Aparat raczej nie zaskakuje ale bardzo cieszy!!! Mnie się podoba nowe szkło "kit" 16-105 f/3.5-5,6. Bardzo przemyślany zakres ogniskowych (te 16 robi wrażenie i mam nadzieje, że inne firmy zrobią coś konkurencyjnego).

  7. 6 września 2007, 19:56

    ...tak, tylko plusy dla klientow...niezaleznie jaka firme preferuja.

  8. Zikon
    Zikon 6 września 2007, 21:57

    A jak się kolegom podoba puszka - osobiście wydaje mi się że ma w sobie tyle finezji co radziecki czołg. Tak wiem - ważne jakie zdjęcia robi, ale to przecież wstyd z torby wyjąć...

  9. Zikon
    Zikon 6 września 2007, 22:19

    brak dodatkowego wyświetlacza to chyba dyskwalifikuje go jako aparat do zastosowań profesjonalnych - w słoneczny dzień trudno będzie ustawić parametry, a wyświetlacz 3" LCD szybko zje baterię, atutem jest na pewno stabilizacja matrycy, której nie będzie w nikonie d300

  10. Szabla
    Szabla 7 września 2007, 00:24

    "szybko zje baterię" ?
    650 zdjęć wg standardów CIPA (wiem, głupi skrót).

  11. litawor
    litawor 7 września 2007, 00:33

    Najpierw z nikona D50 zrobiliści /vide wasz test/ ( a to I miejsce EISA w kategorii Entry Level, ale dwa lata wcześniej..!)To epoka w e-foto!!!
    Później z nikona D 80 zrobiliście ...70% aparat na rynku, porónując go do (m.in)...sony 100 alfa,to tak, jak by porównać Skodę fabia do Audi A6!.Na portalach europejskich, które jednego dnia odwiedza wiecej osób, niż optyczne od początku istnienia - sprzęt ten uzyskał około 95% pozytywnych ocen fachowców.
    Teraz próbujecie porównać gadżet sonynikona do D300 lub 40D...
    Panowie, testujcie lornetki - będzie lepiej dla naszego kruchego rynku sprzętu e-foto...

  12. jaad75
    jaad75 7 września 2007, 05:03

    @litawor, czytasz wogóle to co piszesz? Bo jak dla mnie, to niezrozumiały bełkot... Osłabił mnie trochę tekst o nowatorskim rozwiązaniu z uruchamianiem AF dzięki czujnikom przy muszli ocznej - przecież to rozwiązanie wprowadziła Minolta lata temu i było również w A100... Jak rozumiem, model profesjonalny zostanie zaprezentowany za czas bliżej nieokreślony? Bo to jest ten słabszy model? A w kwestii wyglądu (tak wiem, że to najmniej ważne ;-)), to jest absolutnie najbrzydsza lustrzanka jaka dotarła do fazy produkcyjnej... Megabrzydal...:-)

  13. Zikon
    Zikon 7 września 2007, 06:00

    "650 zdjęć wg standardów CIPA" to bardzo mało, ja śmiało na Nikonie D80 zrobię ponad tysiąc (w tym spora część z lampą) a to przecież sprzęt amatorski - 650 to mizerny wynik...

  14. eska
    eska 7 września 2007, 08:24

    odnośnie żywotności baterii, to zarówno standard CIPA jak i informacje podawane przez producentów są zbyt mało precyzyjne. Standard mówi m.in. o tym, że co drugie zdjęcie wykonane jest z maksymalnym błyskiem lampby błyskowej (Zikon: czy błyskasz swoim fleszem na maksa w połowie przypadków?). Mówi też, że (chyba) co drugie zdjęcie musi być wykonane z przeogniskowanie obiektywu w pełnym jego zakresie. Standard nie precyzuje jaki obiektyw ma być użyty i dopuszcza przeogniskownaie w zakresie wide-tele, jak i wide-tele-wide. Nie ma mowy w standardzie o wł./wył. funkcji stabilizacji obrazu (ponoc bardzo wydajny mechanizm posiada wlasnie a700). Podsumowując, mimo szczytnych celów standard ten nie mówi ile konkretnie zdjęć zrobisz aparatem, a możliwość porównania aparatów między sobą w ramach standardu też jest nieco ograniczone.

  15. eska
    eska 7 września 2007, 08:28

    P.S. ciesze się, że mamy kolejny aparat na rynku, oby tylko dobrych szkieł do niego nie zabrakło. Nie ważne czy ktoś lubi Sony czy nie, ta premiera dodatkowo wpłynie na obniżenie cen zaawansowanych dsl-rów. Tylko się cieszyć :-)

  16. MC
    MC 7 września 2007, 09:45

    No i widac zdrowe podejscie eski:-) Moj A100 ma wg.standardu CIPA robic ok.900zdjec, a praktycznie przy ciaglym wlaczaniu i wylaczaniu ponizej 1200nie schodzi. Co do wygladu, to jest do Minolty7 podobny. Mi sie podoba. Co z tego, ze Lumix L1 zachwyca wygladem(jesli chodzi o mnie), jak pod skorupa nie jest zadna rewelacja?

  17. mi_b
    mi_b 7 września 2007, 11:51

    Najprościej zbluzgać, zniszczyć. Szkoda tylko, że takie wypowiedzi nie wnoszą nic konstruktywnego. Nie jestem fanboyem Optycznych, nie jestem fanboyem Canona ani żadnej innej marki. Cieszy mnie natomiast, że konkurencja rośnie w siłę a to jak zawsze wymusza spadek cen. Mam tylko cichą nadzieję, że EOS 30D w przyszłym roku zleci poniżej 2500zł za body. Wracając do tematu - wydaje mi się, że rezygnacja z dodatkowego wybieraka fukcyjnego (ISO, pomiar światła itd) może negatywnie wpłynąć na wygodę i obsługę. Natomiast dodane tryby tematyczne (z których i tak mało kto korzysta) stawiają ten aparat właśnie w klasie 40D canona, K10D Pentaxa, trochę wyżej niż D80 Nikosia, ale niżej niż D200/D300...

  18. jaad75
    jaad75 7 września 2007, 12:37

    @MC, chyba żartujesz, D7D to był piękny sprzęt, a to jest jakaś pokraka... No chyba, że na żywo wygląda znacznie lepiej - chociaż nie sądzę...
    @mi_b, a gdzie masz w K10D tryby tematyczne?;-) Ale zgadzam się, że to półka gdzieś pomiędzy 40D, a D300...

  19. MC
    MC 7 września 2007, 13:01

    Jaad75,wyglad to juz kwestia gustu. Aparat nie musi byc piekny, a zdjecia owszem. Jesli chodzi o drugie kolo nastaw, to zobaczymy jak wplynie jego brak na ergonomie. Natomiast co do usytuowania, to zgadzam sie, ze moze byc troszke lepszy niz40D, ale do D300 bedzie juz brakowac. Zobaczymy jak z cena, w USA ma byc 1400USD, wiec u nas ok.4000za body, czyli nie az tak duzo.

  20. Arek
    Arek 7 września 2007, 14:22

    MZ nie jest brzydki. Jest oryginalny, wyróżnia się wyglądem i o to chyba projektantom chodziło. A o ergonomii coś będzie można powiedzieć, jak się go weźmie do ręki i kilka dni pofoci.

  21. Peju
    Peju 7 września 2007, 16:13

    Bardzo cieszy zachowanie tych samych funkcji co w Alpha 100 a nawet ich polepszenie. Nareszcie matryca CMOS (pierwsze zdjecie juz dostepne w sieci). No i wkoncu pomyslano o gripie. Niestety brak dodatkowego wyswietlacza cieklokrystalicznego wyswietlajacego parametry ekspozycji, co jest w tej klasie szprzetu juz od dawna normą oraz brak podgladu na zywo, co powoli tez zaczyna byc normą. Zawodza tez nowe obiektywy. Jakiekolwiek by nie byly, ciezko znalezc cos z dobrym swiatlem (poniezej f3,5) oraz napedem SSM (znikomy wybor), ktory jest "ładowany" juz w prawie kazdy obiektyw cannona czy nikona. Producenci niezalezni jak np Sigma, tez sie za bardzo nie wysilaja i obiektyw z HSM mamy tylko dla Nikona.

  22. corax
    corax 7 września 2007, 17:56

    Co się stało z kółkiem korekty ekspozycji z Dynaxa 7D? Komu wadziło? (Tak apropos ergonomii).

  23. avalon
    avalon 7 września 2007, 19:19

    Arek, A700 jest oryginalnie brzydki co siłą rzeczy go wyróżnia ale czy na korzyść tej konstrukcji ? Osobiście nawet wbudowany stab nie byłby mnie wstanie przekonać do jego zakupu, ba... gdyby dołożyli LV też nie. Natomiast np. taki D300 to miłość od pierwszego wejrzenia, na co zapracował sobie i wyglądem i "wnętrzem" :) Nigdy nie myślałem,że będę tak mówił o Nikonie :) ..jako posiadacz innego systemu. Pozycjonowanie D300 obok A700 przez Vendurę to nie wybredny żart.

  24. Szabla
    Szabla 7 września 2007, 19:35

    Bo najważniejsze, aby aparat był ładny :-)))))
    Są użytkownicy aparatów, są też wyznawcy ;-)

  25. avalon
    avalon 7 września 2007, 19:46

    Może i nie najważniejsze ale miło gdy aparat na którym pracujesz też sensownie "wygląda".

  26. pablo73
    pablo73 8 września 2007, 00:02

    faktem jest że A700 wygląda jakby po amputacji... albo ktoś na taśmie produkcyjnej zapomniał czegoś dokręcić... oczywiście dla posiadaczy minolt to nic złego ale dla konsumenta rożne rzeczy są istotne nawet te nieistotne ;-) ... najważniejsze aby nowy korpus robił zdjęcia na dobrym poziomie czyli 40D / D300 lub lepszym :-)

  27. Szabla
    Szabla 8 września 2007, 20:03

    mi-b, zmiany ISO można dokonać nie tylko przyciskiem na górze, ale także przyciskiem C, pod którym można zdefiniować wiele funkcji. Jeżeli będzie tam ISO,to wystarczy nacisnąć go prawym kciukiem i obrócić pokrętło. Zmiany ISO widoczne są w wizjerze.

  28. Szabla
    Szabla 8 września 2007, 20:05

    corax, korekty ekspozycji możesz dokonywać pokrętłami sterującymi - bez odrywania wzroku od wizjera.

  29. Szabla
    Szabla 8 września 2007, 20:07

    avalon, D300 to klasa sama dla siebie, bo nikt inny nie produkuje czegoś takiego :-)

  30. corax
    corax 8 września 2007, 20:59

    Genialnie :)

  31. Cebulek
    Cebulek 8 września 2007, 21:12

    Poczekajmy na efekty finale czyli fotki z nowości i wtedy będzie można stwierdzić co jest cool a co nie. Na papierze rzeczywiście D300 nie ma konkurencji, ale wszystko zweryfikuje życie.

  32. gustawgustaw
    gustawgustaw 9 września 2007, 08:33

    Nowy produkt sony!!!; jestem pod wrażeniem, to co proponuje firma sony mieści się dokładnie na poziomie 40D – do NIKONA D300 niema co porównywać, bo to naprawdę aparat profesjonalny, określany przez nikona jako lustrzanka półprofesjonalna z ambicjami aparatu profesjonalnego. Tak wiec hamujmy się od porównań D300 z A700 – dla mnie wystarczyłoby, aby NOWY SONIAK miał pomiar światła i współprace z lampami zewnętrznymi dokładnie taką jak ma NIKON i pozamiatane – canon może się pożegnać z liderem w fotografii w lustrzankach pół-profesjonalnych – jeszcze zostaje sprawa AF = cierpliwości to może kiedyś zostanie naprawione – Tak jak czytam wypowiedzi różnych użytkowników systemów, mogę powiedzieć: spokojnie każdy system walczy o swoje miejsce w przodowaniu w aparatach, obiektywach itp. – ta wojna nigdy się nie skończy!!!!!! Jestem użytkownikiem NIKONA, MINOLTY i CANONA to dla tych, co uznają tylko 1 system za najlepszy – i powiem każdy system nawet ten najlepszy ma swoje wady – i można tak mówić i mówić o wadach i zaletach – WAZNE JEST TO, KTÓRYM APARATEM NAJWYGODNIEJ NAM SIĘ WYTWORZA NAJLEPSZE FOTKI!!!!! Pozdrawiam wsich użytkowników wszystkich systemów 

  33. Bucefal00
    Bucefal00 9 września 2007, 23:44

    Hmm, czy nie przyszło Szanownym Kolegom do głowy, że A700 pomyślana jest przede wszystkim dla dzisiejszych użytkowników A100, którzy z biegiem czasu zechcą sięgnąć po aparat bardziej wyrafinowany niż wspominanie A100.
    Cały czas zawracacie sobie głowy porównaniem Canon lepszy czy Nikon gorszy itp. To są próżne dyskusje.
    Proszę zwrócić uwagę, że rozsądnie podchodzący do sprawy fotograf kupując lustrzankę amatorską wyposaża ją w dwa - trzy dobrej klasy obiektywy.
    Szybko okazuje się, że w szkłach zamrożone są większe pieniądze (czasem nawet kilkukrotnie) niż w body. Co więcej wybór satysfakcjonującego obiektywu (nie ma idealnych - czasem bardzo drogi obiektyw nie sprawdzi się w danym temacie) nie jest łatwy. Obiektywu też trzeba się nauczyć. Z tego powodu wiadomość o alfie 700 powinna cieszyć wszystkich użytkowników A100, którzy zgromadzili nieco wypróbowanych obiektywów.
    Uwzględniwszy powyższe nikt o zdrowych zmysłach nie wystawi na Allegro dopracowanego kompletu obiektywów i body tylko z tego powodu by przesiąść sie do innej stajni, a następnie zacząć cały korowód od początku!
    Litości! Przy wyrównanym poziomie dzisiejszych luster (poczynając od Canona 350D czy Alfy 100) ostatecznie wszystko i tak zależy od szkieł oraz człowieka za kamerą.
    Pozdrawiam!

  34. 11 września 2007, 14:46

    z powyzszym komentarzem sie zgodze.takie cos dla ludzi ktorzy jeszcze nic nie maja albo planuja zamiare starszego modelu na nowszy.ja posiadajac 350D i Lke Canona to sprzedam tego sobie od tak zeby miec Sony. i Tylko ze wzgledu na optyke ktora mam.
    Jedyne co mnie interesuje to sama konkurencja miedzy producentami.Chcial bym zeby rekakcja wyplynela na Canona ktory moze na wiosne obnizy ceny 40D bo go planuje :)

  35. 11 września 2007, 14:49

    >>>poprawka :(
    z powyzszym komentarzem sie zgodze.takie cos jest dla ludzi ktorzy jeszcze nic nie maja albo planuja zamiare starszego modelu na nowszy.ja posiadajac 350D i Lke Canona NIE sprzedam tego od tak zeby miec Sony. I tylko ze wzgledu na optyke ktora mam. Jedyne co mnie interesuje to sama konkurencja miedzy producentami.Chcial bym zeby nowe modele wyplynely na Canona, ktory moze na wiosne obnizy ceny 40D bo go planuje :)

  36. Arek
    Arek 21 września 2007, 15:37

    Jeśli sample zaprezentowane tutaj link są miarodajne to nie wróżę powodzenia A700.

  37. mark01
    mark01 26 października 2007, 14:06

    Zdjęcia z powyższego linku Arka są faktycznie kiepskie.Ale jest to wina obiektywu "kit", który jest dodawany do Sony Alfa 700.Jestem właśnie po "paru cyknięciach" i obiektyw "kit" jest do d..y.Zdjęcia tragiczne.Jako, że jestem starym minoltowcem, zaniosłem do sklepu cały mój osprzęt aby sprawdzić czy będzie kompatybilny z sonówką. Okazuje się, że nawet moje tamronowskie szkło (28-300) poradziło sobie wspaniale w porównaniu do kita. Zdjęcia baardzo super - a więc w moim przypadku jeśli już to będę polował na samo body. Podobnie lampa - SH 300 działa perfekcyjnie.A teraz o samym body.Po prostu rewelacja. Focus działa rewelacyjnie i szybko, a samo zrobienie zdjęcia to miodzio - szybko, pewnie. Ergonomia super - nawet po podpięciu Tamrona 300mm nie czuje się ciężkości.Warto przed zabawą aparatem poustawiać wszystkie jego parametry.Nie będę porównywał do innych firm bo każda ma coś innego do zaoferowania. Ja kupię na pewno Sony Alfa 700 tylko poczekam aż trochę stanieje.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.