Sigma A 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM
W ofercie firmy Sigma pojawiła się nowa odsłona obiektywu 24-70 mm f/2.8. Model oznaczony jako DG OS HSM należy do linii „Art” i wyposażony został m.in. w ulepszony ultradźwiękowy silnik autofocusa HSM.
Specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:
Informacja prasowa
![]() |
K-Consult sp. z o. o. autoryzowany dystrybutor obiektywów Sigma w Polsce z przyjemnością informuje o premierze zmiennoogniskowego obiektywu SIGMA 24-70mm F2.8 DG OS HSM ART.
Mając świadomość, jak istotnym obiektywem dla każdego fotografa jest pełnoklatkowy obiektyw 24-70mm F2.8, SIGMA nieustannie udoskonala ten model na przestrzeni lat. Pierwsza wersja, SIGMA 24-70mm F2.8 EX DG ASPHERICAL DF została zaprezentowana w 2001 roku. Reprezentująca 4 już generację tego modelu, nowa SIGMA 24-70mm F2.8 DG OS HSM z linii ART spełnia najwyższe wymagania stawiane obecnie przez lustrzanki o ultra wysokiej rozdzielczości.
![]() |
W obecnych czasach, fotografowie od obiektywu oczekują nie tylko doskonałej jakości optycznej. Wymagają funkcjonalności, które sprawią iż będzie to idealny obiektyw do fotografowania w większości przypadków, włączając w to układ optyczny spełniający wymagania stawiane przez nowe lustrzanki cyfrowe o wysokiej rozdzielczości, ultradźwiękowy silnik HSM zapewniający szybki i precyzyjny autofocus, wydajną optyczną stabilizację, pyło i wodo-odporne mocowanie do aparatu oraz metalową obudowę dla zwiększenia wytrzymałości całej konstrukcji. We wszystkie te cechy został wyposażony nowy model SIGMA 24-70mm F2.8 DG OS HSM, dzięki czemu profesjonalni fotografowie z powodzeniem będą mogli używać go podczas zdjęć reportażowych, przyrodniczych i wielu innych.
![]() |
Trzy soczewki SLD (o niskiej dyspersji) oraz 4 soczewki asferyczne, zapewniają zminimalizowanie wszelkich optycznych aberracji. By zapewnić wybitną jakość optyczną od środka do brzegów kadru, konstrukcja optyczna została zaprojektowana tak, aby zminimalizować efekt komy oraz poprzecznej aberracji chromatycznej, które nie ulegają poprawom wraz z przymykaniem przysłony w obiektywie. Zminimalizowane zostały także dystorsje, tak często występujące w ujęciach szerokokątnych, w rezultacie zapewniając doskonałą jakość obrazu w całym zakresie ogniskowych.
![]() |
Soczewki asferyczne są niezbędnym elementem podczas projektowania i produkcji najwyższej jakości obiektywów. W swoich najnowszych modelach 12-24mm F4 DG HS ART i 14mm F1.8 DG HSM ART, SIGMA użyła nowych, największych w historii soczewek asferycznych jako przedniego elementu tych obiektywów. Wykorzystując nabyte doświadczenie, SIGMA 24-70mm F2.8 DG OS HSM ART została wyposażona w soczewki asferyczne zapewniające ekstremalnie wysoką rozdzielczość. Soczewki te, znacznie grubsze w centrum niż na brzegach, dzięki zastosowaniu najnowszej technologii w firmie SIGMA, wytwarzane są z dokładnością setnych części mikrometra. Tak precyzyjne ukształtowanie soczewek pozwoliło obiektywowi SIGMA 24-70mm F2.8 DG OS HSM ART produkować bardzo naturalny i miękki efekt bokeh, bez widocznych koncentrycznych kręgów, które są typowe w soczewkach asferycznych.
Zaprojektowany do swobodnego korzystania w różnego rodzaju sytuacji zdjęciowych, obiektyw ten został wyposażony w wydajny system Optycznej Stabilizacji obrazu OS, a nowo zaprojektowany ultradźwiękowy silnik HSM oferuje o 30% szybszą pracę od swojego poprzednika oraz wyjątkową płynność pracy także przy gorszym oświetleniu.
Obiektyw SIGMA 24-70mm F2.8 DG OS HSM ART jest kompatybilny z konwerterem Sigma MC-11. Za jego pośrednictwem, użytkownicy aparatów Sony (E) mają możliwość podpięcia do swoich aparatów obiektywu z mocowaniem Canon EF, zachowując pracę układu AF i przekazywania pozostałych informacji typu EXIF, itp.
![]() |
![]() |
![]() |
Przednią soczewkę pokryto ułatwiającymi czyszczenie warstwami hydrofobowymi. Obiektyw współpracuje z urządzeniem personalizującym USB DOCK.
Termin rozpoczęcia dostaw oraz cena obiektywu zostanie podana wkrótce.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Jeśli nie przesadzą z ceną, to może być hit.
Jedno co mi się nie podoba już ze zdjęć obiektywu - to pozycja pierścieni. W większości tej klasy sprzętów pierścień zmiany ogniskowej jest jednak położony bliżej korpusu.
Pozycją pierścienia bym się nie martwił. Bardziej zastanawiają mnie te wykresy - MTFy na brzegu dużo niższe (szczególnie na 24 mm), a winietowanie na szerokim kącie ~75%? Bez rewelacji delikatnie rzecz ujmując.
Dla mnie wygląda przyzwoicie, szczególnie ostro na środku powinno być, mam wrażenie że Sigma robiła ten obiektyw pod swoje korpusy a nie pod FF i dla tego brzegi są trochę odpuszczone.
Wpuszczeniem w maliny jest słowo-klucz "USB DOCK"
Bo albo coś działa poprawnie albo reklamacja, a nie jakieś tam ściemy.
link
Tak szczerze to szału nie robi ani wielkością (wydawał mi się mniejszy, a to jest ten rozmiar co Tami) ani MTFami na brzegu (plus te są liczone w realu tak pięknie w centrum nie będzie. . ). Ciekawe jak waga ale jak nie będzie tani sukcesu nie wróżę.
Na przekątnej m4/3 ładne MTFy. ;)
Nie ma wagi tego szkła w specyfikacji
No dobra, pożartowaliśmy. A teraz, na jutro, prosimy:
Sigma C 100-400 mm f/5-6.3 DG OS HSM
w naszych rękach;
Sigma A 135 mm f/1.8 DG HSM
w naszych rękach;
Sigma A 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM
w naszych rękach;
Sigma A 14 mm f/1.8 DG HSM
w naszych rękach.
cyt. "Dzięki uprzejmości polskiego dystrybutora, już dzisiaj... etc. etc."
LR: nie podają na razie wagi ale rozmiar filtra 82 mm wskazuje, że lekki nie będzie.
Jeśli Nikkor o podobnych parametrach i ze stabilizacją waży lekko ponad 1kg, to znając współczesne Sigmy stawiam na wagę ok. 1,2 kg
pierwszy to testu !
ciekawe czy te uszczelnienie znaczy gumowy kołnierz, a reszta bez, i jak się będzie sprawował nowy HSM
mikrus przy VR , wagowo będzie zbliżony skoro ma metalową obudowę, a nikon coraz więcej plastiku
to może być hit
matt - nikon VR jest 5cm dłuższy ,a poprzednik prawie 3cm
jak ostrość i af będą takiej jak w innych Artach, to to będzie hit dla Canona...
Patrząc po MTFach to s centrum będzie dobrze, brzegi niestety słabiej :(
Ostrość srostrość, jak AF będzie taki jak zwykle, to gdzieś mam ten obiektyw, poza tym, droższe systemowe szkło straci o wiele mniej na wartości niż toto coś, więc sumarycznie za używanie zapewne zapłacimy mniej. Co jakiś czas podchodzę do sigm z powodu pozytywnych opinii i za każdym razem dostaję mokrą szmatą w pysk. No wiem, taki pechowy widocznie jestem, systemowe chodzą, sigmy qwa zawsze trefne.
@eclipsis - używane Arty dobrze trzymają wartość. Niestety, bo chętnie bym przygarnął 50 lub 35 za dobrą cenę.
@mateuszkt trzymają cenę? pól roku próbowałem sprzedać swojego Arta 50mm i dopiero po zdjęciu portek do 2400 poszedł, z żadnym szkłem nie miałem takiej męczarni !!
@gnieciuch to obniżka ok. 550 zł od ceny nowego. Czy to dużo?
Użytkownik "firmowy" defacto za nówkę płaci 1.950 zł po odliczeniach podatkowych.
MTFy sredniawe, hitu ne bedzie.
komisarz_ryba- wystarczy że będzie ostra jak 24mm 1.4 , jest pancerna i "uszczelniona", jak będzie szybka/celna to sukces gwarantowany , chyba że będzie jeszcze konkurować ceną z C (8000pln ) i N (9500) , ale w to akurat wątpię i podejrzewam że bedzie to ok 1/2 ceny systemówek
@gnieciuch - jak chcesz za używkę więcej niż płaci się za nówke ( netto ! ) to nie dziwne że nie możesz sprzedać
Porównaj ceny używek Art i używek systemowych i powiedz kto więcej stracił na odsprzedaży...
@gnieciuch
"trzymają cenę? pól roku próbowałem sprzedać swojego Arta 50mm i dopiero po zdjęciu portek do 2400 poszedł"
Sprzedałeś używany obiektyw za ponad 75% ceny nowego i jeszcze stękasz, że źle? Chcesz powiedzieć, że używki Canona czy Nikona sprzedajesz za 80-90% ceny nowego? A fakturę VAT wystawiasz? Bo jak nie, to tak jak już ci napisano nowy można mieć taniej (jak ktoś ma firmę, albo znajomego co ma firmę itd.) niż te twoje 2400.
No chyba czegoś nie rozumiem - rok 2014, cena sklepowa tego szkła chyba 3490, sprzedaje za 2400 i to jest dobry wynik po roku używania? Co mnie obchodzą Wasze kombinacje skarbowe, jakieś ceny netto i temu podobne - tu jest proste działanie. Wystawiam na Allegro nie w cenie netto tylko brutto, nie rozumię propozycji focjusza ( jak chcesz za używkę więcej niż płaci się za nówke ( netto ! ) to nie dziwne że nie możesz sprzedać ) - to za ile miałem ją wystawić za 1800?
Ale sama cena nie była jakimś wielkim problemem tylko to że się z tym długo bujałem. Zresztą nie ma się co dziwić - ludzie się pytali czy szkło będzie działać z ich body i co miałem w przypadku Sigmy odpisać? Kłamać jak pies?
gnieciuch - zgadzam się nie rozumiesz.
1. Sigma Art 50 to specyficzne szkło po które ustawiały sie kolejki przez prawie rok ( mniejsza o drobne) , Ci co mieli go kupić kupili, rynek jest nasycony
2. Jak ktoś chce oszczędzać to kupi kundla od Canona lu Nikona poniżej 2000pln
3. Jak ktoś ma kasę i świadomość i parcie kupi S Art 50 ale nówkę , chyba że używany będzie w dobrej ofercie co przenosi nas do
4. Twoje umiejętności handlowe najwidoczniej są na kiepskim poziomie ludzie na alldrogo potrafią w cenie obiektywu sprzedać jego zdjęcie
Więć nie wiem do kogo masz pretensje , pomijam zupełnie to że S art 50 jest genialnym szkłem i nikt normalnie go nie sprzedaje chyba że jest uszkodzone i mówię Ci to jako przyszły nabywca , wiec może to Ci pomoże w jego sprzedaży.
ps. ludzie od lat nie moge tez sprzedać obiektywów 24-70 C i N to nie jest wina tych marek czy serii ale konkretnych modeli i ludzi którzy chce je sprzedać !
@gnieciuch
"No chyba czegoś nie rozumiem"
Dobrze, że chociaż masz tego świadomość.
"rok 2014, cena sklepowa tego szkła chyba 3490, sprzedaje za 2400 i to jest dobry wynik po roku używania?"
A sprzedawałeś je w roku 2014 czy może później? Jaka była cena sklepowa jak wystawiłeś używkę?
"Co mnie obchodzą Wasze kombinacje skarbowe"
Ale jakie kombinacje skarbowe? Możliwość odliczenia VATu i pomniejszenie podatku jest normalną rzeczą dla ludzi prowadzących DG, co ich obchodzi, że ty nie możesz wystawić FVAT?
"Ale sama cena nie była jakimś wielkim problemem tylko to że się z tym długo bujałem."
A za ile początkowo wystawiłeś?
dodam, że nie tylko art 50 cierpi (z mojego punktu widzenia) na małą utratę wartości. Podoba mi się też sport 150-600... ale znalezienie używki z FV23% graniczy z cudem.
Systemówki tymczasem są dostępne bez problemu i w niezłych cenach.
mateuszkt - S150-600 to nowa konstrukcja i specyficzny instrument , nie sądzę aby ktoś go kupował "z przypadku" . A jak ktoś kupi to nie sądzę aby chciał go się pozbyć , bo tak naprawdę nie ma na co C i N są prawie 2x droższe i oferują minimalnie lepsze światło ale tak naprawdę dużo mniejszy zakres . Jedynie co kogoś może skusi to bardzo niską wagą ( i ceną) właśnie nowa Sigma C 100-400 mm f/5-6.3 DG OS HSM , więc ni liczyłbym na wysyp tych szkieł. Użytkownicy sa zadowoleni .
Czy ktoś orientuje się kiedy i czy w ogóle te nowe szkła Sigmy będą dostępne dla bagnetu A. Będą to z czasem wprowadzać czy w ogóle nie mają takiego zamiaru?
czy bedzie hitem czy nie, to bedzie zalezyc od cen sprzedazy.
jesli bedzie porownywalna z cenami obiektywow systemowych to mimo OS nie oczekiwlabym wysokiej sprzedazy.
jesli w granicach 1000 euro ( w co watpie, oczekuje min 1500 eu ( obym sie pomylil) ) to bylaby to ciekawa alternatywa glownie ze wzgledu na OS i oczywiscie cene.
Jeżeli cena będzie w okolicach 4000 zł i AF faktycznie nieco usprawniony to będę się ślinić. Wydaje mi się, że to całkiem możliwe, biorąc pod uwagę "kompaktowe" rozmiary i raczej mało wybitne MTFy. Wygląda to wszystko na ciekawy kompromis i za to trzymam kciuki.
Pokoradlasztuki wycena u sigmy to nie surrealizm ;) . Żaden obiektyw nie jest zbliżony do cen szkieł systemowych i choć mogliby zaszaleć bo :
Canon jest bez stabilizacji i kosztuje 8000 ,a
nikon z VR 9500 ,
to obstawiam również ze względu na starszego nikona (7500) i tamrona ze stabilizacja (4000) że będzie kosztował max 5500 ,ale konkretnie strzelam 4999 czyli tyle co A85 , choć 5999 tez mnie nie zdziwi jeżeli będzie żyleta i szybkość
kris@79
23 lutego 2017, 21:25
Pokoradlasztuki wycena u sigmy to nie surrealizm ;) . Żaden obiektyw nie jest zbliżony do cen szkieł systemowych i choć mogliby zaszaleć bo
--------------------------------------------------------------------------------------
zgoda , na ogol sa nizsze , ale zdazaly sie i na zblizonym poziomie - przykladem byl 24-105 , ktory kosztowal porownywalnie do canonowskiego , a nawet wiecej od wersji pierwszej , ktora to nowke mozna dostac za ok 500 - 600 eu . I o ile mi wiadomo sigma wycofala sie z produkcji.
o sprzedazy zadecyduje cena, wiemy, ze od paru lat jakosc sigm jest na najwyzszym poziomie ( zreszta zawsze byla , ale teraz nikt nie ma watpliwosci)
Pokoradlasztuki
ale że Sigma A 24-105 mm f/4 DG OS HSM juz nie jest produkowana? :(
krotko po wypuszczeniu 24-105 , o ile pamietam pare miesiecy pozniej wstrzymano produkcje i dostawy. Nie wiem na jak dlugo , gdyz tego nie sledzilem, nie pamietam teraz dokladnie powodu, w kazdym razie krazyly w sieci przypuszczenia o slabej sprzedazy..
Byc moze , ze teraz produkuja , w kazdym razie jakies perturbacje na poczatku byly.
Nie ukrywam, że z niecierpliwością oczekuję informacji o cenie. Obiektyw z takim zakresem ogniskowych to dla mnie idealnie wprost uniwersalne szkło. Nie tak dawno byłem bliski zakupu systemowego Nikkora (mam starą, śrubokrętową Sigmę 2.8 24-70), ale po przeczytaniu informacji o wypuszczeniu takiej Sigmiy w wydaniu Art i po doświadczeniach w prawie dwuletnim użytkowaniu Sigmy 1.4 50mm Art z D800 pomysł o zakupie Nikkora został zutylizowany...