Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Panasonic Lumix DMC-GF6 - test aparatu

Panasonic Lumix DMC-GF6
3 czerwca 2013
Maciej Latałło Komentarze: 27

1. Wstęp


Panasonic Lumix DMC-GF6 - Wstęp

Główny bohater niniejszego testu – Lumix GF6 – to już piąte wcielenie przedstawiciela serii GF Panasonika. Brak modelu oznaczonego symbolem GF4 jest związany z postrzeganiem przez Japończyków cyfry 4 jako pechowej. Linia GF przechodziła szereg modyfikacji. Przykładowo, pierwsze dwa bezlusterkowce miały gorącą stopkę do lampy błyskowej, a także złącze akcesoriów. Kolejne modele zostały niestety pozbawione tych dodatków, nie inaczej jest w przypadku GF6. Jednak najnowszy Lumix został wyposażony w uchylny ekran (w dodatku dotykowy) czego próżno było szukać w poprzednich wersjach. Można zatem uznać, że ewolucja poszła częściowo w dobrym kierunku.

Panasonic Lumix DMC-GF6 - Wstęp



----- R E K L A M A -----

Sercem GF6 jest 16-megapikselowa matryca Live MOS formatu Mikro 4/3. Podobną zastosowano w nieco bardziej zaawansowanym GX1. Fakt ten spowodował, że z początku podeszliśmy do GF6 nieco sceptycznie. Uważni Czytelnicy zapewne pamiętają, że w teście GX1 mieliśmy do czynienia z nieostrym obrazem przy ISO 400 oraz bardzo słabymi wynikami rozdzielczości matrycy. Już na wstępie możemy rozwiać ewentualne obawy – w Lumiksie GF6 na szczęście nic takiego nie ma miejsca. Z pozostałych parametrów wartych uwagi należy wymienić szeroki zakres czułości (od 160 do 25600 ISO), możliwość rejestrowania filmów Full HD AVCHD lub MP4 (także w trybie manualnym), szybki autofocus, wspomniany już uchylny i dotykowy monitor, tryby automatycznej panoramy, czy mnogość cyfrowych filtrów efektowych.

Lumix GF6 wydaje się zatem interesującą propozycją dla amatora fotografii szukającego niewielkiego i lekkiego bezlusterkowca. Czy tak jest w istocie? Na to pytanie postaramy się znaleźć odpowiedź w niniejszym teście.

Aparat wraz z obiektywem 14–42 mm wypożyczyła firma Panasonic Polska, za co serdecznie dziękujemy.

Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy lustrzanki cyfrowe”. Jeśli pojawią się dodatkowe wątpliwości z tym związane, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.

Porównanie danych technicznych aparatu Panasonic GF6 z modelem GF5, a także bezlusterkowcami konkurencji dostępne jest tutaj.

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Panasonic
Model Lumix DMC-GF6
Data premiery 2013-04-09
Liczba pikseli 16 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4592 x 3448
• 4592 x 3064 (3:2)
• 4592 x 2584 (16:9)
• 3424 x 3424 (1:1)
• 3232 x 2424
• 2272 x 1704
• 1824 x 1368 (z obiektywem 3D)
• Dostępne także inne rozdzielczości dla trybów 4:3, 16:9, 3:2 i 1:1.
Matryca 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 16.68 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków
Procesor obrazu Venus Engine
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DCF),
MPO (przy użyciu obiektywy 3D systemu Micro 4/3)
RAW, JPEG+RAW, JPEG+MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MP4 z dźwiękiem AAC stereo / AVCHD z dźwiękiem stereo Dolby Digital
Zakres ISO Auto, Inteligentne ISO, 160 - 12800 ISO z krokiem co 1/3 EV
Tryb rozszerzony: ISO 25600.
Migawka 60s - 1/4000s,
Funkcja wyzwolenia migawki dotykiem
Konstrukcja obiektywu Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 4x
Stabilizacja obrazu Nie
Zapis wideo AVCHD:
• 1920x1080 (Full HD, NTSC), 60i (FSH: 17 Mbit/s)
• 1920x1080 (Full HD, PAL), 50i (FSH: 17 Mbit/s)
• 1280 x 720 (HD, NTSC), 60p (SH: 17 Mbit/s)
• 1280 x 720 (HD, PAL), 50p (SH: 17 Mbit/s)
MP4:
• 1920x1080 (Full HD) z szybkością 30 lub 25 kl/s,
• 1280x720 (HD) z szybkością 30 lub 25 kl/s,
• 640x480 (VGA) z szybkością 30 lub 25 kl/s.
Wbudowany mikrofon stereo z 4 poziomowa regulacją wzmocnienia.
Funkcja wyciszania głosu wiatru (wył. lub auto).
Ogniskowanie AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły (AFC), Tryb elastyczny (AFF), Manual Focus (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy, Śledzenie AF, 23 strefowy, 1 strefowy, punktowy (Pinpoint)
• Wskazanie punktu lub strefy AF dotykiem
• Inne funkcje AF: Szybki AF, Ciągły AF (w trybie rejestracji filmów), AF+MF, Wspomaganie MF w trybie dotykowym
• Zakres detekcji od -3 do 18 EV (ISO 100)
• Dotykowa asysta w trybie MF
• Asysta AF: wbudowana dioda
Pomiar światła System pomiaru 1728 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla F2.0, ISO 100)
Ostrość od zależne od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10 000 K z krokiem co 100 K),
• Korekcja (w 2 osiach B-A / M-G) balansu bieli
• Bracketing WB (3 klatki)
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 lub 5klatek, w skoku co 1/3 lub 2/3 EV , w zakresie +/- 4/3 EV
Programy Inteligentne Auto (iA), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Własny (C1 i C2), Panorama, Tryb filmowania kreatywnego
• Programy tematyczne: Czysty portret, Jedwabista cera, Miękkie podświetlenie, Czysty podświetlony, Nastrój zrelaksowania, Słodka twarzyczka dziecka, Wyrazista sceneria, Czyste błękitne niebo, Romantyczna zorza zachodu, Żywa poświata zachodu, Lśniąca woda, Pogodna noc, Chłodne nocne niebo, Ciepły krajobraz nocny, Nocny krajobraz artystyczny, Roziskrzone oświetlenie, Czysty portret nocny, Miękki obraz kwiatu, Apetyczne danie, Smakowity deser, Zatrzymaj zwierzę w ruchu, Czyste zdjęcie sportowe, Monochromatyczny
• Tryb Kreatywne sterowanie: Ekspresyjny, Retro, Nostalgia, Wysoka tonacja, Niska tonacja, Sepia, Dynamiczne czarno-białe, Mocny obraz, Wysoka dynamika, Efekt krosowania, Efekt zabawki, Zabawka pop, Pominięcie wybielania (filtr Bleach Bypass), Efekt miniatury, Fantazja, Miękka ostrość, Filtr gwiezdny, Obraz jednobarwny, Światło słoneczne
Zdjęcia seryjne • Tryb super szybki (SH): szybkość 20 kl./s, rozdzielczość ograniczona do 4 Mpix,
• Tryb szybki: szybkość 4.2 kl./s (w trybie AF AFS),
• Tryb średni: szybkość 3 kl./s (z Live view),
• Tryb wolny: szybkość 2 kl./s (z Live view),
maksymalnie 7 zdjęcia w formacie RAW, do zapełnienia karty w formacie JPEG
Lampa błyskowa Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 6.3 (ISO 160).
• Synchronizacja do 1/160s
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy
Złącze hot-shoe Nie
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia)
Karta pamięci Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), kompatybilność z UHS-I
LCD odchylany (do 180 stopni), 3 calowy (proporcje 3:2), dotykowy, kolorowy TFT LCD, 1.040.000 punktów, 100% pokrycie kadru,
regulowana jasność, kontrast i kolorystyka
Wizjer brak
Komunikacja i złącza Złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście audio-wideo (NTSC/PAL), wyjście mini HDMI (Typu C),
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n
• Obsługa NFC (Near Field Communication)
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy (7.2 V, pojemność 1025 mAh, wydajność ok 330 zdjęć z obiektywem H-PS14042)
Akcesoria Akumulator litowo-jonowy, ładowarka, pasek na ramie, kabel USB, zakrywka bagnetu obiektywów, płyta CD z oprogramowaniem:
• PHOTOfunSTUDIO 9.2 AE,
• SILKYPIX Developer Studio 3.1 SE
• LoiloScope (wersja testowa)
• sterowniki
Waga 280 g (bez akumulatora i obiektywu)
323 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
432 g (z akumulatorem i obiektywem H-FS1442A)
Wymiary 111.2 x 64.8 x 38.4 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Dostępny w kolorach: czarnym, białym, złotym, czerwonym i brązowym.


Poprzedni rozdział