Pentax smc DA* 16-50 mm f/2.8 AL ED IF SDM - test obiektywu
5. Aberracja chromatyczna

Gdy spojrzymy na wartości na wykresie, okaże się, że żadnej poprawy w stosunku do Tokiny nie widać. W niektórych przypadkach widać nawet pogorszenie...

Połączenie słabej jakości obrazu dla kombinacji f/2.8 i 16 mm oraz
potężnej aberracji daje efekty takie jakie możemy podziwiać po lewej
stronie poniższego rysunku. Po prawej stronie, widać, że na większych
ogniskowych i po przymknięciu przysłony sytuacja mocno się poprawia.

Jakby tego było mało, mamy jeszcze nietypowe zachowanie dla ogniskowej
50 mm, przy której lewa strona kadru ma aberrację chromatyczną bardzo wyraźnie
niższą niż prawa...




 
                        





_1826294941.jpg) 
                         
                         
                        
 
                         
                         
                         
                        
 
                         
                            Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
 Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.