Pentax K-m - test aparatu
5. Balans bieli
- Auto,
- Dzień słoneczny,
- Cień,
- Dzień zachmurzony,
- Światło jarzeniowe (typu D, N, W),
- Światło żarowe,
- Światło lampy błyskowej,
- Ustawienie ręczne według wzorca bieli,
Balans bieli można także ręcznie korygować z poziomu menu aparatu. Każdą nastawę balansu bieli można dostroić posługując się dwoma 15-stopniowymi skalami. Można wzmocnić lub osłabić kolory: czerwony lub niebieski (A-B) oraz zielony lub purpurowy (G-M).
| Światło | Balans bieli | dC | S [%] |
| Słoneczny dzień | Auto | 6.4 | 104 |
| Słoneczny dzień | Słoneczny dzień | 7.3 | 107 |
| Pochmurny dzień | Auto | 6.6 | 112 |
| Pochmurny dzień | Pochmurny dzień | 4.9 | 109 |
| Żarówki | Auto | 22.3 | 138 |
| Żarówki | Światło żarowe | 8.8 | 108 |
| Lampa błyskowa | Auto | 12.0 | 107 |
| Lampa błyskowa | Lampa błyskowa | 9.2 | 102 |
W typowych sytuacjach Pentax K-m radzi sobie dobrze z odwzorowaniem kolorów. Poza typowym problemem automatycznego balansu bieli przy świetle żarowym, w innych przypadkach nie mamy powodów do narzekań. Błędy koloru są na dobrym poziomie, a nieznaczne przesycanie koloru nie jest w tym przypadku problemem. Wyniki nie są rewelacyjne w porównaniu do konkurencji, ale też od najlepszych za bardzo nie odstają.
Poniżej przedstawiamy szczegółowe wyniki naszych pomiarów.











Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.