Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Nikon Nikkor AF 50 mm f/1.4D - test obiektywu

20 listopada 2007

5. Aberracja chromatyczna


----- R E K L A M A -----

Z dotychczas przetestowanych "stałek" klasy 1.4/50 aberracje chromatyczną najlepiej korygował Canon, który na maksymalnym otworze sięgał poziomu 0.08% i szybko spadał do 0.06% po przymknięciu. Najgorzej za to prezentował się Pentax z poziomem wzrastającym od 0.10 do 0.17%. Średni wynik notowało Sony oscylując w okolicach poziomu 0.13%. Nikkor zajmuje tutaj drugie miejsce za Canonem, bo w jego przypadku aberracja lekko wzrasta wraz z przymykaniem przysłony od 0.09 do 0.11%. Wyraźnie trzeba zaznaczyć, że jest to poziom mało uciążliwy, który uznajemy za średni.

Nikon Nikkor AF 50 mm f/1.4D - Aberracja chromatyczna

Nikon Nikkor AF 50 mm f/1.4D - Aberracja chromatyczna