Optyczne.pl

Partnerzy


proclub.pl - Profesjonalny Sklep Fotograficzny, Profesjonalny Sklep Foto, Sklep Fotograficzny, Sklep Foto, Sklep wideo, Sklep video, sprzęt Foto, sprzęt Fotograficzny, sprzęt video, sprzęt wideo, produkty fotograficzne, produkty Foto, produkty video, produkty wideo, akcesoria Foto, akcesoria fotograficzne, akcesoria video, akcesoria wideo, kamery video, kamery wideo, Aparaty fotograficzne, aparaty cyfrowe, kamery cyfrowe, Lustrzanki, bezlusterkowce, obiektywy zoom, Macro, Makrofotografia, Monitory, filtry, filtry Foto, filtry fotograficzne, filtry video, filtry wideo, wypożyczalnia sprzętu Foto, CPS, Macro fotografia, warsztaty fotograficzne, szkolenia, studio fotograficzne, wyposażenie studia,  zdjęcia, fotografia, kamera gopro, Hero Black, phantom, phantom 2,  full Frame, Canon, Sony, Panasonic, Olympus, Pentax, Nikon, Leica, Fujifilm, 
Lumix, Alfa, Sandisk, Hoya, Lowepro, Zoom, PowerShot, Ixus, EOS, Cinema, Legria, pełna klatka, Manfrotto, statywy, torby fotograficzne, torby Foto, torby video, torby wideo, futerały fotograficzne, plecaki fotograficzne, oświetlenie studyjne, GoPro, dji, Hero, ilce, Eizo, spiker, tamron, Zeiss, Tokina, gh4, om-d, lumix, dron, qadrotopter,  akcesoria, pen, nex, obiektywy, aparaty, kamery, zdjęcia, LensPen, Canon akcesoria, Sony akcesoria, Panasonic akcesoria, Olympus akcesoria, Leica akcesoria, Fujifilm akcesoria, Pentax akcesoria, Nikon akcesoria, GoPro akcesoria, karty pamięci.




Aktualności

Sezon na obłoki srebrzyste w pełni!

Sezon na obłoki srebrzyste w pełni!
8 lipca
2017 22:26

Miesiące czerwiec i lipiec to najlepszy czas do podziwiania najwyższych chmur czyli tzw. obłoków srebrzystych. Warto je nie tylko obserwować ale także spróbować uwiecznić na zdjęciach. Zachęcamy do spróbowania swoich sił w tej dziedzinie!

Obłoki srebrzyste powstają z malutkich kryształków lodu wodnego o rozmiarach od 40 do 100 nanometrów, które unoszą się w atmosferze ziemskiej na wysokości od 76 do 85 kilometrów (ta część atmosfery nazywa się mezosferą). To najwyżej położone chmury, które możemy podziwiać z powierzchni naszej planety.

Zobaczenie ich wcale nie jest łatwe - muszą zostać spełnione pewne warunki geometryczne. Chmury są widoczne z szerokości geograficznych w przedziale 50-70 stopni szerokości północnej i południowej, w okolicach przesilenia letniego tj. w okresie kiedy Słońce chowa się pod horyzont na niewielką głębokość - od 6 do 16 stopni.

Takie położenie Słońca gwarantuje już w miarę ciemne niebo, a jednocześnie nasza dzienna gwiazda - dla nas już schowana pod horyzontem - jest w stanie wciąż oświetlać położone znacznie wyżej kryształki obłoków srebrzystych. W Polsce miesiące czerwiec i lipiec to najlepszy czas do wypatrywania obłoków srebrzystych. Najczęściej widać je około północy nad północną częścią horyzontu. Jak sama nazwa wskazuje srebrzą się one na tle niebieskiego lub granatowego nieba, pokazując wyraźne smugi i struktury trochę podobne do znacznie niżej położonych cirrusów.

W tym roku obłoki srebrzyste zafundowały nam już kilka pięknych spektakli. Jeden z nich uwiecznił na swoim filmie Adrien Mauduit z prowincji Alberta w Kanadzie.

Fotografowanie obłoków srebrzystych nie jest trudne. Wystarczy wyposażyć się w statyw i aparat z wymienną optyką oraz jasnym obiektywem. Może być to zarówno obiektyw szerokokątny, który pozwoli nam wkomponować obłoki w elementy krajobrazu, jak i teleobiektyw, który pozwoli nam dojrzeć zmieniające się struktury. Obiektyw powinien pracować w okolicach maksymalnego otworu względnego, a czasy ekspozycji i czułość dobieramy w zależności od jasności tła nieba i intensywności zjawiska.


Komentarze czytelników (48)
  1. gustawkaz
    gustawkaz 9 lipca 2017, 10:29

    może się nie znam, ale ten film taki trochę... nudny i mało spektakularny

  2. android
    android 9 lipca 2017, 10:29

    Zjawisko typu chemtrails skutecznie utrudnia fotografowanie chmur. Czasy białych pierzastych obłoków o konkretnych kształtach - odeszły w niepamięć. Teraz mamy na niebie wiele krzyżujących się pasów po godzinach zamieniających się w mleczną mgłę na niebie... Nie zawsze i wszędzie - ale bardzo często.

  3. Arek
    Arek 9 lipca 2017, 11:02

    Akurat ślady po samolotach słabo przeszkadzają w fotografowaniu obłoków srebrzystych bo są od nich znacznie niżej (10-12 km a nie 70 km). Słońce
    oświetla więc już tylko obłoki, a śladów nie.

  4. Radyo
    Radyo 9 lipca 2017, 15:20

    @android
    Jeżeli już to contrails (condensation trails), czyli smugi kondensacyjne. Chemtrails to teoria spiskowa całkiem popularna w kręgach ludzi - mówiąc delikatnie - mało rozgarniętych.

  5. rafalwspin
    rafalwspin 9 lipca 2017, 16:04

    Nie przesadzal bym z tymi malo rozgarnietymi ludzmi. Wladzom UK zajelo kilkadziesiat lat by przyznac sie, ze w latach 50-tych, rozpylali rozne substancje nad poludniowym wybrzezem Anglii - oczywiscie w trosce o cala populacje by byc przygotowanym na wojne. to, ze bylo to dawno, nie znaczy, ze nie zdarza sie teraz.

  6. android
    android 9 lipca 2017, 16:20

    @Radyo
    Teoria a do tego spiskowa pojawia się wtedy gdy brakuje faktów i ludzie konfabulują. A fakty są takie, że pod egidą ONZ prowadzona jest akcja mająca na celu zmianę albedo Ziemi. Czyli w skrócie chodzi o to by jak najwięcej promieni słonecznych odbić w kosmos - tym samym ochładzając powierzchnię Ziemi. To nie jest portal na te tematy, więc mam tylko taką radę - poucz się, poczytaj, pomyśl - a potem zajmij się ludźmi "mało rozgarniętymi".

  7. Radyo
    Radyo 9 lipca 2017, 16:32

    Kolego, jestem po fizyce, a zawodowo zajmuję się lotnictwem, więc to nie ja powinienem się uczyć.

  8. szuu
    szuu 9 lipca 2017, 17:35

    ludzie od chemtrailsów i płaskiej ziemi tak nie mogą fotografować obłoków srebrzystych, bo na płaskiej ziemi takie obłoki nie występują...

  9. Arek
    Arek 9 lipca 2017, 21:12

    Brakuje jeszcze tematu o tym, że Amerykanie sfabrykowali lądowanie na Księżycu :)

  10. BeautySensitive
    BeautySensitive 9 lipca 2017, 23:55

    I ze nie znaleźli Transformersow po ciemnej stronie....

  11. avalon
    avalon 10 lipca 2017, 02:47

    Mądrale z teorią o lipnym lądowaniem na księżycu, trafiają się pod każdym artykułem o misjach Apollo.
    Do kompletu brakuje jeszcze 11 września i zburzenia WTC.
    Trochę śliski temat ale napiszę... bodajże 2 dni temu widziałem, jak gościu na żywca w tv wyskoczył z tą i kilkoma innym spiskowymi teoriami. Normalnie jakby się urwał z innej planety ;P

  12. jaarek07
    jaarek07 10 lipca 2017, 09:17

    Mi się nie chce wierzyć, że te teorie tworzą ludzie mało rozgarnięci. Raczej stawiałbym na świadomych manipulatorów.
    Przykład na który trafiłem niedawno-portal kreacjonistów;). W głównym artykule na stronie, napisanym przez autora podpisującego się tytułem dr inż. używa się zamiennie kategorii typ i gatunek. Autor udowadnia, że jeśli przeczytał gdzieś, ze od 500 mln lat nie pojawił się na Ziemi żaden nowy typ, to znaczy że ewolucja jest bzdurą skoro nie pojawił się w takim czasie żaden nowy gatunek. Człowiek piszący kilkustronicowy artykuł musiał przecież jakąś szkołę skończyć, a i dostęp do internetu posiada.
    Tego typu manipulacje raczej są celową zagrywką świadomych autorów.

  13. Rotpil
    Rotpil 10 lipca 2017, 09:43

    "Miesiące czerwiec i lipiec.." - jakbym czytał wywiad z Jolanta Kwaśniewska - na bakier z polszczyzna i bezradne udawanie "yntelektualnosci" :). Wstyd.

  14. MaciekNorth
    MaciekNorth 10 lipca 2017, 12:23

    Skoro dużą grupą ludzi może manipulować jeden lub paru cwaniaków, to w jakim stopniu możemy być manipulowani przez NASA, FBI, KGB, rządy państw, korporacje, zakładając że pracuje dla nich armia ludzi i mają nieograniczony budżet? Pytanie to zostawiam pod ocenę ludzi samodzielnie myślących. Widać doskonale na przykładzie mediów (prawilnych, lewackich i pseudoliberalnych) w naszym kraju, jak łatwo zrobić ludziom wodę z mózgu. A jak odnieść się do ludzi wyznających wszelkie religie?
    Oszustwa były, są i będą, często tam, gdzie najmniej się ich spodziewamy...

  15. jaarek07
    jaarek07 10 lipca 2017, 13:23

    Właśnie, dlatego ja przyjąłem sobie główne kryterium. Jak ktoś potrafi zmanipulować naukowców i środowisko akademickie na całym świecie to znaczy, ze jest dobry w te klocki i ja mu wierzę;), a jak kupują go głównie dzieciaki w internetach to ja kicham na takie towarzystwo...

  16. android
    android 10 lipca 2017, 15:51

    Zdyskredytować i wyśmiać można wszystko. Ludziom o wąskich horyzontach nie mieści się w głowie, że oszukują wszyscy - rządy, korporacje, służby, media i partie.
    A "panu po fizyce" przypomnę, że smuga kondensacyjna to po prostu para wodna i drobinki lodu - i znika to wszystko już po kilku, kilkunastu długościach samolotu. Nigdy nie tworzą się smugi ciągnące się od jednego horyzontu po przeciwległy, powoli zamieniające się w zamglenie większej części nieba.
    To inne zjawisko.
    Czasem warto uwierzyć choćby w to co się widzi.

  17. szuu
    szuu 10 lipca 2017, 16:16

    android, a widziałeś kiedyś chmury? podobno znikają po kilku sekundach więc trudno je zaobserwować w naturze :)

  18. jaarek07
    jaarek07 10 lipca 2017, 16:20

    No cóż, czyli jednak ziemia jest płaska, jak każdy widzi. A naukowcy nie chcą w to wierzyć z powodu ciasnych horyzontów:(

  19. Radyo
    Radyo 10 lipca 2017, 16:43

    @ android
    Wybraź sobie, że warunki nie zawsze są takie same. Czasem jest cisza, a czasem wieje wiatr. Czasem niebo jest czyste, a czasem są chmury. Czasem spadnie śnieg i od razu topnieje, a czasem utrzymuje się przez tydzień. Kurna spisek!
    Jeżeli w górnej troposferze jest sucho, to kryształki lodu w smudze kondensacyjnej bardzo szybko ulegają sublimacji i smuga zanika. Ale często się zdarza, że wilgotność tam jest bliska 100% i w takich warunkach smuga nie dość że nie znika, to ma tendencję do przyrastania i może trwać wiele godzin.

    Wilgotność (i inne parametry) w atmosferze (od powierzchni ziemi po stratosferę) jest mierzona w wielu miejscach na świecie dwa razy na dobę. W polsce takie sondy są wypuszczane we Wrocławiu, Legionowie i Łebie, a ich wyniki są ogólnodostępne na stronie Uniwyrsytetu Wyoming.
    Jeżeli faktycznie masz takie szerokie horyzonty, to zrób 'risercz' trochę bardziej skomplikowany niż oglądanie filmików na youtube i porównuj przez długi czas jak zależy trwałość smug od wilgotności w górnej troposferze. Możesz też fotografować te 'tajemnicze' samoloty przez teleobiektyw i wnet okaże się, że to wszystko są zwykłe samoloty rejsowe.
    Powodzenia.

  20. noob
    noob 10 lipca 2017, 18:12

    Wystarczy prosta wzmianka o chmurkach na portalu fotograficznym i ofiary propagandy wszelkiej maści wylegają przekonując się wzajemnie do nieswoich racji. Jedni żeby w coś uwierzyć muszą obejrzeć to w telewizji, a drudzy na youtube.

    @gustawkaz
    "może się nie znam, ale ten film taki trochę... nudny i mało spektakularny"

    Przecież to krótki filmik o chmurach, co się gwiezdnych wojen spodziewałeś?

  21. yooli
    yooli 10 lipca 2017, 21:14

    @Radyo

    Osobiście sceptycznie podchodzę do tematu chemitrails, ale w zupełności go nie skreślam, bo na zbyt wiele pytań nie znalazłem odpowiedzi. Czy Twoim zdaniem jest możliwe by dwa samoloty lecące na podobnej wysokości w nie tak dużej odległości od siebie wytworzyły dwie różne smugi kondensacyjne? Jedna zniknęła po kilku minutach, druga "wisiała" cały dzień. Czy samolot jest w stanie spowodować, że w jednym miejscu smuga się zaczyna, następnie się urywa, obok kolejna zaczyna i kończy w podobnej odległości, obok następna i następna i powstaje coś na kształt szachownicy? Ewentualnie pół do gry w kółko i krzyżyk ;) Przykład z własnego podwórka obserwowany przeze mnie dość często, najczęściej w godzinach wieczornych. Mieszkam na Podkarpaciu :)

    Jeśli jest to naturalne zjawisko, to w jakim celu się to stosuje? I dlaczego właśnie w ten sposób? Ciekawi mnie opinia osoby, która ma zarówno wiedzę i doświadczenie większe ode mnie zarówno w kwestii fizyki jak i lotnictwa :)

  22. szuu
    szuu 10 lipca 2017, 21:29

    podsumowując: "gdy jesteś martwy, nie zdajesz sobie sprawy z tego, że nie żyjesz. jest to przykre doświadczenie tylko dla ludzi wokół, którzy ciągle żyją. to samo ma miejsce kiedy jesteś głupi." ;-)

  23. jausmas
    jausmas 11 lipca 2017, 14:23
  24. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 12 lipca 2017, 09:26

    Jesli jest to naturalne zjawisko, to w jakim celu sie to stosuje? I dlaczego wlasnie w ten sposób? Ciekawi mnie opinia osoby, która ma zarówno wiedze i doswiadczenie wieksze ode mnie zarówno w kwestii fizyki jak i lotnictwa :)

    ---------------------------------------------------------------------------

    to jest juz zagadnienie ocierajace sie o fillozofie.

    czy lot samolotu jest czyms naturalnym ?

    jesli przyjmiemy , ze naturalnym jest wszystko to co stworzyla natura , a czlowiek jest dzielem czyli czescia natury , to samolot jest tez czyms naturalnym.
    jesli przyjmiemy , ze naturanym jest to , co wystepuje pospolicie , czesto w naturze , to lot samolotu nie jest czyms naturalnym.
    przyjmijmy, ze samolot nie jest dzielem natury i przeloty samolotow nie sa czyms naturalnym , ale opieraja sie one na tych samych naturalnych zjawiskach natury wedlug ktorych lataja np ptaki.

    Tak wiec przelot samolotu opiera sie na naturalnych prawach wystepujacych w naturze , takze powstawanie smug kondensacyjnych jest wynikiem zjawisk naturalnych.

    to co obserwujesz na niebie jest oczywiscie czyms , co da sie stosunkowo prosto wyjasnic.

    1. widzisz szachownice - samoloty lataja w roznych kierunkach.
    2. niedaleko lecace obok samoloty daja rozne smugi kondensacyjne - samoloty leca na roznych wysokosciach - atmosfera nie jest homogenna , wraz z wysokoscia zmienia swoje wlasciwosciu decydujace o tym czy smugi moga powstac czy nie.

    Kiedy powstaja smugi ? - kiedy wilgotnosc wzgledna powietrza , w ktorym leci samolot jest wysoka, a temperatura dostatecznie niska.

    Produkem spalania paliw plynnych sa glownie H20 i Co2.
    gorace gazy spalinowe schladzaja sie blyskawicznie w zimnym powietrzu otoczenia ( temperatura na tej wysokosci rzedu - 40 - 60 C) . Spaliny po oziebienu staja sie nasyconymi , wydziela sie para wodna , ktora w tych warunkach krystalizuje.
    Krystalizacja rozpoczyna sie na tzw centrach krystalizacyjnych , sa to jakies zaburzenia , zanieczyszczenia. Poniewaz spalanie nigdy nie jest idealnie calkowite i zupelne, w spalinach znajduja sie takze sladowe ilosci nafty lotniczej w formie aerozolu ( czujemy zapach nafty w poblizu samolotu z wlaczonymi silnikami - to wynik niecalkowitego i niezupelnego spalania) - one stanowia zarodki krystalizacyjne.

    Powietrze nie jest homogenne.
    wystepuja 2 zjawiska -

    1. Ruch vertykalny - Unoszenie i opadanie atmosfery . Ruch vertykalny wynosi na poziomie mezosfery nawet kilkadziesiat km . Na naszych wysokosciach , w ktorych sie poruszamy powiedzmy do paru km czyms normalnym jest opadnia atmosfery o np 900 m.
    Opadniecie ( subsydencja ) powoduje wzgledne osuszenie powietrza , chmury znikaja , powietrze staja sie przejrzyste.

    Chmury to czasteczki pary wodniej " klejace sie " dzieki silom lepkosci do czasteczek powietrza.(Dlatego chmura nie spada tak, jak nie spada na dno ziarno piasku w sloiku z miodem. ) W takich warunkach powietrza suchego smuga kondensaycjna raczej nie powstanie , lub jest krotka - krysztalki lodu natychmiast beda sublimowac czyli rozpuszczac sie w powietrzu. Zdolnosc rozpuszczania pary wodnej w powietrzu rosnie wraz z jego temperatura i spadkiem wilgotnosci wzglednej.


    2. Horyzontalny ruch mas powietrza.
    W atmosferze odbywa sie ciagly transport energii od regionow bliskich rownikowi do regionow bliskich biegunom. Wynika to z faktu , iz kula ziemska w zaleznosci od miejsca napromieniowana jest rozna iloscia energii. Zgodnie z II zasada termodynamiki i ogolnym prawem kosmologiocznym - naturalnym dazeniu wszechswiata do zwiekszania entropii atmosfera zajmuje stan energetyczny najkorzystniejszy starajac sie wyrownac roznice energetyczne . Stad wiatry w atmosferze , czy w oceanach prady morskie.

    w okreslonych miejscach naplywaja wiec rozne masy powietrzna , mogace byc cieplejszymi lub zimniejszymi , suchszymi , bardziej wilgotnymi od otoczenia.
    I w zaleznosci od temperatury i wilgotnosci powietrza w jakim leci samolot moze wystapic lub nie smuga kondensacyjna. O tym jakie sa te masy powietrza decyduje ich pochodzenie , czyli regiony znad ktorych naplywaja - czy podloze bylo suche ( znad ladow) czy wilgotne ( znad oceanow).

    w klasyfikacji chmur uzywa sie nawet pojecia chmury pochodzace w wyniku dzialan ludzkich.
    smugi kondensacyjne sa takimi cirrusami powstajacymi w wyniku dzialalnosci czlowieka.

    cirrus naturalny , ktore widzisz na niebie w formie welonkow czy pierzastej powstaje w ten sposob, ze nasuwaja sie na masy zimniejsze, cieplejsze masy powietrza.
    one nasuwaja sie klinem od gory ku dolowi. Poniewaz powietrze cieplejsze zawiera wiecej wody , po nasunieciu sie na powietrze zimniejze ulega ono schlodzeniu , wydziela sie para wodna , ktora na wysokosci cirrusow ( chmury pietra wysokiego - ok 10 km i wyzej) ulega krystalizacji. Kat nachylenia tego klina jest taki , ze ok 1000-1200 km dalej spotyka sie on z powierzchnia ziemi , tam nastepuja opady - tzw front cieply.
    szybkosc przesuwania sie frontu cieplego to ok 30 km/godz. Jesli zobaczysz cirrusy na niebie , moga one oznaczac, ze za ok 2 doby pojawi sie deszcz , ktory bedzie sie utrzymywal dluzej niz w wyniku frontu zimnego , przesuwajacego sie z predkosci ok 70 km/h ( na naszych szer. geogr).

    slowem: gdy cirrus na niebie pogoda sie je... . Ta madra sentencja nie dotyczy jednak cirrus homogenitus - czyli smug kondensacyjnych( cirrus pochodzenia "ludzkiego").


    rozpylanie substancji chemicznych przez samoloty ?

    oczywiscie mialo i ma miejsce. Nawet w Polsce istnieja specjalne firmy ku temu - zaklady uslug agrolotniczych.




  25. mate
    mate 12 lipca 2017, 15:57

    @android
    "A "panu po fizyce" przypomnę, że smuga kondensacyjna to po prostu para wodna i drobinki lodu - i znika to wszystko już po kilku, kilkunastu długościach samolotu"

    Nie, to nie może się dziać naprawdę...
    KAŻDA chmura to para wodna i drobinki lodu/wody. Dlaczego wszystkie nie znikają po chwili, tylko jedna się utrzymują dłużej a inne krócej?
    Tak jak pisał Pokora, smugi to są chmury piętra wysokiego typu cirrus, powstałe w wyniku działalności człowieka.

  26. mate
    mate 12 lipca 2017, 16:08

    @yooli
    "Czy Twoim zdaniem jest możliwe by dwa samoloty lecące na podobnej wysokości w nie tak dużej odległości od siebie wytworzyły dwie różne smugi kondensacyjne?"

    Tak. Po pierwsze ta "podobna wysokość" to często kilka tysięcy stóp różnicy w wysokości przelotowej, co z punktu widzenia obserwatora na ziemi jest praktycznie nieodróżnialne. Po drugie ich silniki mogą pracować z różnymi parametrami, a to spaliny z silników są jądrami kondensacji pary wodnej. Po trzecie atmosfera nie jest jednorodna tak w profilu pionowym jak i poziomym.

    "Czy samolot jest w stanie spowodować, że w jednym miejscu smuga się zaczyna, następnie się urywa, obok kolejna zaczyna i kończy w podobnej odległości, obok następna i następna i powstaje coś na kształt szachownicy?"

    A nie przyszło ci do głowy, że po prostu w tym miejscu występowały warunki umożliwiające zbudowanie się smugi kondensacyjnej? Patrz powyższe wyjaśnienia, atmosfera nie jest jednorodna, silniki nie pracują cały czas ze stałymi parametrami.

  27. Mamrot
    Mamrot 12 lipca 2017, 18:53

    Nie rozumiem czegoś, NASA oficjalnie mówi że stosuje geoinżynierię, robi specjalne konferencje prasowe, mówi ludziom prawdę a dalej są tacy, którzy twierdzą, że to tylko teorie spiskowe...
    W zeszłym roku w kwietniu nad Gdańskiem krążył samolot zostawiając za sobą okręgi, zapytałem się Urzędu Lotnictwa Cywilnego co to był za samolot, dostałem odpowiedź, że był to samolot typu AWACS i nie są upoważnieni do informacji co rozpylał...

  28. mate
    mate 12 lipca 2017, 19:55

    @Mamrot
    "Nie rozumiem czegoś, NASA oficjalnie mówi..."

    Gdzie NASA mówi, że samoloty (właściwie wszystkie) z premedytacją rozpylają za pomocą smug kondensacyjnych jakieś bliżej nieokreślone substancje chemiczne celem zaszkodzenia ludności. Bo chyba nie rozumiesz definicji chemtrails.

    "W zeszłym roku w kwietniu nad Gdańskiem krążył samolot zostawiając za sobą okręgi, zapytałem się Urzędu Lotnictwa Cywilnego co to był za samolot, dostałem odpowiedź, że był to samolot typu AWACS i nie są upoważnieni do informacji co rozpylał..."

    Nie w kwietniu tylko w listopadzie był Boeing E-3 Sentry, wykonywali loty low pass na EPGD. Wojsko często ćwiczy procedury podejścia na cywilnych lotniskach i według cywilnych przepisów. Przestań szukać sensacji tam, gdzie jej nie ma. Poza tym państwowym organem zarządzania ruchem lotniczym jest Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, a nie Urząd Lotnictwa Cywilnego, więc tam trzeba było wysłać zapytanie ekspercie od siedmiu boleści.

  29. Mamrot
    Mamrot 12 lipca 2017, 20:19

    PAŻP odmówiło udzielenia informacji, więc składałem skargę do instytucji nadzorującej PAŻP czyli ULC. Żadnych nalotów ten samolot nie wykonywał, tylko latał w kółko na dużej wysokości na południowy wschód od Gdańska, mniej więcej Pruszcz Gdański, Tczew, Nowy Dwór Gdański.
    Wpisz sobie do YouTube : NASA chemitrails...

  30. mate
    mate 12 lipca 2017, 22:25

    @Mamrot
    "Żadnych nalotów ten samolot nie wykonywał, tylko latał w kółko na dużej wysokości na południowy wschód od Gdańska, mniej więcej Pruszcz Gdański, Tczew, Nowy Dwór Gdański. "

    Przestań bajki opowiadać.
    Wojsko od czasu do czasu ćwiczy normalne podejścia do wysokości decyzji i robią odejścia. Tak w Gdańsku ćwiczą m.in. Migi 29 z Malborka. Ponadto na EPGD od kwietnia do września zeszłego roku PAŻP wymieniała osprzęt nawigacyjny do kategorii II ILSa i oprócz certyfikacji ULC również wojsko sprawdza swoje samoloty na cywilnej infrastrukturze.
    Masz tu filmik z listopada zeszłego roku z tym Boeingiem znad pasa:
    link

    A to, że NASA czy inne podobne agencje prowadzą różne badania w troposferze to nic nowego i tajemniczego. Rosjanie od kilkudziesięciu lat "rozganiają" chmury nad Moskwą podczas świąt państwowych, ale co to ma wspólnego z ogólnoświatowym spiskiem, że niemal wszystkie samoloty rejsowe czy wojskowe zostawiają smugi kondensacyjne z tajemniczą zawartością celem trucia ludności (bo tego tyczy się teoria chemtrails)?
    Przecież to by było po pierwsze nieefektywne (można znacznie łatwiej dokonać tego typu aktów), po drugie byłoby kompletnie niekontrolowalne. Jak chciałbyś dokonać skażenia konkretnego terenu rozpylając chmurę 30 tys. stóp nad ziemią?

  31. szuu
    szuu 12 lipca 2017, 23:54

    człowiek który choć trochę orientuje się w otaczającej nas rzeczywistości wie, że wystarczy w jednym miejscu kuli ziemskiej otworzyć słoik z gazem x i po kilku tygodniach zawartość będzie rozprowadzona w prawie całej atmosferze planety dzięki dyfuzji i ruchom mas powietrza.
    jeżeli komuś na poważnie wydaje się, że najlepszą metodą potajemnego wprowadzenia czegoś do atmosfery jest zorganizowanie spisku obejmującego dziesiątki tysięcy ludzi i codzienne używanie do tego tysięcy samolotów na calym świecie, zostawiających ślady które widzą wszyscy dookoła, to niestety można tylko ubolewać, że w niektórych przypadkach medycyna ciągle jeszcze jest bezsilna, a co dopiero próby tłumaczenia w internetach.

  32. Mamrot
    Mamrot 13 lipca 2017, 00:53

    @mate Przyjrzyj się dobrze, nie wszystkie zostawiają takie smugi, a jak zobaczysz taki ze smugą spróbuj go znaleźć na Flightradar24, bardzo rzadko jest zaznaczony..
    A tu masz smugi zostawione przez AWACSa, którego nie było na flightradar24, dlatego próbowałem się dowiedzieć, co to za samolot i jakie zadanie wykonuje.

    link

    A nie zastanawiało Was nigdy skąd na swoją działalność biorą kasę tanie linie lotnicze, a'la OLT Amber Gold ? Bilet regularny ok 1000 zł, a tu nagle ktoś lata za stówę, gdzie przejazd autokarem lub promem to ok. 300 zł

  33. Mamrot
    Mamrot 13 lipca 2017, 00:58

    Data wykonania zdjęć 15.04.2016 godz. 12:05 i 12:06, więc każdy może się zapytać PAŻP lub bardziej ULC, co to był za samolot i jakie zadania wykonywał. Zauważcie także, że na tej ruchliwej trasie przelotów, żaden inny samolot nie zostawia smug.

  34. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 13 lipca 2017, 06:28

    Mamrot
    13 lipca 2017, 00:58

    Data wykonania zdjęć 15.04.2016 godz. 12:05 i 12:06, więc każdy może się zapytać PAŻP lub bardziej ULC, co to był za samolot i jakie zadania wykonywał.

    -----------------------------------------

    lotnictwo wojskowe nie podlega ULC.

    PAZP wie tylko tyle co wynika z planu lotu , o ile taki w ogole zostal zlozony , gdyz nie zawsze musi. W planie lotu masz nazwy lotnisk , czasy , wysokosci , dane operatora - po co sie leci - tego w planie lotu nie ma .

    nie przyszlo Ci do glowy , ze samolot wykonywal takie zadania , do ktorych zostal skonstruowyny - czyli dokonywal elektronicznie obserwacji przestrzeni powietrznej ?


    jedne smuza , inne nie.
    wyjasnilem jak to jest z cirrus homogenitus , czyli smugami kondensacyjnymi.

    jedne samoloty bardziej " kopca " inne mniej.

    aby spalanie bylo zupelne i calkowite tzn aby nastapilo utlenienie paliwa w mozliwie w najwiekszym stopniu ( czyli do co2) oraz utlenieniu ulegla cala masa paliwa konieczny jest nadmiar powietrza spalania , charakteryzowany tzw wspolczynnikiem nadmiaru powietrza. Calkowite i zupelne spalanie wymaga wysokich wspolczynnikow nadmiaru powietrza .Ale takie spalanie wprawdzie ekologicznie korzystne nie jest sprawnym , jako ze do spalania wprwadza sie wraz z powietrzem (tlenem koniecznym do spalania) duza ilosc azotu , ktory stanowi balast energetyczny - obniza sprawnosc. Chcac uzyskac wyzsze sprawnosci obniza sie nieco wspolczynnik nadmiaru powietrza. Takie spalanie jest realzowane w silnikach lotniczych w celow wojskowych , Mozesz zaobserwowac np start miga 29 pozostawiajacego za soba smuge dymu. To czastki niespalonej do konca nafty. To olbrzymia galaz badan w jaki sposob usprawnic spalanie w komoprze silnika - jedne silniki " kopca bardziej" i widzisz smuge , inne - nowsze , inaczej ustawione - mniej.

  35. mate
    mate 13 lipca 2017, 08:56

    @Mamrot
    "Przyjrzyj się dobrze, nie wszystkie zostawiają takie smugi, a jak zobaczysz taki ze smugą spróbuj go znaleźć na Flightradar24, bardzo rzadko jest zaznaczony.. "

    Znowu bredzisz. Nie wszystkie zostawiają smugi, bo odbywają lot na różnej wysokości, bo nie każdy samolot ma ten sam typ silnika pracujący aktualnie na takiej samej mieszance i z takimi samymi parametrami. K*wa, ile razy można to tłumaczyć. Czynników decydujących o możliwości powstania smugi jest bardzo wiele (podobnie jak każdej innej chmury), w tym czynniki naturalne oraz charakterystyka lotu i pracy silników samolotu.

    "A tu masz smugi zostawione przez AWACSa, którego nie było na flightradar24"

    Ty jesteś normalny? Na flightradar masz dane z transponderów cywilnych samolotów, trudno, żeby wojsko przedstawiało każdy lot, co, gdzie i po co. Przecież AWACSy wykonują też normalne misje patrolowe (nie tylko ćwiczenia) w przestrzeni powietrznej NATO.

    "A nie zastanawiało Was nigdy skąd na swoją działalność biorą kasę tanie linie lotnicze, a'la OLT Amber Gold ? Bilet regularny ok 1000 zł, a tu nagle ktoś lata za stówę, gdzie przejazd autokarem lub promem to ok. 300 zł"

    Sorry, ale jednak jesteś głupszy niż myślałem. Ale po kolei. OLT to była maszynka do wyprowadzania pieniędzy z piramidy finansowej jaką był Amber Gold. Ta linia z założenia miała być deficytowa. Co do pozostałych tanich przewoźników - tak działa wolny rynek. Na jedne loty jest duży popyt, więc przewoźnik może windować ceny, na innych spodziewane obłożenie jest bardzo małe, więc się opuszcza ceny, bo samolot i tak musi lecieć, więc lepiej sprzedać bilety po taniości niż lecieć na pusto. Ponadto w przypadku części linii jakąś część budżetu stanowią pieniądze z samorządów za promocję regionu, tak m.in funkcjonuje Ryan latając na lotniska regionalne, z których nikt inny nie chce operować.
    Poza tym spróbuj jeszcze przez chwilę ruszyć głową i pomyśleć logicznie, wiem trudne. Jeżeli chcesz uwikłać przewoźników w chemtrails, to oni akurat mają mało do powiedzenia. Przewoźnik często tylko leasinguje maszyny. Przecież to nie kapitan ze stewami tankują samolot, robią przeglądy techniczne itd., więc tylko w przypadku Gdańska w spisku muszą jeszcze uczestniczyć port lotniczy ze swoimi służbami naziemnymi i obsługą techniczną, Lotos Paliwa oraz pozostałe firmy wykonujące usługi naziemne dla przewoźnika.
    Jeszcze co do innych środków transportu, autokarem też można jechać za 1 zł albo za 100 zł, oni też są w spisku?

    "Zauważcie także, że na tej ruchliwej trasie przelotów, żaden inny samolot nie zostawia smug."

    Problemów z myśleniem u ciebie ciąg dalszy. Po pierwsze te smugi są wysoko, więc to jest zupełnie inny pułap przelotu niż samoloty pasażerskie lądujące na EPGD, nad Pruszczem czy Przejazdowem są już na ścieżce schodzenia i na pułapie, na którym smuga praktycznie już nie ma prawa wystąpić. A samoloty lecące nad Trójmiastem na przelotowej jak najbardziej potrafią zostawiać smugi. Są też widoczne na flightradar.

  36. jaarek07
    jaarek07 13 lipca 2017, 09:39

    Dzięki jausmas za linka. Jest tam fantastyczny przykład sposobu "dowodzenia" tego typu teorii. Mam wrażenie czasem, ze te teksty są tworzone wg jednego schematu.
    Najpierw mamy opis zjawiska, potem "dowód", a potem "pytania" czy też raczej oskarżenia- gdzie już właściwie uznaje się zjawisko za oczywistość.
    A oto dowód, wklejam akapit- do oprawienia w ramkę:
    "Co więcej, na zdjęciach wykonywanych w maksymalnych zbliżeniach przez teleobiektywy a nawet przez użyty astro-teleobiektyw widać dokładnie i wyraźnie, że faktycznie... to nie mogą być samolotowe smugi kondensacyjne! W świetle przeglądanego materiału filmowo-fotograficznego można twierdzić, że powstające smugi nie są normalnym efektem pracy działania silników samolotowych. Zdaniem wielu osób to, co pojawia się na niebie - owszem - jest czymś, co powstaje jako widoczny 'ślad' po przelatujących samolotach, lecz jest jednak nadto także dobrze widocznym śladem czegoś, co przez te samoloty jest w powietrzu... rozpowszechniane!"
    :)))

  37. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 13 lipca 2017, 10:00

    W przedszkolu dzieci dyskutuja czy istnieja kreasnoludki czy tez nie ?
    Niektorym z nich pozostaje to na cale zycie i gdy wydorosleja nadal dyskutuja - czy istnieja chemtrails czy tez nie?

  38. android
    android 13 lipca 2017, 16:50

    Taaaa...
    Określenie - teoria spiskowa - zostało stworzone po zamachu na Kennedy'ego przez FBI żeby zdyskredytować wątpliwości pojawiające się co do szczegółów zamachu.
    Od tego czasu nagminnie szafuje się tym określeniem, żeby wyśmiać opinie wszystkich których myślenie nie jest "po linii".

  39. szuu
    szuu 13 lipca 2017, 16:57

    lata mijają i ciągle brak prawdziwych dowodów na nieistnienie krasnoludków gdy tymczasem materiałów pokazujących kłamstwa rządu jest coraz więcej.
    zwolennikom krasnoludków przypina się łatkę wariatów i "zwolenników teorii spiskowych" ale kiedyś prawda wyjdzie na jaw.
    pamiętaj - najpierw cię ignorują, potem się z ciebie śmieją, potem z tobą walczą i wtedy wygrywasz. to powiedział gandi więc krasnoludki to fakt.

  40. UzytkownikX
    UzytkownikX 13 lipca 2017, 19:53

    android
    13 lipca 2017, 16:50

    "Taaaa...
    Określenie - teoria spiskowa - zostało stworzone po zamachu na Kennedy'ego przez FBI żeby zdyskredytować wątpliwości pojawiające się co do szczegółów zamachu.
    Od tego czasu nagminnie szafuje się tym określeniem, żeby wyśmiać opinie wszystkich których myślenie nie jest "po linii". "

    Teoria spiskowa o genezie określenia "teoria spiskowa"... No, muszę przyznać, że komentarze na Optyczne robią się coraz śmieszniejsze :) Tylko czemu FBI skoro wszyscy wiedzą że Kennedy'ego zabiło CIA:))

  41. android
    android 13 lipca 2017, 20:18

    Nie wiem co Ciebie tak śmieszy. Po raz pierwszy użyto określenia "teoria spiskowa" po zabójstwie Kennedy'ego. To aż takie śmieszne?
    W takim razie nie oglądaj kabaretów bo umrzesz ze śmiechu...:)

  42. mate
    mate 14 lipca 2017, 12:33

    @andrid
    "żeby wyśmiać opinie wszystkich których myślenie nie jest "po linii". "

    Raczej tych, których "myślenie" jest wbrew nauce i logice, co już kilkakrotnie tutaj pokazałeś.

  43. mate
    mate 14 lipca 2017, 17:51

    @Radyo
    ??? Ale ja nic nie pisalem tutaj o Pentaksach i Nikonach:)

  44. android
    android 14 lipca 2017, 18:14

    @mate Dużo bym dał żeby było tak jak podpowiada Ci Twoja nauka i Twoja logika.
    Niestety jest jest inaczej...
    Rzeczywistość jest inna niż Ci się wydaje,,, przynajmniej w tym temacie.

  45. Radyo
    Radyo 14 lipca 2017, 22:31

    @mate

    No wiem, miało być do kogo innego w innym temacie. Zgłosiłem do usunięcia, ale nie usunęli, sorry.

  46. mate
    mate 14 lipca 2017, 23:03

    @android
    Masz zerową wiedzę z fizyki atmosfery, z meteorologii, z lotnictwa, ale wiesz jaka jest rzeczywistość... Jasne.

  47. android
    android 15 lipca 2017, 20:11

    @ mate Zazdroszczę Ci. Masz wiedzę z meteorologii i z lotnictwa a nawet wiesz to, że ja nic nie wiem. Takich już nie robią. No i ta skromność...

  48. mate
    mate 17 lipca 2017, 08:15

    @android
    "Zazdroszczę Ci. Masz wiedzę z meteorologii i z lotnictwa"

    No mam.

    "a nawet wiesz to, że ja nic nie wiem"

    To akurat nie jest trudne, bo nie podałeś żadnego merytorycznego argumentu, który by podważał naturalny proces powstawania smugi kondensacyjnej. A procesy chmurotwórcze zachodzące w atmosferze są od dawna znane, wyjaśnione w literaturze tematu, co więcej, w mniejszej skali każdy sobie może je sam odtworzyć w warunkach niemal domowych, jeżeli nie wierzy słowu pisanemu.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.