Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Obiektywy Sigmy z mocowaniem Sony E już w Polsce

Obiektywy Sigmy z mocowaniem Sony E już w Polsce
7 czerwca
2018 19:54

Firma K-Consult informuje, że nowe obiektywy Sigmy z mocowaniem Sony E - modele A 50 mm f/1.4 DG HSM i A 85 mm f/1.4 DG HSM, trafiły właśnie do sprzedaży w Polsce.

Informacja prasowa

Obiektywy z mocowaniem Sony-E już w sprzedaży!

Na początku roku informowaliśmy o rozpoczęciu przez SIGMA Corporation produkcji obiektywów z prestiżowej linii Art w wersji dla pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych z mocowaniem Sony-E. Obiektywy SIGMA 50mm F1.4 DG HSM | Art i SIGMA 85mm F1.4 DG HSM | Art z mocowaniem Sony-E właśnie trafiły do sprzedaży na polskim rynku.

Oferując te same bardzo wysokie osiągi optyczne jakie mają obiektywy z prestiżowej linii Art, modele z mocowaniem Sony-E zostały zaprojektowane z nowym algorytmem optymalizującym autofocus i prędkość przesyłania danych. Dzięki niemu szybkość i jakość ostrzenia obiektywów SIGMA jest na tym samym poziomie, co w konstrukcjach oryginalnie projektowanych dla aparatów bezlusterkowych Sony-E. Dotyczy to pracy we wszystkich trybach autofocusa, w tym także trybu ciągłego AF-C, który nie był dostępny z konwerterem MC-11. Obiektywy są również dostosowane do współpracy z systemem stabilizacji matrycy oraz korekcji poziomów jasności na brzegach obrazu, dystorsji i aberracji chromatycznej.

W ofercie obiektywów SIGMA Art dedykowanych do aparatów z mocowaniem Sony E znajdzie się 7 modeli o ogniskowych od 14 do 135mm. Obecnie do sprzedaży trafiły dwa pierwsze modele – SIGMA A 50mm F1.4 DG HSM i SIGMA A 85mm F1.4 DG HSM. Na początku przyszłego tygodnia na polskim rynku pojawią się SIGMA A 24mm F1.4 DG HSM oraz SIGMA A 35mm F1.4 DG HSM.

Obiektywy marki SIGMA z mocowaniem Sony-E są kompatybilne z trybem ciągłego autofocusa (AF-C), co można zobaczyć na poniższym filmie.

Sugerowane ceny detaliczne:

  • SIGMA A 50mm F1.4 DG HSM - 3290 PLN
  • SIGMA A 85mm F1.4 DG HSM - 4790 PLN
  • SIGMA A 24mm F1.4 DG HSM - 3190 PLN
  • SIGMA A 35mm F1.4 DG HSM - 3490 PLN


Komentarze czytelników (27)
  1. gamma
    gamma 7 czerwca 2018, 20:19

    czy ktos wie, czy SIGMA zaprojektuje obiektywy pod SONY od poczatku? bo te, ktore bedzei sprzedawac teraz to sa obiektywy projektowane pod lustrzanki z dospawana tulejka, ktorej celem jest odpowiedni flange distance.

    glownie chodzi mi o obiektyw 35mm

  2. Jacek_Z
    Jacek_Z 7 czerwca 2018, 20:20

    Kiedyś w jednym z tematów sugerowałem testowanie WSZYSTKICH obiektywów (także na Canony, Nikony Pentaxy) (MTF) na jednej matrycy. W sumie musi to być na Sony A7RIII. Padł kontrargument innego szkła ochronnego na matrycach. Mam watpliwości co do jakiegoś znaczącego wpływu tego elementu. Nadarza się okazja, by sprawdzić na ile Sony A7RIII sie nadaje do testów wszelakiej optyki. Proszę załatwić Sigmę A 85/1.4 w wersjach na Sony, Canona, Nikona, zakupić przejściówki canonowską i nikonowską (bo trzeba je mieć na zawsze by robic testy kolejnych obiektywów C i N) i sprawdzić czy wszystkie 3 Sigmy dadza te same MTF. Można też ewentualnie sprawdzić Arta 85 na Nikonie D850 i Canonie 5DsR i ustalić mnoznik (zapewne bardzo blisko 1,0x) MTF na każdej z tym matryc, tak by robić testy na jednym body (Sony A7RIII) a wyniki przenosić na najgęstsze z matryc Canona i Nikona. To na tych najgęstszych matrycach wyniki sa najistotniejsze, bo na nich wychodzą najbardziej niedostatki szkieł.
    Oczywiście mówie o testach ostrości - MTF, nie o AF itp sprawach. Te trzeba robić na body systemowych.

  3. nikos
    nikos 7 czerwca 2018, 21:13

    @Jacek_Z
    Popieram ten pomysł.


  4. mav
    mav 7 czerwca 2018, 21:27

    gamma - zapewne to kwestia czasu, na aps-c już wydali kilka świetnych szkiełek. SAR chyba też publikował wywiady z sigmą, gdzie przyznawali, że biorą się za pełną klatkę.
    Jestem totalnym fanbojem sigmy a to co wyprawia 35/1.4 poprzez adapter mc11 na a73 to dla mnie kosmos, czekam za 20/1.4.

  5. Ciachu
    Ciachu 7 czerwca 2018, 22:58

    Sigmo, kiedy do pentaxa bagnety? ;]

  6. Cichy
    Cichy 8 czerwca 2018, 08:28

    @Jacek_Z

    Akurat wpływ filtra jest dość spory, ale argument testowania rozdzielczości na jednej matrycy jest jak najbardziej sensowny. Gorzej z "ustaleniem mnożnika" dla poszczególnych matryc, przecież nie wiadomo, czy w linii jednego aparatu producent będzie używał od początku do końca produkcji filtru o tej samej gęstości.

    A jeśli chodzi o ciekawostki - zrobiłem takie małe porównanie, może nie na najgęściejszych matrycach, ale dość porównywalnych wielkościowo Sony A72 i Canon 6d. Oczywiście RAWY, ustawienia LR wszystkie takie same (domyślne), ze statywu, zapisane bez kompresji (png): link

  7. Cichy
    Cichy 8 czerwca 2018, 08:39

    Aaa, jeszcze mogę zrobić porównanie z gęstą matrycą DX bez filtra (Canon 6d2 vs NikonD5300)

    Tutaj już widać różnicę ogromną:

    link

  8. zbytek3
    zbytek3 8 czerwca 2018, 09:57

    @Jacek_Z
    ;;Można też ewentualnie sprawdzić Arta 85 na Nikonie D850;; koniec cytatu
    masz to na zdjeciu , MF ustawiony pierscieniem swiatlo 1.4
    link

  9. audioart
    audioart 8 czerwca 2018, 10:41

    Jacek_Z, nikos, Cichy,

    kiedyś tak jak Wy byłem przekonany do tego rozwiązania (tak jak Wy zachodziłem w głowę dlaczego optyczni tego nie robią, przecież to takie oczywiste/optymalne rozwiązanie), do czasu gdy zobaczyłem to: link

    Teoretycznie wszystko powinno być OK, w praktyce wychodzi jak zawsze. Jeśli optycznym zależy na zachowaniu obiektywizmu, nie powinni wchodzić na tę ścieżkę lub przed wejściem na nią dokładnie upewnić się co robią (tzn. porównywać wyniki Sony+adapter+obiektyw_nie_systemowy z wynikami tego samego obiektywu na systemowym body).

    PS Potwierdzam również, że szkło ochronne na matrycy Sony bardzo mocno ingeruje w wyniki. Zatem o 100% POPRAWNY algorytm wyliczania MTF byłoby conajmniej bardzo trudno, jeśli jego stworzenie w ogóle jest możliwe.

  10. Cichy
    Cichy 8 czerwca 2018, 10:52

    Dopóki zobaczyłeś co ? Bo nie wiem, gdzie patrzeć w tym 11 minutowym filmiku.

  11. audioart
    audioart 8 czerwca 2018, 11:15

    Cichy, to że link nie działa prawidłowo, to nie moja wina (wina optyczne.pl). Zerknij na adres URL tam masz czas podany. W razie gdybyś nie wiedział jak sprawdzić URL, podaję odkąd patrzeć: 5:24.

  12. Cichy
    Cichy 8 czerwca 2018, 11:44

    Jak byś dał link bez kropki na końcu to by dobrze poszło. No to jest znany problem od stuleci :) Widziałem to już na pierwszych próbach podpinania obiektywów od Leiki. Matryce Sony nie mają mikrosoczewek na brzegach kadru zoptymalizowanych pod kąt padania światła i wychodzi taka kicha. Swego czasu dziwiłem się, dlaczego Summiluxy na matrycy M9 są ostre od brzegu do brzegu, a na A7 są rozjechane brzegi i rogi. To jest faktycznie argument. Ale przelicznik o którym wspominał Jacek_Z byłby tu lepszym rozwiązaniem, tylko weź teraz wszystkie aparaty i przeliczaj. Aczkolwiek mając dostępne po jednym do testu od danego producenta i nie zmieniając ich dałoby się chyba to jakoś w miarę łatwo zrobić i wtedy porównania wyników między systemami byłyby sensowne. W innym przypadku sens ma jedynie bezpośrednie porównywanie cropów z RAW, bo jednak porównywanie JPG mija się z celem, tym bardziej, że każdy producent ma inne algorytmy generowania ich, głównie jeśli chodzi o wyostrzanie.

  13. audioart
    audioart 8 czerwca 2018, 11:48

    Optyczne.pl to generalnie dobre źródło danych o osiągach obiektywów i aparatów, jednak mam wrażenie, że błędy, które generują (nie mówcie mi proszę, że na tym serwisie nie ma błędów, bo jest ich mnóstwo) wynikają głównie z tego, że brakuje pracy zespołowej i sprawdzania wyników przez osoby inne niż bezpośrednio zaangażowane w testy lub fizycznie je przeprowadzające.
    Uruchamiając takie rozwiązanie (badanie MTF obiektywów niesystemowych) warto byłoby procedurę testową opracować na warsztatach w kilkuosobowym zespole, np. 3-4 osoby z optyczne.pl i 3-4 osoby z doświadczonych czytelników optyczne.pl, a następnie przedstawić wyniki warsztatów (o ile oczywiście nowa procedura testowa zostałaby w ogóle wypracowana).
    Stosowanie takiej nowo przyjętej metody otrzymałoby wówczas wyższy tzw. credential (~ uwierzytelnienie/ uzasadnienie stosowania).

  14. audioart
    audioart 8 czerwca 2018, 11:55

    "Matryce Sony nie mają mikrosoczewek na brzegach kadru zoptymalizowanych pod kąt padania światła i wychodzi taka kicha.".
    Cichy, raczej przyczyna nie jest tak prosta do wytłumaczenia. Zwróć uwagę, że na tym filmie Christopher mówi o tym, że nie miał takich problemów z Laowa 12 mm. Prawdopodobnie związane jest to z tzw. field curvature (~ krzywizną pola ostrości) i flange distance.

  15. audioart
    audioart 8 czerwca 2018, 12:01

    Pseudo-rozwiązaniem byłoby nie badanie MTF na ekstremalnych rogach, ale tu idziemy w ogóle w głębszy temat, czy wyniki optyczne.pl dla zachowań na brzegu kadru są w ogóle ciekawe. Na pewno zdecydowanie lepiej badają to (lub badali, bo już od kilku miesięcy nie opublikowali niczego nowego) na lensrentals.com/blog. Na ich wykresach widać cały przekrój kadru, a nie jedynie wybraną odległość od centrum (jak w przypadku optyczne.pl), którą niektórzy wcale nie nazwaliby brzegiem.

  16. Cichy
    Cichy 8 czerwca 2018, 12:07

    @audioart bo są obiektywy, jak m.in. Laowa, które są ZOPTYMALIZOWANE konkretnie pod Sony i minimalizowanie tej właśnie wady.

  17. rotnem
    rotnem 8 czerwca 2018, 12:12

    @Jacek_Z

    Bardzo dobry pomysł, już go zaproponowałem na tym portalu kiedyś, chyba ze 2 razy, ale widać najwyraźniej, że redakcja chce najpierw dojechać solidniejsze migawki niż te z takiej Sony a7R :D

    Btw sam AF pod dany system nie da się sprawdzić na body Sony, więc i tak by trzeba było trzymać i body nikona i canona i innych producentów dla sensownych wyników :/

  18. MaciekNorth
    MaciekNorth 8 czerwca 2018, 13:06

    @Ciachu
    7 czerwca 2018, 22:58
    "Sigmo, kiedy do pentaxa bagnety? ;]"

    Sigma najprawdopodobniej nie wypuści już nigdy obiektywu z mechanicznym popychaczem przysłony. Więc nie spodziewaj się nowości pod Pentaksa K i Sony A.

  19. Barnie
    Barnie 8 czerwca 2018, 15:01

    @MaciekNorth
    "Sigma najprawdopodobniej nie wypuści już nigdy obiektywu z mechanicznym popychaczem przysłony."

    Technicznie rzecz biorąc, przeszkód nie ma, bo od jakiegoś czasu Pentax ma opcję elektronicznego sterowania przysłoną (mocowanie KAF4).

  20. MaciekNorth
    MaciekNorth 8 czerwca 2018, 15:20

    @Barnie, ale to jeszcze zmniejszy potencjalny krąg zainteresowanych takim obiektywem, największą ilość użytkowników zdobył Pentax chyba w czasach K-5 ;)

  21. ad1216
    ad1216 8 czerwca 2018, 18:24

    Czy jest to lepszy obiektyw od tej Sigmy np. do Canona + MC 11? A jeśli tak to czy ma szybszy af do video itp.?

  22. Jacek_Z
    Jacek_Z 8 czerwca 2018, 20:53

    Przecież jak odsuniemy id matrycy (musimy) (uzywając przejściówki) obiektyw Nikona czy Canona to kąt padania promieni w rogi matrycy Sony A7 będzie dokładnie taki sam jak gdyby był ten obiektyw użyty w body z systemu canona czy Nikona. Jeśli Sony nie ma innych mikrosoczewek w rogach to się nadaje do testowania. Inne mikrosoczewki miała kiedyś Leica w M ileś.
    cichy - mi nie chodzi o inne filtry AA, ale sugerowano, że chodzi o szkło ochronne, które ma różną grubość. Wg mnie Sigma nie zmienia układu optycznego robiąc obiektyw w wersji na C N i S, czyli też bagatelizuje kwestie tej szybki.

  23. sąsiad
    sąsiad 8 czerwca 2018, 22:29

    ad1216, lepszy. Chodzi o AF, jest szybszy, stabilniejszy. W końcu śmiga śledzenie źrenicy, oprogramowanie obiektywu jest zrobione pod sony a nie konwertowane z canona, to duża różnica. Piszący o "dospawanym" konwerterze nie mieli okazji sprawdzić różnic, jeśli by mieli tak by nie pisali

  24. dARTi
    dARTi 9 czerwca 2018, 13:31

    To jest własnie główne pytanie, czy sigma zmienia optykę pod kątem zmiennej grubości szkła ochronnego. To są niuanse które producenci powinni brać pod uwagę podczas dostosowywania optyki pod różne mocowania.
    Ale ten film pokazuje, że temat jest jeszcze bardziej złożony niż się wydawało.
    Przeostrzenie na narożnik na Sony przyniosło poprawę co oznaczałoby w uproszczeniu, że mamy do czynienia z zakrzywieniem "płaszczyzny" ostrości. To samo dzieje się w moim Samyangu 14mm F2.8 (model adaptowany z mocowaniem Canona). No i ok. Tylko jakim cudem to zakrzywienie nie ujawnia się na body Canona? Jaki wpływ na to ma grubość szkła ochronnego? Przez nie potęgują się problemy w narożniku ale ze względu na duże różnice w kątach padania poszczególnych składowych koloru. W jaki sposób doostrzenie do przebiegu płaszczyzny miałoby wyeliminować ten problem? Rozumiem, że nałożenie dwóch problemów (grubość szkła ochronnego czyli rozjechane kąty padania poszczególnych składowych fali świetlnej i zakrzywienie płaszczyzny ostrości sumując się dają masakrę, co widać, ale jakim cudem problem znika całkowicie po przeostrzeniu? Jakim cudem płaszczyzna na Canonie jest Ok a na Sony nie? Przecież odległość rejestrowa jest identyczna. Przecież matryce są płaskie. Co się dziwnego dzieje na tym filmie?

    Przychodzi mi do głowy jedno rozwiązanie. Mojego Samyanga mogę ustawić tak, że kosztem ostrości na środku odzyskuję ostrość na brzegu. Ustawiam "średnią" Wtedy cały obrazek jest ostry choć nie tak perfekcyjnie jak mógłby być ustawiany lokalnie. To zjawisko znane z wielu szerokokątnych obiektywów. Być może Canon był ustawiony właśnie w ten sposób (ostrość trafiła bliżej tej uśrednionej) a Sony trafiło w tą gorszą stronę (bardziej odbiegającą od średniej). Tylko to mi do głowy przychodzi bo przecież nie ma magii tylko optyka.

  25. Jacek_Z
    Jacek_Z 9 czerwca 2018, 23:00

    Dlatego sugerowalem by redakcja przetestowala Sigmy ART 85 mm w wersjach na Sony, Nikona i Canona (dwie ostatnie z przejsciowkami) na Sony A7 RIII i wtedy wyciagnie wnioski czy to ten sam uklad optyczny (jestem przekonany ze tak) oraz przekona sie czy testowanie szkiel z przejsciowkami pogarsza jakkolwiek wyniki. Mozna oczywiscie popatrzec na ostrosc w centrum vs ostrosc w rogach. Napisalem ze mozna by sprobowac przetestowac te samą Sigme na Nikonie D850 i zobaczyc czy straty na ostrosci w rogach Nikona sa analogiczne jak straty w Sony.
    Sigma Art 85 ma jedne z rekordowych wynikow w MTF, jest na te 3 systemy i swietnie sie nadaje do JEDNORAZOWEGO rozbudowanego testu pozwalajacego na wyciagniecie roznych wnioskow i pozwalajacego zapewne potem z czystym sumieniem testowania wszystkiego na Sony A7 RIII . Nawet systemowe nikkory czy canonowskie L bym testowal tylko na Sony (MTF).
    To lepsze niż testowanie zalozmy nikkorow na nilonie - bo kazdy uzywa innego body. A D3x nie uzywa prawie nikt.
    Ja wiem.ze Arek napisze ze ksztalt krzywej bedzie taki sam. OK. Na pewno bedzie. Tylko ze teraz roznice są rzędu 0.1 - czyli jakby zadne (jaki jest margines błedu?), ale to przez to ze testy są na 24 Mpx. Na 40 Mpx roznice sie uwidocznią. W MTF ale i tez w CA itd.

  26. dARTi
    dARTi 10 czerwca 2018, 16:24

    @Jacek_Z

    Ale powiedz mi co użytkownikowi Canona po teście ichniego szkła na sony? Jak będzie na gęstej matrycy to środek będzie ostrzejszy a brzegi być może gorsze. Jaka niby wiedza z tego wynika? Poza tym zapewne im dłuższa ogniskowa tym mniej problemów wynikających z ewentualnych różnic w grubości szkła ochronnego. Ewentualny zysk z takich testów tylko dla kogoś kto ma szklarnie np Canona i myśli o zakupie body Sony.

  27. Szabla
    Szabla 12 czerwca 2018, 09:40

    @Cichy: matryce Sony mają mikrosoczewki zoptymalizowane na brzegach od czasu pierwszej A7R.
    link

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.