Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Leica M10 Monochrom - aktualizacja oprogramowania

Leica M10 Monochrom - aktualizacja oprogramowania
27 stycznia
2020 11:09

Pokazana zaledwie 10 dni temu Leica doczekała się niewielkiej aktualizacji firmware dotyczącej problemów z cieniami i kontrastem podczas wykonywania zdjęć z czułością ISO 25000 i 32000.

Nowe oprogramowanie dostępne jest na stronie producenta.


Komentarze czytelników (36)
  1. Negatyw
    Negatyw 27 stycznia 2020, 15:12

    Chodzi o aparat dalmierzowy Leica M10 Monochrom.

  2. PeterLeonard
    PeterLeonard 27 stycznia 2020, 15:57

    @Negatyw

    wow, dzięki bo z tytułu wynika że o tramwaj ;)

  3. Kmicic
    Kmicic 27 stycznia 2020, 21:46

    ciekawe kiedy edycja specjalna

  4. Negatyw
    Negatyw 27 stycznia 2020, 23:08

    @PeterLeonard, nie ma za co. Z tytułu akurat wynika, że chodzi o malarstwo. No ale zawsze można namalować tramwaj.

  5. sanescobar
    sanescobar 28 stycznia 2020, 05:52

    w całym niusie nie ma ani razu użytego "drażliwego" słowa.
    @Negatyw, nie masz odczucia, że ktoś sprawdza twoją "wrażliwość" :P albo to z drugiej strony szali :P

  6. buran
    buran 28 stycznia 2020, 05:56

    myślę że to obrazek jest wyzwalaczem,ale słyszałem że natręctwa można leczyć tak że ten tego...

  7. Negatyw
    Negatyw 28 stycznia 2020, 11:10

    @sanescobar
    "w całym niusie nie ma ani razu użytego "drażliwego" słowa.
    @Negatyw, nie masz odczucia, że ktoś sprawdza twoją "wrażliwość" :P albo to z drugiej strony szali :P"

    Może celniejsze niż "drażliwego" będzie słowo "niepoprawnego", niewłaściwego". Nie użyto nie właściwego słowa, ale też nie użyto poprawnego co też może prowadzić do dwuznaczności. Ja tylko uzupełniłem informację co nie powinno nikomu przeszkadzać. No chyba, że ma natręctwa o których napisał @buran.

  8. komor
    komor 28 stycznia 2020, 12:50

    @Negatyw: „Może celniejsze niż "drażliwego" będzie słowo "niepoprawnego", niewłaściwego". Nie użyto nie właściwego słowa, ale też nie użyto poprawnego co też może prowadzić do dwuznaczności.”

    „Niewłaściwego” piszemy łącznie, a przed „co” powinien być przecinek w drugim zacytowanym przeze mnie zdaniu. Skoro już mówimy o poprawności… :) Mógłbym jeszcze napisać coś o cudzysłowach, ale się powstrzymam…

  9. Bahrd
    Bahrd 28 stycznia 2020, 13:26

    W tym kontekście (tu i teraz) w pisowni "nie właściwego" nie ma nic niewłaściwego - wydaje mi się... [ link ] ;)

  10. Bahrd
    Bahrd 28 stycznia 2020, 13:27

    Lejka zwana tramwajem, tramwaj zwany pożądaniem, a film Kazan nakręcił w cz-b - koło się zamyka... ;)

  11. lord13
    lord13 28 stycznia 2020, 13:51

    @Bahrd
    "W tym kontekście (tu i teraz) w pisowni "nie właściwego" nie ma nic niewłaściwego - wydaje mi się... [ link ] ;)"

    Proponowałbym jednak czytać co się linkuje, bo kontekst wypowiedzi Negatywa jest jasny i nijak nie spełnia wymogu rozdzielnej pisowni partykuły "nie" z przymiotnikami.

  12. TRI-X
    TRI-X 28 stycznia 2020, 14:20

    Kazdy Negatyw szuka gdzie Pozytyw. Co do dalmierza to znałem faceta, który potrafił ocenić odległość dość precyzyjnie. Można nazwać go dalmierzem?

  13. buran
    buran 28 stycznia 2020, 14:29

    @TRI-X to zależy od tego czy miał okulary.

  14. Bahrd
    Bahrd 28 stycznia 2020, 14:41

    Lord, a bez metafor?

  15. Bahrd
    Bahrd 28 stycznia 2020, 14:48

    Bo ja miałem na myśli:
    46.13.
    "Partykułę nie jako wykładnik zaprzeczenia piszemy rozdzielnie przed przymiotnikami i imiesłowami przymiotnikowymi wtedy, kiedy:
    a) partykuła nie jest nie tylko zaprzeczeniem, ale też wprowadza przeciwstawienie" - dodałem też, że tak mi się wydaje.

  16. sanescobar
    sanescobar 28 stycznia 2020, 17:45


    @Negatyw, napisał:
    "Nie użyto nie właściwego słowa, ale też nie użyto poprawnego co też może prowadzić do dwuznaczności."

    Nie użyto wcale a ty dałeś się podpuścić. Podany jest model do aktualizacji.
    Jezeli redaktor podaje w niusie: "canon 6D aktualizacja oprogramowania", nie trzeba pisać" lustrzanka canon 6D...."

    Ja nie pisałem o natręctwach ale akurat to nie wydaję mi się szkodliwe, pisałem że teraz niepotrzebnie podnosisz piane :P

    Można napisać źle, można napisać dobrze ale tu nie użyto tego słowa i nie ma tragedii.

    --------------------------------------------

    Ps. @komor ale szermierka, Ci powiem brylujesz :)

  17. Negatyw
    Negatyw 28 stycznia 2020, 18:28

    @komor
    „„Niewłaściwego” piszemy łącznie, a przed „co” powinien być przecinek w drugim zacytowanym przeze mnie zdaniu. Skoro już mówimy o poprawności… :)"

    Jesteś mądry bo jako moderator możesz swoje literówki poprawić. Ja zauważyłem błędy po tym jak wysłałem komentarz. Niestety później nie mogłem tego już poprawić. Mogę co najwyżej napisać jeszcze raz.

    Może celniejsze niż „drażliwego" będzie słowo „niepoprawnego", „niewłaściwego". Nie użyto niewłaściwego słowa, ale też nie użyto poprawnego, co też może prowadzić do dwuznaczności. Ja tylko uzupełniłem informację co nie powinno nikomu przeszkadzać. No chyba, że ma natręctwa o których napisał @buran.

    @sanescobar
    „Nie użyto wcale a ty dałeś się podpuścić"...
    …„pisałem że teraz niepotrzebnie podnosisz piane"...

    Ja tu widzę żadnego podpuszczania. Nie widzę też w tekście:
    „Chodzi o aparat dalmierzowy Leica M10 Monochrom." piany.
    Nie wiem dlaczego Tobie i innym to stwierdzenie przeszkadza? Nie ma tam nic takiego co można potępić i krytykować.

    @sanescobar
    „Jezeli redaktor podaje w niusie: "canon 6D aktualizacja oprogramowania", nie trzeba pisać" lustrzanka canon 6D...."

    Niby masz rację, ale tu występuje jeszcze słowo „monochrom", które normalnie oznacza rodzaj obrazu, malowidła, więc nie zaszkodzi uzupełnić informację. Nigdzie też nie napisałem, że są w tekście błędy. Po prostu od siebie dodałem informację. I tyle.

  18. sanescobar
    sanescobar 28 stycznia 2020, 18:49

    @Negatyw, nie rozumiesz. Jest podany model, "monochrom" wchodzi w nazwę tego aparatu. Jak sobie coś wyprodukuje, z hipotetycznym szwagrem w garażu i nazwe to bulbulator 1001 to taka będzie tego nazwa a jak oprę to o patenty to tym bardziej.


    Dobra może cię tak bardziej "nastrasze" :)

    Nie idź w ślady pokory, żyj i daj żyć innym. Wiem, że masz rację ale to nie jest powód warty do kruszenia tego i tamtego, chyba że to zwieksza twój metabolizm a brakuje ci ruchu.

  19. Negatyw
    Negatyw 28 stycznia 2020, 19:11

    @sanescobar, nie wiedziałem, że nazwa: aparat dalmierzowy nie daje Ci żyć. Wiem, że są osoby, które lansują nazwy nieprawidłowe i wtedy nazwy prawidłowe nie dają im żyć. No ale nie jest to powód do samobójstwa.

  20. Jonny
    Jonny 28 stycznia 2020, 19:36

    @Negatyw - to, że Ciebie jeszcze bracia Olechowie nie zbanowali, to cud jakiś. :-)

  21. mmatja
    mmatja 28 stycznia 2020, 19:47

    Czy ktoś o zapędach pedagogicznych mógłby wyjaśnić mi o co chodzi w tej dyskusji? Tytuł wcześniej był inny i dlatego nie łapię sensu?

  22. Negatyw
    Negatyw 28 stycznia 2020, 20:47

    @Jonny napisał:
    „@Negatyw - to, że Ciebie jeszcze bracia Olechowie nie zbanowali, to cud jakiś. :-)"

    Nie zbanowali bo nie ma powodu. To, że napisałem:
    „Chodzi o aparat dalmierzowy Leica M10 Monochrom." to nie jest powód. A to, że taki wpis niektórym przeszkadza to ich problem. Nie ma w tym wpisie nic obraźliwego, nic co by czytelnika wprowadzało w błąd, nie ma tam nic takiego co można potępić i krytykować. Ale nawet jak nie ma co krytykować to i tak będzie krytykowane, mi pozostaje odpierać zarzuty. Taki jest Internet.

  23. m_smyl
    m_smyl 28 stycznia 2020, 21:06

    @mmatja nie, od początku był taki sam :) to już wyższy poziom abstrakcji, mi również ciężko zlapac, o co w tym wątku chodzi.

  24. m_smyl
    m_smyl 28 stycznia 2020, 21:38

    @Negatyw "Nie użyto nie właściwego słowa, ale też nie użyto poprawnego co też może prowadzić do dwuznaczności"
    W jaki sposób podanie marki oraz unikalnego modelu aparatu fotograficznego na portalu fotograficznym może prowadzić do dwuznaczności?

  25. sanescobar
    sanescobar 28 stycznia 2020, 21:46

    @Negatyw, ciągle masz kłopot z czytaniem. Daj przeczytać ten artykuł komus znajomemu albo 12-latkowi i zapytaj go czy w całym tym artykule podało to słowo.

    Zgadnij, dlaczego ja nie użyje tego słowa? Bo za dwa posty, bezczelnie wypomnę ci, ze będziesz jedynym, który użył tego słowa.
    Jedni nazwali to wyżej natręctwem, ja od pewnego momentu będę to nazywał obsesją :)

    .....tyle, że ciągle jestem zdania, że autor z ciebie zadrwił a ty dałeś się podpuścić, niezależnie od tego, że masz rację ale tylko co do systematyki a nie co do tego niusa.


  26. Jonny
    Jonny 28 stycznia 2020, 22:07

    @Negatyw
    "Nie zbanowali bo nie ma powodu."

    A czy ja Ci wiem, czy nie ma ?

    link

    Kiedy ktoś chce być mądrzejszy od producenta, to wychodzą później takie absurdy.
    Po prostu Lajka nie wie co wytwarza. :-)

  27. Negatyw
    Negatyw 28 stycznia 2020, 22:39

    @m_smyl
    "W jaki sposób podanie marki oraz unikalnego modelu aparatu fotograficznego na portalu fotograficznym może prowadzić do dwuznaczności?"

    No, nie wszyscy muszą wiedzieć, że jest to aparat dalmierzowy. Może się mylę, ale pewnie znajdzie się ktoś, kto będzie przekonany, że to np. bezlusterkowiec. A jeżeli będzie przekonany to nie będzie tego sprawdzał. Nie twierdzę, że brak takiego opisu to błąd. Ale dodatkowa informacja nie powinna nikomu przeszkadzać.

    @Jonny
    "Kiedy ktoś chce być mądrzejszy od producenta, to wychodzą później takie absurdy.
    Po prostu Lajka nie wie co wytwarza. :-)"

    Nie wiem o jakich absurdach piszesz? Co masz na myśli? W linku który przytaczasz napisano, że jest to aparat dalmierzowy. Cytat:
    link
    "Jednocześnie nowa M10 Monochrom jest pierwszym czarno-białym aparatem dalmierzowym, który oferuje tak szeroki zakres czułości od ISO 160 do ISO 100 000."

    @sanescobar
    "Zgadnij, dlaczego ja nie użyje tego słowa?"

    Jakiego słowa?

  28. Jonny
    Jonny 28 stycznia 2020, 22:51

    @Negatyw - to już nie pamiętasz co napisałeś ?

    To przypomnę: " Z tytułu akurat wynika, że chodzi o malarstwo."

    No więc nie chodzi o malarstwo, tylko o aparat fotograficzny. :-)

    W sumie to nawet rozumiem, że można mieć jakieś fąfy, ale Ty masz wyraźnie ostatnio jakiś kryzys, bo zrobiłeś się marudny, niczym stary zgęziały tetryk.

    Zdradzisz rok swojego urodzenia ? ;-)

  29. Negatyw
    Negatyw 28 stycznia 2020, 23:12

    @Jonny, jeżeli ktoś widzi tramwaj to tym bardziej malarstwo bo słowo monochrom się z tym kojarzy. Nie wiem do czego Ci mój rok urodzenia? Może podać Ci od razu PESEL?

  30. Jonny
    Jonny 28 stycznia 2020, 23:20

    @Negatyw - fakt, to rzeczywiście był głupi pomysł, żeby o to pytać. :)))

  31. Negatyw
    Negatyw 28 stycznia 2020, 23:50

    @Jonny, małe sprostowanie, ten link, który podałeś prowadzi do sklepu, więc nie jest stroną producenta. Polska strona producenta: link

  32. Jonny
    Jonny 29 stycznia 2020, 00:05

    @Negatyw - OK szczególarzu: link :-)

  33. buran
    buran 29 stycznia 2020, 06:14

    @negatyw "No, nie wszyscy muszą wiedzieć, że jest to aparat dalmierzowy. Może się mylę, ale pewnie znajdzie się ktoś, kto będzie przekonany, że to np. bezlusterkowiec." przecież to jest bezlusterkowiec.
    ps
    hola,hola,a nie powinno być aparat bezlusterkowy???

  34. Jonny
    Jonny 29 stycznia 2020, 10:10

    @buran - już Ty go lepiej nie podpuszczaj. :-)

  35. buran
    buran 29 stycznia 2020, 16:07

    tutaj link jest wyraźnie napisane:Warto jeszcze wspomnieć, że A7 i A7R nie są pierwszymi na rynku bezlusterkowcami z pełnoklatkową matrycą. Znacznie wcześniej bowiem Leica zaprezentowała cyfrowego dalmierzowca – M9.

  36. Negatyw
    Negatyw 30 stycznia 2020, 09:58

    @buran
    "hola,hola,a nie powinno być aparat bezlusterkowy???"

    Można napisać: aparat bezlusterkowy, bezlusterkowiec, aparat dalmierzowy, dalmierzowiec. Ale nie dalmierz, bo dalmierz to zupełnie inne urządzenie, dalmierz nie jest aparatem fotograficznym (również jest produkowany przez zakłady Leica).

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.