Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Panasonic Lumix DMC-FZ30 - test aparatu

15 czerwca 2006

2. Wygląd i jakość wykonania

Panasonic Lumix DMC-FZ30 - Wygląd i jakość wykonania Korpus tego aparatu wykonany jest z plastiku z gumowymi wykończeniami na handgripie. Efekt tego jest taki, że choć plastik nie jest wybitnej jakości, to aparat trzyma się pewnie i wygodnie. Warto tu również zaznaczyć, że wybrać możemy jedną z dwóch wersji kolorystycznych korpusu: srebrną lub czarną.

W "trzydziestce" obiektyw jest skonstruowany w taki sposób, że po włączeniu oraz podczas zmiany ogniskowej nie zmienia swojej długości, a wszelkie zmiany w położeniu soczewek odbywają się wewnątrz jego obudowy. Pozwala to na wygodne zainstalowanie z przodu różnych filtrów czy konwerterów. Wygodę użytkowania zwiększa wspomniany wcześniej pierścień zmiany ostrości. Zamysł projektantów dotyczący prostoty obsługi tego aparatu, ujawnia się również w ilości i rozmieszczeniu przycisków oraz zastosowaniu wysokiej klasy wyświetlacza LCD.

Powyższe, wydawać by się mogło oczywiste, cechy sprawiają, że obsługa tego aparatu jest bardzo prosta, miła i intuicyjna przez co wyraźnie wybija się on na tle swoich konkurentów.


----- R E K L A M A -----


Zasilanie

Aparat zasilany jest baterią litowo-jonową 7.2V o pojemności 730 mAh. Akumulator ten wystarcza przeciętnie na wykonanie około 300 zdjęć, co jest słabym wynikiem w porównaniu do konkurencji (Kodak P880 - 400 zdjęć, Olympus C-8080 - 1300 zdjęć).

Aby nie zużywać zbytnio baterii, "prądożerny" aparat można podłączyć do zasilacza AC dołączonego w zestawie.


Przyciski

Panasonic Lumix DMC-FZ30 - Wygląd i jakość wykonania Standardem w aparatach tej klasy jest rozlokowanie przycisków w trzech grupach. Pierwszą z nich stanowią przyciski położone po lewej stronie aparatu. Są to dwa przyciski sterujące trybem autofokusa oraz, powyżej nich, przycisk otwierający lampę błyskową.






Panasonic Lumix DMC-FZ30 - Wygląd i jakość wykonania Na tylnej ściance aparatu, po prawej stronie wyświetlacza znajdziemy 5 przycisków o następujących funkcjach: AE Lock (blokada parametrów ekspozycji), EVF/LCD (przełączanie pomiędzy elektronicznym wizjerem a wyświetlaczem LCD), Display (szybkie przełączenie do podglądu zdjęcia), Menu oraz przycisk Usuń. Tuż obok 4 guziki pełniące funkcję nawigacyjną przy poruszaniu się po Menu, które jednocześnie są przyciskami szybkiego dostępu do ustawień: korekcji EV, trybu lampy błyskowej, trybu zwolnienia migawki i funkcji nagrywania.


Panasonic Lumix DMC-FZ30 - Wygląd i jakość wykonania Ostatnią grupę stanowią przyciski i pokrętła usytuowane na handgripie. Znajdziemy tu oczywiście srebrny guzik spustu migawki leżący dokładnie pod palcem wskazującym, zaś pod kciukiem, znaleźć można pokrętło trybów pracy. Obok położone są przyciski aktywacji funkcji stabilizacji obrazu, trybu zdjęć seryjnych oraz przycisk ON/OFF. Najbardziej na lewo od nich znajduje się pokrętło trybów pracy z następującymi pozycjami:

  • Auto: Podstawowy tryb pracy, wszystkie ustawienia dobierane są automatycznie.
  • P: aparat dobiera wartości czasu i przysłony, od użytkownika zależy wybór balansu bieli, ISO, kompensacji ekspozycji, lampy błyskowej. Połączenie trybu Auto z pełnym dostępem do wszystkich funkcji menu.
  • A: umożliwia manualna zmianę apertury, pozostawiając wybór czasu otwarcia migawki aparatowi - preselekcja przesłony.
  • S: umożliwia manualną zmianę czasu naświetlania, pozostawiając wybór przesłony aparatowi - preselekcja czasu.
  • M: przejście do trybu ręcznego, w którym użytkownik odpowiada za wszystkie ustawienia.
  • Video: nagrywanie filmów,
  • SCN1 i SCN2: portret, krajobraz, sport, jedzenie, noc, panorama, nocny portret, sztucznie ognie, impreza, śnieg, dziecko, delikatna skóra, gwieździste niebo, świeca.
  • Zestawienie to zamyka przycisk Playback, służący do przeglądania tego co uwieczniliśmy na kracie pamięci.


Wyświetlacz

Aparat wyposażony jest w duży i przejrzysty wyświetlacz TFT LCD o przekątnej 2" (5.1 cm) składający się z 235 000 pikseli, pokrywający 100% pola widzenia. Wyświetlacz LCD zastosowany w tym aparacie zasługuje na pochwałę, gdyż jako bodaj jedyny spośród dostępnych na rynku aparatów, zbudowany jest z 235 tys. pikseli i to przy przekątnej 2"! Panel LCD umieszczony jest na zawiasach, które pozwalają na odchylenie go do dołu o blisko 120 stopni względem płaszczyzny aparatu oraz o 180 stopni w płaszczyźnie prostopadłej. Pozwala to na łatwe fotografowanie w różnych sytuacjach a podczas transportu możemy ekran obrócić tak, by schować panel LCD do aparatu, co chroni go przed przypadkowym zarysowaniem.

Aparat wyposażony jest również w elektroniczny wizjer składający się z 237 tys. punktów o przekątnej 0.44". Wizjer ten jest zdecydowanie dobrej jakości.