Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

DaVinci Resolve 17

DaVinci Resolve 17
10 listopada
2020 12:08

Wczoraj wieczorem firma Blackmagic Design zaprezentowała 17-tą wersję oprogramowania do postprodukcji filmowej DaVinci Resolve. Łącznie wprowadzono ponad 300 zmian.

Nowości dotyczą wszystkich paneli programu, zarówno tych montażowych, jak i kolorystycznych, związanych z postprodukcją dźwięku, czy efektami specjalnymi. Ich skrócona lista przedstawia się następująco:

  • Nowe narzędzia do pracy z materiałem HDR o regulowanych zakresach działania.
  • Korzystające z siatki węzłów narzędzie do zmiany koloru czy nasycenia wybranych barw ("Color Wraper"").
  • Inteligentne maski automatycznie zaznaczające człowieka lub wybraną część jego ciała w kadrze.
  • Nowa przestrzeń barwna szersza niż Rec.2020 i ACES.
  • Nowe możliwości personalizacji wykresów takich jak wektoroskop, RGB parade czy waveform.
  • Nowe możliwości porównywania ujęć w trakcie wykonywania korekcji barwnej.
  • Inteligentne kadrowanie do formatów kwadratowych i pionowych automatycznie wykrywające ludzi.
  • Szybsze relinkowanie plików przeniesionych w inne miejsce.
  • Rozbudowane funkcje grupowania ujęć w binach.
  • Nowe funkcje synchronizacji wielu kamer dostępne z poziomu zakładek montażowych.
  • Poprawione narzędzie do przenoszenia i archiwizacji projektów.
  • Wykrywanie cięć w klipie dostępne z poziomu zakładek montażowych.
  • Nowe efekty korzystające z mocy obliczeniowej kart graficznych.
  • Moduł postprodukcji dźwięku obsłuży teraz do 2000 ścieżek.
  • Nowe narzędzia do wieloosobowej pracy przy jednym projekcie.
Oprócz tego firma Blackmagic Design zaprezentowała wczoraj nowy kontroler przyspieszający montaż z użyciem zakładki "Cut". Więcej informacji o nowościach i samym kontrolerze można znaleźć w filmie z wczorajszej premiery DaVinci Resolve 17.

Oprogramowanie DaVinci Resolve dostępne jest w okrojonej wersji darmowej lub w kosztującej 295 $ pełnej wersji Studio. Oprócz tego firma oferuje cały wachlarz różnego rodzaju sprzętowych kontrolerów ułatwiających pracę. Ich pełną listę można znaleźć na stronie Blackmagic Design.


Komentarze czytelników (8)
  1. handlowiecupc
    handlowiecupc 11 listopada 2020, 13:57

    Najlepszy z darmowych programów. Szkoda jednak, że ma spore wymagania sprzętowe. U mnie przy próbie renderowania 4k wyskakuje komunikat o zbyt małej pamięci karty graficznej.

  2. Jonny
    Jonny 11 listopada 2020, 14:48

    A jak dużą pamięcią cieszy się Twój GPU, pytam z ciekawości, bo sam ma tylko 8 GB, a karty do obróbki wideo mają zwykle wielokrotność tej cyfry.

  3. deel77
    deel77 11 listopada 2020, 15:38

    @Jonny które? Macbooki mają integry a Resolve działa. Prędzej może chodzić o pamięć ram lub jakiś błąd w wykorzystaniu enkoderów wykorzystujących GPU (np. ktoś wymienił kartę tego samego typu, ale z mniejszą pamięcią i nie przeinstalował sterowników). Sam mam 6GB na karcie graficznej (i 32 GB ramu) i nigdy nie widziałem takiego komunikatu.

  4. Jonny
    Jonny 11 listopada 2020, 15:45

    U mnie jest 8 GB na karcie graficznej i 32 GB RAMu, ale to nie takie konfiguracje mają rasowe komputery do zabawy materiałami wideo.

    Pytasz które ?
    A chociażby:

    - RTX A6000
    - Quadro RTX 5000/6000/8000.

    itd.

  5. deel77
    deel77 11 listopada 2020, 17:20

    @Jonny Pracuję w branży o której piszemy od ponad 20 lat i doskonale wiem, że odsetek komputerów z Quadrami do pracy z wideo to margines. Ja wiem dlaczego i ty pewnie też.

    Wracając do tematu to Resolve - dla mnie fajny, ale do montażu to raczej drugi wybór. Od lat korzystam z Ediusa, który jest szybszy i ma mniejsze wymagania, choć ostatnia wersja podniosła nieco poprzeczkę w kwestii obsługiwanych procesorów.

  6. Amadi
    Amadi 12 listopada 2020, 20:51

    Poza pisaniem tutaj jestem montażystą. Nawet mam PSM przy nazwisku, jeśli to cokolwiek komukolwiek mówi. I lecę w domu na GTX 1070 z 8GB pamięci (+ 6-rdzeniowy Xeon i 64 GB RAM), spokojnie wystarcza. Nie znam nikogo, kto miałby jakieś topowe Quadro w domu. W większości montażowni gdzie zdarzało mi się pracować też konfiguracje były raczej "rozsądne". Nie wiem skąd to przekonanie, że profesjonaliści kupują sprzęt 10x droższy niż to co im wystarcza do komfortowej pracy. Jakbym chciał palić w kominku pieniędzmi, to są lepsze sposoby...

  7. Jonny
    Jonny 13 listopada 2020, 01:33

    @Amadi

    Mnie jest w zasadzie ganz egal, kto ma jaką konfigurację komputera do montażu, ale bierz pod uwagę, że skoro ww. karty są konsekwentnie wytwarzane, to jak mniemam znajdują nabywców.

    Poza pisaniem tutaj nie jestem montażystą, zatem raczej nie zamierzam wchodzić z Tobą w zaawansowaną interakcję słowną w temacie montażu filmów,
    skoro jednak kol. @handlowiecupc sygnalizuje ewidentny problem z Vinci, to znaczy, że jest tego jakaś przyczyna.

  8. mikmac
    mikmac 13 listopada 2020, 11:14

    w którejs z wersji 15 lub 16 były problemy z ramem na karcie. Faktycznie miałem z tym problem nawet z timelinem fHD.
    Nie mam tego problemu od dwóch lat Jeden komp z kartą 6GB, drugi 8GB. Czy to timeline fHD czy 4K, nie ma znaczenia - działa płynnie, choć z racji tego, że ja mam cały materiał na strychu na serwerze, plus sam program ma baze postgre też na serwerze, to muszę działać na plikach cache. Pliki oryginalne są odtwarzane płynnie, ale pierwsze 1-2 sekundy od kliknięcia play chrupią, co staje się bezużyteczne do szybkich cięć materiału.

    Zmiany spore, w ver 17, choć to raczej kosmetyka. 16tka chyba zrobiła więcej.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.