Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy






Aktualności

Sony FE C 16-35 mm T3.1 G

Sony FE C 16-35 mm T3.1 G
18 listopada
2020 11:07

Przy okazji wczorajszej premiery kamery ILCE-FX6, światło dzienne ujrzał także szerokokątny zmiennoogniskowy obiektyw filmowy Sony - model FE C 16-35 mm T3.1 G.

Nowy model stanowi szerokokątne uzupełnienie obecnego już na rynku od jakiegoś czasu instrumentu Sony FE PZ 28-135 mm f/4 G OSS. Podobnie jak on, nowy obiektyw oferuje możliwość sterowanej elektrycznie płynnej zmiany ogniskowej.

Najważniejsze parametry obiektywu Sony FE C 16-35 mm T3.1 G zebraliśmy poniżej:

  • Ogniskowa: 16 - 35 mm,
  • Światłosiła: T3.1,
  • Pole widzenia: 97° - 54°,
  • Ostrość od: 0.28 m,
  • Maksymalne powiększenie: 0.19x,
  • Maksymalna wartość przysłony: T25 (f/22),
  • Liczba listków na przysłonie: 11,
  • Mechanizm autofokusa: AF,
  • Konstrukcja: 16 elementów / 13 grup, 2 soczewki ekstremalnie asferyczne (XA - Extreme Aspherical), trzy soczewki asferyczne, dwie soczewki ED (o niskiej dyspersji),
  • Dostępne mocowania: Sony E,
  • Wymiary: 118.4 x 146.6 mm.

Sony FE C 16-35 mm T3.1 G

Obiektyw Sony FE C 16-35 mm T3.1 G wszedł już do sprzedaży w Polsce, ceny oscylują wokół 31-32 tys. zł. Jego specyfikacja jest dostępna w naszej bazie:


Komentarze czytelników (25)
  1. RobKoz
    RobKoz 18 listopada 2020, 11:46

    "Liczba listków na przysłonie: 11,"

    A po co na przesłonie składającej się z listków leżą jeszcze jakieś listki ;-)

    P.S. Zestaw na zdjęciu wygląda jak osa :-)

  2. krukm
    krukm 18 listopada 2020, 11:48

    Nie znam się i dlatego spytam - czemu obiektywy filmowe są tak potwornie drogie? Czy chodzi o małoseryjność produkcji (wątpię)? Co jest tak skomplikowanego w tych konstrukcjach, że to tyle kosztuje?

  3. RobKoz
    RobKoz 18 listopada 2020, 12:08

    @krukm

    "Czy chodzi o małoseryjność produkcji (wątpię)?"

    Też

    "Co jest tak skomplikowanego w tych konstrukcjach, że to tyle kosztuje?"

    Mniej (albo wcale) oddychają.

    link

  4. krukm
    krukm 18 listopada 2020, 12:15

    @RobKoz - dzięki za odpowiedź. O ile to oddychanie rozumiem, że jest trudne do realizacji, to z małoseryjnością to trochę tak, że są drogie bo małoseryjne, a małoseryjne, bo są drogie ;-)

  5. LiSzajFuj
    LiSzajFuj 18 listopada 2020, 12:35

    Mało narzekań na cenę jak przy innej marce.
    :)

  6. BlindClick
    BlindClick 18 listopada 2020, 12:49

    Ludzie już się przyzwyczaili że 1000 to teraz nic.
    Chailem o tym napisać na początku. Ale się powstrzymałem.
    Z drugiej strony obiektyw w cenie aparatu..

  7. Bahrd
    Bahrd 18 listopada 2020, 13:10

    Krukm, też się nie znam, ale pamiętam - a być może Amadi potwierdzi - że dodatkowym ograniczeniem przy ich konstruowaniu jest zachowanie w całej rodzinie szkieł takiej samej charakterystyki transmisji kolorów.

  8. MAF
    MAF 18 listopada 2020, 13:21

    Optycznie to jest to samo co FE 16-35mm F2.8 GM?

  9. Paździoch
    Paździoch 18 listopada 2020, 13:59

    @krukm

    Obiektywy filmowe są drogie bo wiele wad optycznych, które przy fotografii nie mają znaczenia w obiektywach filmowych nie może występować.

    Obiektyw filmowe z tej samej serii np. Arri Master Prime nie mogą się różnić kolorystyką obrazu bo obróbka kolorystyczna filmu jest czasochłonna i kosztowna. Muszą mieć podobne wyważenie aby wymian obiektywu nie wymagała zmian w rozłożeniu masy całego zestawu filmowego.

    Ten film więcej wyjaśni link

  10. Amadi
    Amadi 18 listopada 2020, 14:05

    Tak jak już przedmówcy napisali.

    Do tego dochodzi bardzo precyzyjna kalibracja pierścienia ostrości i transmisji (ta druga często weryfikowana na ławie optycznej) i walka z "oddychaniem" przy przeostrzaniu.

    W przypadku zoomów ważne jest też trzymanie ostrości przy zmianie ogniskowej.

  11. krukm
    krukm 18 listopada 2020, 14:25

    @RobKoz, @Bahrd, @Paździoch, @Amadi Dziękuję! Trochę już jestem mądrzejszy ;-)

  12. Szabla
    Szabla 18 listopada 2020, 14:39

    Tutaj pokazano główne niektóre cechy obiektywu filmowego -> link

  13. Szabla
    Szabla 18 listopada 2020, 14:39

    Główne/niektóre - sorry

  14. mav
    mav 18 listopada 2020, 22:33

    Świetny obiektyw, chciałbym taki mieć, ale niestety za biedny jestem :(

  15. Bahrd
    Bahrd 19 listopada 2020, 09:13

    MAF: "Optycznie to jest to samo co FE 16-35mm F2.8 GM?"

    Dobre pytanie! Biorąc pod uwagę podane wymagania...

  16. BlindClick
    BlindClick 19 listopada 2020, 10:08

    Brakuje mi tu tych fajnych obrazków pokazujących co w środku żyje. Może nawet to ktoś woda przecial?

  17. Szabla
    Szabla 19 listopada 2020, 10:34
  18. TRI-X
    TRI-X 19 listopada 2020, 11:51

    krukm- Bierzesz seryjnego Mercedesa i dajesz firmie AMG do tuningu. Niby ten sam ale lepszy no i cena też. Jak wspomniane to kwestia kontroli oddychania, do tego dochodzi parfocalność czyli trzymanie ostrości podczas zoomowanie ( większość zoomów koryguje odchylenia AF-em ). Trzecia sprawa to jak niektóre silniki, paragonując motoryzację wysokiej półki, są po krótkim przebiegu rozbierane do kontroli i składane jeszcze raz. Tutaj cena podbita jest ektra kontrolą montażu soczewek i mechanizmów ich przemieszczania, oczywiście dostaje się rezultat MTF-u dla danej optyki. Tu przypomina mi się legendarne objektywy Kern-Paillard do Aparatów Alpa, dostarczane z negatywem szklanym z testu objektywu. Na dodatek, ten objektyw ma dodaną funkcję serwomotoru sterowanego przez camerę albo zewnętrzne urządzenie. Dla przykładu ZEISS 15-30mm CZ.2 Cinema Zoom T2.9 kosztuje 25000 zielonych. Wystarczy?

  19. człowiek
    człowiek 20 listopada 2020, 09:26

    Witam

    Panowie nie dajcie się troszkę wciągnąć w zagrywki producentów

    Obiektyw to urządzenie optyczne jego najważniejszymi kryteriami
    oceny winny być właściwości optyczne i cena !.

    Reszta to wymuszone trendy wszystkich producentów do tworzenia
    czegoś lepszego od pierwszego genialnego produktu który zrobiliśmy
    Sony jest jedną z najlepszych firm w te klocki co nie znaczy że nie
    stworzyli genialnych konstrukcji.

    Przez lata wypuszczali na rynek produktu które miały zrewolucjonizować
    rynki elektroniki użytkowej .... co zostało
    z Walkmen , MiniDisc, Discman, Stamina , MemoryStick czy choćby
    Vaio....itd itp ..
    co zostanie z działu foto Sony jak się okaże że Playstation generuje znacznie większe dochody ?

    Pozdrawiam serdecznie


  20. ikit
    ikit 20 listopada 2020, 09:53

    @człowiek
    ''Przez lata wypuszczali na rynek produktu które miały zrewolucjonizować
    rynki elektroniki użytkowej .... co zostało
    z Walkmen , MiniDisc, Discman, Stamina , MemoryStick czy choćby
    Vaio....itd itp .. ''

    No i przecież zrewolucjonizowali te rynki!
    A obecnie co? Naprawdę uważasz że dalej powinni produkować bezsensowne walkmany, discmany, MD itd.? Technologie idą do przodu właśnie dzięki takim firmom które nie stoją z łapami w kieszeniach i czekają co się stanie.

  21. człowiek
    człowiek 20 listopada 2020, 10:00

    @ikit

    nie odejmuję im splendoru nawet w swej wypowiedzi i faktu
    że stworzyli genialne produktu
    lecz zwracam uwagę na silne parcie w tworzenie kategorii
    którym głównym celem jest kierunkowanie na droższy produkt

    i zaznaczam :

    Obiektyw to urządzenie optyczne jego najważniejszymi kryteriami
    oceny winny być właściwości optyczne i cena !.

    Pozdrawiam serdecznie

  22. ikit
    ikit 20 listopada 2020, 11:03

    A co z ergonomią?
    Co z jakością materiałów, zużywaniem, zachowaniem właściwości po czasie?
    Co z innymi cechami charakterystycznymi dla tej branży a nie będącymi cechami optycznymi?

    Może lepiej zostaw swoje teorie o kryteriach oceny profesjonalistom którzy rzeczywiście kupią dany sprzęt lub nie, myśląc nad każdą złotówką bo od tego zależy ich biznes;) Będą chcieli kupić tańszy obiektyw spoza serii za który zapłacą czasem potrzebnym na skorygowanie kolorystyki pod inne obiektywy z serii, dokupić zestawy filtrów innych wielkości, adaptery itp. to sobie tak zrobią. A będą chcieli mieć serię to zostawią. Jak będą chcieli zmienić sprzęt na lepszy, droższy to to zrobią. I tego lepszego droższego poszukają u tej firmy która silnie prze w tym kierunku żeby zrobić optymalny produkt pod ich potrzeby.

  23. Szabla
    Szabla 20 listopada 2020, 12:11

    @człowiek: chyba od niedawna jesteś w sieci - zwroty "witam", "pozdrawiam" sobie odpuszczamy - to raz. Nie masz pojęcia o specyfice działania obiektywu filmowego - a RobKoz, Amadi i Paździoch nieco napisali - to dwa.

  24. Bahrd
    Bahrd 21 listopada 2020, 19:31

    Pytanie - prośba do Redakcji: czy miałoby sens badanie transmisji obiektywów - tak jak to robicie testując lornetki?

  25. domek
    domek 21 listopada 2020, 21:13

    Szabla

    . Nie masz pojęcia o specyfice działania obiektywu filmowego - a RobKoz, Amadi i Paździoch nieco napisali - to dwa.

    Takie tam demonizowanie tematu :P 90 procent tego co podobno tak strasznie podnosi koszty robi się raz i potem klepie taki sam obiektyw.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.