Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony FE 20 mm f/1.8 G - zdjęcia przykładowe

Sony FE 20 mm f/1.8 G - zdjęcia przykładowe
8 kwietnia
2022 15:58

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć przykładowych wykonanych obiektywem Sony FE 20 mm f/1.8 G podłączonym do Sony A7R III. Wszystkie zdjęcia to pliki JPEG prosto z aparatu. Zastosowano najniższy dostępny poziom wyostrzania i kompresji.

Zdjęcia przykładowe

Sony FE 20 mm f/1.8 G - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R III
Parametry: 20 mm, f/1.8, exp. 1/4000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 28.75 MB
Sony FE 20 mm f/1.8 G - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R III
Parametry: 20 mm, f/1.8, exp. 1/2500 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 21.53 MB
Sony FE 20 mm f/1.8 G - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R III
Parametry: 20 mm, f/2.0, exp. 1/2500 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 30.72 MB
Sony FE 20 mm f/1.8 G - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R III
Parametry: 20 mm, f/1.8, exp. 1/2500 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 21.38 MB
Sony FE 20 mm f/1.8 G - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R III
Parametry: 20 mm, f/8.0, exp. 1/125 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 30.66 MB
Sony FE 20 mm f/1.8 G - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R III
Parametry: 20 mm, f/5.6, exp. 1/640 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 33.06 MB
Sony FE 20 mm f/1.8 G - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R III
Parametry: 20 mm, f/2.0, exp. 1/5000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 29.78 MB
Sony FE 20 mm f/1.8 G - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R III
Parametry: 20 mm, f/2.8, exp. 1/2500 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 32.25 MB
Sony FE 20 mm f/1.8 G - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R III
Parametry: 20 mm, f/4.0, exp. 1/1250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 33.38 MB
Sony FE 20 mm f/1.8 G - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R III
Parametry: 20 mm, f/4.0, exp. 1/1250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 30.69 MB
Sony FE 20 mm f/1.8 G - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R III
Parametry: 20 mm, f/1.8, exp. 1/2500 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 27.5 MB
Sony FE 20 mm f/1.8 G - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R III
Parametry: 20 mm, f/2.8, exp. 1/1600 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 28.25 MB
Sony FE 20 mm f/1.8 G - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R III
Parametry: 20 mm, f/7.1, exp. 1/400 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 29.16 MB
Sony FE 20 mm f/1.8 G - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R III
Parametry: 20 mm, f/5.6, exp. 1/100 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 37.69 MB
Sony FE 20 mm f/1.8 G - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R III
Parametry: 20 mm, f/11.0, exp. 1/200 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 23 MB
Sony FE 20 mm f/1.8 G - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R III
Parametry: 20 mm, f/4.0, exp. 1/800 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 24.63 MB
Sony FE 20 mm f/1.8 G - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R III
Parametry: 20 mm, f/8.0, exp. 1/200 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 30.59 MB
Sony FE 20 mm f/1.8 G - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R III
Parametry: 20 mm, f/1.8, exp. 1/6400 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 26.44 MB
Sony FE 20 mm f/1.8 G - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R III
Parametry: 20 mm, f/5.0, exp. 1/1250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 29.72 MB
Sony FE 20 mm f/1.8 G - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R III
Parametry: 20 mm, f/1.8, exp. 1/1600 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 20.31 MB
Sony FE 20 mm f/1.8 G - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R III
Parametry: 20 mm, f/1.8, exp. 1/250 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 23.03 MB
Sony FE 20 mm f/1.8 G - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R III
Parametry: 20 mm, f/2.5, exp. 1/400 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 20.84 MB
Sony FE 20 mm f/1.8 G - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R III
Parametry: 20 mm, f/1.8, exp. sek., ISO 1600
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 25.69 MB
Sony FE 20 mm f/1.8 G - zdjęcia przykładowe
Aparat: Sony A7R III
Parametry: 20 mm, f/2.8, exp. sek., ISO 4000
Plik: JPEG, 7952 x 5304 pix, 31.41 MB


Komentarze czytelników (46)
  1. Szabla
    Szabla 8 kwietnia 2022, 16:01

    Niedawno też tam obiektyw testowałem :)

  2. Arek
    Arek 8 kwietnia 2022, 16:05

    Ta 20tka to wymiatacz. Jedno z najostrzejszych szkieł w tej klasie.

  3. Szabla
    Szabla 8 kwietnia 2022, 16:16

    Najbliższym razem postaram się czerwoną skrzynkę namierzyć :)

  4. PDamian
    PDamian 8 kwietnia 2022, 16:40

    Do astro to chyba nie bardzo.

  5. SKkamil
    SKkamil 8 kwietnia 2022, 17:56

    Do astro to lepsze bedzie jakieś Apsc z samynagiem na ten przykład 16 mm , pełna klatka ma taką winietę , ze ciezko sie patrzy , chyba że ktos lubi ;

  6. LarsikOwen
    LarsikOwen 8 kwietnia 2022, 17:56

    Właśnie astro jest super.

  7. Arek
    Arek 8 kwietnia 2022, 18:02

    SKkamil - żeby kąty widzenia się zgadzały, to lepiej Samyang 2/12. To odpowiednik 18 mm na FF czyli daje nawet trochę większy kąt widzenia, a jednocześnie jest bardzo udanym obiektywem - obecnie też dostępnym w wersji z AF.

  8. SKkamil
    SKkamil 8 kwietnia 2022, 18:54

    Nie jestem tak wielkim detalistą , choć masz racje w przypadku atro kąty mają większe znaczenie ( po za tym nie czytam tak wiele o nowych obiektywach) , nawet nie wiem ze jakieś powstały , np w szoku byłem ze powstał Zomm Af Samynaga

  9. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 8 kwietnia 2022, 21:41

    Jak wyostrzone

  10. JdG
    JdG 8 kwietnia 2022, 21:42

    > Ta 20tka to wymiatacz.

    ale na pełnym otworze brzegi ma niespecjalnie dobre; widać też winietę, ponoć korygowaną przez aparat. Wymiatacz, ale z pewnymi ograniczeniami, półwymiatacz.

  11. bradley
    bradley 8 kwietnia 2022, 21:43

    @arek: Czy samy 12 manual to to samo co wersja af?

  12. digo
    digo 8 kwietnia 2022, 22:13

    Winieta jest, ale ma łagodne przejście. Nie zrywa się nagle. Korekcja w aparacie nie wiadomo czy była włączona czy nie (nie potrafię tego z exifa przeczytać). Jest ostro, powiedziałbym, że bardzo. Aberracji nie widać. Do astro jak najbardziej.... W mojej ocenie super szkło.

  13. PDamian
    PDamian 8 kwietnia 2022, 23:21

    A ja widzę komę i przecinki.

  14. ad1216
    ad1216 9 kwietnia 2022, 00:02

    PDamian: Widzisz same wady bo to nie Twoja ulubiona firma? :) W swojej klasie to chyba najlepszy obiektyw na rynku w rozsądnej cenie, mały i lekki.

  15. Rolego89
    Rolego89 9 kwietnia 2022, 09:35

    Koma jest sporym problemem przy astro. Jak ktoś się zdecyduje na składanie zdjec, to krawędzie będą rozmazane.

    Normą jest że tego typu szkła się przymyka żeby komę zmniejszać. Na 1.8 na krawędziach koma występuje. Na 2.8 nie wiem bo jest poruszone.

    Mój samyang 12 też ma ten problem.

  16. sektoid
    sektoid 9 kwietnia 2022, 11:59

    Rozumiem, że to aps-c ?

  17. Juzer
    Juzer 9 kwietnia 2022, 12:01

    Mam, używam, jest OK. W moim poprzednim zestawie (N D850 + Sigma 20/1,4) efekty optyczne były bardzo zbliżone a waga 2x większa...

  18. Rafiki
    Rafiki 9 kwietnia 2022, 12:13

    @sektoid,
    To jest mały obrazek :)

  19. ad1216
    ad1216 9 kwietnia 2022, 12:52

    Juzer: sigma 20 1.4 jest 3 razy cięższa

  20. Juzer
    Juzer 9 kwietnia 2022, 13:17

    ad1216
    Tak, wiem, dzięki.
    Ale w zestawie A7RIII + 20/1,8 FE kontra wspomniany wyżej D850 i S20/1,4 różnica wagowa jest x2 (~ 1kg vs ~2kg). To i tak baaardzo dużo z perspektywy zapalonego rowerzysty jak ja. Pozdrawiam :-)

  21. qqrq
    qqrq 9 kwietnia 2022, 13:21

    To szkło bardzo korci do vlogów... Szukam czegoś o podobnych parametrach, ale w półce cenowej powiedzmy 50% niższej :D

  22. PDamian
    PDamian 9 kwietnia 2022, 13:36

    Tu dla porównania przecinki z
    Batis 18mm na f/2.8 link
    Batis 25mm na f/2 link
    Batis 25mm na f/2.8 link

  23. qqrq
    qqrq 9 kwietnia 2022, 14:11

    @ad1216
    "W swojej klasie to chyba najlepszy obiektyw na rynku w rozsądnej cenie, mały i lekki."

    Jak się ma do tego Tokina Firin za 1/3 mniej?

  24. PDamian
    PDamian 9 kwietnia 2022, 14:46

    Ale ta bez AF.
    Tokinie na rynku raczej ciężko.
    Sony 20/1.8 AF: 4700, Tokina 20/1.8 AF: 3500, Sigma 20/2 AF: 3300, Tokina 20/1.8 MF: 2700, Samyang 20/1.8 MF: 2100, Viltrox 20/1.8 MF: 2000, Samyang 18/2.8 AF: 1600, Tamron 20/2.8 AF: 1600.

  25. PDamian
    PDamian 9 kwietnia 2022, 14:55
  26. LiSzajFuj
    LiSzajFuj 9 kwietnia 2022, 18:34

    @ad1216 każdy objektyw w swojej klasie jest najlepszy.
    ;)

  27. qqrq
    qqrq 9 kwietnia 2022, 19:33

    @PDamian
    Mam Samyanga 18/2.8 i jednak do vlogowania to 1EV albo 1.3EV więcej by się bardzo przydało żeby odciąć się trochę od tła, więc szukam czegoś co będzie maksymalnie ostre blisko centrum kadru na pełnej dziurze. Tokina wygląda dobrze, a cenowo używane w dobrym stanie w UK można dostać za 400GBP. Szkoda, że na Optyczne nie ma testu Samyanga 20/1.8, może jest szansa że ta nowa Sigma 20/2 będzie jakoś niedługo przetestowana?

  28. PDamian
    PDamian 9 kwietnia 2022, 19:36

    Wrzuć linka do vloga.

  29. qqrq
    qqrq 9 kwietnia 2022, 19:46
  30. ab123
    ab123 10 kwietnia 2022, 12:24

    Witam,

    @qqrq polecam Sigmę 20mm f1.4 piękna separacja drugiego planu w kadrze filmowym (ujęcie w planie amerykańskim) charakterystyczny interesujący bokeh (nie jest gładki).

    Pozdrawiam,
    AB123

  31. qqrq
    qqrq 10 kwietnia 2022, 13:37

    Ta Sigma 20/1.4 z jednej strony spoko, cenowo też spoko, z jednej strony wielka i ciężka w porównaniu do Sigmy 20/2 i Firina... Ale z drugiej strony jeszcze 1EV jaśniej... Korci, korci, szczególnie że raczej i tak byłaby używana ze statywem.

  32. ab123
    ab123 10 kwietnia 2022, 14:24

    @qqrq

    mnie ta Sigma tak skutecznie kusiła, że na początku zeszłego roku kupiłem, ale z założeniem, że będzie jeszcze jeden obiektyw o podobnej ogniskowej, ale bardziej kompaktowy - techniczny i na razie nic takiego nie znalazłem (poza 10 f2.0 Laowy do M4/3). fajne są malutkie Color Scopary ale jeszcze nie jestem pewien i jest nowa 20 Laowy z shiftem (duża ale może być odpowiednikiem 16 na Fuji GFX). a z mocowaniem Canon EF zmieści się tilt adapter i mamy bardzo uniwersalny sprzęt.

    Pozdrawiam,
    AB123

  33. ad1216
    ad1216 10 kwietnia 2022, 14:55

    qqrq: z testu optycznych Tokiny firin 20mm: "Jeśli chodzi o brzeg pełnej klatki, musimy domknąć przysłonę do ponad f/2.8, żeby jakość obrazu była akceptowalna." Tu są zdjęcia testowe Sigmy 1.4 i Sony 1.8. Sigma na brzegu to jedna wielka porażka link

  34. ad1216
    ad1216 10 kwietnia 2022, 15:07

    Liszafuj: Dla wyjaśnienia co po polsku oznacza wyraz "klasa" z Wiki "Określenie klasa ma kilka odrębnych znaczeń, jednak większość odnosi się do wyniku podziału czegoś na elementy lub podzbiory." Miałem na myśli podzbiór obiektywów o podobnych parametrach jak Sony 20mm f/1.8. Naprawdę nie znasz tego znaczenia słowa "klasa" ?

  35. Szabla
    Szabla 10 kwietnia 2022, 16:28

    Być może w klasie nie było o tym mowy? ;)

  36. dARTi
    dARTi 10 kwietnia 2022, 19:23

    Jest dobry. Ale to pokazuje klasę Sigmy 14-24 DG DN. W narożniku jest równie dobry jak Sigma która dotychczas miała tylko jednego konkrenta. Sony 12-24 2.8 GM który był prawie tak samo dobry. Ani Canon ani Nikon nie mają nic porównywalnego.
    link

  37. ad1216
    ad1216 10 kwietnia 2022, 19:46

    dArti: zgadzam się, mam Sigmę 14-24 do Sony i jestem bardzo zadowolony z jakości. Może zrobienie dobrego UVA do ML jest łatwiejsze niż do DSLR?

  38. ad1216
    ad1216 10 kwietnia 2022, 19:57

    Nie wiem jak u Nikona ale szkła UVA Canona RF są lepsze niż do DSLR.

  39. digo
    digo 10 kwietnia 2022, 20:25

    @Pdamian "A ja widzę komę i przecinki"

    Bo są, nie da się temu zaprzeczyć...

    @ ad12169
    "PDamian: Widzisz same wady bo to nie Twoja ulubiona firma? :) ...

    Nie no bez jaj. Obiektyw nie jest idealny... To, że ktoś zwraca uwagę na jakąś wadę nie znaczy, że jest na nie, bo nie.


    @ PDamian " Do astro to chyba nie bardzo."

    link

    Ciekawy film. Polecam od 5:39...

  40. dARTi
    dARTi 10 kwietnia 2022, 21:11

    @ad1216
    Myślę, że nie tylko ML. To są szkła nowej generacji a do tego projektowane wg nowego podejścia do wad. Olali dystorsję i winietę na rzecz ostrości i innych wad otwarcia które w sumie składają się na to jak wyglądają narożniki. W efekcie te szkła są mniejsze i lepsze a winietę i dystorsję łatwo korygować nawet na poziomie body. W kwestii wyższości ML trzeba pamiętać, że Sigma 14-24 2.8 USM pierwotnie była pod lustrzanki właśnie i była praktycznie równie dobra choć większa i cięższa. To szkło do do dziś deklasuje konkurentów jakością narożników w sumie bez względu na ogniskową ale szczególnie przy 14mm @ 2.8. A wersja DG DN do ML jeszcze tę stawkę podbija.
    A ten Soniak w narożniku jest podobny ale pewnie ostrzejszy w centrum.

  41. ad1216
    ad1216 11 kwietnia 2022, 00:56

    digo: nie napisałem, że jest idealny, nikt jeszcze nie zrobił obiektywu idealnego. Poza tym że jeśli ktoś domaga się przyznania nagród tylko jednej firmie i wyłącznie krytykuje produkty innych firm (z wyjątkiem jednej ulubionej) to nie jest wiarygodny. Traktuję takie jednostronne opinie z przymrużeniem oka ;)

  42. ad1216
    ad1216 11 kwietnia 2022, 01:08

    dArti: do lustrzanek już chyba nic nowego i ciekawego nie będzie, systemy te są martwe. Sony 20mm f1.8 zazdroszczę wagi bo jednak Sigma 14-24 nawet w wersji do ML jest dużo cięższa.. Gdyby jakaś niezależną firma lub Sony zrobili dobre, małe i lekkie 16mm f/2.8 lub jaśniejsze to chyba bym się zamienił.

  43. ad1216
    ad1216 11 kwietnia 2022, 10:49

    digo: przesłany przez Ciebie film potwierdza że Sony f1.8 jest najlepszy obiektywem w swojej klasie, w tym do astro. Dostał maximum punktów w każdej kategorii, w tym za wygląd gwiazd. Dzięki za potwierdzenie mojego poglądu w tej sprawie :)

  44. ad1216
    ad1216 11 kwietnia 2022, 11:16

    digo: przez przypadek zrobiłeś przykrość PDamianowi bo w filmiku, który przesłałeś obiektywy Nikona wpadają słabo albo bardzo słabo i często są oznaczne ostrzeżeniem "Don't but" czyli nie kupuj!!!

  45. ad1216
    ad1216 11 kwietnia 2022, 11:17

    *Don't buy

  46. lotofag
    lotofag 15 kwietnia 2022, 08:13

    I teraz z żalu będzie wrzucał jeszcze więcej komentarzy z linkami :D

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.