Nowe obiektywy Sigma Cine
K-Consult, polski dystrybutor marki Sigma, informuje o powiększeniu się oferty tego producenta o dwa nowe filmowe modele - Sigma 65 mm T1.5 FF oraz Sigma 65 mm T2.5 FF Classic
INFORMACJA PRASOWA
Nowe obiektywy SIGMA CINE
K-Consult sp. z o.o, wyłączny autoryzowany dystrybutor marki SIGMA w Polsce, w imieniu SIGMA Corporation z przyjemnością ogłasza, iż w opracowaniu są 2 nowe obiektywy z serii CINE tj. SIGMA 65mm T1.5 FF oraz SIGMA 65mm T2.5 FF Classic. Co ciekawe, są to pierwsze obiektywy SIGMA CINE, które powstają wyłącznie z myślą o współpracy z profesjonalnymi kamerami filmowymi.
Ogniskowa 65mm, obok 28mm i 40mm jest jedną z klasycznych ogniskowych w świecie filmowym. Najnowsze obiektywy SIGMA CINE 65mm T1.5 FF i 65mm T2.5 FF Classic spełniają najwyższe wymagania jakie stawiane są obiektywom przez najnowsze kamery filmowe. W trakcie procesu projektowego, położono specjalną uwagę na aspekty takie jak:
- wysoka rozdzielczość zarówno w centrum jak i na brzegach kadru
- zniwelowany efekt „oddychania”
- korekcja wszelkiego rodzaju aberracji i winietowania
- przyjemny efekt bokeh
Premiera obiektywu SIGMA 65mm T1.5 FF powiększy portfolio producenta w kategorii pełnoklatkowych, stałoogniskowych obiektywów filmowych, do 11 sztuk (od 14mm do 135mm).
Obiektyw SIGMA 65mm T2.5 FF Classic jest bliźniaczą wersją modelu 65mm T1.5, lecz tak jak pozostałe obiektywy z serii Classic, jego konstrukcja optyczna została pozbawiona większości powłok antyodblaskowych, w efekcie czego udało się uzyskać unikalne połączenie obrazu o wysokiej rozdzielczości z której słynie seria SIGMA CINE LENS, z obrazowaniem o bardzo klasycznej ekspresji, charakteryzującej się niskim kontrastem i pięknymi efektami flar i blików.
Obiektywy mają się pojawić na ryku na początku 2023 roku.
Cena zostanie przedstawiona w niedalekiej przyszłości.
Dostępne mocowania:
- SIGMA 65mm T1.5 FF - PL (kompatybilny z /i Technlogoy), EF oraz E-mount
- SIGMA 65mm T2.5 FF Classic – PL (kompatybilny z /i Technology)
Więcej informacji na:
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Chyba pierwszy raz, kiedy u Sigmy pojawił się obiektyw filmowy bez fotograficznego odpowiednika.
FF Classic Prime nie mają odpowiedników foto link
Filmowe mają czasami dziwne ogniskowe jak 32mm, 152mm itd.
152mm to 6 cali
a 32mm link
"jego konstrukcja optyczna została pozbawiona większości powłok antyodblaskowych, w efekcie czego udało się uzyskać... efekt... charakteryzujący się niskim kontrastem i pięknymi efektami flar i blików"
Serio?
Obiektyw czegoś pozbawiono, pogorszono kontrast i trzeba za to dopłacić?
Doprawdy ten świat oszalał ;P
Kwestia wolumenu produkcji. Podejrzewam że "klasików" się sprzedaje rząd wielkości mniej niż normalnych szkieł
Pozbawiona?
-Siedzi pracownik i ściera,
czy jednak ich nie nakładają?
Ściera swoją koszulką.... po jakimś czasie koszulka się wyciera i trzeba dokupić nową. Stąd ta dopłata do Classic'ów.
@Amadi
Tak, 40mm i 28mm powstały niejako z myślą o CINE ale miały swoje odpowiedniki w foto. Na 65mm F1.4 nie ma planów.
@lumiks
Te Classic T2.5-T3.2 mają takie same konstrukcje optyczne jak High Speed Prime T1.5-T2
tylko daliście mniejszą dziurkę?
Classic mają mniejszą transmisję z powodu powłok. Światłosiłę i konstrukcję optyczną mają identyczną.
@Amadi
Dodatkowe różnice, to że Classic'i są dostepne wyłącznie w moc. PL kompatybilnym z /i Technology oraz są dostępne tylko w opcji Fully Luminous (co w standardowych szkłach CINE jest opcją dodatkowo płatną). No i samo logo Classic jest naniesione tradycyjną lokalną techniką Aizu-nuri :)
link
Jeszcze do wczoraj były do kupienia wyłącznie w setach po 10szt. ale od teraz będzie już można kupować pojedyncze modele.