Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Pentax pracuje nad aparatami analogowymi (Aktualizacja)

Pentax pracuje nad aparatami analogowymi (Aktualizacja)
20 grudnia
2022 11:24

Firma Ricoh Imaging opublikowała dwa filmy dotyczące startujących właśnie prac nad szeregiem nowych aparatów Pentax, które wykonywałaby zdjęcia na filmie światłoczułym.

Nowe aparaty rozwijane są póki co pod kryptonimem "film project" i mają swoją własną podstronę na stronach firmy Ricoh Imaging. Znajdziemy tam pierwsze dwa filmy poświęcone nowemu projektowi. Pierwszy z nich ma dość impresyjny charakter, drugi z kolei jest wywiadem z p. Takeo Suzuki, głównym projektantem nowej linii aparatów. Wywiad nagrany jest po japońsku, ale dostępne są do niego angielskie napisy. Istnieje też możliwość automatycznego wygenerowania polskich napisów. Oba filmy zamieszczamy poniżej.

Według słów p. Suzuki, nowa linia aparatów ma być odpowiedzią na rosnące zainteresowanie fotografią analogową, które można obserwować zwłaszcza u młodszych ludzi. Jako nowe konstrukcje będą on objęte gwarancją i profesjonalną obsługą serwisową, co bywa problemem przy korzystaniu ze starszych urządzeń na kliszę.

Do prac przy projekcie zaangażowano zarówno młody zespół, pracujący przy projektowaniu sprzętu cyfrowego i znający wymagania współczesnych odbiorców, jak i starszych, często bliskich przejścia na emeryturę inżynierów, którzy pamiętają "czasy analogowe" specyfikę konstrukcji aparatów na film światłoczuły.

W planach jest zaprezentowanie szeregu aparatów, od prostego kompaktu po zaawansowaną, "w pełni mechaniczną" lustrzankę. Szczegółów harmonogramu premier niestety jeszcze nie ujawniono.

Aktualizacja — otrzymaliśmy z polskiego oddziału firmy Ricoh Imaging oficjalną informację prasową na temat nowych aparatów. Zamieszczamy ją poniżej.

INFORMACJA PRASOWA

Marka PENTAX rusza z projektem, który ma na celu opracowywanie wraz z fanami fotografii analogowej nowych produktów opartych na filmie.

Warszawa, 21 grudnia 2022 r. – RICOH IMAGING COMPANY, LTD. ma przyjemność ogłosić projekt polegający na badaniach i rozwoju nowych aparatów na film marki PENTAX. Niedawno odrodziło się zainteresowanie aparatami analogowymi; chcemy wykorzystać umiejętności i technologie opracowane przez lata przez Ricoh Imaging/PENTAX (dział PENTAX w RICOH IMAGING COMPANY, LTD.) i dostarczyć entuzjastom fotografii na całym świecie nowe produkty do fotografii bazującej na filmie. Chcemy opracowywać i wprowadzać na rynek nowe produkty oraz świadczyć usługi posprzedażowe, aby doświadczeni użytkownicy aparatów na kliszę oraz młodzi fotografowie, którzy rozpoczynają swoją przygodę z fotografią, mogli w pełni cieszyć się wrażeniami z fotografii analogowej.

Działania w ramach projektu produktów do fotografii analogowej

  1. Rozwijanie portfolio produktów fotograficznych na film
    Ricoh Imaging/PENTAX rozpocznie badania nad rozwojem nowych aparatów na film marki PENTAX. Zgromadzimy zarówno doświadczonych, jak i młodszych inżynierów, aby skorzystać z wiedzy i technologii posiadanych przez Ricoh Imaging/PENTAX, jednocześnie wykorzystując najnowsze rozwiązania i koncepcje.
  2. Współpraca z pasjonatami fotografii
    Ponieważ aparaty cyfrowe są obecnie głównym nurtem fotografii, zakup podzespołów potrzebnych do produkcji aparatów na kliszę jest utrudniony, więc sukces tego projektu będzie wymagał zaangażowania dodatkowych producentów. Co ważniejsze, Ricoh Imaging/PENTAX liczy na wsparcie miłośników aparatów analogowych, fotografów i twórców, dlatego planujemy promować projekt za pośrednictwem różnych wydarzeń online i offline oraz w mediach społecznościowych, słuchając komentarzy i sugestii użytkowników o rozwoju produktu. Planujemy również wdrożyć sposób skutecznego komunikowania o rozwoju projektu użytkownikom na całym świecie i bliską współpracę z nimi.

Tło projektu: Dlaczego warto aktualnie rozwijać produkty do fotografii analogowej?

1. Rosnący trend zainteresowania fotografią analogową

Fotografia analogowa zyskuje na popularności, zwłaszcza wśród młodszych pokoleń. Wyszukując w internecie hasło „fotografia analogowa”, znajdziesz niezliczoną ilość zdjęć różnych twórców i celebrytów korzystających obecnie z aparatów na film. Wielu młodych fotografów lubi robić zdjęcia aparatami na kliszę, wywoływać film, a następnie przesyłać zdjęcia w formie cyfrowej do serwisów społecznościowych bez wykonywania fizycznych odbitek.

W internetowym kwestionariuszu, który firma Ricoh Imaging/PENTAX przeprowadziła wśród około 3000 użytkowników w Japonii, około 20 procent użytkowników aparatów fotograficznych posiada aparaty na kliszę, nie licząc aparatów jednorazowych ani aparatów natychmiastowych.

Jednocześnie niewielu producentów produkuje i sprzedaje obecnie nowe aparaty na kliszę.
Niektórzy użytkownicy aparatów analogowych wyrażali obawy dotyczące obsługi posprzedażowej używanych aparatów. Ricoh Imaging traktuje priorytetowo wspieranie fanów fotografii analogowej, aby mogli bez obaw cieszyć się procesem fotografowania, począwszy od opracowywania, produkcji i sprzedaży aparatów na film, a skończywszy na obsłudze posprzedażnej.

2. Przyjemność płynąca ze złożonego, wymagającego czasu procesu

W ostatnich latach nastąpił ogromny postęp w dziedzinie cyfrowych aparatów fotograficznych. Smartfony radykalnie zmieniły kulturę fotografowania: każdy może teraz z łatwością robić piękne zdjęcia w dowolnym miejscu i czasie. Użytkownicy aparatów uważają jednak, że w dzisiejszym zabieganym społeczeństwie niektóre czynności niosące przyjemność wymagają czasu i wysiłku. Ricoh Imaging/PENTAX wierzy, że poświęcony czas i wysiłek oznaczają indywidualność, kreatywność i osobiste preferencje, dlatego naszym celem jest dostarczanie aparatów PENTAX, które pozwolą w pełni wykorzystać wysiłek włożony w fotografowanie na filmie.

Wideo: https://www.ricoh-imaging.co.jp/english/brand/pentax/index.html


Komentarze czytelników (53)
  1. Bradford
    Bradford 20 grudnia 2022, 11:28

    Jak zrobia pentax 67 iii to biore w ciemno

  2. 20 grudnia 2022, 11:44

    A można jeszcze gdzieś negatywy wywołać i odbitki zrobić?

  3. Amadi
    Amadi 20 grudnia 2022, 11:51

    Aż się zacząłem zastanawiać, czy da się w analogu zaimplementować stabilizację kliszy...

  4. BlindClick
    BlindClick 20 grudnia 2022, 12:01

    Hahaha. Dobre.
    Pentagram miał znikać a teraz to.
    Fajnie ,obawiam się że odbiorca będzie hipsterę więc nie będzie mnie stać...

  5. RobKoz
    RobKoz 20 grudnia 2022, 12:11

    @W0jtech

    "A można jeszcze gdzieś negatywy wywołać i odbitki zrobić?"

    Odbitki bez problemu można zrobić w wielu miejscach ale już nie w marketach.

    @Amadi

    "Aż się zacząłem zastanawiać, czy da się w analogu zaimplementować stabilizację kliszy..."

    Teoretycznie tak - kwestia poruszania całym zestawem filmowym - dwie rolki (podawcza i odbiorcza) i prowadnice między nimi. Film musiałby też być jakoś sztywno mocowany w tych prowadnicach na czas robienia zdjęcia.

    Całość ważyłaby wielokrotnie więcej niż matryca więc wymagałoby to większych elementów sterujących ruchem i więcej prądu. W praktyce ciężko mi to sobie wyobrazić w małym body.

    No i im większa masa tym niższa częstotliwość drgań własnych układu czyli tym trudniej stabilizować krótkie czasy.


    Był kiedyś taki pomysł (a może doszło i do realizacji - nie wiem) by aparat przykręcać przez gniazdo statywowe do żyroskopu - wirującej masy. To miało niwelować ruchy dłoni o wysokiej czestotliwości.


    Tak czy inaczej myślę, że proście, taniej i lepiej będzie dołożyć IS do szkieł które tego nie mają. Tym bardziej że stabilizacja w szkłach jest obecnie dużo tańsza niż była ćwierć wieku temu.

  6. szuu
    szuu 20 grudnia 2022, 12:18

    czy będzie też funkcja filmowania z zapisem dźwięku na cylindrach pokrytych woskiem? ;-)

  7. 20 grudnia 2022, 12:18

    Film czarno-biały można jeszcze bez problemu wywołać samemu a do tego skaner. W teorii można by skanerem 4800dpi wycisnąć 150MPix ale w praktyce znacznie mniej. Skoro mały obrazem skan to w praktyce max 10Mpix to tu może będzie 30Mpix. Brak IBIS można rekompensować OIS jeszcze.

  8. PDamian
    PDamian 20 grudnia 2022, 12:33

    "będą on objęte gwarancją i profesjonalną obsługą serwisową, co bywa problemem przy korzystaniu ze starszych urządzeń na kliszę"

    -Ciekawe ile analogowych Pentaksów zostało rozebranych dla pozyskania solenoidu dla K-30, K-50...

  9. Szabla
    Szabla 20 grudnia 2022, 13:14

    Wystarczy ME Super reaktywować, a dla wymagających - LX.

  10. ryszardo
    ryszardo 20 grudnia 2022, 13:33

    Pytanie, czy do tych aparatów będą też produkować film. Bo jak nie, to może być problem. Wybór na rynku coraz mniejszy...

    @W0jtech
    Szkoda, że Pentax adaptując obiektywy Tamrona do swojego systemu wywalił z nich stabilizację - teraz byłoby łatwiej :P

  11. BlindClick
    BlindClick 20 grudnia 2022, 14:36

    A teraz doda i będzie magia...

  12. Szabla
    Szabla 20 grudnia 2022, 14:37

    To wcale nie musi być lustrzanka...

  13. vulkanwawa
    vulkanwawa 20 grudnia 2022, 14:38

    Pentax ponownie zgarnia nagrodę roku 😁 link
    a tutaj otrzymał tylko nominację link

  14. Bradford
    Bradford 20 grudnia 2022, 14:57

    Tamci jutubowi influencerzy sami zasluguja na wyroznienie

    W kategorii cringe content

  15. PDamian
    PDamian 20 grudnia 2022, 15:04


    Jakby zrobili aparat dwuformatowy: FF oraz połówkowy lub coś w okolicach
    to byłoby ciekawie.

  16. ziggy
    ziggy 20 grudnia 2022, 15:40

    Z ostatniej chwili: Volkswagen pracuje nad nowymi powozami konnymi.

  17. zembaty
    zembaty 20 grudnia 2022, 15:40

    To już nawet nie jest śmieszne...

  18. Z_photo
    Z_photo 20 grudnia 2022, 15:53

    @ W0jtech: "Film czarno-biały można jeszcze bez problemu wywołać samemu... "
    Samodzielnie można także wywoływać filmy barwne, tylko że przy małej ich ilości koszty jednostkowe byłyby wysokie.

    "... a do tego skaner."
    Skaner to jedna opcja - ta gorsza.
    Lepszą, bo sprawiającą więcej zadowolenia jest kopiowanie optyczne pod powiększalnikiem.


    @ Szabla: "Wystarczy ME Super reaktywować, a dla wymagających - LX"
    W anonsie jest mowa o w pełni mechanicznej lustrzance.
    ME Super czy LX tego warunku nie spełniają.

  19. Z_photo
    Z_photo 20 grudnia 2022, 15:55

    @ zembaty: "To już nawet nie jest śmieszne... "

    Jak każda z Twoich wypowiedzi dotyczących Pentaxa.

  20. zembaty
    zembaty 20 grudnia 2022, 16:20

    @Z_photo

    >> @ zembaty: "To już nawet nie jest śmieszne... "
    >> Jak każda z Twoich wypowiedzi dotyczących Pentaxa.

    Łamiesz mi serce.

  21. Szabla
    Szabla 20 grudnia 2022, 16:46

    @Z_photo
    Czyli światłomierz selenowy?

  22. Z_photo
    Z_photo 20 grudnia 2022, 16:53

    @ Szabla: "Czyli światłomierz selenowy?".
    Nie. Raczej wewnętrzny (TTL) z fotoopornikiem CdS jako elementem światłoczułym.

  23. Z_photo
    Z_photo 20 grudnia 2022, 16:55

    ... lub z fotodiodą z arsenofosforku galu - jakie kiedyś Pentax stosował.

  24. PDamian
    PDamian 20 grudnia 2022, 17:04

    Szabla udaje, że nie wie że aparaty które potrzebowały baterii tylko do światłomierza,
    a cała reszta działała bez prądu -w tym wszystkie czasy migawki
    też nazywano mechanicznymi.

    link

  25. Szabla
    Szabla 20 grudnia 2022, 17:14

    @Z_photo
    Określenie "w pełni mechaniczna" może odnosić się tylko do migawki, ale może chcą cofnąć się dalej. ;)

  26. tempor
    tempor 20 grudnia 2022, 17:24

    @W0jtech
    "Film czarno-biały można jeszcze bez problemu wywołać samemu a do tego skaner."
    O ile potrafię jeszcze zrozumieć tych, którzy wolą garbusa od tesli, o tyle używanie filmu by go potem skanować jest jak ładowanie elektryka generatorem diesla.

  27. Szabla
    Szabla 20 grudnia 2022, 17:30

    @tempor
    Większość używających filmów i tak je skanuje, aby móc się pochwalić w sieci.
    Skanowanie odbitek i umieszczanie ich w sieci, z informacją o rodzaju papieru, wywoływacza i utrwalacza jest dość częste.

  28. spaqin
    spaqin 20 grudnia 2022, 17:53

    Ja tam szczelam film bo aparatem robię wzium a potem cyk i brzmi to fajnie. Tak o, taka to przyjemność dziwna.

    Ale jestem z tych dziwnych, co nie robią zdjęć dla zarobku.

    Oferta filmów się wciąż za to powiększa - czy to o drobnostki typu Ilfordowski Kentmere w średnim obrazku; czy też Orwo produkujące nowe emulsje zarówno kolorowe, jak i czarno-białe.

    Można sobie też wmawiać, że to wszystko "wygląda inaczej". Technologie cyfrowe są absolutnie obiektywnie lepsze - z formatu dla dzieci 35mm wyciągnie się 15-20 megapikseli mniej więcej, no ale - inaczej się z tym obcuje i to niektórych kręci. Porównanie z powozami konnymi może niekoniecznie na miejscu - bardziej Toyota Corolla z 1985, a Tesla. I jedno i drugie cię dowiezie do celu w miarę sprawnie. Do dziś zachwycamy się w końcu zdjęciami z ubiegłego stulecia.

    Cieszę się że firma od podatków od długopisów faktycznie coś nowego - choć niekoniecznie odkrywczego - wprowadzi.

  29. 20 grudnia 2022, 18:09

    Jest jeszcze trzecia droga którą kroczę teraz ze slajdami - będę ucyfrawiał slajdy za pomocą aparatu. Niedawno wyrzuciłem na złom powiększalnik - organizowanie ciemni to więcej zachodu a koreks to mały walec.

    Niestety nie idzie pozbyć się tych kropek białych automatem a skanować mi się nie chce:
    link

  30. ziggy
    ziggy 20 grudnia 2022, 18:53

    Też uważam, że jak już się bawić w technikę analogową to do końca, tj. odbitki robić pod powiększalnikiem. Mam głębokie uprzedzenie do łączenia analoga z cyfrą odkąd jakieś 20 lat temu rozpowszechniły się cyfrowe minilaby. Zakład foto, do którego zanosiłem negatywy i z którego odbierałem piękne, ostre odbitki, też zamienił sprzęt na nowoczesny i od tego momentu robione u nich zdjęcia zaczęły straszyć przesyconym albo sraczkowatym kolorem i wyostrzaną pikselozą z ewidentnymi objawami cyfrowej kompresji. Po którymś razie się wkurzyłem i dałem w Foto-Kurierze ogłoszenie, że poszukuję zakładu, który wciąż robi powiększenia na tradycyjnym minilabie. Na następny dzień zadzwonił do mnie szef jednej ze znanych w tamtym czasie, szeroko reklamujących się sieci laboratoriów foto z pytaniem w czym problem i o co mi chodzi. No to powiedziałem mu od serca co myślę o tej całej nowoczesności :) Niedługo potem udało mi się znaleźć zakład ze starym dobrym analogowym minilabem, w którym z satysfakcją przez kilka kolejnych lat wykonywałem odbitki, dopóki nie kupiłem swojej pierwszej cyfrówki (i wtedy znów się zaczęło szukanie labu, który naświetli moje pliki bez kompresji, rozjechanych kolorów i wyostrzanej pikselozy, ale to temat na osobny wpis).

  31. 20 grudnia 2022, 19:11

    No ale filmy z Digital Intermediate oglądałeś.
    link
    Zanim kamery cyfrowe się spopularyzowały a ramole nauczyły je obsługiwać wiele filmów było nomen omen kręconych na filmie a te skanowane w rozdzielczości podwójnej - żeby potem zmniejszyć rozdzielczość i pozbyć się moiry, aliasingu. Się da? Da się!

  32. lukzab
    lukzab 20 grudnia 2022, 19:30

    Czytam niektóre komentarze i śmiechom nie ma końca.

  33. Jacek_Z
    Jacek_Z 20 grudnia 2022, 20:33

    Nie sądzę by stabilizowano film. RobKoz - do tego można tez dołożyć coś co zrobił raz Contax - podciśnienie by flim leżał płasko.
    Popatrzcie na ceny Nikon FM3A, F3, F6, Pentac LX, Olympus OM 4 Ti, Canon T90, F1, EOS 1. Wniosek - topowe modele kosztują całkiem, całkiem.
    Jesli Pentax da cos taniego to znaczy, że okrojone. A tego jest pełno za max kilka stów. Dadzą AF? Nie wróżę sukcesu finansowego, cokolwiek zrobią. Co nie znaczy, że nie zrobią świetnego aparatu. Tylko najlepszy analog, Nikon F6 z jakiś powodów jest nie produkowany od 2 lat. Wybór optyki do Nikona jest ogromny. Do Canona też niemały (za analoga miał dwa różne mocowania, stąd mniejszy wybor). Ale Pentax mi tu nie pasuje.

  34. chwytamznieba
    chwytamznieba 20 grudnia 2022, 21:16

    Kiedyś lubiłem, szanowałem Pentaxa, ostatnio - podobnie jak Leica budzi we mnie głównie śmiech i litość.
    Trzymam kciuki, niech znajdą swoją drogę, lepiej dla nas.

  35. qqrq
    qqrq 20 grudnia 2022, 22:38

    @lukzab
    Ja czytam niektóre komentarze i zastanawiam się czy ludzie tu w ogóle robią jakiekolwiek zdjęcia :P

  36. Paździoch
    Paździoch 20 grudnia 2022, 22:59

    @Jacek_Z

    A co tam można okrajać w analogu jak to obudowa z pokrętłami?

  37. Z_photo
    Z_photo 20 grudnia 2022, 23:04

    @ Jacek_Z: "A tego jest pełno za max kilka stów. Dadzą AF?"

    Tak, dadzą.
    W pełni mechanicznej lustrzance zainstalują AF z napędem sprężynowym - do napinania sprężyny będzie służyć chowane w korpusie pokrętło podobne do tego, które służy do nakręcania mechanicznego budzika.

  38. BlindClick
    BlindClick 20 grudnia 2022, 23:10

    Loololol. Migawka jest na sprężyne to i af może być, będzie tylko S-AF ale to już coś.
    W sumie to chce to, z powerbankiem na sprężyne i korbke takim przypinanym do boku. Klikanie i swiergotanie mechanizmów zapadkowyxh połączone ze stukaniem migawek, ależ to będzie czar.

  39. Z_photo
    Z_photo 20 grudnia 2022, 23:40

    @ BlindClick: "Migawka jest na sprężyne to i af może być"

    Jasne.
    Żeby zachować całkowitą mechaniczność aparatu będzie ten AF oparty o detekcję długości metalowej taśmy, na czas pomiaru wystrzeliwanej z korpusu w sposób podobny do tego jak to robi kameleon.

  40. Z_photo
    Z_photo 20 grudnia 2022, 23:43

    ... ze swoim językiem.

  41. Bradford
    Bradford 20 grudnia 2022, 23:43

    @qqrq
    A to w fotografii chodzi o zdjecia?

    Myslalem ze o przynaleznosc plemienna i odreagowywanie ozieblosci partnerek poprzez trolling w internecie

  42. SKkamil
    SKkamil 21 grudnia 2022, 10:08

    Cena tego Nikona f 6 to 8-9 tyś ; skoro nie jest juz produkowany to cena Pentaxa faktycznie nie musiała by być tak mała wydaje sie ze jesliby zrobili coś na kształt Z1 ale z lepszym modułem Af i mozliwoscią stosowania nowych obiektywów to wcale nie musi być tak tanie ;
    Oczywiscie zalezy od podejscia projektantów moze zdecydują sie na jakis prosty korpus z mozliwoscią podpięcia nowoczesnych obiektywów ?
    Taki Lx ale z migawką 1/8000 i mozliwoscią sterowania obiektywem z silnikiem z poziomu korpusu ...;

  43. lukzab
    lukzab 21 grudnia 2022, 10:19

    @qqrq
    Podobno robią, ale to taka miejska legenda.

  44. BlindClick
    BlindClick 21 grudnia 2022, 10:35

    @Bradford
    Skad wiesz ze mam oziebla partnerkę? Szpiegujesz mnie? ;p

    A może Pentax wejdzie w dalmierze, lol, połączy aparat i zestrzelającą taśmę :)
    Ciekawe czy będzie czysta klasyka czy też może z odrobiną szaleństwa.
    Może po prostu zaplacili tym od wykresów i wiedzą już ze Nikon robi kasę sprzedając Zfc i chcą też się tam wykazać.

  45. Szabla
    Szabla 21 grudnia 2022, 18:53

    Myślę, że ta informacja miała jedynie zwrócić uwagę na Pentaxa i to się udało.

  46. SKkamil
    SKkamil 21 grudnia 2022, 19:43

    Czy ja wiem ..oczywiscie o niczym nie można wyrokować , bo po pierwsze jeszcze nie opracowali tych korpusów ,a nawet czesto projekty nie wchodziły do produkcji , ale jednak ta informacja jest głeboko ukryta gdzies tam na japonskiej stronie Ricoha ; Raczej optycznych nie mozna podejrzewać o wspieranie akurat tej marki ;

  47. michalko
    michalko 21 grudnia 2022, 20:14

    @Amadi "stabilizacja kliszy"

    Był kiedyś taki wspaniały aparat, Contax AX, w którym autofocus z manualnymi obiektywami realizowano poprzez ruch płaszczyzny kliszy wewnątrz body.

    link

    Więc pewnie da się. (O ile zabraliby się za to ludzie z Kyocery :-))

  48. SKkamil
    SKkamil 22 grudnia 2022, 08:17

    Z tego co tam mówili to oni nie widza problemu ze zrobieniem czegoś na kształt MZs lub pentax ist ale gorzej jest z z aparatem z ręcznym naciagiem filmu ; Jesli by to wogle powstało to trzeba miec tylko nadzieję ze będą sie wzorowac na jakims solidnym korpusie ..i tyle ;

  49. Z_photo
    Z_photo 22 grudnia 2022, 11:27

    Gdyby wzorcem dla "w pełni mechanicznej" lustrzanki miał być wcześniejszy produkt Pentaxa, to moim zdaniem mógłby to być model MX - niewielki, solidny, niezawodny - wyposażony w to, co naprawdę potrzebne.

  50. Szabla
    Szabla 22 grudnia 2022, 14:27

    Za 5 lat się okaże.

  51. grzegorz_maj
    grzegorz_maj 28 grudnia 2022, 21:48

    Super! poproszę 645 kompakt i 135 lustrzankę i jakiś dobry skaner.

  52. dARTi
    dARTi 30 grudnia 2022, 13:26

    Jeżeli będzie w pełni mechaniczny to BĘDZIE DROGO. Poważnym czynnikiem wpływającym na modę na analog jest chęć kupienia starego często "kultowego" modelu aparatu. Ogromna większość kupujących traktuje to jako zwykłą lokatę kapitału. A mając już taki sprzęt zaczynają go używać. Zakup nowego modelu gwarantuje utratę wartości i brak przyjemności z obcowania ze sprzętem z minionej epoki. Oczywiście są tacy którzy na analogu opierają swój biznes robiąc nawet ślubniaki. Ale to nisza jest i to mała. Oni może kupią. Jednakże zdecydowana większość nadal będzie wolała poszukać modelu który już nie jest produkowany i właśnie ten aspekt sprawia, że nie stanieje. Przecież znamy ten mechanizm z tak wielu dziedzin...

  53. Negatyw
    Negatyw 3 stycznia 2023, 20:52

    @dARTi:
    "Jednakże zdecydowana większość nadal będzie wolała poszukać modelu który już nie jest produkowany i właśnie ten aspekt sprawia, że nie stanieje."

    Jeżeli trzy kultowe aparaty kosztują 400 zł link to raczej trudno by staniały. Jest duża grupa osób, którzy chcą fotografować analogowo i kupują stare aparaty bo nowych nie ma.

    @dARTi:
    "Ogromna większość kupujących traktuje to jako zwykłą lokatę kapitału. A mając już taki sprzęt zaczynają go używać."

    Karkołomna logika.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.