Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Blackmagic Design Ursa Mini Pro 12K OLPF

Blackmagic Design Ursa Mini Pro 12K OLPF
17 kwietnia
2023 07:36

Oferta kamer marki Blackmagic Design powiększyła się o wariant modelu Ursa Mini Pro 12K wyposażony w umieszczony na matrycy optyczny film dolnoprzepustowy.

INFORMACJA PRASOWA

Blackmagic Design przedstawia Blackmagic URSA Mini Pro 12K OLPF
Najbardziej zaawansowana na świecie cyfrowa kamera filmowa teraz dostępna z wysokowydajnym optycznym filtrem dolnoprzepustowym do kinowych produkcji wirtualnych.

NAB 2023, Las Vegas, Stany Zjednoczone – niedziela, 16 kwietnia 2023 r. – Blackmagic Design ogłosił dziś Blackmagic URSA Mini Pro 12K OLPF, nowy model najbardziej zaawansowanej na świecie cyfrowej kamery filmowej, która dodaje wysokowydajny optyczny filtr dolnoprzepustowy do sensora obrazu 12K Super 35. OLPF redukuje artefakty takie jak efekt mory i aliasing, zachowując kolor i kluczowe szczegóły obrazu, z których słynie Blackmagic URSA Mini Pro 12K. Blackmagic URSA Mini Pro 12K OLPF jest dostępny już teraz u dystrybutorów Blackmagic Design na całym świecie za 6385 USD.

Blackmagic URSA Mini Pro 12K to rewolucja w dziedzinie kamer cyfrowych z sensorem 12 288×6480 px Super 35 12K i 14-stopniowym zakresem dynamiki, wbudowanym w nagradzany korpus URSA Mini. Połączenie 80 megapikseli na klatkę, nowej kolorymetrii i elastyczności Blackmagic RAW sprawia, że praca z 12K staje się rzeczywistością. Nadpróbkowanie z 12K daje najlepsze obrazy 8K i 4K z subtelnymi odcieniami skóry i niezwykłą szczegółowością aparatów fotograficznych z górnej półki. Można filmować przy 60 kl/s w 12K, 120 kl/s w 8K i do 240 kl/s w Super 16 4K. URSA Mini Pro 12K posiada wymienne mocowanie PL oraz wbudowane filtry ND, podwójne nagrywarki kart CFast i UHS-II SD, port SuperSpeed USB typu C i nie tylko.

Podczas kręcenia w wirtualnych środowiskach produkcyjnych wysokie częstotliwości matrycy LED w ścianach wideo mogą powodować problemy dla ultraostrych nowoczesnych obiektywów i sensorów o wysokiej rozdzielczości, tworząc wzory interferencyjne. Zastosowanie optycznego filtra dolnoprzepustowego minimalizuje tę interferencję, redukując efekt mory i aliasingu. URSA Mini Pro 12K OLPF dodaje optyczny filtr dolnoprzepustowy o wysokiej wydajności, precyzyjnie dopasowany do sensora 12K. OLPF ma też zaktualizowane filtrowanie podczerwieni, które poprawia reakcję kolorów dalekiej czerwieni, co w połączeniu z przetwarzaniem Blackmagic RAW dla URSA Mini Pro 12K OLPF zachowuje kolory i kluczowe szczegóły zdjęć, dając jeszcze wyższy poziom wierności obrazu.

Ekstremalna rozdzielczość URSA Mini Pro 12K wykracza daleko poza tradycyjny film kinowy. Oferuje korzyści płynące z filmowania z zakresem Film, w tym niesamowitą szczegółowość, szeroki zakres dynamiki i bogate, głębokie kolory. Idealna do filmów fabularnych, seriali i wciągających, wielkoformatowych filmów IMAX. Niesamowita rozdzielczość wokół obiektów sprawia, że jest ona idealna do pracy z zielonym ekranem i VFX, w tym kompozytowania akcji na żywo i CGI.

Blackmagic URSA Mini Pro 12K posiada rewolucyjny nowy sensor o natywnej rozdzielczości 12 288×6480 px, co daje niewiarygodne 80 megapikseli na klatkę. Sensor Super 35 ma znakomity 14-stopniowy zakres dynamiki i natywną czułość ISO 800. Nowy sensor 12K ma równą liczbę czerwonych, zielonych i niebieskich pikseli i jest zoptymalizowany pod kątem wielu rozdzielczości. Można filmować w 12K przy 60 kl/s lub skorzystać z wewnętrznego skalowania sensora, aby uzyskać RAW 8K lub 4K RAW przy 120 kl/s bez przycinania lub zmiany pola widzenia. Wymienne mocowanie obiektywów umożliwia wybór spośród najszerszej gamy zabytkowych i nowoczesnych obiektywów kinowych, co pozwala uchwycić każdy niuans i szczegół z ulubionych obiektywów.

Sensor URSA Mini Pro 12K i Blackmagic RAW zostały zaprojektowane razem, aby zapewnić bezproblemowy przepływ pracy w 12-bitowych RAW-ach 12K. Niewiarygodnie wydajny kodek nowej generacji Blackmagic RAW umożliwia kręcenie w 12K i montaż na laptopie, co jest po prostu niemożliwe w przypadku innych kodeków. Ogromna rozdzielczość sensora pozwala na przekadrowanie ujęć w postprodukcji, aby dostarczyć je w 8K i 4K. To jak filmowanie wieloma kamerami za pomocą jednej. Jest też idealny do nagrywania pionowych i kwadratowych formatów wideo. Zaawansowana konstrukcja sensora i Blackmagic RAW oznacza, że można natychmiast zacząć pracę w dowolnej rozdzielczości w postprodukcji, bez renderowania, zachowując pełną dokładność kolorów sensora.

Filmowanie RAW w 12K pozwala zachować największą kontrolę nad szczegółami, ekspozycją i kolorami podczas postprodukcji. Nadpróbkowanie zapewnia niezwykle ostry obraz 8K bez ostrych krawędzi. Co najlepsze, Blackmagic RAW jest zaprojektowany do akceleracji 12K dla postprodukcji, pozwalając na pracę jak ze standardowymi plikami HD lub Ultra HD. Jest wysoce zoptymalizowany, wielowątkowy, działa na wielu rdzeniach CPU i jest też akcelerowany przez GPU do pracy z Apple Metal, CUDA i OpenCL. Pozwala więc pracować z plikami RAW kamery bez konieczności tworzenia proxy. Obrazy Blackmagic RAW 12K zapewniają bezprecedensową rozdzielczość i jakość dla koloru, kluczowania, kompozytowania, przekadrowania, stabilizacji i śledzenia w 4K lub 8K.

Kolorymetria Blackmagic 5 generacji zawiera nową krzywą filmową w pełni wykorzystującą ogromną ilość danych kolorystycznych z nowego sensora URSA Mini Pro 12K. Kolory są dzięki temu lepiej odwzorowane, zapewniając ładniejsze odcienie skóry i lepsze renderowanie mocno nasyconych barw takich jak neony czy tylne światła aut w scenach o wysokim kontraście. Kolorymetria obsługuje też złożone przetwarzanie obrazu Blackmagic RAW, dzięki czemu dane o kolorze i zakresie dynamiki z sensora są zachowywane w postaci metadanych, które można wykorzystać w postprodukcji. Kompatybilna ze wszystkimi wcześniejszymi plikami Blackmagic RAW, kolorymetria 5. generacji pozwala wykorzystać nową krzywą filmową nawet w dotychczasowej pracy.

Różne projekty wymagają różnych obiektywów, dlatego URSA Mini Pro posiada wymienne mocowanie obiektywów. Można szybko przełączać między obiektywami z mocowaniem PL, EF i F na URSA Mini Pro 12K, a także obiektywami B4 na URSA Mini Pro 4.6K G2, Oznacza to, że można pracować z wysokiej jakości dużymi obiektywami kinowymi PL, obiektywami fotograficznymi z mocowaniem EF lub F, a nawet obiektywami nadawczymi B4, dzięki czemu URSA Mini Pro jest kompatybilna z najszerszą możliwą gamą profesjonalnych obiektywów.

„Odkąd wydaliśmy Blackmagic URSA Mini Pro 12K, ciężko pracowaliśmy nad tym, aby jeszcze udoskonalić kamerę na potrzeby nowych metod produkcji, takich jak produkcja wirtualna ze ścianami wideo LED” – powiedział Grant Petty, dyrektor generalny Blackmagic Design. „Dlatego poświęciliśmy sporo czasu i wysiłku, aby opracować optyczny filtr dolnoprzepustowy, który jest idealnie dopasowany do sensora i nie tylko redukuje artefakty, takie jak efekt mory, ale zachowuje i uwydatnia szczegóły oraz kolory, z których słynie URSA Mini Pro 12K”. Nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, co operatorzy stworzą przy pomocy tej kamery o wysokiej rozdzielczości w wirtualnych produkcjach!”.

Charakterystyka Blackmagic URSA Mini Pro 12K OLPF

  • Sensor Super 35 12K 12 288 x 6480 px.
  • Wysoka wydajność OLPF dla redukcji efekty mory i aliasingu w produkcji wirtualnej.
  • Zastosowanie do filmów fabularnych, VFX i wysokiej klasy TVC.
  • 14 stopni zakresu dynamicznego i natywna czułość ISO 800.
  • Blackmagic RAW zoptymalizowany dla Metal, CUDA i OpenCL.
  • Kolorymetria 5 generacji z nową krzywą filmową.
  • Zawiera mocowanie PL, dostępne opcjonalne mocowania obiektywów EF i F.

Dostępność i cena

Blackmagic URSA Mini Pro 12K OLPF jest już dostępny u dystrybutorów Blackmagic Design na całym świecie w cenie 6385 USD, z wyłączeniem opłat celnych i podatków.


Komentarze czytelników (4)
  1. cube
    cube 17 kwietnia 2023, 11:32

    O! W sam raz do videobloga o gotowaniu i urodzie. Kiedy test? :-)

  2. cube
    cube 17 kwietnia 2023, 11:38

    a tak bardziej serio, to jak to jest z tą ceną? Aż trudno uwierzyć, że nie brakuje tam jednego zera na końcu. Czy profesjonalnz sprzęt wideo aż tak mocno potaniał??

  3. Amadi
    Amadi 17 kwietnia 2023, 14:19

    BM próbuje się przebić na mocno obstawione segmenty rynku, wydaje mi się, że stąd agresywna polityka cenowa.

  4. rabijki
    rabijki 18 kwietnia 2023, 08:51

    Dodam tylko, że kamera jest absolutnie genialna. Mam od 1,5 roku i jestem zachwycony. Sprzedaje też zdjęcia 80mpix z tej kamery. BRAW jest niesamowity i pamiętajcie ze to nie jest klasyczny Beyer co robi różnice.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.