Optyczne.pl

Partnerzy



proclub.pl - Profesjonalny Sklep Fotograficzny, Profesjonalny Sklep Foto, Sklep Fotograficzny, Sklep Foto, Sklep wideo, Sklep video, sprzęt Foto, sprzęt Fotograficzny, sprzęt video, sprzęt wideo, produkty fotograficzne, produkty Foto, produkty video, produkty wideo, akcesoria Foto, akcesoria fotograficzne, akcesoria video, akcesoria wideo, kamery video, kamery wideo, Aparaty fotograficzne, aparaty cyfrowe, kamery cyfrowe, Lustrzanki, bezlusterkowce, obiektywy zoom, Macro, Makrofotografia, Monitory, filtry, filtry Foto, filtry fotograficzne, filtry video, filtry wideo, wypożyczalnia sprzętu Foto, CPS, Macro fotografia, warsztaty fotograficzne, szkolenia, studio fotograficzne, wyposażenie studia,  zdjęcia, fotografia, kamera gopro, Hero Black, phantom, phantom 2,  full Frame, Canon, Sony, Panasonic, Olympus, Pentax, Nikon, Leica, Fujifilm, 
Lumix, Alfa, Sandisk, Hoya, Lowepro, Zoom, PowerShot, Ixus, EOS, Cinema, Legria, pełna klatka, Manfrotto, statywy, torby fotograficzne, torby Foto, torby video, torby wideo, futerały fotograficzne, plecaki fotograficzne, oświetlenie studyjne, GoPro, dji, Hero, ilce, Eizo, spiker, tamron, Zeiss, Tokina, gh4, om-d, lumix, dron, qadrotopter,  akcesoria, pen, nex, obiektywy, aparaty, kamery, zdjęcia, LensPen, Canon akcesoria, Sony akcesoria, Panasonic akcesoria, Olympus akcesoria, Leica akcesoria, Fujifilm akcesoria, Pentax akcesoria, Nikon akcesoria, GoPro akcesoria, karty pamięci.




Test obiektywu

Nikon Nikkor AF-S 70-200 mm f/2.8G ED VR II - test obiektywu

21 czerwca 2010

5. Aberracja chromatyczna

Pierwszy z poniższych wykresów pokazuje wyniki pomiarów aberracji chromatycznej przeprowadzonych na brzegu matrycy DX, a drugi na brzegu matrycy FX.

Nikon Nikkor AF-S 70-200 mm f/2.8G ED VR II - Aberracja chromatyczna

Nikon Nikkor AF-S 70-200 mm f/2.8G ED VR II - Aberracja chromatyczna


W obu przypadkach, dla żadnej kombinacji ogniskowej i przysłony, wada ta nie przekracza poziomu 0.1%, a więc nigdy nie będzie dla nas uciążliwa. Najwięcej problemów może ona nam sprawić dla środka zakresu ogniskowych, ale nawet tam, na brzegu matrycy DX, tylko zbliża się do granicy poziomu małego i średniego. Na najkrótszej ogniskowej aberracja chromatyczna jest znikoma, a na najdłuższej mała. Biorąc pod uwagę, że mamy do czynienia z jasnym teleobiektywem zmiennoogniskowym, zachowanie to w pełni zasługuje na pochwały.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Co ciekawe, nowy Nikkor dość mocno różni się w sposobie korygowania tej wady od starego, choć stary także wypadał w tej kategorii dobrze. W jego przypadku, sytuacja była jednak odwrotna. Największe szanse dojrzenia kolorowych obwódek na kontrastowych krawędziach mieliśmy bowiem dla kombinacji najkrótszej ogniskowej i maksymalnego otworu względnego, gdzie aberracja sięgała 0.11%, a więc okolic poziomu średniego.


Nikon Nikkor AF-S 70-200 mm f/2.8G ED VR II - Aberracja chromatyczna