Tamron AF 55-200 mm f/4-5.6 Di II LD Macro - test obiektywu
5. Aberracja chromatyczna

Co ciekawe, chcąc uniknąć aberracji chromatycznej Tamronem wypada
robić zdjęcia przy maksymalnie otwartej przysłonie. Wtedy dla 55 mm
aberracja jest praktycznie niezauważalna, dla 130 mm niewielka, a
dla 200 mm już niestety widoczna. Sytuacja zawsze pogarsza się wraz
z przymykaniem obiektywu.
Porównanie aberracji na brzegu kadru, dla przysłony f/8 i ogniskowych 55, 130 i 200 mm, pokazuje poniższe zdjęcie.












Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.