Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Sony Alpha SLT-A99 - test aparatu

21 stycznia 2013

9. Podsumowanie


Podsumujmy najważniejsze informacje dotyczące Sony Alpha A99.

Budowa, jakość wykonania i funkcjonalność

Do jakości wykonania oraz materiałów, których użyto do budowy A99 nie mamy zastrzeżeń. Szkoda, że testowany korpus nie wyposażono w uszczelnienia zabezpieczające przed zachlapaniem, aczkolwiek konkurencja w tej kategorii wypada podobnie. Konstrukcja aparatu zapewnia ochronę przed kurzem i wilgocią, oprócz tego zastosowano wytrzymały magnezowy szkielet odbudowy.


----- R E K L A M A -----

Ekran LCD oferuje funkcjonalność znaną z A77 – możemy go uchylać i obracać w szerokim zakresie kątów, co znakomicie podnosi jego użyteczność i ułatwia kadrowanie. Co więcej, duża przekątna (3 cale) i wysoka rozdzielczość (1 228 800 punktów) idą w parze z wysoką jakością wyświetlanego obrazu.

Wizjer elektroniczny to kolejny komponent zapożyczony z A77. Charakteryzuje się rozdzielczością wynoszącą 2 359 296 pikseli i rozmiarem 0.5 cala. Jego zastosowanie wiąże się z technologią nieruchomego lustra (SLT) i brakiem możliwości użycia klasycznego wizjera optycznego opartego na pryzmacie. Korzystanie z EVF w A99 jest w gruncie rzeczy dość wygodne, bowiem mamy możliwość kadrowania z podglądem wielu informacji (dane naświetlania, histogram) i możliwością ich dostosowania. Smużenie charakterystyczne dla tego typu celowników pojawia się dopiero w zupełnie ciemnym otoczeniu, a towarzyszy mu dodatkowo zaszumienie obrazu.

Możliwości testowanego korpusu w zakresie filmowania są duże. Filmy najlepszej jakości nagrywane są w rozdzielczości Full HD z prędkością 50 kl/s (progresywnie) w formacie AVCHD, do dyspozycji jest także kodek MP4. Dostępne są tryby ekspozycji PASM, mające funkcjonalność analogiczną do trybów fotografowania. Nieco niższy zakres czułości ISO (100–6400) niż podczas fotografowania nie powinien stanowić ograniczenia dla użytkowników. Za ustawianie ostrości odpowiada podstawowy (19-punktowy) moduł autofokusa, a w przypadku ostrzenia ręcznego, możemy posiłkować się świetnie działającą funkcją focus-peaking. Testowany korpus umożliwia nam podpięcie zewnętrznego mikrofonu stereo oraz słuchawek. Niestety pewną niedogodność może stanowić sposób sczytywania danych z matrycy (co trzeciej linii, tzw. line skipping), którego efektem jest występująca na klipach mora oraz aliasing. Jest to na tyle zauważalne, że przed zakupem A99 do bardziej profesjonalnych zastosowań, warto zapoznać się z problemem bardziej szczegółowo.

Użytkowanie i ergonomia

Dzięki dużej i ogumowanej rękojeści aparat trzyma się w dłoni bardzo pewnie. Nawet osoby o dużych dłoniach nie powinny odczuwać dyskomfortu w trakcie użytkowania tego korpusu. Jak przystało na narzędzie dla profesjonalistów, do A99 mamy możliwość dokupienia dodatkowego uchwytu do zdjęć pionowych, który pozwala na jednoczesne korzystanie z trzech baterii.

Aparat wyposażono w dużą liczbę przycisków i pokręteł. Ich układ jest bardzo zbliżony do tego z A77. Przewidziano także opcję zaprogramowania funkcji sześciu guzików. Nowością jest tzw. cichy kontroler, umożliwiający zmianę wybranych parametrów w taki sposób, aby odgłos działania tego elementu sterującego nie zarejestrował się na ścieżce dźwiękowej nagrywanego klipu filmowego.

Poruszanie się po menu aparatu nie powinno nastręczać żadnych trudności, a osoby zaznajomione z systemem Sony Alpha poczują się jak u siebie w domu. Wszystkie opcje zgromadzono w 21 zakładkach podzielonych na 7 kategorii w taki sposób, że nie jest konieczne przewijanie w pionie. Cieszy obecność menu funkcyjnego, które daje dostęp do kilkunastu wybranych przez producenta funkcji.

Ogólna szybkość działania nowej Alphy pozostawia nieco do życzenia, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę cenę i przeznaczenie korpusu do profesjonalnych zastosowań. Irytujące jest zachowanie aparatu polegające na „przeskakiwaniu” kolejnych zakładek w sytuacji gdy chcemy szybko przechodzić pomiędzy nimi za pomocą dżojstika.

Plusem zastosowania technologii SLT jest osiąganie wysokich wyników trybu seryjnego. W naszym teście, podczas serii trwającej 30 sekund udało nam się zarejestrować 62 JPG-i lub 73 RAW-y, a w przypadku zapisu równoległego obu typów plików, aparat wykonał 53 zdjęcia. Mowa tutaj o fotografiach w pełnej rozdzielczości. Oprócz tego, A99 ma dodatkowe tryby szybkich zdjęć seryjnych, oznaczone symbolami T10 i T8. Rezultat dla 30-sekundowej serii wyniósł odpowiednio 122 i 116 JPEG-ów. Warto jednak pamiętać, że tryby te podlegają ograniczeniom. W T10 zoom cyfrowy wynosi x2.3, a rozdzielczość 4.6 Mpix, natomiast w T8 – limit rozdzielczości pliku to 10 MPix, przy zoomie x1.5. W każdym z wymienionych trybów zdjęć seryjnych aparat osiągał deklarowaną prędkość rejestracji.

Test celności autofokusa wypadł dla A99 dość dobrze, bowiem blisko połowa trafień utrzymuje się w przedziale do 6% odchyłki. Jednak konkurenci radzą sobie na tym polu nieco lepiej, w szczególności zauważalnie lepszy jest Nikon D800 (o ile trafimy na sztukę, w której da się skalibrować obiektywy).

Rozdzielczość

Maksymalny otrzymany wynik rozdzielczości matrycy A99 wyniósł 41.4 lpmm, tym samym w granicach błędu jest on porównywalny do rezultatu poprzednika (A900). Osiągi lustrzanek wyposażonych w sensory o podobnej liczbie pikseli są zauważalnie lepsze i w przypadku 5D Mark III i Nikona D600 są równe odpowiednio 45.8 lpmm oraz 51.2 lpmm. Wartości odpowiedzi w częstotliwości Nyquista wyniosły 14% i 5% (odpowiednio dla składowej poziomej i pionowej), co sugerowałoby zastosowanie filtra AA o lekko osłabionej składowej poziomej. Efekt jest jednak minimalny, co stawia A99 w trochę lepszym świetle niż Nikona D600, w którym asymetria filtra AA była duża. Nie stwierdziliśmy obecności procesu wyostrzania RAW-ów, natomiast JPEG-i (przy ustawionej minimalnej intensywności tego procesu) są wyostrzane. Świadczy o tym obecność lokalnego ekstremum w przebiegu profilu na granicy czerni i bieli.

Balans bieli

Odwzorowanie barw na zdjęciach z A99 prezentuje przeciętny poziom. Automatyka balansu bieli radzi sobie najlepiej przy zachmurzonym niebie oraz oświetleniu słonecznym. Błędy kolorów dC w testowanych sytuacjach osiągają nieco za wysokie wartości. Aparat ma ponadto lekką tendencję do przesycania barw, co jednak nie powinno być uciążliwe dla jego użytkownika. Tradycyjnie przy świetle żarowym błąd koloru przyjmuje znaczną wartość.


Jakość obrazu w JPEG

Naszym zdaniem, na niskich czułościach (ISO 50–400) jakość obrazu na zdjęciach w formacie JPEG stoi na wysokim poziomie. Na wyższych wartościach ISO, szum jest intensywniejszy niż w modelach konkurencji (D800, 5D Mark III). Niejako na pocieszenie możemy jednak dodać, że jego drobnoziarnista struktura nie jest tak uciążliwa jak „plackowaty” szum u poprzednika (A900).

Warto także wspomnieć o obecności kilkunastu efektów kolorystycznych, które mogą urozmaicić fotografowanie, a także funkcjach HDR i DRO, mających na celu zwiększenie rozpiętości tonalnej zdjęć. Zaimplementowane tryby panoramy umożliwiają wykonywanie w prosty sposób zdjęcia o poszerzonym kącie widzenia.

Jakość obrazu i szumy w RAW

Oprócz standardowej, trzystopniowej redukcji szumów zdjęć JPEG, zastosowano także tryb zwany wieloklatkową redukcją szumu, która dodatkowo rozszerza zakres czułości do ISO 51200. Niestety rezultat jego działania nie jest zadowalający, bowiem powoduje bardzo dużą degradację szczegółów.

Zestawienie wycinków ze zdjęć RAW pokazuje, że na niskich wartościach ISO aparaty, które wzięliśmy pod uwagę, prezentują podobną (a zarazem wysoką) jakość obrazu. Powyżej ISO 400 uwidacznia się przewaga najnowszych pełnoklatkowych lustrzanek Canona i Nikona nad A99, a wraz ze wzrostem czułości różnica się pogłębia. Jednak pomimo większego zaszumienia obrazu na zdjęciach z A99, aparat ten charakteryzuje się przyzwoitym stopniem odtworzenia detali.

Pomiary wartości szumu w programie Imatest pokazują, że A99 ustępuje 5D Mark III o ok. 1 EV. Porównując osiągi nowej Alphy do Nikona D800 widzimy, że różnica jest nieco mniejsza i waha się w granicach od 1/3 do 1/2 EV.

Do darków z A99 nie mamy większych zastrzeżeń. Histogramy mają typowy gaussowski rozkład do ISO 6400. Przy czułości o 1 EV wyższej kształt histogramu staje się nierównomierny, a przy 25600 w ogóle nie przypomina dzwonu. Również dla najwyższej czułości statystyka sygnału jest zaburzona, bowiem odchylenie standardowe jest większe niż średnia wartość sygnału.

Zakres tonalny

Przy najniższej natywnej czułości, czyli ISO 100 i dla najlepszej jakości obrazu nowa Alpha zanotowała wynik na poziomie niemal 7 EV. Przy ISO 50 zaobserwowaliśmy nawet 7.7 EV, choć warto pamiętać, iż jest to rozszerzona czułość i ten rezultat należy traktować z pewną rezerwą.

Biorąc pod uwagę stosunek sygnału do szumu równy 10, A99 nie ustępuje Nikonowi D800 w zakresie ISO 200–1600, co jest naprawdę niezłym wynikiem. Jeśli chodzi o porównanie do 5D Mark III, to dla ISO 50–200, aparat Sony góruje nad Canonem. Ogólnie rzecz biorąc, zakres tonalny, jaki można uzyskać w A99 jest bardzo dobry, o ile korzystamy z niskich czułości.

Ocena końcowa


Punktacja
Maks.
Sony SLT-A99
Canon 5D Mark III
Nikon D800
Nikon D600
Obudowa
7
5,60
5,60
5,60
5,23
Gniazda
4
2,65
2,86
2,86
2,95
Przyciski
4
3,20
3,50
3,80
3,40
Menu
3
2,28
2,76
2,46
2,46
Wyświetlacze
5
3,44
3,06
2,75
2,75
Live View
3
2,63
2,25
1,80
1,80
Wizjer
5
3,30
3,97
4,29
4,10
Szybkość działania
5
2,08
2,06
2,21
2,17
Autofokus
9
6,32
6,71
6,90
6,79
Pomiar światła
8
6,25
5,50
7,00
6,50
Funkcje specjalne
5
2,94
3,10
2,94
2,60
Lampa błyskowa
4
1,50
0,83
2,67
2,33
Rozdzielczość (MTF)
8
4,08
4,42
5,84
4,05
Balans bieli
3
0,78
1,48
0,92
1,17
Jakość zdjęć JPEG
7
3,15
4,86
4,59
4,67
Jakość zdjęć RAW
10
7,26
7,89
6,79
7,21
Zakres tonalny
10
6,26
6,29
6,53
6,84
RAZEM
100
63,72
67,14
69,95
67,02

Ze względu na obecność na rynku tak silnych konkurentów jak Nikon D800 czy Canon 5D Mark III, Sony nie będzie miało łatwego zadania by zdobyć udziały na tym polu. Zwłaszcza, jeśli okrętem flagowym, który ma tego dokonać jest A99. Praktycznie w każdej kategorii ustępuje on swoim rywalom. Trudno nam jednak stwierdzić, że A99 to kiepski korpus. Faktem natomiast jest to, że za podobne bądź mniejsze pieniądze, można kupić aparat o lepszych osiągach. Mowa tu zarówno o Canonie 5D Mark III, jak i Nikonie D800. Co więcej, nie wygląda na to, aby najnowszy, adresowany do ambitnego fotoamatora pełnoklatkowy Nikon D600 ustępował A99 w najważniejszych kategoriach. Spójrzmy jednak na ceny. Sony A99 jest najdroższy w tym zestawieniu, a jego cena wynosi 10950 zł. Za D800 przyjdzie nam zapłacić nieco mniej, bo 9450 zł (ceny wg Ceneo.pl na dzień 18 stycznia 2013 r.). EOS 5D Mark III kosztuje nieco mniej niż A99, a dokładnie 10695 zł. Warto ponownie wspomnieć o D600 – korpus ten to wydatek rzędu 6400 zł. Jak widać, Sony wypada niezbyt zachęcająco, gdy weźmiemy pod uwagę stosunek ceny do jakości.

Naszą uwagę zwrócił również fakt, że Sony adresuje A99 nie tylko do profesjonalisty, ale również do amatora. Popularność w tej grupie użytkowników ma zapewnić prostota obsługi czy obecność trybów automatycznych ekspozycji. Czy to jednak wystarczy? Weźmy za przykład Nikona D600, który naszym zdaniem sprawdza się w tej roli co najmniej tak dobrze jak A99, natomiast jego cena stanowi 60% kwoty, jaką musimy przeznaczyć na SLT Sony. Bądźmy realistami – dla osoby, która nie planuje zarabiać przy pomocy aparatu fotograficznego, tak duża różnica w cenie okaże się prawdopodobnie decydująca podczas zakupu. Z naszego punktu widzenia, znacznie lepsze dla polityki Sony (i wyników sprzedaży) byłoby pozycjonowanie A99 na równi z Nikonem D600 i Canonem EOS 6D, a nie modelami takimi jak D800 czy EOS 5D MkIII.

Co więcej, pełna klatka SLT jest reklamowana jako narzędzie do profesjonalnego filmowania. Niewątpliwie, funkcjonalności w tej kategorii nie można jej odmówić – obecność manualnego trybu ekspozycji, czy focus-peakingu bardzo podnosi wartość użytkową tego sprzętu. Niemniej jednak mamy istotne zastrzeżenia odnośnie jakości obrazu. Zauważony na klipach aliasing a także mora mogą stanowić znaczącą przeszkodę w przypadku zawodowych zastosowań. Tak czy inaczej, przed ewentualnym zakupem polecamy lekturę całego testu i samodzielne określenie priorytetów, tak aby dokonać jak najbardziej świadomego wyboru aparatu.

Na zakończenie wyliczamy najważniejsze zalety i wady Sony Alpha A99.


Zalety:

  • solidny magnezowy korpus chroniony przed kurzem i wilgocią,
  • duży, wygodny, ogumowany uchwyt,
  • duża liczba elementów sterujących (w tym kilku konfigurowalnych),
  • dobrze zorganizowane menu,
  • czytelny i funkcjonalny (obrotowy i uchylny) wyświetlacz LCD,
  • dobrej jakości wizjer elektroniczny,
  • wygodna obsługa,
  • funkcjonalne menu podręczne,
  • dobra jakość obrazów RAW,
  • wysoka rozdzielczość uzyskiwanych obrazów,
  • świetny zakres tonalny dla niskich czułości,
  • możliwość nagrywania filmów Full HD 50p,
  • zdjęcia HDR i tryby panoramy,
  • dobrze działający focus-peaking,
  • dobre osiągi szybkich trybów zdjęć seryjnych,
  • obecność gorącej stopki standardu ISO,
  • opcja korekcji ustawiania ostrości w obiektywie,
  • ogranicznik AF,
  • odbiornik GPS,
  • monochromatyczny mały panel LCD,
  • podwójne gniazdo kart pamięci SD (jeden slot obsługuje także MS),
  • stabilizacja matrycy,
  • funkcjonalny tryb LV,
  • elektroniczna poziomica na ekranie LCD i w wizjerze,
  • balans bieli wg skali Kelwina.

Wady:
  • szumy wyższe niż u konkurencji,
  • słaby zakres tonalny dla wysokich czułości,
  • przeciętne wyniki balansu bieli,
  • rzeczywista rozdzielczość matrycy trochę gorsza niż u bezpośrednich konkurentów,
  • punkty AF rozmieszczone wyłącznie w obrębie centrum kadru,
  • lekki banding dla najwyższych czułości i długich ekspozycji,
  • ograniczona rozdzielczość i kąt widzenia zdjęć wykonanych w szybkich trybach zdjęć seryjnych (T10 i T8),
  • zbyt szybkie przewijanie zakładek w menu,
  • aparat gotowy do pracy dopiero po 2–3 sekundach od włączenia przycisku ON,
  • aliasing i mora zauważalna na klipach filmowych,
  • problemy z automatycznym balansem bieli w świetle żarowym,
  • niezbyt skuteczny system czyszczenia matrycy,
  • brak wbudowanej lampy błyskowej,
  • stosunkowo wysoka cena jak na możliwości aparatu.


Zdjęcia przykładowe

Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/320 s, ISO 800
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 19.25 MB
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/640 s, ISO 400
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 16.69 MB
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/1000 s, ISO 400
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 17.63 MB
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/8.0, exp. 1/800 s, ISO 1600
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 18.03 MB
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/8.0, exp. 1/250 s, ISO 1600
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 17.59 MB
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/8.0, exp. 1/400 s, ISO 1600
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 16.75 MB
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/250 s, ISO 3200
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 18.69 MB
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/4.0, exp. 1/500 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 12.19 MB
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/2.8, exp. 1/400 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 8.88 MB
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/2.8, exp. 1/1600 s, ISO 200
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 8.78 MB
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/160 s, ISO 200
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 16.81 MB
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/125 s, ISO 50
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 12.97 MB
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/8.0, exp. 1/125 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 11.31 MB
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/60 s, ISO 50
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 12.22 MB
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/500 s, ISO 3200
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 21.34 MB
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/6.3, exp. 1/160 s, ISO 400
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 13.19 MB
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/400 s, ISO 200
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 15.38 MB
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/8.0, exp. 1/500 s, ISO 3200
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 16.5 MB
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/8.0, exp. 1/640 s, ISO 6400
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 18.72 MB
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/8.0, exp. 1/1250 s, ISO 6400
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 19.91 MB
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/8.0, exp. 1/640 s, ISO 6400
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 18.06 MB
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/8.0, exp. 1/2000 s, ISO 12800
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 20.5 MB
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/4.0, exp. 1/100 s, ISO 50
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 19.94 MB
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/200 s, ISO 800
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 16.41 MB
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 50 mm f/1.4
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/1250 s, ISO 800
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 15.72 MB
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 50 mm f/1.4
Parametry: 50 mm, f/7.1, exp. 1/30 s, ISO 25600
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 19.66 MB
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 50 mm f/1.4
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/8 s, ISO 12800
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 19.03 MB
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 50 mm f/1.4
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/15 s, ISO 25600
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 18.81 MB
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 50 mm f/1.4
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/8 s, ISO 12800
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 18.66 MB
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 50 mm f/1.4
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/15 s, ISO 25600
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 18.13 MB
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 50 mm f/1.4
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/30 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 5.5 MB
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 50 mm f/1.4
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/500 s, ISO 1600
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 7.66 MB
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 50 mm f/1.4
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/4000 s, ISO 12800
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 9.13 MB
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/800 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 10.13 MB
Inf. dod.: HDR, ±1
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/800 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 11 MB
Inf. dod.: HDR, ±3
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/800 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 12.97 MB
Inf. dod.: HDR, ±6
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/320 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 13.78 MB
Inf. dod.: HDR, ±1
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/320 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 14.5 MB
Inf. dod.: HDR, ±3
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/320 s, ISO 100
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 15.44 MB
Inf. dod.: HDR, ±6
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/2.8, exp. 1/320 s, ISO 500
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 17.34 MB
Inf. dod.: HDR, ±1
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/2.8, exp. 1/320 s, ISO 500
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 17.72 MB
Inf. dod.: HDR, ±3
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/2.8, exp. 1/320 s, ISO 500
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 18.56 MB
Inf. dod.: HDR, ±6
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/4.0, exp. 1/160 s, ISO 800
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 17.19 MB
Inf. dod.: HDR, ±1
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/4.0, exp. 1/160 s, ISO 800
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 17.34 MB
Inf. dod.: HDR, ±3
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/4.0, exp. 1/160 s, ISO 800
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 17.78 MB
Inf. dod.: HDR, ±6
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/6.3, exp. 1/320 s, ISO 250
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 13.38 MB
Inf. dod.: HDR, ±1
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/6.3, exp. 1/320 s, ISO 250
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 13.72 MB
Inf. dod.: HDR, ±3
Aparat: Sony Alpha SLT-A99 + Sony 35 mm f/1.4G
Parametry: 35 mm, f/6.3, exp. 1/320 s, ISO 250
Plik: JPEG, 6000×4000 pix, 14.84 MB
Inf. dod.: HDR, ±6


Aparat do testów wypożyczyła firma:
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie

W testach wykorzystujemy studyjne lampy błyskowe i światła stałego firmy dostarczone przez sklep Foto-Tip.pl
Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie Sony Alpha SLT-A99 - Podsumowanie