Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aparaty

W bazie znajduje się 2398 aparatów i 10551 ocen.

Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów

Proszę podać interesujące Cię parametry

Sony Alpha SLT-A99 II - specyfikacja i opinie

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Sony
Model Alpha SLT-A99 II
Data premiery 2016-09-19
Liczba pikseli 42.4 Mpix
Dostępne rozdzielczości Format FF:
• 7952 x 5304
• 5168 x 3448
• 3984 x 2656
Format APS-C:
• 5168 x 3448
• 3984 x 2656
• 2592 x 1728
Format 16:9 FF:
• 7952 x 4472
• 5168 x 2912
• 3984 x 2240
Format 16:9 APS-C
• Tryby sweep panoramy (max. 12416 x 1856 lub 5536 x 2160)
Matryca 35.9 x 24 mm (FF), Exmor R CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli 43.6 Mpix,
• mechanizm samooczyszczania matrycy (ochronna powłoka antystatyczna i elektromagnetyczny mechanizm wibracyjny)
Procesor obrazu BIONZ X
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (14 bit, pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Extra Fine / Fine / Standard
• Filmy: XAVCS, AVCHD format Ver. 2.0 compliant, MP4
• Dźwięk: XAVCS: LPCM 2 kanały, AVCHD: Dolby Digital (AC-3) 2 kanały, Dolby Digital Stereo Creator, MP4: MPEG-4 AAC-LC 2 kanały
Zakres ISO Auto (ISO 100-6400, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy)
100-25600 ISO w skoku co 1/3 EV
ISO 50 lub 102400 - zakres rozszerzony
Filmy: ISO 100-25600
Migawka Szczelinowa sterowana elektronicznie, 30-1/8000 s w krokach co 1/3 lub 1/2 EV, Bulb
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Sony Alpha (Minolta A) w tym obiektywy DT w trybie APS-C,
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 lub x1.5 w trybie APS-C
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 4x
Stabilizacja obrazu Tak
Zapis wideo W trybie PAL:
• XAVC S 4K: 3840 x 2160 px, 25p
• XAVC S HD: 1920 x 1080 px, 100p, 50p, 25p
• AVCHD: 1920 x 1080 px, 50p, 50i, 25p
• AVC MP4: 1920 x 1080 px, 50p, 25p; 1280 x 720 px, 25p
• Wyjście czystego sygnału HDMI
Ogniskowanie Autofokus z wykrywaniem fazy TTL
• Czujnik 1: czujniki liniowe CCD, Czujnik 2: czujniki wykrywania fazy w płaszczyźnie ogniskowej
• Pola AF czujnika 1: 79-punktów AF (79 punktów krzyżowych),
• Pola AF czujnika 2: 399 pól wspomagających
• Zakres czujnika 1: -4 do 18 (dla ISO 100 i obiektywu f/2.8)
• Tryby AF: Pojedynczy (AF-S), Automatyczny (AF-A), Ciągły (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF
Pomiar światła Pomiar 1200 strefowy,
Zakres: -2 EV do 17 EV (dla odpowiednika ISO 100 i obiektywu F1.4)
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Ostrość od Zależnie od obiektywu
Balans bieli Auto, Dzień słoneczny, Cień, Dzień pochmurny, Żarówka, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• 3 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 9900 K)
• Korekcja i bracketing balansu bieli
Kompensacja ekspozycji • Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Bracketing: 3 lub 5 klatek w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 2, 3 EV, 9 klatek w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1 EV
Programy Auto (iAUTO, zaawansowana automatyka), Zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), Preselekcja czasu (S), Preselekcja przysłony (A), Ręczny (M), Panorama, Film
Zdjęcia seryjne • Hi+: 12 kl./s
• Hi: 8 kl./s
• Mid: 6 kl./s
• Lo: 4 kl./s
Lampa błyskowa Brak lampy wbudowanej,
• Sterowanie: ADI, przedbłysk TTL
• Synchronizacja do 1/250s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2 EV
• Bracketing błysku: 3 lub 5 klatek w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 2, 3 EV, 9 klatek w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1.0 EV
• Tryby pracy: Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), synchronizacja z krótkim czasem ekspozycji , tryb bezprzewodowy
• Zewnętrzna lampa błyskowa: lampa błyskowa do systemu Sony Alpha zgodna ze stopką Multi Interface, możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2s lub 10s
Karta pamięci Podwójne gniazdo kart pamięci:
• Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), kompatybilność z UHS-1
Jedno gniazdo obsługujące oba typy kart, drugie tylko karty SD
LCD • Główny: Odchylany i obrotowy (kąt nachylenia: 134° w górę / 180° w dół, kąt obrotu: 180° zgodnie z ruchem wskazówek zegara / 90° przeciwnie do ruchu wskazówek zegara), 3-calowy, kolorowy Xtra Fine TFT LCD, 1 228 800 punktów,
Regulowana jasność w 5 poziomach
• Pomocniczy: monochromatyczny, podświetlany
Wizjer EVF (elektroniczny) XGA OLED Tru-Finder, 0.5 cala, 2.359.296 punktów,
powiększenie: x0.78, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -4.0 do +3.0, punkt oczny: 27 mm (od soczewki wizjera)
• Technologia półprzezroczystego lustra
Komunikacja i złącza USB (MTP, pamięć masowa, PC), wyjście mini HDMI (typu D), stopka Multi Interface (stopka akcesoriów z automatyczną blokadą), wejście zasilania DC, gniazdo mikrofonowe mini jack stereo 3.5 mm, gniazdo słuchawkowe mini jack stereo 3.5 mm, gniazdo synchro, Wi-Fi z NFC, Bluetooth
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy NP-FM500H (pojemność 1650 mAh),
czas pracy akumulatora: ok. 490 klatek (przy pracy z LCD),
• opcjonalnie zasilacz sieciowy AC-PW10AM
• opcjonalnie uchwyt pionowy/pojemnik na baterie (grip)
Akcesoria Bateria, ładowarka, kabel USB, osłona na wizjer, osłona na gniazdo gorącej stopki, osłona na mocowanie obiektywu, pasek na ramię
Waga 849 g (z akumulatorem)
Wymiary 142.6 x 104.2 x 76.1 mm
Dodatkowe informacje • Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB
• 5-osiowa stabilizacja matrycy o wydajności do 4.5 EV
• Korpus ze stopu magnezu
Średnia ocen z 5 opinii.
Budowa i jakość wykonania
Parametry
Wyposażenie i użytkowanie
Jakość zdjęć
Jakość / cena

Ocena ogólna

4.44 Dobra
Oceny czytelników (5)
  1. Johny
    Johny 2 lutego 2019, 17:36
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 213.216.x.x
    Użytkuje od: 1 rok
    Cena zakupu: 14500
    Wykorzystanie: Półprofesjonalne

    Wady: - Cena - premiera była już w 2016 roku, a puszka dalej jest droga, - Praca na aku 400-500 w zależności od szkła i ustawień Na szczęście na rynku bardzo dużo jest tanich oryginalnych aku, które stosowane były w starych puszkach. - Bardzo drogie szkło Sony 500 F4 G SSM, fajnie by podpiąć i posiadać ten słoik pod nowa puszkę ale cena powala. - Dużo nowych szkieł pod E, a coraz mniej nowości pod A ale niczego nie brakuje mi poza tym 500mm za kosmiczna cenę.

    Zalety: Same zalety: - Szybki hybrydowy AF (12 kl./s), 79 + 399 punktów AF, - Eye AF - ustawienie i sledzenie AF na oku fotografowanej osoby to super sprawa, świetne śledzenie obiektów, - Wystarczający bufor na 60 plików RAW (poprzednik A99 mieścił 17 sztuk w bufor), - Wbudowana 5-osiowa stabilizacja obrazu dostępna z każdym szkłem, Można użytkować z tanimi szkłami Minolty, które do dziś dziś dnia można znaleźć w świetnym stanie, - Duża rozdzielczość - można śmiało przycinać w razie potrzeby, - Świetna czułość - można z ISO iść sporo w górę (A99 pod tym względem był dużo gorszy), - Mały i lekka puszka (tylko 849g, dla porównania Nikon D850 to 1015g)) ale dobrze się trzyma, rozmieszczenie przycisków też dobre, - Migawka przewidziana na 300000 cykli (Nikon D850 to tylko 200000), - Dwa gniazda na karty SD, - Dobry zakres dynamiczny (lepszy niż w 5D Mark IV), - Przegubowy w pełni ekran (5D Mark IV to porażka pod tym względem), - Głębia koloru lepsza niż w NiC, - Bluetooth, NFC, - Dobra czułość -4 EV (w 5D Mark IV jest -3 EV)

    Podsumowanie: Próbowałem 5D Mark IV oraz D850 ale się nie zdecydowałem. Wcześniej miałem A99, z którego nie byłem zadowolony, ale A99II to inna bajka. Zmieniłem swoje stare szkła z: Sony Carl Zeiss 16-35/2.8 SSM na SAL1635Z2 Sony Carl Zeiss 24-70/2.8 SSM na SAL2470Z2 Sony 70-200/2.8G SSM na SAL70200G2 Sony 70-400/4-5.6G SSM na SAL70400G2 Ze staroci zostawiłem sobie: Sony 16/2.8 FishEye Sony 35/1.4G Sony Carl Zeiss 50/1.4 SSM Sony Carl Zeiss 85/1.4 Sony Carl Zeiss 135/1.8 Polecam komuś poużywać tą puszkę z dobrym szkłem, a nie tylko wypowiadać się na podstawie YT. Jeżeli kogoś stać na Sony to będzie zadowolony. Osobiście uważam też obserwując rynek, że pakując się w system na nowo lepiej jest wybrać obecnie Sony FE A7III lub A7RIII lub już coraz tańszego A9.

  2. ZAWRATZJ
    ZAWRATZJ 18 listopada 2017, 21:26
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 78.11.x.x
    Użytkuje od: 6 mies.
    Cena zakupu: 15.000
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: \"przesiadłem\" się na ten model z A 900. jestem fotografikiem przyrody i z przykrością znalazłem trzy potężne wady 1. prawy zaczep paska jest tak usytuowany, że bez względu na to czy używasz paska czy pętli wciąż kręci tylnym pokrętłem, zmienia nastawienia i co gorsze myślę, że może łatwo go uszkodzić 2. nastawianie własnego balansu bieli - w jednym ręku trzymasz białą kartkę a drugą ręką masz wycelować ważący minimum 1,5 kilo aparat i kciukiem nacisąć centralnie joystik. w A900 i innych aparatach robisz po prostu zdjącie 3. wizjer - kompletna porażka - nie nadąża za szybkimi zmianami zumu - staje na zauważalny czas, poziomnica również - gdy wiatr marszczy wodę wizjer widzi to jako niekolorową kaszę, to samo z drgającymi lekko liśćmi na wietrze - obraz widziany w wizjerze jest daleki od tego co jest na matrycy i co pokazuje monitor

    Zalety: oprócz powyższych wad same zalety

    Podsumowanie: co z tego, że maszyna ma milion zalet, jeśli nie ma jak ją nosić, a podstawowa funkcja jest na pograniczu \"mission impossible\"

  3. Rotpil
    Rotpil 28 marca 2017, 12:27
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 87.206.x.x
    Użytkuje od: 1 mies.
    Cena zakupu: 16500
    Wykorzystanie: Profesjonalne

    Wady: Kiepski balans bieli, słabe zdjęcia przy kontrastowym oświetleniu, bardzo wygórowana cena.

    Zalety: Dobra jakość wykonania, wizjer dający rzeczywisty podgląd zdjęć, sprawnie działający autofocus.

    Podsumowanie: Czasem trzeba pracować na pożyczonym sprzęcie. Niestety Sony A99II to aparat o cenie zupełnie nieadekwatnej do jego realnej wartości i dla mnie kiepski rozdział pracy. Aparat zbudowany w oparciu o błędną koncepcję z systemu dychającego tylko dzięki aparaturze do podtrzymywania życia. Czas ją wyłączyć.

  4. Tee2000
    Tee2000 24 marca 2017, 17:31
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 195.243.x.x
    Użytkuje od: 1 mies.
    Cena zakupu: 3600 EURO
    Wykorzystanie: Amatorskie

    Wady: Bateria. Trzeba o niej pamiętać, bo się stosunkowo szybko rozładowuje. Dokupić kilka i do kieszeni. Marzeniem moim jest możliwość zmiany opcji głosem :) , ale tego jeszcze, żaden aparat nie ma.

    Zalety: Zalet bardzo dużo. Bardzo dobrej jakości zdjęcia. Z tej matrycy możesz sobie jeszcze kadrować. Niskie szumy. Szybkość robienia fotek. Bardzo dobry auto fokusa. Bardzo dobry wizjer. Dobrze leżący w ręce korpus, z guzikami dobrze rozmieszczonymi, z bardzo wieloma funkcjami, które można sobie przyporządkować ( wedle potrzeb ) na różne guziki. Każdy zainteresowany wie o jego wielu funkcjach, że nie warto tego pisać. Jest ich bardzo dużo.

    Podsumowanie: Nie żałuję zakupu. Przeskoczyłem z Nikona D300 i nie wiem jaki aparat będzie moim następnym. Co też by musiało zostać wyprodukowane, bym się skusił na nowy aparat ? Ten ma wszystko, co mi potrzeba. Na razie mam obiektyw Sony Carl Zeiss Vario-Sonnar 24-70 mm f/2.8 T* ZA SSM II i przede mną zakup Tamrona SP 150-600 mm f/5-6.3 Di VC USD G2. Mogę tylko polecić. Nie obawiajcie się go kupować, test na optyczne.pl jest nie obiektywny.

  5. iaceo
    iaceo 25 stycznia 2017, 23:41
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 83.31.x.x
    Użytkuje od: 1 mies.
    Cena zakupu: 15000
    Wykorzystanie: Półprofesjonalne

    Wady: Prądożerność, ale to raczej problem stosowania tych samych akumulatorów od czasów pierwszych alf.

    Zalety: Jakość wykonania, jakość zdjęć, jakość filmów, błyskawicznie pracujący autofokus, bardzo niskie szumy, potężna matryca, fantastyczna ergonomia.

    Podsumowanie: Ten aparat pracuje wreszcie tak, że chce się naciskać spust migawki raz za razem. Piekielnie szybki, bardzo czuły spust migawki, jakość zdjęć i filmów powala. Przy swoich parametrach poza zasięgiem konkurencji, nawet tej znacznie droższej. Z obiektywami systemowymi, ale też Tamrona (70-200/2.8 oraz 180/3.5 makro) oraz staruszkami Minolty pracuje aż miło. Jakość i jeszcze raz jakość.