Sigma Aizu Prime
K-Consult, polski dystrybutor marki Sigma, informuje o powiększeniu się oferty tego producenta o zestaw obiektywów filmowych Sigma Aizu Prime. Kryją one matryce pełnoklatkowe oraz Vista Vision i wyróżniają się imponującą transmisją T1.3.
INFORMACJA PRASOWA
SIGMA AIZU PRIME
K-Consult sp. z o.o, wyłączny autoryzowany dystrybutor produktów marki SIGMA w Polsce, w imieniu SIGMA Corporation prezentuje nową linię obiektywów filmowych, SIGMA Aizu Prime – zaprojektowaną specjalnie do współpracy z najbardziej wymagającymi kamerami filmowymi.
![]() |
Doskonałe na T1.3. Oto początek nowego punktu odniesienia dla filmowców
Linia Aizu Prime to pierwsza na świecie* linia wielkoformatowych obiektywów kinowych, która osiąga wartość transmisji T1.3 dla wszystkich ogniskowych (12 obiektywów od 18mm do 125mm). Zapewnia ona wyjątkowo płytką głębię ostrości i łagodny efekt bokeh, płynnie oddzielając filmowany obiekt przy jednocześnie naturalnym poczuciu głębi i wymiarowości.
Wszystkie obiektywy z serii Aizu Prime są wyposażone w system optyczny opracowany specjalnie do zastosowań kinowych. Zachowując nowoczesną ostrość, unikają sztywnych lub ostrych przedstawień — zapewniając naturalny, organiczny wygląd. Zapewniają wysoką elegancję i głębię obrazu, a wszelkie aberracje i oddychanie ostrości są starannie minimalizowane, aby zapewnić spójność wizualną nawet w dynamicznych scenach. Spójność balansu kolorów, kontrastu i odblasków gwarantuje płynną integrację scen, wnosząc wysoki poziom harmonii do pełnej narracji wizualnej w całym asortymencie od 18 mm do 125 mm.
Duże φ46,3 mm koło obrazu zapewnia pełne pokrycie nie tylko dla formatów pełnoklatkowych i Super 35, ale także dla najnowszych kamer wielkoformatowych, takich jak ARRI ALEXA LF Open Gate i VistaVision. Umożliwia to bezkompromisowe filmowanie w ramach różnych projektów. Krótka minimalna odległość ogniskowania umożliwia wykonywanie efektownych zbliżeń. Zbliżając się do obiektu, obiektywy Aizu Prime tworzą napięcie wizualne i dramatyczne efekty, dodając efektownej głębi obrazom.
*Stan na czerwiec 2025, wg. SIGMA
![]() |
Kompaktowe. Precyzyjne. Niezawodne.
Pomimo tego, iż obiektywy Aizu Prime zostały zaprojektowane do pokrycia dużego formatu i mają ultrawysoką transmisję T1.3, pozostają one niezwykle kompaktowe i lekkie. Ta rzadka równowaga wyjątkowej jasności i mobilności zapewnia elastyczność i swobodę twórczą wymaganą przez nowoczesne produkcje — od wózków i Steadicamu po gimbale i obsługę ręczną.
Obiektywy Aizu Prime oferują precyzyjną kontrolę, wyjątkową trwałość i łatwość konserwacji. Pomimo kompaktowej obudowy zapewniają niezachwianą niezawodność w wymagających warunkach filmowania. Każdy szczegół mechaniczny — od szerokiego kąta obrotu ostrości po pierścień przysłony o równym skoku — ucieleśnia wiedzę inżynierską kultywowaną w serii Sigma High Speed Prime.
Obiektywy Aizu Prime obsługują ZEISS eXtended Data, oferując metadane obiektywu w czasie rzeczywistym podczas filmowania. Umożliwia również eksport danych korekcji zniekształceń i cieniowania, usprawniając przepływy pracy w produkcjach VFX.
![]() |
Początkowa premiera obejmuje 8 obiektywów o ogniskowych od 25 mm do 75 mm, pokrywających podstawowe potrzeby produkcji filmowej. W późniejszym czasie, wprowadzone zostaną obiektywy szerokokątne 18mm i 21mm oraz teleobiektywy 100m i 125mm.
Data rozpoczęcia sprzedaży: Sierpień 2025
Rekomendowana cena sprzedaży (za 1szt): 34 990zł brutto
![]() |
Więcej informacji na:
- www.sigma-foto.pl
- https://www.facebook.com/SigmaPolska
- https://www.instagram.com/sigmafotopolska/
- www.youtube.com/@SigmaFotoPolska
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Pobawiłbym się tym.
Ja też :)
125mm 1.2 ma przysłonę nieco ponad 10cm, czyli większą niż 200mm f2.
I pewnie dlatego kończą na 125 mm, bo 135 czy 150 mm f/1.2 już by znacznie wagowo i gabarytowo odstawało od reszty. to też oznacza, że w 125-ce nie utrzymają średnicy przodu obiektywu na poziomie 95 mm.
A tak swoją drogą – parę lat temu wszyscy się ekscytowaliśmy 20 mm f/1.4 Art. A teraz wjeżdża 18 mm f/1.2 i to z jeszcze o 2 mm większym kołem obrazowym niż FF
Ale wymagania wideo 4K, a nawet 8K, są znacznie mniejsze niż foto 60Mpix, czy się mylę?
Niemniej jest to imponujące wejście (japońskiego) smoka i potwierdzenie, jaką rolę zaczyna odgrywać segment wideo w działce sprzętu foto......
Ceny oczywiście nie dla mnie, toteż nawet nie będę się przyglądał jakości ...
Przede wszystkim adresaci tego rodzaju sprzętu absolutnie nie mają ciśnienia na MTF-y. Więc mierzyć pikseli nie ma co. Inna sprawa, że Blackmagic ma już w ofercie dwie pełnoklatkowe kamery 12K, w których siedzi matryca licząca sobie 98 megapikseli. Więc foto 60 Mpix może się schować ;)