Optyczne.pl

Partnerzy

proclub.pl - Profesjonalny Sklep Fotograficzny, Profesjonalny Sklep Foto, Sklep Fotograficzny, Sklep Foto, Sklep wideo, Sklep video, sprzęt Foto, sprzęt Fotograficzny, sprzęt video, sprzęt wideo, produkty fotograficzne, produkty Foto, produkty video, produkty wideo, akcesoria Foto, akcesoria fotograficzne, akcesoria video, akcesoria wideo, kamery video, kamery wideo, Aparaty fotograficzne, aparaty cyfrowe, kamery cyfrowe, Lustrzanki, bezlusterkowce, obiektywy zoom, Macro, Makrofotografia, Monitory, filtry, filtry Foto, filtry fotograficzne, filtry video, filtry wideo, wypożyczalnia sprzętu Foto, CPS, Macro fotografia, warsztaty fotograficzne, szkolenia, studio fotograficzne, wyposażenie studia,  zdjęcia, fotografia, kamera gopro, Hero Black, phantom, phantom 2,  full Frame, Canon, Sony, Panasonic, Olympus, Pentax, Nikon, Leica, Fujifilm, 
Lumix, Alfa, Sandisk, Hoya, Lowepro, Zoom, PowerShot, Ixus, EOS, Cinema, Legria, pełna klatka, Manfrotto, statywy, torby fotograficzne, torby Foto, torby video, torby wideo, futerały fotograficzne, plecaki fotograficzne, oświetlenie studyjne, GoPro, dji, Hero, ilce, Eizo, spiker, tamron, Zeiss, Tokina, gh4, om-d, lumix, dron, qadrotopter,  akcesoria, pen, nex, obiektywy, aparaty, kamery, zdjęcia, LensPen, Canon akcesoria, Sony akcesoria, Panasonic akcesoria, Olympus akcesoria, Leica akcesoria, Fujifilm akcesoria, Pentax akcesoria, Nikon akcesoria, GoPro akcesoria, karty pamięci.






Aktualności

Nikon D3s

Nikon D3s
14 października
2009 08:56

Potwierdziły się ostatnie plotki dotyczące firmy Nikon, czego dowodem jest dzisiejsza premiera aparatu D3s. Nowy model jest nieco zmodyfikowaną wersją znanego wszystkim D3, a pierwszą i najważniejszą zmianą jest nowa matryca, która tym razem dodatkowo została wyposażona w system czyszczenia.

Choć jej rozdzielczość i wymiary się nie zmieniły, to jej natywna czułość wzrosła do ISO 12800, a można ją podbić nawet do ISO 102400.

Nikon D3s

Kolejne zmiany w stosunku do poprzednika, to dodany tryb wideo pozwalający na rejestrację filmów w rozdzielczości HD 1280 × 720 pikseli przy 24 kl/s przy współpracy z autofokusem bazującym na detekcji kontrastu. Następną nowością jest dwukrotnie zwiększony bufor, który pomieści teraz 130 plików JPEG lub 48 plików RAW i pozwoli na lepsze wykorzystanie trybu zdjęć seryjnych, mogącego pracować z prędkością 9 kl/s (11 kl/s w trybie CH).

Nikon D3s

W Nikonie D3s pojawił się także nowy tryb "crop" 1.2x, o którym pisaliśmy już w naszych plotkach, a także tryb cichej migawki, który można ustawić na kole wyboru trybów. Na obudowie nowego modelu pojawił się przycisk "Lv", który odpowiada za uruchamianie trybu Live View.

Nikon D3s

Kolejną interesującą nowością jest możliwość wywoływania plików RAW z poziomu aparatu. W przypadku plików NEF możemy zdefiniować sobie następujące parametry: kompresja JPEG, rozmiar, balans bieli, kompensacja ekspozycji, przetwarzanie obrazu, redukcja szumów, przestrzeń barw i korekta winietowania.
Sugerowana przez producenta cena D3s to 4999 Euro.

Pełna specyfikacja aparatu jest już dostępna w naszej bazie:


Nikon D3s

Informacja prasowa

Widzisz? Nie? A widzisz! - nowy Nikon D3S

NIKON wprowadza na rynek nowy aparat przeznaczony dla profesjonalnych fotografów - D3S, który oparty jest na konstrukcji wielokrotnie nagradzanego modelu D3, jednak posiada szerszy zakres funkcji przeznaczonych do szybkiego robienia zdjęć. Premierowa lustrzanka jest pierwszym aparatem marki NIKON z zakresem ISO 200 – 12 800 umożliwiającym pracę w bardzo słabych warunkach oświetleniowych. Dodatkowo, D3S posiada funkcję nagrywania filmów w jakości HD.

„Aparat D3S zmienia zasady fotografowania przy słabym oświetleniu, ponieważ umożliwia specjalistom przejęcie kontroli nad światłem zewnętrznym. Nowy model został opracowany we współpracy z fotografami na całym świecie” - powiedział Robert Cristina, Manager Professional Products and NPS w NIKON Europe.

Gdy lampa błyskowa nie jest konieczna

NIKON D3S wyposażony został w nowo zaprojektowaną matrycę o rozdzielczości 12,1 mln efektywnych pikseli. W połączeniu ze zmodyfikowaną strukturą wewnętrzną aparatu oraz zakresem czułości ISO 200 – 12 800 (z możliwością zwiększania na trzech poziomach: Hi-1, Hi-2 oraz Hi-3 – odpowiednik ISO 102 400) D3S umożliwia fotografowanie i nagrywanie obiektów praktycznie niewidocznych gołym okiem, uzyskując zdjęcia pozbawione szumów i nadające się bezpośrednio do druku. Uszczelniony korpus oparty o szkielet ze stopów magnezowych odporny jest na działanie skrajnych temperatur i wilgoci, dzięki czemu aparat bez trudu działa w ciężkich warunkach, w jakich czasem przychodzi pracować fotoreporterom, fotografom sportowym czy przyrody.

Filmowanie z autofokusem

Przy włączonej funkcji filmowania, NIKON D3S kreatywnie wykorzystuje efekt głębi ostrości dzięki matrycy formatu FX i obiektywom NIKKOR z dużym otworem względnym. Intuicyjna w obsłudze funkcja D-movie pozwala nagrywać filmy w rozdzielczości 720p z szybkością 24 kl./s w formacie Motion JPEG i dźwiękiem stereofonicznym* rejestrowanym za pośrednictwem gniazda wejściowego. Format pliku pozwala ponadto na korzystanie z unikalnej opcji zapisywania wybranych klatek jako osobnych plików.

Zastosowany w aparacie w pełni konfigurowalny i prosty w obsłudze 51-punktowy system autofokusa Multi-CAM3500 NIKON, z 15 czujnikami krzyżowymi o wysokiej czułości, zapewnia najwyższą jakość śledzenia szybko poruszających się obiektów. System wykrywania kontrastu AF został dostosowany tak, by umożliwić obsługę autofokusa podczas nagrywania filmów i podglądu na żywo.

D-lighting

W NIKONIE D3S udoskonalono aktywną funkcję D-lighting. Podczas wykonywania zdjęć o wysokim kontraście lub fotografowania ważnych obiektów aparat oferuje pięć opcji D-Lightning - poza nowym ustawieniem Auto użytkownicy mogą korzystać także z czterech poziomów sterowania ręcznego: Bardzo wysoki; Zwiększony, Zwykły i Niski.

Przetwarzanie zdjęć w aparacie

Premierowy model wyposażony został w nowe opcje przetwarzania zdjęć w aparacie, które pozwalają ograniczyć konieczność używania komputera i oprogramowania Capture NX2. W przypadku plików RAW (NEF) dostępne są następujące ustawienia: Kompresja JPEG, Rozmiar, Balans bieli, Kompensacja ekspozycji, Przetwarzanie obrazu, Redukcja szumów, Przestrzeń barw i Korekta winietowania.

Tryby kadrowania

Nowa lustrzanka oferuje trzy alternatywne tryby kadrowania, które są automatycznie maskowane w wizjerze. Możliwe jest korzystanie z trybów 5:4 (30x24); 1,2x (30x20) oraz DX (24x16), a dzięki nowemu trybowi kadrowanie (1,2x) zaoferowano użytkownikom praktyczne połączenie „lekkiego wydłużenia ogniskowej” obiektywu i nieco mniejszego rozmiaru plików.

Cicha migawka

W modelu D3S użytkownik znajdzie nowy tryb cichej migawki, dzięki któremu niemal nie słychać dźwięku spowodowanego powrotem lustra. Funkcja ta jest szczególnie przydatna podczas fotografowania przyrody lub w sytuacjach, gdy dźwięk migawki mógłby rozproszyć uwagę fotografowanego obiektu.

Czyszczenie matrycy

Innowacją w D3S jest także funkcja czyszczenia matrycy, którą oparto na wibracjach o czterech różnych częstotliwościach. Pozwala to ograniczyć wpływ zgromadzonego kurzu na optyczny filtr dolnoprzepustowy matrycy.

Nikon D3S będzie dostępny od końca listopada 2009 r.

Nikon D3s

Nikon D3s

Nikon D3s

Nikon D3s

Nikon D3s

Nikon D3s

Nikon D3s


Komentarze czytelników (120)
  1. danp
    danp 14 października 2009, 08:59

    Ciekawe czy na ISO 102400 szumi mocniej niż mój D70 na ISO 1600 :)

  2. tkosiada
    tkosiada 14 października 2009, 09:04

    ja bardziej jestem zaskoczony ze matryca ma tylko 12 Mpix !!!, zapewne zakres tonalny bedzie miał bardzo ciekawy zakres

  3. MC
    MC 14 października 2009, 09:08

    Cudenko...

  4. krisv740
    krisv740 14 października 2009, 09:15

    jak to nikon - piękny.... :)
    szkoda tylko braku iso 50/100 ...
    poza tym - brak zastrzeżeń...

  5. Szturmowiec
    Szturmowiec 14 października 2009, 09:23

    Idealny prezent na gwiazdkę ;-) Pod warunkiem, że ma się pensję angielską, nawet zwykłej sprzątaczki. W Polsce długie lata odkładania... Niemniej zazdroszczę ewentualnym posiadaczom tego sprzętu. Ciekawe, kiedy odpowiedź Canona?

  6. goltar
    goltar 14 października 2009, 09:28

    Odpowiedź Canona już za niecały tydzień...

  7. mkowalik
    mkowalik 14 października 2009, 09:31

    Śledząc plotki z ostatnich tygodni n/t D3s nabrałem obaw, czy Nikon nie stracił tempa rozwoju i nie dał się wyprzedzić swojemu głównemu konkurentowi, oraz czy nowy model nie będzie tanim 'faceliftingiem'.
    I chociaż ulepszenia w D3s nie są oszałamiające (może poza zwiększoną czułością), to jednak czytając specyfikację mam wrażenie, że D3s rzeczywiście jest modelem lepszym od D3 - czyszczenie matrycy, wysoka czułość (ciekawe jak wyjdą zdjęcia przy świetle gwiazd?), video z AF, itd.
    Ciekawe jaka będzie cena, bo tej informacji jeszcze nie zarejestrowałem.

  8. jarekzon
    jarekzon 14 października 2009, 09:34

    Jak to ktoś powiedział, wygląda świetnie jak to zawsze Nikon, no i pewno jest świetny. Mnie podoba się solidność tego aparatu. Może za parę lat, gdy na runku będzie już D5, kupię sobie takiego wysłużonego D3 za cenę, która nie zwala od razu z nóg.

  9. Piotr_0602
    Piotr_0602 14 października 2009, 09:34

    Canon daje ciała i produkuje coraz to więcej niepotrzebnych Mpix, których obiektywy nie potrafią wykorzystać i powiększają się problemy z FF/BF. Nikon poszedł po rozum do głowy i zostawił wystarczające w zupełności 12Mpix, ale za to poprawia ich jakość. Chyba pora będzie sprzedać canonowe graty...

  10. Groszek
    Groszek 14 października 2009, 09:35

    Te filmiki mogli sobie podarować. Chyba, że wśród profesjonalistów jest mocne lobby gadżeciarskie. :-)

  11. Sci-Clone
    Sci-Clone 14 października 2009, 09:35

    Cieszy mnie bardzo, że Nikon nie popada w manię "pakowania" pikseli.
    To jest aparat profesjonalny. Jego matryca nie musi mieć trzydziestu megapikseli. Za to musi być idealna jakościowo i bardzo czuła na światło - i to się Nikonowi udało na całej linii.
    Jak profesjonalista będzie chciał mieć kilkadziesiąt MPx to zainwestuje w średnioformatowy "digital back", ale kosztem ISO (użyteczne zazwyczaj 50-1600). Tutaj ISO 12800 to jest najzupełniej użyteczna norma... Już w "zwykłym" D3 jakość przy wysokich ISO była rewelacyjna, a tu matryca została TOTALNIE przeprojektowana, tak żeby była O WIELE bardziej czuła na światło.
    Rewelacyjny sprzęt... użyteczny, idealnie leży w dłoni i przy okazji jest piękny.
    Pozdrawiam!

  12. jarekzon
    jarekzon 14 października 2009, 09:40

    Tak chciałem jeszcze dodać, strach pomyśleć co nikon zaprezentuje w D4, skoro w modyfikacji D3 znalazły się chyba dość istotne zmiany.

  13. Sci-Clone
    Sci-Clone 14 października 2009, 09:40

    "NIKON D3S wyposażony został w nowo zaprojektowaną matrycę... D3S umożliwia fotografowanie i nagrywanie obiektów praktycznie niewidocznych gołym okiem..."

    ... i to jest właśnie tutaj najważniejsze! Plus oczywiście jakość.

    Ilość klatek na sekundę też się przyda - szczególnie fotografom sportowym i zawodowym paparazzi ;-) .

    Pozdrawiam!

  14. danp
    danp 14 października 2009, 09:44

    Sci-Clone - poczekajmy jednak na testy, bo teksty marketingowe zazwyczaj są zdrowo przesadzone.

  15. Sci-Clone
    Sci-Clone 14 października 2009, 09:47

    @ Piotr_0602

    "...Chyba pora będzie sprzedać canonowe graty..."

    No niestety... pakują te piksela i pakują jakby to jakieś złoto było... a przecież nie o to chodzi.
    Nie chodzi o cyferki, tylko o światłoczułość, jakość tonalną i profesjonalną użyteczność.

    Pozdrawiam!

  16. LarsikOwen
    LarsikOwen 14 października 2009, 09:47

    Żałosne są wasze biadolenia na temat ceny aparatu. Płacicie podatek antydochodowy, który w swojej socjalistycznej retoryce nazywacie dochodowym, w cenie aparatu macie cło, akcyzę i VAT i jeszcze jęczycie. Idźcie się leczyć.

  17. Zanzibar
    Zanzibar 14 października 2009, 09:49

    Do niedawna Nikon deptal Canonowi po pietach... teraz jest juz na odwrot. To bardzo dobrze. Juz nie moge sie doczekac nowego cashbacka:)

    Moze tez Canon wreszcie wypusci 5D z AF ktory dziala...

  18. Sci-Clone
    Sci-Clone 14 października 2009, 09:50

    @ danp

    Zgadzam się.
    Jednak znając Nikona - na pewno dali z siebie wszystko. W końcu to ich "statek flagowy".

    Pozdrawiam!

  19. Szturmowiec
    Szturmowiec 14 października 2009, 09:57

    Do LarsikOwen, ale leczyć się też nie możemy, bo sam wiesz, jaka jest sytuacja służby zdrowia ;-)

  20. lesiu999
    lesiu999 14 października 2009, 10:07

    ehh... widzę że chłopaki od marketingu z ilości pikseli przerzucili się na ilość ISO. I teraz nagle okazuję się że ISO 120000 to podstawa..... a myślałem że fotografia to malowanie światłem... ale widać światło nie jest wcale potrzebne....

  21. dzemski
    dzemski 14 października 2009, 10:11

    no to teraz czekamy na d700s

  22. leszek3
    leszek3 14 października 2009, 10:18

    Mnie by wystarczył spadek cen d700 ;-) Przebolałbym nawet brak 70-200/4is w systemie Nikona ;-)

  23. Sci-Clone
    Sci-Clone 14 października 2009, 10:29

    @ lesiu999

    Malowanie światłem jak najbardziej... ważne, żeby malować nawet gdy tego światła jest mało :-) .

    Pozdrawiam!

  24. bezeder
    bezeder 14 października 2009, 10:31

    A mnie naszła filozoficzna refleksja.
    Każdy nowy model aparatu jest świętym graalem, którym producenci raczą nas częstować, kolejnymi funkcjami -a le w sposób ostrożny, tak zebyśmy się nie nasycili zabardzo i po to żeby mięc możliwośc wsadzenia czegoś w nastepny model, co i tak mogłoby spokojnie być o WIELE wcześniej.
    Te wszsytki czyszczałki, LV - to bardziej łaska producenta niż w pełni zaspokojenie potrzeby - przecież takie rzeczy mogłyby być 5000 lat wcześniej, a tłumaczy sięto "młodą technologią". I mówię o prawie wszsytkich producentach. Wcale bym się nie zdziwił gdyby to ISO 102400 byłoby dostępne równie dobrze na wcześniejszych matrycach, a jest efektem jedynie softu.
    A są marki, które rzadko wypuszczają nastepne modele i każdy z nich ma "wszystko i jeszcze więcej" i dopiero w tedy u "tych większych" ktoś się budzi i mówi "nooooooooodooooooobraaaaaa..."
    Co ostatnio ci wielcy wymyślili takiego przed czym się teraz klęczy, jak przed czyszczałkami i lv ???

  25. 14 października 2009, 10:36

    Bardzo podoba mi sie ten aparat zecz ja sna na podstawie artkulu niecierpliwie bede czekal na test zwlaszcza ze zastanwia mnie ta matryca i jej mozliwosci .a swoja droga to kiedy planujecie? test tego sprzetu: link

  26. 14 października 2009, 10:37

    Bardzo podoba mi sie ten aparat zecz ja sna na podstawie artkulu niecierpliwie bede czekal na test zwlaszcza ze zastanwia mnie ta matryca i jej mozliwosci .a swoja droga to kiedy planujecie? test tego sprzetu: link

  27. Sci-Clone
    Sci-Clone 14 października 2009, 10:37

    @ bezeder
    "...A mnie naszła filozoficzna refleksja..."

    Ale wiesz jak to jest... prawo rynku... nie ważne kto wymyślił, tylko kto sprzedał i zarobił najwięcej :-) .
    Tak było, jest i (na 100%) będzie. Chociaż trzeba przyznać, że "ci duzi" mają też pokaźnych rozmiarów szufladę opatentowanych rozwiązań.

    Pozdrawiam!

  28. goltar
    goltar 14 października 2009, 10:37

    Sugerowana cena D3s to 4999 Euro...

  29. MC
    MC 14 października 2009, 10:39

    Ajajaj.

  30. 14 października 2009, 10:41

    bardzo przepraszam ,nie bylo celowosci tylko przez pomylke zrobilo mi sie to powielnie na goze . a tu link bo cos mi nie zadzialalo
    link

  31. jaad75
    jaad75 14 października 2009, 10:56

    @Sci-Clone, "Malowanie światłem jak najbardziej... ważne, żeby malować nawet gdy tego światła jest mało :-) ."
    Ważna jest jakość światła, a ta, jak jest go mało, jest najczęściej bardzo kiepska... Niech sobie poszerzają czułość w górę, na zdrowie (w niektórych rodzajach fotografii rzeczywiście bywa to przydatne), ale niech nie zapominają o niskich ISO, albo przynajmniej podnoszą synchro z lampami...

  32. jaad75
    jaad75 14 października 2009, 11:00

    @goltar, lub $4999, czyli podobnie jak poprzedni model.

  33. olaieryk
    olaieryk 14 października 2009, 11:02

    Przełomu na miar D3 pewnie nie będzie, ale test z przyjemnością poczytam. Jeśli wysokie ISO będzie sporo lepsze od poprzednika to chyba będzie mocny punkt systemu. MZ te ISO to chyba tylko marketing?

  34. Loopik
    Loopik 14 października 2009, 11:13

    "Nowy model został opracowany we współpracy z fotografami na całym świecie" - jak bym to już gdzieś czytał... tzw. pitu pitu :)

    Poza tym, że odkryli amerykę i dali czyszczenie matrycy i filmami, które w tej klasie pewnie są zbędne, jaki sens jest płacić więcej za coś co już było w D3? Chyba, że jedynym sensem jego powstania jest chęć przypomnienia o sobie, bo moim skromnym zdaniem D3 w niczym nie ustępuje D3S, chyba że zdjęcia przy wysokich ISO okażą się jakąś rewolucją, choć wydaje mi się że mogą być niewiele lepsze niż z D3. Dla mnie to "pozorna nowość".

  35. jaad75
    jaad75 14 października 2009, 11:16

    Są lepsze niż z D3:
    link

  36. Krzysiek_gfx
    Krzysiek_gfx 14 października 2009, 11:22

    Po obejrzeniu sampli, rewolucji jednak nie bedzie iso 6400 dobre, ale iso 12800 juz slabiutkie, to jak bedzie wygladalo iso 102400....

  37. jaad75
    jaad75 14 października 2009, 11:32

    Słabiutkie? Mówimy np. o tym z klubu???

  38. Krzysiek_gfx
    Krzysiek_gfx 14 października 2009, 11:36

    Mowie, o tym zwierzaku, ktoremu przydal by sie szampon Nizoral. Zdjecie z klubu rzeczywiscie lepsze.

  39. 14 października 2009, 11:37

    nie lubie nikonow ale obejrzalem te przkladowe zdjecia i cuz powiedziec wysokie iso ...kapelusze z glow i tylko pogratulowac produktu !!!

  40. Euzebiusz
    Euzebiusz 14 października 2009, 11:47

    Szturmowiec - "Pod warunkiem, że ma się pensję angielską, nawet zwykłej sprzątaczki."

    link "Zdarzało się, że Polacy, w 2005 roku pracowali tu "na czarno" za 3 GBP na godzinę, bo nikt nie chciał ich zatrudniać inaczej. Oczywiście mowa tu o pracownikach niewykwalifikowanych oraz tych, którzy z języka angielskiego kojarzyli tylko: Good Morning i Manchester United. Niemniej jednak, wyjeżdżając do pracy do Anglii, należy ten fakt wziąć pod uwagę."

    Naucz się jeszcze "goodbye" i możesz jechać, zarabiać i odkładać pieniądze na aparat.

  41. jaad75
    jaad75 14 października 2009, 11:51

    @Krzysiek_gfx, ale to jest akurat NEF, więc jesli NR było wyłączone, to jest nadal bardzo dobrze. DR też zapowiada się nieźle - mimo, że to JPG-i, to po podciągnięciu cieni można odczytać napisy na desce pani na zdjęciu pod słońce, a światła są bardzo dalekie od przepałów...

  42. Krzysiek_gfx
    Krzysiek_gfx 14 października 2009, 12:03

    Tak NEF ale jednak, przerobiony na jpg i zakladam, ze redukcja szumow musiala jakas byc, poniewaz szum jest jednokolorowy, a raczej jednolicie szary, co wskazuje na obrobke.

  43. lesiu999
    lesiu999 14 października 2009, 12:06

    @Sci-clone
    "Malowanie światłem jak najbardziej... ważne, żeby malować nawet gdy tego światła jest mało :-) . "

    No to weź sobie tubkę niebieskiej farby (tylko małą) do tego płótno o wymiarach powiedzmy metr na metr i namaluj krajobraz..... powodzenia...

  44. sparky81
    sparky81 14 października 2009, 12:14

    Wlasnie... co z synchronizacja, co z niskimi iso...

    Ja rozumiem ze iso 12800 jest cool... Ale chcialbym moc zejsc do 25 kiedy tego potrzebuje... filmy takie robiono wiec dlaczego dla cyfrowego aparatu to taki problem? Powinno byc chyba odwrotnie... iso 25 na luzie, a do tego iso 12, iso 6, iso 3.....

    Dla kreatywnch fotografow to daloby o wiele wiecej niz iso milion piecset sto dziewiecset...

    ps.
    ciekawe czy Sony wymieniajac a900 cos w tym temacie zrobi....

  45. photolo
    photolo 14 października 2009, 12:19

    Rewolucji w stosunku do D3 nie ma... system czyszczenia matrycy - w przypadku pełnej klatki to gadżet - co najwyżej można pobawić się w przesuwanie paprochów po matrycy, wciąż brak ISO100, że o ISO50 nie wspomnę - porażka, filmy HD - bez komentarza :))), ISO102400 - na co to komu?, za to jak znam życie pozostał klasyczny Nikon'owski żółty zafarb... no i za te kilka gadżetów cena za którą można mieć D3x'a albo prawie dwa D3... założę się, że 1DMKIV zmiażdży zarówno D3s jak i D3x pod każdym względem, a już na pewno pod względem jakości matrycy... prawda jest taka, że matryca ze starej 5-ki wzciąż obrazuje lepiej niż ta z D3 czy D700 i nie mówię tu o poziomie szumów :) Pozdrawiam, photolo.

  46. photolo
    photolo 14 października 2009, 12:23

    Aha! I jeszcze jedno... jak znam życie skład chemiczny gumowych okładzin niezmienny, wymiana okładzin w D300 - koszt - 670zł, w D700 - pewnie ok. 1000zł, w D3 - z jakieś 1500zł, częstotliwość wymiany - wymiana konieczna po ok. półtora roku intensywnego użytkowania :))) Pozdrawiam, photolo.

  47. leszek3
    leszek3 14 października 2009, 12:24

    lesiu999,
    tropikalna dżungla, samo południe, siedzi ptak, wyciągasz aparat - największa dziura 5.6 (tele + TC), iso 1600, czas naświetlania - 1/20s. Chowasz aparat. To jest żywe zwierzę o błyskawicznych ruchach, IS/VR tego nie zmieni. Potrzebne ci większe użyteczne (!) iso. Możesz oczywiście wyciąć dżunglę, żeby było jaśniej - jest to rozwiązanie znane i powszechnie stosowane ;-)

  48. sparky81
    sparky81 14 października 2009, 12:30

    @leszek3
    czym robili zdjecia do National Geographic 5 - 10 lat temu? wycinali dzungle?

  49. naw3
    naw3 14 października 2009, 12:33

    Z całym szacunkiem Panowie ale ja żadnej rewolucji nie zwęszyłem.

    Przy tej cenie wolałbym d700 z dobrym obiektywem. Przyznam szczerze że z D3 styczności nie miałem za to z d700 i d3x już tak i muszę powiedzieć że d700 jest GENIALNYM aparatem za to d3x jakoś nie powalił.
    Fakt wielkość i ilość szczegółów robi wrażenie ale d700 do reporterki jest po prostu genialne i mówię to o wadze i wielkości. Jeżeli ktoś fotografuje po parę godzin to każdy gram się liczy.

    Myślę że Canon pokaże lepszy aparat niż d3s. I ciekawi mnie co pokaże Sony (to Ci od matryc Nikona co opracowali matryce CCD). Wszyscy anty soniacze (sam byłem niedawno taką osobą) jeżeli macie możliwość wypożyczyć nawet na jakiś warsztatach Sonego a900 + Zeiss 24-70 i porobić jeden dzień zdjęcia na prawdę robi to wrażenie.

  50. wojkij
    wojkij 14 października 2009, 12:33

    Podniecacie się nowościami a to pewnie zwykłe d3 z lepszym programowym odszumianiem. Oczywiście sporo drożej, bo jak by inaczej :D.

  51. sparky81
    sparky81 14 października 2009, 12:36

    @naw3

    hehe ciesze sie ze jest wreszcie ktos "swiatly", kto podpiera swoje opinie doswiadczeniami :)
    Od siebie dodam, ze jesli ma sie a900 na dluzej niz tylko do zabawy, wrazenie robi jeszcze wieksze :)

    I dodam, ze D700 jest zupelnie od niego inny... ani lepszy ani gorszy... po prostu inny :)

  52. naw3
    naw3 14 października 2009, 12:54

    @sparky81 "I dodam, ze D700 jest zupelnie od niego inny... ani lepszy ani gorszy... po prostu inny :)"

    Bardzo trafne spostrzeżenie. A co do dłuższego obcowania z a900 bardzo poważnie o tym myślę :)..

    Nikon ma dla mnie dużą wadę (jestem związany z tym systemem) brakuje odświeżonych stałek i mam wrażenie że ich nowe obiektywy to same DX. Ale za to sb-900 to jest to (wart każdej złotówki) w Sonym odstrasza to mocowanie lampy z czasów minolty (lampa nie siedzi tak stabilnie i "gibie" się) i przy tym fleszu 58 Sonego miałem mocno mieszane uczucia.

    Sparky81 rozumiem że masz większe obycie z a900 jak to wygląda z tym mocowaniem? Rozumiem że luz musi być bo inaczej przy lekkim puknięciu by się łamało ale czy jest to "bezpieczny" luz?

  53. lesiu999
    lesiu999 14 października 2009, 12:58

    Leszek, 1/20 i ja mam chować aparat ?? Ja mam stabilizację i 1/20 to tylko kwestia wstrzymania oddechu :)

  54. f8@24mm
    f8@24mm 14 października 2009, 13:07

    luzuja mnie te zachwyty nad totalnie bezuzytecznym ISO 12800 i bicie piany, jaki to Nikon zaje*, bo nie zwieksza ilosci megapikseli ;) tymczasem z takich 18Mpix w 7D faktycznie cos wynika, a z tego ISO 12800 w D3s jedynie jeszcze wieksze odszumianie i spieranie detali. pardon: pozostalosci po detalach, ktorych i tak juz dawno nie ma ;)

  55. MCR
    MCR 14 października 2009, 13:07

    świetny ruch Nikona. Podoba mi się, że nie ścigają się na megapiksele. Super!

  56. Marian
    Marian 14 października 2009, 13:08

    Przecież to oczywiste, że w tym aparacie ISO powyżej 12800 to pseudo ISO, osiągane przez programową obróbkę a nie przez wzmocnienie. Czym się zachwycać, tym że będzie programowo "miętosił" to co jest w obrazie przy 12800 i programowo psuł to co w tymże obrazie jest zawarte, albo dodawał jakieś artefakty?

  57. leszek3
    leszek3 14 października 2009, 13:10

    sparky81,

    Robili co mogli, a teraz można więcej. Ci, co mogą mniej, częściowo będą nadrabiać głową, ale pewnych rzeczy nie przeskoczą. Jak zwierzę żeruje o zmierzchu i o świcie, to do wyboru było albo palnąć mu fleszem w ryjka i mieć zdjęcie jak z kompaktu (z czarnym tłem i makabrycznymi cieniami - tak na przykład robi się zdjęcia nocnych nietoperzy w locie, tylko jeszcze ten flesz to bateria fleszy, a cieni na niebie na szczęście nie widać), albo robić zdjęcia w monochromatycznej podczerwieni (czyli także dysponować odpowiednim oświetleniem - i cyfrówką bez filtra!), albo mieć takie niewiadomoco zaszumione/zaziarnione. Kiedyś się podniecano i takim niewiadomoczym, bo było lepsze niż nic. W niedalekiej przyszłości pewnie możliwe będzie rzeczywiście ustawienie iso 100k i będzie kolejna rewolucja technologiczna w fotografii zwierząt. Ale przecież wysokie iso przyda się i w sporcie halowym, i na koncertach, zwłaszcza kameralnych lub muzyki poważnej w stylowych wnętrzach, w kościele na ślubie, w dziecięcej bawialni, na wieczorze wigilijnym ... Dlaczego niby nie można malować światłem przy iso6400?

    Obejrzałem zdjęcia ze strony Nikona i już 12800 jest takie sobie (dla niektórych do niczego, dla innych ledwie akceptowalne), więc nie bardzo wyobrażam sobie użyteczność tych 100k. Ale wolę lepszą czułość niż więcej Mpix. Każdemu wg potrzeb ;-)

  58. leszek3
    leszek3 14 października 2009, 13:14

    lesiu999,

    Musisz jeszcze przybić ptaka, żeby się nie ruszał ;-) Albo mieć wielkie szczęście i trafić na moment jego "zadumy". Tylko że nie każdy ptak żeruje tak jak czapla, zamierając bez ruchu w oczekiwaniu, aż zdobycz podpłynie bliżej. Dlatego zdjęcia przyczajonych czapli są robione od dawna.

  59. Euzebiusz
    Euzebiusz 14 października 2009, 14:05

    No dobra. To kupujcie to cacko i przejdźcie od teorii do praktyki. Czekamy na fotki.

  60. Zanzibar
    Zanzibar 14 października 2009, 14:12

    Wyglada na to ze Nikon idzie w strone zwiekszania uzytecznego ISO, natomiast canon bedzie zwiekszal ilosc mpx na matrycy. Ja osobiscie wole podejscie Nikona.
    Wysokie iso w niczym przeciez nie przeszkadza - nie podba sie, to nie uzywaj. Tymczasem zwiekszanie upakowania pikseli pociaga za soba juz wieksze konsekwencje w jakosci obrazka.

  61. sparky81
    sparky81 14 października 2009, 14:15

    @nav3
    co do flasha to niestety od poczatku ery cyfrowej w sony/minolcie jest zle.

    Po pierwsze - przedblysk jest tak wysterowany ze ludzie na zdjeciu zawsze maja zamkniete oczka. Do tego cala ideologia pomiaru bierze w leb kiedy odbija sie od sufitu, ma cie cos blyszczacego w kadrze lub jest po prostu daleko do obiektu. W czasach filmowych kiedy blysk byl mierzony po odbiciu od kliszy, jakos lepiej to wszystko dzialalo. Niestety, po doswiadczeniach z lampami Nikona, to jak dziala to w Sony pozostawia wiele do zyczenia. Tragedii nie ma ale ja osobiscie zmienilem lampe na Metza 54 i uzywam wylacznie trybu "A" lampy czyli tego, kiedy lampa sama decyduje o wszystkim. Zadnych przedblyskow, idealne naswietlenie w 95% zdjec.

    Po drugie - praca bezprzewodowa... Zeby miec tzw. "ratio" trzeba uzywac ciezkiej i drogiej 58tki jako sterownika... Szkoda, bo zapewne mozna byloby to spokojnie robic flashem wbudowanym.

    A odpowiadajac na Twoje pytanie, stopka wymaga przyzwyczajenia. Luz jest, ale latwo da sie o nim zapomniec. Na pytanie "dlaczego nie zrobili tego z metalu?" Minolta zawsze odpowiadala, ze dlatego ze przy uderzeniu lampa, lepiej polamac mocowanie niz znieksztalcic cala konstrukcje aparatu. Pamietam, ze nikona d80 z gripem i 24-85 AF-S bralem za SB-80 wkrecona w sanki i nie zastanawialem sie ani chwili czy cos uleci. Tego triku nie robie odkad mam Minolte/Sony... Po prostu trzeba pamietac ze to dosc wrazliwy element i wtedy wszystko jest ok.

    Co do samego mocowania, jesli uzywa sie oryginalnych lamp, ktore maja guzik do zwalniania z sanek, jest to komfort, ktorego inni producenci moga tylko pozazdroscic. Lampe po prostu sie wsuwa i tyle. Kiedy chce sie ja zdjac, trzyma sie za guzik (ktory jest swietnie umiejscowiony) i tyle. Lampy nie trzeba wylaczac wrzucajac do torby (raczej odradzane w innych systemach) i w ten sposob w pol sekundy mozna ja zalozyc / zdjac i byc gotowym do pracy.

  62. lesiu999
    lesiu999 14 października 2009, 14:17

    Leszek3, nie zrobisz teraz zdjęcia zrobisz następnym razem, nic strasznego się nie stanie :)

  63. leszek3
    leszek3 14 października 2009, 14:40

    Lesiu999,
    Nie wiem, jak ty, ale ja nie mogę zajmować się fotografią w dowolnym wymiarze czasu, a w dżungli tropikalnej bywam rzadko i na krótko, więc jeśli już tam jestem, to chcę mieć możliwość wykonywania dobrych zdjęć. Po to też kupuję aparat. Wiem, że inne powody dla niektórych mogą być ważniejsze (nie bierz tego do siebie), na przykład żeby logo na pasku było dobrze widoczne z daleka, tak jak paski na dresie ;-)

  64. Tharon
    Tharon 14 października 2009, 14:44

    PHOTOLO "...założę się, że 1DMKIV zmiażdży zarówno D3s jak i D3x pod każdym względem..."
    zajrzyj tu: link
    miłego oglądania...



  65. krewzszafy
    krewzszafy 14 października 2009, 14:51

    link
    jak ktoś nie widział to proponuje obejrzeć całość. Kiedyś wysokie iso nie było do niczego potrzebne. Ludzie coraz bardziej leniwi chyba są:]

  66. sliderek
    sliderek 14 października 2009, 14:52

    Jak ja uwielbiam te wypowiedzi 'profesjonalistów' typu, że w profesjonalnym aparacie ta czy inna funkcja jest niepotrzebna. :-| Czy to film czy to uchylny LCD.

    Jak dla mnie to kłopot z wyobraźnią, a nie świadectwo 'profesjonalizmu'. Oczywiście ludzie mało kreatywni też mogą być profesjonalistami, ale może niech ograniczą się do stwierdzeń, że w ich pracy czegoś tam nie potrzeba, a nie że w ogóle tego nie potrzeba.

    Czy naprawdę myślicie, że ten aparat bez opcji filmowania kosztowałby taniej???
    Ja jestem przekonany, że nie. Jeśli prześledzicie zachowania producentów, to zobaczycie, że mam rację.

    A skoro tak, to nie marudźcie. Nie potrzebujecie jakieś funkcji, nie używajcie.

    W kwestii słynnego tematu, uchylnego LCD w najbardziej zaawansowanych lustrzankach, dla mnie to dość komiczne, że mega wypasione sprzęcisko zmusza użytkownika, by się kładł z aparatem, by coś skadrować zamiast sobie uchylić ekranik jak w kompaktach. Niestety kąt 160 widoczności LCD kompletnie nic nie daje ponieważ, aby uniknąć problemów z błędami skróceń i poprawnie skadrować trzeba patrzeć na wprost w ekranik (lub oczywiście wizjer), a niektóre ujęcia są nie do zrobienia, bo człowiek nie ma szyi, która się wysuwa jak statyw. Dobrze, że można klęknąć czy się położyć. Tylko po co? Czy aparat nie powinien ułatwiać pracy?

  67. krewzszafy
    krewzszafy 14 października 2009, 14:59

    Tharon świetny filmik!

  68. pavel_9
    pavel_9 14 października 2009, 15:01

    a ja się zawiodłem...na początku mówili o 14 kl/s a jest tylko 9 ;p

  69. Szturmowiec
    Szturmowiec 14 października 2009, 15:02

    @Euzebiusz

    No właśnie byłem, zarobiłem i sprzęt kupiłem. Tam takie aparaty są dla każdego, bo odłożyć można na nie w maks. pół roku. Tu znacznie dłużej. Nie wiem, czy chciałeś być sarkastyczny czy nie, ale wyraziłem tylko podziw dla tegoż sprzętu i żal, iż nie jest do kupienia nawet dla ludzi dobrze zarabiających w Polsce. Oczywiście to tylko luźne uwagi. Z tego co widzę, to większość i tak może jedynie pokomentować sobie. Mam nadzieję, że chociaż Ty jesteś w stanie go kupić, czego Ci oczywiście serdecznie życzę.

  70. DonYoorando
    DonYoorando 14 października 2009, 15:07

    D3s kontynuuje a nie wyznacza nowe... wychodzi, że jak nie więcej MP, to sami nie wiemy co chcemy. wiadomo: taniejjj. tego się nie spodziewałem, a reszta dopełnia obraz najlepszej reporterskiej lustrzanki na rynku. opinie o gadzeciarskim znaczeniu filmów kręconych przez lustrzanki, są z tej samej półki co te o nie/potrzebie AF, LV, czy TTL kiedyś...
    na exif-ie zdjęcia z bokserem link widzę datę z lutego?!

  71. pxl666
    pxl666 14 października 2009, 15:10

    otoz to...

    "Dobrze, że można klęknąć czy się położyć. Tylko po co? Czy aparat nie powinien ułatwiać pracy? "

    ale PRO maja szyje jak statywy...

  72. fotograficzna ciamajda
    fotograficzna ciamajda 14 października 2009, 15:15

    Może i piekny, ale duuuży. Trzeba mieć łapke jak patelnia :-).
    Ciekawi mnie kiedy producenci zaczna produkować model aparatu z tym, że jedna wersja bez możliwości nagrywania filmów (tańsza), oznaczona np. "Alfa" i druga z możliwoscia nagrywania (droższa) oznaczona np. "Beta". Tego jeszcze nie było, może czas zacząć kto z producentów będzie pierwszy?
    Ja wybieram tą pierwsza bo mnie filmy nie interesuja.
    Arek zróbcie z tym coś, skontaktujcie się z producentami skoro tak słuchają ostatnio fotografów ;-)

  73. sparky81
    sparky81 14 października 2009, 15:35

    @fotograficzna ciamajda
    Sony tak robi... A200 bez LV, A300 z LV... ;) itd itp...

  74. 14 października 2009, 15:57

    Cudeńko!!! Marzenie!!! :D

  75. ciekawus
    ciekawus 14 października 2009, 16:08

    A czy ktoś z Was ma doświadczenia ze starym Canon 5D 12 Mpix? Myślę o kupnie, ponieważ jest już w rozsądnych cenach. Czy on jest dobry tonalnie? Czy może ma jakieś istotne wady i nie warto zawracać sobie nim głowy?

  76. f8@24mm
    f8@24mm 14 października 2009, 16:21

    @ciekawus - 5D mkI nie ma takiego wysokiego ISO jak D700/D3. ale ma pieknie niskie ISO.

  77. mac
    mac 14 października 2009, 19:14

    Zwolennicy Canona z zazdrości piszą tu jakieś z czapy przemyślenia, np. to, że ISO powyżej 12800 jest pseudoczułością osiąganą programowo i inne bzdety... Prawda jest taka, że nie mogą przeżyć, że AF ich wypasionych Canonów nie trafiają w punkt, że muszą sie męczyć z obróbką nie wiadomo komu potrzebnych 21 mpix itd... Od zawsze byli przeciwnicy i zwolennicy jednego czy drugiego systemu i tak już zostanie, a prawda jest taka, że w tej chwili Nikon jest górą! Co nie zmienia faktu, że Canon może oczywiście wypuścić produkt, który będzie w stanie przebić D3s'a. :)

  78. archangelgabrys
    archangelgabrys 14 października 2009, 19:37

    Kurcze, nie wrzucajcie wszystkiego do jednego worka! Porównywane przez wielu tutaj aparaty są stworzone do różnych celów. Przecież 5D MkII nie jest typowo reporterski, ma sporą matrycę co sugeruje cele studyjne, podobnie jak droższy braciszek 1Ds MkIII. Konkurentem D3/D3s jest 1D, czyli aparat typowo reporterski. Nota bene 1D nie ma nawet matrycy FF, bo do tych celów nie jest potrzebna, stąd też 12 MPix w D3s. Ktoś napisał o pakowaniu pixeli. To też jest potrzebne, ale do celów studyjnych, gdy liczy się duża szczegółowość. Tutaj Nikon też ma swojego odpowiednika, bo D3x (24 MPix). Więc niech nikt nie pisze o tym że Nikon nie pakuje bezmyślnie pixeli, bo robi to w modelach, które są tworzone do innych celów. Nie można wrzucać wszystkiego do jednego worka.

  79. f8@24mm
    f8@24mm 14 października 2009, 19:40

    @mac - az sie ze wstydu poplakalem. pozyczysz mi swoje D40x?

  80. Zanzibar
    Zanzibar 14 października 2009, 20:22

    archangelgabrys, kurcze jak kupujesz aparat za 10 K to juz mozesz wymagac zeby AF byl ciut lepszy niz w najtanszym systemowym lustrze. Nie ukrywajmy ze 5D2 to raczej porazka pod tym wzgledem. W zadnym innym systemie nie ma chyba tak drogiej puszki z tak bardziewnym AF.

  81. fafniak
    fafniak 14 października 2009, 20:43

    Zanzibar - powiedz mi czy ty masz tego canona ze jestes tak bardzo pewny swoich "przemyslen"?

  82. mac
    mac 14 października 2009, 20:45

    Właśnie z powodu AF focę Nikonem, pod tym względem jest po prostu lepszy. F8@24mm, wiem, że prawda w oczy kole, ale na pocieszenie powiem, że jak głosi przysłowie "nie aparat robi zdjęcia..." Pozdrawiam:)

  83. Sci-Clone
    Sci-Clone 14 października 2009, 21:14

    @ mac

    "...Prawda jest taka, że nie mogą przeżyć, że AF ich wypasionych Canonów nie trafiają w punkt..." itd

    Święte słowa. Niestety........ Ja Zawodowo używam Nikona (D700) i Canona (5D MkII), ale prywatnie tylko Nikona (D700, D90). Z wyboru - świadomego wyboru. A Canonowi malkontenci krytykują tu niestety Nikona, że niby ISO za wysokie, że niby matryca kiepska (chore totalnie!) tylko dlatego, że nie mogą znieść równorzędnej konkurencji...
    Ja uważam że Canon ma w swojej ofercie bardzo dobre aparaty i obiektywy, podobnie jak Nikon, ale niech ludzie nie gadają bzdur, że niby Nikon ma gorszą jakość/ostrość, to i tamto, w porównaniu do Canona, bo to daje świadectwo o ich braku doświadczenia z tym sprzętem. Nie wszystkie matryce Nikona są "made by Sony", a te aparaty które mają matryce Sony, mają dużo lepsze przetworniki obracu niż Sony, więc wyjściowy, ostateczny obraz (fotografia) jest znacznie lepszy niż u Sonego... Sory, ale tak jest. Biorę od czasu do czasu (do prywatnych testów) aparaty, od znajomego ze sklepu i wiem jak wyglądają RAW'y z Nikonów, Canonów i Sony...

    Pozdrawiam!

  84. pablo73
    pablo73 14 października 2009, 21:22

    pewnie ISO ISO 102400 mało zdatne, ale mniemam, że jakość przy ISO 12800 lepsza od poprzednika, dobry, przemyślany ruch Nikona Brawo... może sony powinno zatrudnić managera Nikona ;)

  85. gustawgustaw
    gustawgustaw 14 października 2009, 21:23

    sparky81

    Tak się składa że miałem tą samą lampę co Ty Metz 54Mz4 i używałem jej z KM7D - też jej używałem w trybie Auto, na pomiarze ADI działała sobie jak chciała, sprzedałem cały system została lampa, kupiłem stopkę do Canona 40D bo sądziłem ze KM ma kiepski pomiar swiatła - okazało się ze Canon tez ma taki sam pomiar - czyli działa jak chce, pożyczyłem oryginalną lampę 580ex i widzę 100% poprawy, więc sprzedałem Metza zakupiłem 580exII i jestem bardzo zadowolony.
    Po kilkunastu tyg. spotykam na weselu gościa robiącego KM7D + Metz 76 Mz 4 z uśmiechem zapytałem goscia czy ci lampa nie przepala ani nie doświetla - pokazał mi zdjecia i pomiar był idealny czy walił lampa na wprost czy w sufit.

    A wracając do tematu nikona - rewelacja, mam nadzieje ze iso 3200 będzie tak ładne jak w 40D przy iso 800 :)

  86. Sci-Clone
    Sci-Clone 14 października 2009, 21:30

    @ pablo73

    "...ale mniemam, że jakość przy ISO 12800 lepsza od poprzednika, dobry, przemyślany ruch Nikona Brawo..."

    No Ba! :-) Ja naprawdę bardzo doceniam fotografie z szumem, BYLEBY to nie był taki szum jak u Sonego (wielkie kolorowe plamy!). W D700, D3, D3X szumy są piękne... często fotografuję na ISO6400... dlaczego? ... bo jest absolutnie użyteczne!... totalnie profesjonalna jakość, a ja osobiście nawet stosują wyostrzanie dodatkowo w ustawieniach aparatu.... nawet na ISO12800 jest dobrze, W Nikonie D3s jest z tego co widzę po p[ierwszych samplach jeszcze lepiej! Więc teraz dla zawodowca nie będzie to już problem żeby robić zdjęcia na ISO12800... ISO stotysięcy może na razie jeszcze nie jest dla reporterów i paparazzich, ale dla artysty-fotografika jest absolutnie ideolo. In My Humble Opinion........

    Pozdrawiam!

  87. wojcias
    wojcias 14 października 2009, 21:39

    12mpix? Ooops - Sony nie sprzedala juz nowej matrycy? jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma.

  88. Sci-Clone
    Sci-Clone 14 października 2009, 21:46

    @ wojcias

    Jesteś pewien, że CMOS'y we wszystkich nowych Nikonach są od Sonego?

    Tu link masz np linka a w nim:
    "a new digital SLR that has at its heart a Nikon-designed full-frame 12.05 million image pixel CMOS sensor that can capture photos at up to 9 fps at full resolution (called FX Format mode), or up to 11 fps..."
    To jest D3... D700 podobnie, D3s nie jestem pewien, ale na 99% ma matrycę Nikona...

    Hmmmmmmm proszę.... proszę.... piszcie popierając swoje wywody faktami... dowodami...

  89. Sci-Clone
    Sci-Clone 14 października 2009, 21:52

    PS.

    Co innego matryce Sony - zaprojektowane przez Sony - wyprodukowane przez Sony

    a co innego matryce Nikona - zaprojektowane przez Nikona - a tylko wyprodukowane przez Sony...

    To jest potężna różnica.....

  90. wojcias
    wojcias 14 października 2009, 21:59

    5kEuro ? To wypada kupic po 2-3 sztuki...
    To wlasnie nikon. Wypuszcza nowosc ktora wycenia za kosmiczna kase ale .... marketing dziala i powoduje to wzrost sprzedazy D3000.
    sparky81 & @nav3
    Stopka lampy w Sonlocie to wg mnie najlepsza rzecz jaka Sony odziedziczyla z Minolty. Zapiecie (i wypiecie) do tego tak pewne wpiecie lampy oraz gotowosc jej do uzycia wynosi jakies 0.5 sek. U wszystkich innych 5-10 x dluzej. Nawet z nowa zapinka i metalowa stopka w lampach Canona nie jest to tak DOsKONALE jak w Sony.

  91. hadyn
    hadyn 14 października 2009, 22:15

    lesiu999 | 2009-10-14 12:06:19


    @Sci-clone
    "Malowanie światłem jak najbardziej... ważne, żeby malować nawet gdy tego światła jest mało :-) . "

    No to weź sobie tubkę niebieskiej farby (tylko małą) do tego płótno o wymiarach powiedzmy metr na metr i namaluj krajobraz..... powodzenia...


    Idiota z Ciebie koleś...


    wojcias | 2009-10-14 21:39:26


    "12mpix? Ooops - Sony nie sprzedala juz nowej matrycy? jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma. "

    Po co nikonowi 24mpxelowa matryca skoro 12 w zupełności starcza ? ... A po za tym wyobraź sobie obróbkę zdjęcia o niewiadomo jakiej wielkości na zwykłym kompie! MASAKRA!!
    Moje skromne zdania..

  92. amv
    amv 14 października 2009, 22:53

    Ech .... do lasu jak znalazł ...

  93. archangelgabrys
    archangelgabrys 14 października 2009, 22:56

    hadyn

    Nikon też ma 24 Mpix - D3x.

    Jak kogoś stać na aparat za 20000 zł, to znaczy że na nim zarabia. Jak używa takie sprzętu w pracy, to myślisz że komputer zakupiony w celach obróbki grafiki ma za 2000 zł? Nie wydaje mi się :)

  94. archangelgabrys
    archangelgabrys 14 października 2009, 23:02

    *takiego
    miało być :)

  95. Borat
    Borat 14 października 2009, 23:25

    Te ISO 102400 można traktować w kategoriach dobrego żartu.

  96. jarextec
    jarextec 15 października 2009, 00:10

    Sci-Clone: "a co innego matryce Nikona - zaprojektowane przez Nikona - a tylko wyprodukowane przez Sony... "

    Tylko ile znaczy "zaprojektowany" a ile "wyprodukowany"?
    Gdyby produkowanie było takie łatwe to by Nikon zlecił je TSMC a nie Sony czyli w pewnym sensie konkurencji
    Więc wkład Sony musi być baaaardzo duży

  97. grabol
    grabol 15 października 2009, 00:30

    Zawsze z ciekawością zaglądam do komentarzy po premierze. Po 15 postach przestaję czytać, cieszę się ze swojego aparatu i idę robić zdjęcia. Po co tracić czas na to co wyżej? Nie mogłem sie powstrzymać. Zabieram się za Riverside z dzisiaj...

  98. photolo
    photolo 15 października 2009, 01:56

    Do Tharon... nie za bardzo rozumiem ideę... i o czym ten filmik niby świadczy a propos mojej wypowiedzi?... Moją wypowiedź oparłem na doświadczeniu własnym... 5D albo 5D MKII + 85/1,2 lub 35/1,4 i w temacie o którym mówi Twój filmik pozamiatane, że o komforcie pracy dużo mniejszym i lżejszym zestawem nie wspomnę, tak jak napisałem - do reporterki Nikon na chwilę obecną jest nr 1, ale w temacie jakości obrazowania to Canon jest nr 1. A co do filmików... polecam: link jest w tym jakaś lekkość czyż nie? i żeby nie było... używam też D3 więc nie mam skrzywienia na Canon'a... mam po prostu porównanie... D3x miałem okazję testować... wybrałem 5D MKII i bynajmniej nie ze względu na cenę... Pozdrawiam, photolo.

  99. photolo
    photolo 15 października 2009, 02:12

    do Zanzibar: malkontencisz, wszystko zależy od tego jakich szkieł używa się do 5D MKII, są jasne szkła nie jest źle z AF'em... i owszem D3 to to nie jest, ale ten aparat nie jest stworzony do tego do czego został zaprojektowany D3, ja np. w 5D MKII często w ogóle nie używam AF'a tylko manualne szkła np. Leica przez przejściówkę... porównujesz to porównuj sprzęt zaprojektowany do tego samego celu, porównaj D3 z 1DMKIII, pomijając wpadkę Canon'a na początku produkcji porównaj np. rozkład pól AF'a... w D3 jest tragiczny, jest gorszy niż był w jego poprzednikach - D2x czy D2Hs, czyż nie?... ideałów nie ma :)

  100. juree
    juree 15 października 2009, 02:12

    Tylko że sam korpus to prawie 1,5 kg - nawet na zwykły spacer to trochę mordęgi...

  101. matemaciek
    matemaciek 15 października 2009, 07:54

    Hm, ISO szaleje. Przydałaby się nowa jednostka, powiedzmy LISO, gdzie x ISO = lg(x/100) LISO. (lg - logarytm o podstawie 2). Wtedy ISO 100 to byłoby LISO 0, a taki aparat miałby zakres LISO 1-10. Ciekawe, jak bardzo taka zmiana oznaczeń jest niemożliwa (;

  102. Zanzibar
    Zanzibar 15 października 2009, 09:26


    'Zanzibar - powiedz mi czy ty masz tego canona ze jestes tak bardzo pewny swoich "przemyslen"? '

    fafniak, tak jestem uzytkownikiem Canona i z 5d2 mialem juz troche do czynienia.

  103. Sci-Clone
    Sci-Clone 15 października 2009, 10:41

    OTO DLA NIEDOWIARKÓW:

    Film z najnowszego Nikona D3s.
    CYTAT:
    "Vincent Munier kręcił wiele fragmentów w niemal zupełnych ciemnościach ... nawet przy ISO 102 400."

    LINK PONIŻEJ:
    link

    Jeśli to nie są obrazy wysokiej jakości to ja już nie wiem...
    Jak na lustrzankę a nie kamerę to po prostu RE-WE-LA-CJA...

    Pozdrawiam!

  104. Sci-Clone
    Sci-Clone 15 października 2009, 10:42

    PS. I niech teraz ktoś napisze, że ISO Stotysięcy jest nieprzydatne i nieużywalne!!! hehehehe
    Nikon wykonał znakomitą robotę.

  105. f8@24mm
    f8@24mm 15 października 2009, 11:01

    @Sci-Clone - juz pedze kupic D3s i bede robil tylko przy ISO 100k. w koncu jakosc jak na ISO 100k jest powalajaca. ze obiektywnie rzecz biorac zal tylek sciska patrzac na nia, to pikus - wazne, ze jest ISO 100k! od teraz moge w ciemnym pokoju wlozyc aparat do majtek i sfotografowac sobie wlosy na jajkach. nie zeby mi to do czegokolwiek bylo potrzebne, ale skoro jestem fanboyem Nikona, to z luboscia bede wyszukiwal zastosowania dla tej czulosci i przekonywal wszystkich dookola jak to staje sie ona niezbedna. 12Mpix/ISO 100k i coco jumbo i do przodu! all together now! wyrzucamy srednie scianki, D3X-y, Alfy 900 i kupujemy ISO 100k. bo wszystkim nam jest niezbedne do zycia, a jesli komus sie wydawalo, ze ISO 200 mu wystarczy, za to potrzebuje rozdzielczosci - to oczywiscie sie myli! :) :) :)

    z przymruzeniem oka. i odrobina dystansu do samego siebie i wlasnych potrzeb

  106. marcinek
    marcinek 15 października 2009, 11:24

    Hej, Mam wrazęnie, ze większość forumowiczów zapomniała, że mamy do czynienia z konstrukcją reporterską. (To do wszysktich tych od malowania światłem) - Dla stojących na mrozie/upale/deszczy/wietrze (nie potrzebne skreślić) żeby sfotografować czy Doda pod spódnicą wieczorową ma majtki- D3s jak znalazł. Szumy nie ważne. Jak będą za małe to edytorzy SE albo faktu dodadzą je sztucznie - Byle redakcja kupiła fotkę. A do tego D3s pewnie będzie nie do pobicia... przez jakiś tydzień bo czekamy na canona a i sony pewnie coś dla reporterów w końcu rzuci.
    ISO 25 w aparacie reporterskim? "no comment" - dobrze, że przynajmniej na mpixy nikt nie marudzi :-D
    TRochę rozczarował brak nowego szkła z tym body. Micro Nikkor 200 f/4 AF-S VR-II z tym body byłby ładnym zestawem do dżungli...

  107. f8@24mm
    f8@24mm 15 października 2009, 12:07

    @marcinek - 100% racja. jeszcze zeby ci piewcy reportazu/Nikona* nie zapominali, ze na nich swiat sie nie konczy i to co im sie podoba dla innych moze byc kompletnie bezuzyteczne... ;)

    * - niepotrzebne skreslic :)

  108. Tharon
    Tharon 15 października 2009, 12:59

    Do Photolo: "...1DMKIV zmiażdży zarówno D3s jak i D3x pod każdym względem..." Chodziło mi o słówko: MIAŻDŻENIE. Z tym to trochę przesada ... dobór samego systemu jest dla każdego sprawą indywidualną ! I dobrze! Tobie pasuje to, innemu coś innego... Z tym filmikiem chodziło mi o to, że tak na prawdę w tej klasie sprzętu różnice techniczne wpływają już tylko na subiektywizm oceny odbiorcy (no trochę też na wygodę lub niewygodę). I czy system taki czy inny to nie ma znaczenia. Liczy się jakie zdjęcia za pomocą swojego wybranego systemu robisz ... też miałem okazję podziałać na różnych systemach (Olympus, Canon, Pentax, Nikon) ale nikogo bym raczej nie "miażdzył". Jeśli sprawia Ci radość robienie zdjęć Twoim systemem to jest git! ;-) POZDRO !

  109. Sci-Clone
    Sci-Clone 15 października 2009, 13:00

    @ f8@24mm

    Nie twierdzę, że tak wysokie ISO jest DLA MNIE niezbędne, ale potrafię znaleźć dla niego lepsze wykorzystanie niż fotografowanie jak to napisałeś: swoich włosów na jajkach................................

  110. wojcias
    wojcias 15 października 2009, 13:34

    @matemaciek - inne skale tez istnieja. Jest skala ASA zblizona do ISO ale jest tez DIN skala liniowa kiedys jedyna obowiazujaca na filmach np FOTON czy w Aparatach Practica
    100 ASA= 18 din
    200ASA = 21 DIN
    itd co 1EV + 3DIN
    ale ... co by wtedy Nikon napisal ? 45 DIN? Kto by im to kupil?

  111. wojcias
    wojcias 15 października 2009, 13:37

    sorki - ciachnolem sie chyba
    @matemaciek - inne skale tez istnieja. Jest skala ASA zblizona do ISO ale jest tez DIN skala liniowa
    50 ASA= 18 din
    100ASA = 21 DIN
    itd co 1EV + 3DIN
    ale ... co by wtedy Nikon napisal ? 48 DIN? Kto by im to kupil?

  112. jaad75
    jaad75 15 października 2009, 15:43

    @Sci-Clone "Jak na lustrzankę a nie kamerę to po prostu RE-WE-LA-CJA...", a pokaż mi kamerę, która radzi sobie równie dobrze w takim świetle...
    @matemaciek, a po cholerę? Skala ISO/ASA jest wystarczająco jasna i powszchna. Nie ma potrzeby zabawy w tego typu wynalazki.

  113. wojcias
    wojcias 15 października 2009, 16:03

    jaad75 - no nie wiem, jak sie rozpasaja w tych czulosciach to pewnie w rubryce ISO trzeba bedzie miec jak w kalkulatorze 12 cyfr na wyswietlaczu a w DIN 2 cyfry wystarcza jeszcze na 120 lat

  114. konczako
    konczako 15 października 2009, 16:12

    Aparat aż palce lizac.. I chyba Nikon daje sobie spokój z wojną na mpix:)

  115. mnich
    mnich 15 października 2009, 17:49

    "Drogi Święty Mikołaju.

    W tym roku byłem bardzo grzeczny, pomagałem starszym osobom przechodzić przez ulicę, dobrze się uczyłem i nie biłem dziewczynek.
    Bardzo cię proszę o takiego jednego Nikona D3s i kilka szkiełek do niego- mogą być takie ze światłem f/2.8.

    Czekam na Ciebie


    Jacuś"

  116. zoltan
    zoltan 15 października 2009, 19:39

    Ja tam Święty Mikołaju oddałbym nawet Tobie swojego D300 gdybyś zechciał być tak miły i pomylił kominy moje i Mnicha :).

  117. karp1225
    karp1225 15 października 2009, 21:00

    A ja nie wierzę w Świętego Mikołaja i będę musiał przynajmniej rok odkładac:)

  118. thorgal
    thorgal 15 października 2009, 21:20

    faktycznie ten film Vincenta Muniera zwala z nog, wyglada na to ze nikon pojdzie w innym od canona kierunku i skoncentruje sie na udoskonalaniu jakosci obrazu na wysokim iso, z mojego punktu widzenia jest to bardziej przydatne niz pakowanie mpix:)

    a zwolennikom systemu sony...no coz....chce widziec w akcji nowa alfe z ta sama matryca co ma d3s ale z procesorem obrazu sony a nie nikona :))))))

  119. Sci-Clone
    Sci-Clone 16 października 2009, 12:11

    @ thorgal

    "...Nikon pojdzie w innym od canona kierunku i skoncentruje sie na udoskonalaniu jakosci obrazu na wysokim iso, z mojego punktu widzenia jest to bardziej przydatne niz pakowanie mpix:) ..."

    Moim zdaniem także jest to o wiele bardziej przydatny kierunek. Mi w 100% wystarcza 12MPx w moim Nikonie D90 i D700 ale przydałoby mi się wyższe używalne ISO. Nawet wyższe niż 102tys, byle żeby było dobrej jakości! A Nikon właśnie w tym kierunku idzie... dużymi krokami...

    Pozdrawiam!

  120. ALIGATOR
    ALIGATOR 26 stycznia 2010, 08:34

    Sci-Clone i masz w zupełności rację. Jak patrzę na te fragmenty 100% powiększenia choć robię canonem to w 100% prawda.I o to chodzi wyższe czułości i niższe szumy

    High ISO Comparison – Canon 1D Mark IV, Nikon D3s, Canon 7D, Nikon D300s

    link link

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.