Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Pentax smc FA 31 mm f/1.8 AL - test obiektywu

10 października 2011

5. Aberracja chromatyczna

Poniższe wycinki pokazują, że podłużną aberrację chromatyczną możemy określić mianem średniej. Co ciekawe, słabo reaguje ona na przymykanie przysłony, bo dla wartości f/1.8 i f/2.5 jest bardzo podobna.

Pentax smc FA 31 mm f/1.8 AL - Aberracja chromatyczna


Lepsza sytuacja panuje w przypadku poprzecznej aberracji chromatycznej. Na maksymalnym otworze względnym podchodzi ona pod poziom średni, ale po przymknięciu szybko spada i robi się niezauważalna. Tutaj Pentax wypada zdecydowanie lepiej od Nikkora AF-S DX 1.8/35 i troszkę lepiej od Sony DT 1.8/35.

----- R E K L A M A -----

Pentax smc FA 31 mm f/1.8 AL - Aberracja chromatyczna

Pentax smc FA 31 mm f/1.8 AL - Aberracja chromatyczna