Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Canon EF 35 mm f/2 IS USM - test obiektywu

18 lutego 2013

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

Na mniejszym detektorze APS-C problemów z komą nie ma wcale. Co ciekawe, rosną one bardzo szybko przy przejściu do rogu pełnej klatki. Tam, dla odmiany, koma jest duża i silnie deformuje obraz diody. Efekt jest widoczny nawet po przymknięciu przysłony o 1 EV. To nie jest powód do dumy, bo niektóre obiektywy klasy 1.4/35 (a więc wyraźnie jaśniejsze) potrafiły radzić sobie z tą wadą zauważalnie lepiej.

Canon EF 35 mm f/2 IS USM - Koma, astygmatyzm i bokeh


Chwalić za to możemy korygowanie astygmatyzmu. Średnia różnica pomiędzy poziomymi i pionowymi wartościami funkcji MTF50 wyniosła tylko 3% i jest to wynik bardzo dobry.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jeśli chodzi o wygląd rozogniskowanych krążków światła, to nie mamy poważnych zastrzeżeń. W okolicach maksymalnego otworu względnego rozkład światła w krążku jest równomierny. Wyjątkiem jest sam róg kadru matrycy pełnoklatkowej, gdzie krańce są wyraźnie jaśniejsze od centrum. Od przysłony f/4.0 widzimy też rosnące natężenie obwiedni krążka.

Canon EF 35 mm f/2 IS USM - Koma, astygmatyzm i bokeh