Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Tokina 11-16 mm T3.0 CINEMA - test obiektywu

Tokina 11-16 mm T3.0 CINEMA
20 marca 2014

1. Wstęp

Zarówno profesjonaliści jak i amatorzy tworzący produkcje filmowe zawsze chcieli zbliżyć się do jakości, jaką dawała filmowa klatka na taśmie światłoczułej. Ponieważ kamery filmowe są poza zasięgiem finansowym większości z nich, uzyskanie takich obrazów długo nie było możliwe. Z kolei cyfrowe kamery posiadały bardzo małe przetworniki i w większości przypadków tylko jeden wbudowany obiektyw.

Sytuacja bardzo się zmieniła, kiedy w cyfrowych lustrzankach z przetwornikami pełnoklatkowymi oraz APS-C wprowadzono możliwość zapisu filmu wideo. Okazało się, że stosunkowo tania lustrzanka wraz z odpowiednimi obiektywami jest w stanie zarejestrować obrazy dużo lepsze od wielokrotnie droższych kamer.

Obiektywy filmowe istnieją od dawna, jednak dla wielu początkujących czy nawet zaawansowanych filmowców są poza zasięgiem finansowym. Nic zatem dziwnego, że producenci obiektywów fotograficznych zaczynają dostrzegać tę lukę i modyfikują już istniejące konstrukcje fotograficzne. Jednym z nich jest Tokina, która postanowiła zmodyfikować obiektyw 11–16 mm f/2.8 i wydać go w wersji filmowej 11–16 mm T/3.

----- R E K L A M A -----

W niniejszym teście postaramy się odpowiedzieć, co zostało zmienione, jak wpływa to na jakość generowanych obrazów oraz jakie są różnice między wersją filmową a fotograficzną.

Za wypożyczenie obiektywu dziękujemy firmie Next77, wyłącznemu dystrybutorowi obiektywów marki Tokina w Polsce.

Tokina 11-16 mm T3.0 CINEMA - Wstęp



Poprzedni rozdział