Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Tokina 11-16 mm T3.0 CINEMA - test obiektywu

20 marca 2014
Komentarze czytelników (19)
  1. romeczek
    romeczek 20 marca 2014, 18:39

    W końcu coś dla filmujących. Dziękujemy.

  2. handlowiecupc
    handlowiecupc 20 marca 2014, 19:02

    Tej aberracji bym się mocno nie czepiał. Zerknijcie na filmy Cejrowskiego z roczników 2006-2008. Wyglądają jakby ktoś na obiektyw nakręcil szerokokątny konwerter.

  3. SKkamil
    SKkamil 20 marca 2014, 19:03

    Panowie Optyczni ..brawo ...
    tak sobie mysle ( mimo ze nie jestem filmowcem ) to chętnie bym zobaczył jakiś sampel video z obiektywów czysto fotograficznych które czasem testujecie tym bardziej ze jak sami twierdzicie te filmowe są zdecydowanie droższe a róznica jest praktycznie tylko w mechanice czyli wygodzie użytkowania

  4. fafniak
    fafniak 20 marca 2014, 19:32

    W takiej cenie mogli się jednak pokusić o "wydłużenie" pierścienia ostrości

  5. mav
    mav 20 marca 2014, 19:33

    handlowiec - tak samo można powiedzieć, że możemy zajrzeć do VHSów z lat 90-tych i porównywać jakość. Mamy obecnie 2014 i wiadomo, że wymagania rosną. Poza tym jak powiedziałem, ta wada nie jest tak znowu ogromna, ale tak samo nie można powiedzieć, że jej nie ma.

  6. jaad75
    jaad75 20 marca 2014, 20:49

    Tylko kto i po co kręci video z takimi śmiesznymi wartościami migawki?

  7. Euzebiusz
    Euzebiusz 20 marca 2014, 20:59

    @jaad75

    Ja czasem kręcę na krótkich czasach w 25P aby potem Twixtor lepiej sobie ze SM poradził. Innego powodu ja nie miewam.

  8. mav
    mav 20 marca 2014, 21:03

    Tylko czekałem na taki komentarz :) nawet zastanawiałem się, czy nie umieścić adnotacji na ten temat. Otóż z całą pewnością umieszczenie filtra szarego fałszowałoby w jakiś sposób obraz generowany przez obiektyw, a test na samych f8-22 byłby bez sensu.
    Tutaj nie ocenia się sztuki filmowej sensu stricte.

  9. jaad75
    jaad75 20 marca 2014, 21:13

    mav, ale tam jest często zupełnie zbędne ISO500, a wartości migawki mają się nijak do tradycyjnych kątów - kto tak kręci? Przecież to ma być test użyteczności filmowej obiektywu, trzeba było go zrobić w warunkach które pozwalają na użycie typowych filmowych wartości, tak jak będzie zazwyczaj używany...

  10. mav
    mav 20 marca 2014, 21:19

    To jest bazowa (najmniejsza) czułość tej kamery :)
    Względnie profile filmowe mają niższe iso, ale jednocześnie są modyfikowanymi profilami.

  11. jaad75
    jaad75 20 marca 2014, 21:23

    Aaa, chyba że... Wydawało mi się, że tam jest minimalne (sprzętowe) ISO200. Ale IMHO adnotacja by się przydała. :)

  12. mav
    mav 20 marca 2014, 21:49

    Nie chciałem mówić wszystkiego tak krok po kroku, licząc na, powiedzmy rozsądek ;) chociaż i tak poszło tam wiele (oczywistych) informacji, które większość powinna znać.
    I pewnie, że chciałbym mieć filmowe warunki, plan filmowy z dowolną ilością dowolnego światła, żeby sobie parametry pod przesłony ustawić i żeby nie była to cały czas ta sama ściana, ale niestety jeszcze do tego nie dotarłem . Starałem się pokazać jakie obrazki wychodzą w większości możliwych kombinacji - mam nieco niedosyt wnętrz, ale na wnętrza trzeba mieć zgody właścicieli, co nie zawsze mi się udawało uzyskać (kawiarnia się zgodziła :)
    Pokaz z Wilanowa też rzutem na taśmę, bo miałem akurat tam zdjęcia i udało mi się jedno ujęcie "pod test" nakręcić.

  13. kleofas
    kleofas 20 marca 2014, 22:14

    W teście obiektywu migawka jest nieistotna. W teście kamery, lub aparatu z trybem filmowym czas naświetlania powinien być ustawiony na 1/50. 1/33 (którą oferuje np Canon) jest ok, pod warunkiem że mamy statyw lub steadycam, bo z ręki, na obiektywie bez stabilizacji, klatki mogą być poruszone (oczywiście w zależności od ogniskowej). Apelowałem już kilkukrotnie o to, żeby przestrzegać tej 1/50, nawet kosztem pogorszenia ostrości (poprzez założenie filtra ND), ponieważ w różnych aparatach różnie ten tryb 25p działa i w niektórych obrazek jednak jest poszarpany (i nie zawsze wiadomo, czy jest to winą migawki, czy skanowania), ale w tym przypadku krótki czas naświetlania mi nie przeszkadza - oceniamy obiektyw, nie aparat/kamerę

  14. kleofas
    kleofas 20 marca 2014, 22:17

    I jeszcze jedno: można zbić ekspozycję o jedną przesłonę kręcąc w 50p. Do testów taki tryb jest chyba dobrym rozwiązaniem

  15. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 20 marca 2014, 22:18

    Czekamy jeszcze na testy smartfonów, szczególnie że dają już zapis w RAW.

  16. Euzebiusz
    Euzebiusz 21 marca 2014, 11:47

    @MaciekKwarciak

    Jeśli to był sarkazm to niepotrzebny. Akurat ta kamerka z tym obiektywem to sprzęcik bardziej zaawansowany niż wiele małych i dużych lustrzanek, do tego jak najbardziej wpisujący się w konwencję optyczne.pl jak i trend w którym filmowanie staje się coraz bardziej powszechne.

    PS. Jeśli to nie był sarkazm, to smartfony też stają się powszechne, ale w przeciwieństwie do kamer z wymienną optyką wolałbym aby redakcja nie marnowała na nie swojego cennego czasu. Ale redakcja i tak zrobi to co jej się będzie bardziej opłacać ze względu na liczbę odsłon. Zatem nie zdziwię się pojawieniem się działu SMARTFONY i TABLETY :-)

  17. Amba Sador
    Amba Sador 22 marca 2014, 09:44

    Jak by w wersji filmowej poprawili aberracje i dokręcenie szarego filtra nie wpływało na materiał między 3-8, był by hitem cena /możliwości.Właśnie uzyskanie małej GO z fotopuszek za relatywnie małe pieniądze w obiektywach to podstawowa "przewaga" nad prof.kamerami. Ponieważ wady optyczne są takie same, jak wersja foto, to przepłacanie, by właściwie nie móc korzystać z ujęć dla których używa się aparatów - jest trochę , a nawet bardzo dziwne.Na etapie prototypu, po wywaleniu elektroniki widzieli te wady i wiedzieli, że tylko mało gramotni kupią i między 8-22 będą używać (bez manipulacji ISO). Jak by po debiucie Nikon d90 się pojawił, był by zapewne kupiony w dużych ilościach. Dziś bardziej świadomie i amatorzy podchodzą do wydawania € zł$ itp na sprzet.

  18. mav
    mav 22 marca 2014, 17:05

    "dokręcenie szarego filtra nie wpływało na materiał między 3-8" - nie wiem, czy dobrze to zrozumiałem, ale to dotyczy przecież wszystkich obiektywów. Ba, z takim 35/1.4 jest jeszcze gorzej, bez szarego filtra nawet czas 1/10000 nie ratuje sprawy :)

    "Właśnie uzyskanie małej GO z fotopuszek za relatywnie małe pieniądze w obiektywach to podstawowa "przewaga" nad prof.kamerami." - moim zdaniem akurat TEN obiektyw nie jest stworzony do małej GO, bo wykluczają to jego parametry (choć na 16mm można coś bokehowego zrobić i są takie przykłady).

  19. Amba Sador
    Amba Sador 23 marca 2014, 12:20

    Bym od f8 używał i tylko pod wodą- oczywiście teoretycznie.Rybie oka praktycznie nie mają małego GO i te też na f3 może z 20-50cm mieć w ośrodku tlenowym. W wodzie optyka inaczej pracuje.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział