Sony A6500 - test aparatu
1. Wstęp
Premiera bezlusterkowca Sony α6500 odbyła się 6 października 2016 roku, a więc zaledwie 8 miesięcy od premiery modelu α6300. Porównanie parametrów technicznych podawanych w naszych tabelkach ujawnia jedną, ale za to istotną różnicę pomiędzy tymi aparatami. α6500, w przeciwieństwie do poprzednika, został wyposażony w mechanizm stabilizacji obrazu.
Niewielką, ale korzystną zmianę dostrzegamy również na obudowie. W nowszej wersji, w pobliżu spustu migawki znajdujemy dwa przyciski programowalne oznaczone jako C1 i C2. W starszym do dyspozycji jest tylko jeden klawisz C1.
 
 | 
Wymiary nowego korpusu są prawie takie same jak u poprzednika, Nieco zwiększyła się jego grubość. Za to wyraźnie wzrosła waga. Najprawdopodobniej jest to wynik dodania mechanizmu stabilizacji.
Dokładniejsze zbadanie α6500 pozwoli poznać jego zalety i słabe strony, a być może ujawni kolejne różnice w porównaniu z α6300, dlatego zapraszamy do przeczytania kolejnych rozdziałów.
Porównanie specyfikacji α6500, jego poprzednika oraz bezlusterkowców konkurencji można obejrzeć tutaj.
 
 | 
W testach wykorzystujemy statywy i głowice marki Vanguard dostarczone przez firmę Digital Partner Sp. z o.o.

Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy lustrzanki cyfrowe”. Jeśli pojawią się dodatkowe wątpliwości z tym związane, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.
Aparat do testu wypożyczył polski oddział Sony Europe Limited, za co serdecznie dziękujemy.
| Producent | Sony | 
|---|---|
| Model | A6500 | 
| Data premiery | 2016-10-06 | 
| Liczba pikseli | 24.2 Mpix | 
| Dostępne rozdzielczości | • 6000 x 4000 (RAW, JPEG)
 • 4240 x 2832 (JPEG) • 3008 x 2000 (JPEG) • 6000 x 3376 (JPEG, 16:9) • 4240 x 2400 (JPEG, 16:9) • 3008 x 1688 (JPEG, 16:9) • Dostępny też tryb 3:2  | 
    
| Matryca | 23.5 x 15.6 mm (APS-C), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 25 Mpix
 • Powłoka antystatyczna na filtrze optycznym i ultradźwiękowy mechanizm wibrujący  | 
    
| Procesor obrazu | BIONZ X | 
| Format zapisu | • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, 14 bit, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
 Rodzaje JPEG: Fine/ Standard • Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264), XAVC S • Dźwięk: AAC LC, AC3, Dolby Digital 2 CH, Linear PCM (stereo)  | 
    
| Zakres ISO | Auto (100-25600 ISO z możliwością wyboru górnej i dolnej granicy), 
 Rozszerzone do ISO 51200  | 
    
| Migawka | • Szczelinowa sterowana elektronicznie, 30-1/4000 s w krokach co 1/3 EV, Bulb
 • Migawka elektroniczna 1/32000 s  | 
    
| Konstrukcja obiektywu | Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: x1.5 | 
| Ogniskowa obiektywu | n/a | 
| Światłosiła | n/a | 
| Zoom optyczny | 0x | 
| Zoom cyfrowy | 4x | 
| Stabilizacja obrazu | Tak | 
| Zapis wideo | • 4K (3840 x 2160), 30p, 25p, 24p
 • Full HD (1920 x 1080), 120p, 60p, 60i, 30p, 24p • HD (1280 x 720), 25p • XAVC S 100 Mbps, ACHD 28 Mbps  | 
    
| Ogniskowanie | Fast Hybrid AF (AF z wykrywaniem fazy / AF z wykrywaniem kontrastu), MF, 4D Focus
 • Obszary AF: 425 pól (AF z detekcją fazy) / 169 pól (AF z detekcją kontrastu) • Tryby AF: Automatyczny AF (AF-A), pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczny (MF) • Funkcja rozpoznawania twarzy i uśmiechu • Dioda LED wspomagająca AF  | 
    
| Pomiar światła | Tryby pomiaru: 
 • wielosegmentowy, • punktowy, • centralnie ważony Zakres czułości: -2-20 EV  | 
    
| Ostrość od | Zależnie od obiektywu | 
| Balans bieli | Automatyczny, światło dzienne, cień, chmury, światło żarowe, światło jarzeniowe (4 rodzaje), lampa błyskowa, pod wodą, ustawienia wg skali Kelvina, własne | 
| Kompensacja ekspozycji | • Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
 • Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 2, 3 EV, 9 klatek w skoku 1/3, 1/2, 2/3 EV  | 
    
| Programy | Automatyka (iAuto/Superior Auto), P, A, S, M, film, panorama, scena | 
| Zdjęcia seryjne | • Szybkość do 11 kl./s (do 307 zdjęć)
 • W Live View 8 kl./s  | 
    
| Lampa błyskowa | Typu pop-up, TTL, GN6
 • Synchronizacja do 1/160s • Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2 EV • Tryby pracy: Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji, sterowanie bezprzewodowe  | 
    
| Złącze hot-shoe | Tak | 
| Wyjście statywowe | Tak | 
| Samowyzwalacz | 10, 5 lub 2 s | 
| Karta pamięci | • Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo
 • Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)  | 
    
| LCD | Odchylany, 3.0 calowy, dotykowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, pokrycie kadru 100%, regulacja jasności w 5 poziomach
 Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo  | 
    
| Wizjer | Wizjer elektroniczny 0.39 cala, OLED Tru-Finder, kolorowy, 2.359.296 punktów, regulacja jasności i kolorystyki w 5 poziomach, 100% pokrycie kadru, powiększenie x1.07, korekcja dioptrii: od -4.0 do +3.0, punkt oczny 23 mm od soczewki wizjera (21.4 mm od ramki wizjera) | 
| Komunikacja i złącza | USB 2.0 Hi-Speed miniB (MTP), wyjście microHDMI (typu D), stopka Multi Interface (stopka akcesoriów z automatyczną blokadą), wejście mikrofonowe 3.5 mm
 • Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi • Obsługa NFC (Near Field Communication)  | 
    
| Zasilanie | • Akumulator litowo-jonowy NP-FW50 (1080 mAh)
 • Opcjonalnie zasilacz sieciowy AC-PW20  | 
    
| Akcesoria | Brak danych | 
| Waga | 453 g (z akumulatorem i kartą pamięci) | 
| Wymiary | 120.0 x 66.9 x 53.3 mm | 
| Dodatkowe informacje | 5-osiowa stabilizacja matrycy o wydajności 5EV (wg producenta) Obudowa magnezowa (magnesium alloy) Obsługa PlayMemories Camera Apps Funkcja Dynamic Range Optimizer (DRO)  | 
	
| Oceny użytkowników | 



                        





                        
                        
                        
                                






                        
                        
                        
                        
                        
                           
 Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.