O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Widać wyraźnie, że producenci przygotowują się do nadchodzących targów CP+, które odbędą się na początku lutego. Dzięki temu ostatni tydzień przyniósł nam kilka premier, lecz niestety zabrakło wśród nich nowych lustrzanek. Dlatego warto przyjrzeć się plotkom, gdyż być może znajedziemy tam coś na ich temat. Posłuchajcie…
Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.
![]() |
Canon
Trochę o lustrzankach
Po raz kolejny pojawiły się głosy mówiące, że EOS 5D Mark II spowodował znaczny spadek sprzedaży 1Ds Mark III i dlatego producent zamierza w pierwszej kolejności skupić się na zaprezentowaniu nowej „piątki”. Według ostatnich doniesień aparat ma zostać wyposażony w pełnoklatkową matrycę o rozdzielczości 24 Mpix wspomaganą przez dwa procesory DIGIC 4. W aparacie ma znaleźć się także uchylny ekran LCD o przekątnej 3 cali i rozdzielczości 1.04 mln punktów. Mówi się, że być może ekran będzie również dotykowy, dzięki czemu 5D Mark III byłby pierwszą pełnoklatkową lustrzanką z dotykowym ekranem. Premiery możemy spodziewać się jeszcze w tym półroczu.Jak co roku, na plotkarskie serwisy powrócił EOS 3D. Wielokrotnie już pisaliśmy o tym modelu, jednak jak do tej pory wszystkie doniesienia na jego temat okazywały się wyssane z palca. Podobnie może być i tym razem, jednak nic nie zaszkodzi podać specyfikacji tegoż aparatu, która pojawiła się ostatnio w sieci. Oto ona:
- pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 18 Mpix,
- zakres czułości do ISO 102400,
- AF zbliżony do modeli 7D i 1D,
- tryb wideo jak w 7D.
Trochę o obiektywach
Ostatnie plotki głoszą, że w tym roku możemy spodziewać się dwóch nowych obiektywów klasy L. Najprawdopodobniej będzie to 35 mm i 135 mm, jednak mówi się także o nadchodzącej dużymi krokami premierze 50 mm f/1.2L II.
Nikon
9 luty 2011 r.
Podobno na 9 lutego br. Nikon zaplanował konferencje prasowe w kilku krajach. Jest to także dzień rozpoczęcia się targów CP+, tak więc będzie on doskonałą okazją na zaprezentowanie nowych produktów. Czego zatem możemy się spodziewać? Najprawdopodobniej producent pokaże dwa nowe aparaty kompaktowe Coolpix, o których pisaliśmy już jakiś czas temu. Będzie to zapewne P500 z 12-megapikselową matrycą CMOS BSI i 36-krotnym zoomem optycznym oraz model, którego oznaczenia jeszcze nie znamy, a wiemy jedynie, iż znajdzie się w nim obiektyw o odpowiedniku ogniskowych 24–100 mm.Miłym dodatkiem z pewnością byłby następca Nikona D5000, który już od jakiegoś czasu zasila grono modeli wycofanych z produkcji.
Coś dla miłośników patentów
Wśród wniosków patentowych złożonych przez firmę Nikon udało się znaleźć dokument opisujący lustrzankę z wbudowanym projektorem. Do tej pory producent stosował tego typu rozwiązanie tylko w niektórych kompaktach, a tym razem zamierza wykorzystać je także w lustrzance, która zostanie wyposażona w elektroniczny wizjer. Będzie on mógł pracować w dwóch trybach. Pierwszy z nich to tryb tradycyjny, w którym konieczne będzie przyłożenie oka do muszli w celu zobaczenia podglądu. W drugim trybie uruchomi się projektor, który poprzez wizjer pozwoli rzutować obraz na ekran lub ścianę.
Kiedy lustrzanki?
Jak pamiętamy, podczas targów CES Nikon nie zaprezentował żadnych nowości. Producent szykuje premiery na targi CP+ jednak, najprawdopodobniej będą to tylko kompakty. W związku z tym wiele osób zastanawia się, kiedy Nikon zdecyduje się zaprezentować nowe lustrzanki.Prawdopodobnie pierwsza z premier odbędzie się pod koniec wiosny i może to być następca modelu D700. Natomiast następców D3s i D300s poznamy pod koniec sierpnia, co pozwoli producentowi wystawić nowe produkty podczas targów CliQ, które odbędą się na początku września.
Pentax
Pentax D FA 645 25 mm f/4
Pentax D FA 645 25 mm f/4 to obiektyw dla średnioformatowej lustrzanki Pentax 645D, który prawdopodobnie zostanie zaprezentowany w najbliższych dniach. Produkt ma cechować się wbudowaną osłoną przeciwsłoneczną, zintegrowanym mocowaniem filtrów i uszczelnieniami. W obiektywie znajdzie się 12 soczewek ułożonych w 8 grupach oraz przysłona, którą będzie można przymknąć do f/32. Minimalna odległość ostrzenia wyniesie 0.5 m, a pole widzenia 96 stopni.![]() Zdjęcie pochodzi z serwisu Photo Rumors |
Sony
Sony Cyber-shot DSC-HX100V i DSC-HX9V
O aparatach Sony Cyber-shot DSC-HX100V i DSC-HX9V pisaliśmy już 2 tygodnie temu. Nowe modele mają być zaprezentowane 2 lutego, a kolejne wycieki na ich temat tylko potwierdzają wcześniejsze informacje. Do sieci trafiły bowiem zdjęcia HX100, które możecie zobaczyć poniżej.![]() Zdjęcie pochodzi z serwisu Photo Rumors |
![]() Zdjęcie pochodzi z serwisu Photo Rumors |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Jeśli plotki o Canonie się potwierdzą, to następny 5D będzie miał pewnie AF nadal na poziomie pierwszej wersji, a dadzą ruchomy dodtykowy LCD i więcej Mpix. A za lepszy AF (nie sprzed dekady) trzeba będzie więcej zapłacić pod znaczkiem 3D lub od razu kupić jedynkę. Jak widać, Canon żałuje użytkownikom jak tylko może. Wolałbym 5DmkI z AF-em z 7D, niż 5DmkIII z większą ilością Mpix niż 5DmkII i ruchomym dotykowym LCD, ale starym AFem z 5DmkI.
poprawcie lepiej 24-70 16-35 50 1.4 niż 35 i 135
Canon od dawna taki oszczędny. No cóż 25 lat temu wlazłem w ten system i pomimo ich dziwnych zachowań marketingowych nadal w nim trwam, bo jednak zdjęcia Canonem robi się fajne.
Canon zapewne uznał, że użytkownicy lustrzanek FF dzielą się na dwie grupy:
1 - amatorzy, filmowcy, pejzażyści, portreciści, podróżnicy i ślubno-kotletowo-studyjni chałturzyści z biednych krajów;
2 - zawodowcy, reporterzy, ci od sportu, wojen, wiadomości i okładek magazynów mody, pracujący dla agencji oraz ślubno-kotletowo-studyjni chałturzyści z grubszym portfelem i/lub wypracowaną renomą.
Ci pierwsi nie potrzebują 50 punktów AF ze śledzeniem 3D ani 7 kl/s. Ucieszą się za to z przystępnej ceny, dobrej rozdzielczości, małej wagi i rozmiarów oraz dobrego trybu wideo. Ci drudzy raczej mają gdzieś, ile ich sprzęt będzie kosztował - ma być po prostu dopracowany w najdrobniejszym szczególe. Jak dla mnie jest to podział jasny, zrozumiały i zupełnie logiczny.
Jeśli Canon wypuści 5DIII z większym naciskiem na amatorów (taniej...), to niech nawet zostawi ten sam układ AF - mi on nie przeszkadza, a nawet jestem z niego zadowolony. Jeśli wypuści jeszcze model 3D, który rozmiarem będzie jak 5D, ale szybkością i sprawnością AF będzie podobny do 7D, cena zaś uplasuje się gdzieś pomiędzy 5DIII a Nikonem D3, to wszyscy będą zadowoleni.
No no no... ten kompakcik Sonego nawet ładnie wygląda. Ciekawe tylko, czy znowu upchali te 16 MPx na główce od szpilki, czy na czymś większym...
Swoją drogą, ciekawe czy EOS 3D będzie miał w końcu zdjęcia 3D, hehehe, mogli by dogadać się z Fuji i byłby niezły zestaw ^^ :P
@canonik = Canon zawsze dawal tylko tyle, ile bylo niezbednie konieczne, zeby dotrzymac kroku konkurencji, to w pelni swiadoma strategia firmy. Zreszta nie tylko firmy Canon.
@Piotr_0602 - informacje o parametrach nowej 5D to na razie tylko plotki, a Ty juz krytykujesz rozwiazanie, ktore jest tylko czysta spekulacja. Nie uwazasz, ze to odrobine smieszne? Moze z krytyka lepiej poczekac do prezentacji nowego modelu?
Sky_walker, pewnie matryca 1/2.3". Jak obiektyw da radę, to pół biedy, ale i tak te rozdzielczosci w kompaktach to lekkie przegięcie.
Patent Nikona z projektorem realizowanym przez wizjer lustrzanki... już widzę te pozwy w USA, gdy ktoś włączył to sobie przypadkowo fotografując i zniszczył sobie wzrok..
a ja bym poprawił fragment tekstu gdzie jest : 'Jak co roku, na plotkarskie serwisy powrócił EOS 3D. Wielokrotnie już pisaliśmy o tym modelu, jednak jak do tej pory wszystkie doniesienia na jego temat okazywały się wysłane z palca'
nie powinno być wyssane z palca ? :D
U siebie to myślę japońskie firmy się postarają o jakieś ciekawe nowości. Ja osobiście liczę, że pojawią się bezlusterkowce Nikona oraz nowa gliniana makieta następcy Sony a700.
Skoro 5DII obniżył sprzedaż 1Ds, to wątpię w wypuszczenie 3D, który miałby być jeszcze bliższy parametrami jedynce. Wtedy 1Ds kupią tylko Ci którzy pieniędzmi palą w kominku...
Tak prawdę mówiąc to wystarczy że wsadzą AF z 7-ki do MkII i jest aparat bardzo konkurencyjny. Skąd to wiem?. Z praktyki. 5MkII ma AF który nie przystoi Canonowi. Z kolei 7-ka jednak szumi na wyższych ISO. Żeby tylko cena była rozsądna to będzie można o nim pomyśleć.
Ale ponoć jedynki nie będą już rozdzielone na reporterską i studyjną, a rolę korpusu typowo reporterskiego przejmie mniejszy, pełnoklatkowy 3D w cenie 1D4.
@jaad75
Chyba na odwrót. Kiedyś Optyczni w "plotkach" pisali, że Canon rezygnuje ze studyjnej jedynki, a dużą matrycę będzie mieć tylko tańszy model. Tak więc może pozostać 1D MkV, ale bez braciszka na sterydach. Tylko pytanie wtedy po co wypuszczać 3D? Przecież będzie 5D MkIII, a więc bliźniaczy model nie ma sensu. Z drugiej strony 18MPix w 3D? Do tej pory profesjonalne modele Canona wyglądały następująco: reporterski 1D dość szybki, ale z mniejszą matrycą, studyjny 1Ds wolniejsze z większą matrycą w tej samej puszce i tańsza wersją 1Ds z tą samą matrycą, ale w nieco uboższej puszce. Być może serię jedynek kupowali głównie reporterzy, a na 1Ds był mały popyt, dlatego teraz będzie zamiana. Profesjonalny reporterski 1D z mniejszą matrycą, jego tańsza wersja 3D z tą samą matrycą i uboższą puszką, a jako studyjny z napakowaną matrycą pozostanie wciąż 5D, którego poprzednie 2 generacje sprzedawały się jak ciepłe bułeczki? Czas pokaże.
@archangelgabrys - nie sugeruję się plotkami z Optycznych...;)
Obrotowy ekran w 5D III... To mi brzydko wróży przejściem na plastikową obudowę jak w 60D. Zresztą ciekawe, jak zaprojektować taki przegub obrotowego ekranu, aby w stanie otwartym dorównał wytrzymałoścą magnezowemu korpusowi a nie jego plastikowej klapce na baterie. Ja idę o zakład, że nowy 5D będzie z plastiku w ślad za 60D!
Uwaga, canonik (=miłośnik plastiku) zaraz będzie klaskał.
@ciekawus, jakoś w takim E-5 nie mieli z tym problemu.
A jak wytrzymały jest przegub w E5? Wytrzyma niewielki upadek w stanie otwartym? Jak dla mnie, tylko wtedy ma to sens. Słyszałem, że wyłamane LCD to jedne z częstszych zgłoszeń serwisowych.
@Matt Zobacz sobie na nikonrumors jak ma wyglądać ten projektor.
@ciekawus, a wbudowany LCD wytrzyma jeśli aparat uderzy nim o twarde podłoże?
@jaad75
Tak na prawdę, to wszystko tylko nasze domysły na podstawie luźnych faktów, niekoniecznie potwierdzonych. Tylko krawaciarze z Canon'a wiedzą co nam firma zaserwuje :)
ciekawus, nikt nikomu nie każe tego ekranu otwierać. Za to przy obróconym do wewnątrz ekranie prawdopodobieństwo przeżycia upadku jest większe.
@jaad75, przy uderzeniu więcej wytrzyma raczej wbudowany niż ruchomy w stanie otwartym. Uważasz, że jest to bez znaczenia lub że jest wręcz odwrotnie?
po upadku na twarde podłoże o LCD martwiłbym się najmniej...
ja też...P
@ciekawus, uważam że bilans zysków i strat wychodzi na korzyść odchylanego ekranu, mimo iż lubię tradycyjne, zwarte obudowy.
jaad75, zgadzam się z Tobą j.w. , co nie stoi w konflicie z faktem, że zaprojektowanie ruchomego LCD o dużej wytrzymałości jest trudnym zadaniem. Uważam tylko, że mechanicznie słaby przegub i sam LCD nie przystoją do magnezowej obudowy.
Kiedyś czytałem wypowiedzi innych internautów pod danym tematem jako uzupełnienie informacji i próbowałem znaleźć tzw. "złoty środek".Teraz niestety są to zazwyczaj wojny talibów systemowych,oszołomów sprzętowych i innych "wiedzących lepiej,bo tak".
Aparat firmy X model A robi wg ciebie lepsze zdjęcia niż aparat Y model B ?
To pokaż to,na konkretnym przykładzie !!!
Upadek na beton aparatu X z obrotowym wyświetlaczem jest bardziej zabójczy dla sprzętu niż aparatu Y ze stałym wyświetlaczem - udowodnij to na konkretnych przykładach !!!
Jeżeli uważasz,że twój system jest lepszy,niż inne - udowodnij to swoimi zdjęciami a nie wykresami lub tabelkami !
Panie i Panowie ! Nasze,własnoręcznie zrobione fotki,świadczą o wyższości naszego systemu nad innymi !
Ale czy to prawda ?
Spieprzone ujęcie aparatem firmy np. C jest lepsze niż dobrze zrobione firmy P. bo C.ogólnie mniej szumi a P.ma brzydszy pasek na szyję ?
Kultowa GO obiektywu N jest lepsza niż S ?
Kto to ocenia ?
My,twórcy zdjęć czy nasi odbiorcy,np.zamawiający ślubne fotki,którzy oceniają zdjęcia emocjonalnie a nie analizują pixel po pixelu !
Więcej tolerancji dla wszystkiego co nas otacza,w końcu fotografowanie to nasza pasja a nie permanentna analiza :)
@piotrek2m- miałem coś napisać odnośnie wyższości wyświetlacza nad wyświetlaczem którą zaczął "ciekawus" "zatwardziały metalowiec", ale mnie wyręczyłeś. Dziękuję.
piotrek2m, nie stresuj się chłopie, tak to już wygląda i tyle. Ludzie wydają najpierw kupę kasy na sprzęt bo im się wydaje, że zrobią lepsze zdjęcia. Tak się jednak najczęsciej nie dzieje, więc chociaż na forum przy pomocy tabelek, wykresów i głupiej argumentacji poprawiają sobie samoocenę.
Co do plotek: 5d3 nie będzie miał ani ekranu dotykowego ani uchylnego, nie ta klasa sprzętu...
Co do uchylnego, to możesz się zdziwić - jest duże parcie ze strony środowisk zajmujących się filmowaniem, a to poważny odsetek ludzi, którzy kupili Mk. II... Poza tym 5D, to dla Canona klasa amatorska, więc uchylny wyświetlacz jest tym bardziej prawdopodobny.
Jakby z 5d wyjeli lustro a dali uchylny wyswietlacz to kupiloby sporo osob.
sporo osób by go też wtedy nie kupiło.
Rozumiem że są ludzie chcący kręcić filmy, tylko czemu tak się upierają żeby to robić aparatami fotograficznymi. Niech sobie amatorzy filmowcy kupią kamery dadzą luz. Aparat ma przede wszystkim słuzyc robieniu zdjęc, filmowanie to taki gratis.
link
@cube-sie nie stresuje,tylko szlag mnie trafia,jak czytam "o wyższości świąt wielkiej nocy nad bożym narodzeniem"
Porównując do samochodów,która marka jest lepsza?
A,bo od świateł do świateł(na skrzyżowaniach) jest o 1 milisekundę szybsza od B?
B,bo spali wtedy o 1 mililitr paliw mniej?
C, bo ma w d...e A i B i pojedzie skrótem ?
Sam jestem w systemie N.,bo tak wybrał los dwa lata temu,ale w systemach C,P,O,S są rozwiązania,których im zazdroszczę,ale i są takie,dzięki którym cieszę się,że jestem w N.
Uwielbiamy robić fotki? (profesjonalistów się nie pytam,oni z tego żyją)
To róbmy je ,zgodnie z biblią,koranem i kamasutrą,ew.wg.wskazań światłomierza :)
@piotrek2m "Upadek na beton aparatu X z obrotowym wyświetlaczem jest bardziej zabójczy dla sprzętu niż aparatu Y ze stałym wyświetlaczem - udowodnij to na konkretnych przykładach !!!" Ależ proszę! Zadzwoń sobie do jakiegoś serwisu sprzętu foto / video i zapytaj ile jest złamanych wyświetlaczy od aparatów i kamer. Ja mam akurat styczność z tymi ludźmi i wiem to z pierwszej ręki. [..wymoderowano..]
@Cube, tabelki i wykresy to nie jest głupia argumentacja. Może taki sposób prezentacji jest dla Ciebie po prostu nieprzyjazny i nieczytelny?
Jaad75 pisze prawdę. Aparat 5D jest co najwyżej półprofesjonalny i skoro następca 50D (jego crop-odpowiednika) mógł dostać ruchomy wyświetlacz, to 5D III też może. Zainteresowanie tym rozwiązaniem jest faktem. Sam bym chciał mieć taki w moim 5D II, byle był pancerny jak reszta magnezowej obudowy (poza klapką baterii :-). Pancerny jak klapa w Getacu.
Banalnie prosty pomysł dla Canona na nowy sprzęt, to po prostu powtórka 7D z jedną istotną różnicą.
Matryca FF i dokładnie cała reszta taka jak w 7D. Pełnoklatkowa matryca wykonana z zastosowaniem najnowszych osiągnięć technologicznych Canona przy liczbie pikseli takiej jak w 7D gwarantowałaby znakomite parametry. Cała reszta taka jak w 7D i sprzęt poszedłby jak ciepłe bułeczki. Oczywiście cena skalkulowana stosownie do realiów rynku.
@piotrek2m: Uwielbiamy robić fotki? To idź na inne forum. Tu się gada o sprzęcie.
"sie nie stresuje,tylko szlag mnie trafia" Naprawdę zmień forum.
@Beginner "Oczywiście cena skalkulowana stosownie do realiów rynku." Taaa, zatem musiała by być prawie na poziomie jedynki :-) Inaczej, kto kupi jedynkę?
No i brawo! Popieram ten apel.
Każdy system ma swoje wady i zalety, a o zdjęciu i tak decydują najbardziej czynniki niesprzętowe - światło, wyczucie chwili, kreatywność, kompozycja, statyw... A tu się większość licytuje na jakieś ułamki z wykresów i daje linki do zdjęć innych fotografów lub materiałów marketingowych. ;-).
Stąd moje podejrzenie, że większość z pieniaczy na forum nie robi zdjęć albo nie jest zadowolona ze zdjęć jakie robi.
@cube:
"Stąd moje podejrzenie, że większość z pieniaczy na forum nie robi zdjęć..." - taaa, rozmawiają o aparatach i nie robią zdjęć :-)
"...albo nie jest zadowolona ze zdjęć jakie robi." - Przyznaję. Ja tak mam. Nigdy nie będę w pełni kontent z moich zdjęć. To źle?
Analityk :-)
@ciekawus, 60d nie jest następsą 50-tki. 7d nim jest, może jesteś zbyt zajety zaczytywaniem się w tabelkach i cyferkach żeby zauważyć pewne fakty.
Poza tym nie przekręcaj tego co napisałem: "przy pomocy tabelek, wykresów i głupiej argumentacji poprawiają sobie samoocenę.". Mogę jedynie dodać: uderz w stół a ciekawus się odezwie...
cube: ale ja mowie o ludziach robiacych zdjecia.
cube, zwykłe pierniczenie a nie fakty. Nie wiem czy pamiętasz, ale gdy powstał 7D nadal trwały spekulacje, jak będzie wyglądał ten następca 50-tki. A dzisiaj - dopiero po emisji 60-tki mówi się, że tym następcą był jednak 7D i że 60-tka to taki skok w bok.
Nie wiem czemu piszesz o "nożycach". Czepiacie się mnie razem z piotrek2m, to Ci odpowiedziałem.
PS. Nadal Twoje stwierdzenie mnie bawi do bólu, bo tabelki i wykresy to naukowe narzędzia. Nie lubiłeś (lubisz) szkoły (nauki)?
@cube, nie zgodze się z Tobą, że opcja filmowania w lustrzankach jest ciekawostką. Wręcz przeciwnie, lustrzanki odebrały całkiem spory kawał rynku kamer półprofesjonalnych... Powodów jest kilka - wymienna optyka, dynamika tonalna, ale przede wszystkim rozmiar matrycy. Lustrzanka z matrycą APS-C ma wymiar filmu super35 czyli pełnej filmowej klatki! Nie mówię już od EOS 5D mkII, który ma ma większą klatkę i dzięki temu daje bardziej plastyczny obraz. Lustrzanki mniej szumią i są o niebo tańsze od segmentu kamer w którym się plasują. Jedyną realną konkurencją dla lustrzanek jest system RED z 18 stopniową dynamiką tonalną, lepszym zapisem chromoluminancji niezbędnej do kluczowania i zapisem RAW Video. Pod względem ergonomii właściwie niczym się nie różnią, ani jedno ani drugie bez specjalnego gripa, follow focusa i zewnętrznego monitora nie nadają się do pracy... Różnica jest za to w cenie - lustrzanka kosztuje 10 razy mniej :)
Link do XF 100 może jest i ciekawy, ale mnie nie przekonuje. Brak wymiennej optyki nie przeszkadza przy kręceniu newsów czy kotletów. Przy zastosowaniach filmowych nie jest to już takie kolorowe.
Z resztą, tu jest inne porównanie - link XH-A1 w przeciwieństwie do XF 100 ma trójprzetwornikową matrycę o tych samych wymiarach - 1/3 cala
Poza tym cube, kamerka, do której dałeś linka, to zwykła kamerka video, z małą matrycką. Aparaty z matrycą 4:3/APS-C/FF, to sprzęty mogące w wielu zastosowaniach zastąpić kamery filmowe, za ułamek ich ceny i dlatego cieszą się takim powodzeniem. Boom na filmujące DSLR-y w świecie filmowym skończy się gdy producencie zaoferują pełnoprawne kamery z matrycą tej wielkości w cenie poniżej $3000, ba myślę, że nawet poniżej $5000 będzie nieźle.
@alvarezz - zdaje się, że pisaliśmy jednocześnie... :)
@ciekawus
"@piotrek2m: Uwielbiamy robić fotki? To idź na inne forum. Tu się gada o sprzęcie.
"sie nie stresuje,tylko szlag mnie trafia" Naprawdę zmień forum."
A do czego wg ciebie służy sprzęt?
Ja myślę,że do robienia zdjęć(chodzi oczywiście o sprzęt fotograficzny)!
Sam sobie idź na inne forum,np.onanistyczno-sprzętowe :)
Tylko uważaj,aby sprzęt nie przytrzasnął ci..czegoś tam ;)
Ludziska. Dajcie spokój z dyskusjami z ''ciekawusem". To sprzętowy onanista i po prostu trzeba go olać i nie odpowiadać na zaczepki. On zawsze ma rację tak jak Kaczyński i żadna mądra głowa mu tego nie wyperswaduje. A jaki jest poziom jego wiedzy świadczy fakt wymienienia 60D jako następcy 50D.
Może jeszcze wrzucę takie porównanie:
link
Cube, wygóglaj sobie ceny sprzętu, który jest w tym zestawieniu... Za dzień zdjęciowy móglbyś sobie kupić takie 7D... :P
@jaad75, hehe, to się zgraliśmy ;)
@canonik, linia 50D została rozbita na dwie linie 60D i 7D, wiec ciekawus ma rację mówiąc, że 60D jest następcą 50D. Jest jego takim samym następcą jak i 7D. Półka xxD musiała zostać nieco zdegradowana, żeby nie tworzyć wewnętrznej konkurencji między tymi modelami.
@ciekawus "tabelki i wykresy to naukowe narzędzia".
A fotografia to nie nauka tylko sztuka to raz.
Dwa: "i" przed "głupiej argumentacji" zmienia sens zdania i "głupia argumentacja" nie dotyczy w tym przypadku opierania wywodów na wykresach, może Ty powinieneś się był koncentrować nieco bardziej na lekcjach j. polskiego skoro już zahaczyłeś temat szkoły.
piotrek2m, ta strona ma nazwę "Optyczne", czyli jest bardziej sprzętowa od np. Fotopolis i w nazwie i w praktyce. A dla Ciebie chyba są lepsze jeszcze bardziej "mniej sprzętowe" stronki.
canonik, ja sam siebie określam mianem sprzętowego onanisty i się tym szczycę, gdyż bardziej interesuje mnie technologia, niż jej produkt (zdjęcie). Zaczepki, jak zaczepki. Wolę kontestację, niż bliskie Tobie lizusostwo. Rozumiem, że ta "mądra głowa" to Twoja? Narcyz z Ciebie:-)
Co do filmowania: skoro takie ochy i achy duże sensory plastyka za ułamek ceny, to może niech się ludzie zbiorą i wyduszą z producentów jakiś nowy korpus zrobiony przede wszystkim do filmowania, zbudowany jak kamera na wymienną optykę od lustrzanek, zamiast naciskać na psucie dobrych konstrukcji jak 5d za pomocą uchylnego ekranu...
cube, ja poprostu nie uważam, żebym dzisiaj napisał coś ewidentnie głupiego. Może zacytuj, bo nie widzę w tekście.
BTW, a sprzęt fotograficzny to stricte czysta nauka. Na Optycznych się o tym rozmawia bardziej niż o sztuce.
@cube, jestem przekonany, że niebawem wyjdzie kilka pełnoprawnych kamer z dużą matrycą w przystępnych cenach (poza Sony i Panasonikiem), ale nie uważam też by uchylny wyświetlacz psuł cokolwiek. Jeśli nie będziesz potrzebował uchyłu, to po prostu będziesz go używał w pozycji złożonej (lub w ogóle zamkniętej). W tych kilku sytuacjach w których Ci się przyda, będziesz błogosławił tę możliwość. Tyle. Nie ma co dorabiać do tego filozofii.
No to w takim razie po co w ogóle zahaczasz o robienie zdjęć. Dyskutuj sensory, rozdzielczości a temat który aparat jest lepszy do robienia zdjęć zostaw fotografującym.
Wyzywasz ludzi od narcyzów, a sam rościsz sobie prawo do decydowania kto może na forum dyskutować a kto ma je opuścić....
znowu ta sama ekipa kłóci się o wszystko i o nic.
ja mam Pentaxa i szanuję każdy system. nie ma cie co robić wieczorami :)?
@ciekawus- naprawdę masz problem ze zrozumieniem słowa pisanego. Dyslekcja?.
@jaad75 to żadna filozofia, 5d z dobrym szkłem waży średnio 1.5-2.5 kg. Ekran uchylny nie będzie w nim ani praktyczny ani używalny, a stworzy jedynie nowe możliwości uszkodzenia aparatu. Zapewne następca 550d będzie miał filmowanie HD i uchylny ekran i wtedy gabarytowo będzie to o wiele praktyczniejsze rozwiązanie...
@ciekawus
"piotrek2m, ta strona ma nazwę "Optyczne", czyli jest bardziej sprzętowa od np. Fotopolis i w nazwie i w praktyce."
ciekawus - faktycznie,ta strona nie ma nic wspólnego z FOTOGRAFIĄ,to jest wyłącznie strona dla posiadaczy sprzętu np.fotograficznego.
No cóż,zabieram swoje zabawk i idę do innej piaskownicy :)i
@cube - i nie zdarzyło Ci się nigdy robić nim zdjęć np. znad głowy? Nie wygodniej byłoby wtedy mieć jakikolwiek podgląd kadrowania?
@cube, ale tak już się dzieje. RED niebawem wypuści genialny system modularny Scarlett, który w podstawowej wersji będzie wyglądem przypominał średnioformatową lustrzankę. Za 12 000 dolców będziesz miał korpus z pełnoklatkową matrycą, rozdzielczością 6K i 18 stopniową dynamiką. Zamocujesz do niego szkła RED-a, Canon-a i Nikona-a. Oprócz filmowania można tym robić zdjęcia. :)
Więc cube, zamiast narzekać, warto dać porwać się nurtowi czasu :) wielu jest fotografów będących operatorami i odwrotnie (jak ja), dlaczego mam nie mieć uniwersalnego narzędzia w rękach? :)
a tu jest ten sprzęt link oczywiście monitor uchylny :)
@alvarezz, o, to widzę, że RED zmienił nieco koncepcję, bo w pierwotnej wersji Scarlett miał być oparty o matrycę 2/3"...
@jaad75, okazało się, że RED stworzył całą linię Scarlett. Najtańsza 3K, będzie miała przetwornik 2/3, średniak - S35, a najwyższy model - FF. Więc do wyboru, do koloru... czerwonego :)
canonik, pisze się "dysleksja". Odmiana u Ciebie to dysortografia.
@ciekawus-mea culpa-palec mi się omsknął.
I bardzo fajnie że się pojawia. A ja sobie uchylnych ekranów w moim sprzęcie nie życzę. Robiłem zdjęcia znad głowy i w serii z szerokiego kąta zawsze któreś było trafione. Ok, z ekranem było by w istocie wygodniej. Ale też podejrzewam, że bym ten ekran w końcu wyłamał lub uszkodził. Nie chucham na sprzęt, noszę go po różnych plenerach, nie raz ląduje na ziemi i cieszę się że jest zbudowany jako jedna bryła z ekranem zakrytym grubym plexi. Jak wprowadzą takie rozwiązanie do nowej 5-tki (w co wątpię) to będę musiał rozejrzeć się za czym innym... Cóż chyba jestem konserwatystą minimalistą.
@alvarezz, ale "jedynka" i Epic zostają w ofercie, czy wyższe Scarlet jes zastąpią?
@cube- po prostu nie będziemy go otwierać i po ptakach.... Ale żeby od razu rezygnować?... Oczywiście żartuję. Ale czasami można go użyć. Zobaczymy czy w ogóle będzie i jak będzie to wykonane.
Pomyslec, ze tutaj boja sie dodac uchylny ekran by nie zepsuc wytrzymalosci a moi znajomi narzekaja, ze 5d to taki paskudny plasticzak.
@cube, no i ok, już dawno powinieneś mieć wobec tego jedynkę na stanie, 5D, to stosunkowo mało odporny sprzet, jak na traktowanie, które opisujesz... Natomiast jak wspomniałem wcześniej, E-5 jest pancerny pomimo uchylnego wyświetlacza, więc jednak się da pogodzić te dwie kwestie.
@jaad75, tego akurat nie wiem, ale chyba Scarlett nie wyprze poprzedników... Myślę, że RED różnicuje ofertę pod różną zasobność portfela :)
Jakoś sobie na razie ta 5-tka radzi. Jedynka oprócz wszystkich zalet to jednak 0.5kg więcej, i dodatkowe 200-300g na każdy zapasowy akumulator. Pożyjemy zobaczymy, jak zmienią 5-tkę w tą samą stronę jak zrobili 60d, to trzeba będzie przełknąć jedynkę albo zmienić system.
@cube, jak 5dmkIII pójdzie w stronę 60D to na 99% pojawi się takie 7D z FF. Zresztą czemu nie? Myślę że takie hipotetyczne 3D, mogłoby spokojnie zastąpić 1D w ofercie. A do tego znalazło by się wielu którzy nie kupowali 1D z różnych względów, a kupiliby 3D. Tak że sprzedaż tańszego 5DmkIII w stylu 60D + 3D + 1DS mogłaby przynieść w sumie większy zysk niż 5DmkII + 1D + 1DS.
Zgadzam się, z resztą mam Eos'a-3 i bardzo go lubię.
Wypuszczenie takiej 7-mki z FF było by bardzo korzystne. Taki aparacik z uszczelnieniami, lepszym AF i nadal w stosunkowo małej puszce za 1.5 ceny 5d czemu nie. Tylko co wtedy zrobią z 1ds? Bo powodów by go kupić będzie wtedy dużo mniej.
Jestem przekonany ze nowy 5dMIII będzie miał AF znany z 7D, bo mają to już opracowane i nie muszą "wymyślać" nowego. Patrząc na historię proces przenoszenia technologi z modeli wyższych do niższych od dość danwa ma miejsce u róznych producentów. Oczywście 7D jest modelem niższym niż 5dMII ale skupiając się na samym AF to 7D>5DMII.
Kazde inne rozwiązanie -np pozostawienie obecnego AF nie wprowadzi nic nowego, bo "Piątka" ma wszysko to co trzeba, i do szczęścia brakujej jej porządnego i szbkiego AF + synchronizacji z lampą 1/250 (bo obecne 1/200 to mało (patrząc że niższe modele mają 1/250). Ja bym sobie marzył o 1/300 :D.
Można to także odwrotnie napisać - Należałoby do 7D dac pełna matrycę i byłby to fajny prezent na Wielkanoc
Z drugiej zaś strony debilnym posunięciem było oskubanie następcy 50D i pozostawienie w 60D same gadzety dla półprofesjonalistów z chudszym portfelem. I ten kierunek "rozwoju ujemnego" jest niepokojący.... szczegónie że sam czekam na porządnego następcy 5d MARK II
@marc07 "Oczywście 7D jest modelem niższym niż 5dMII"
Wcale nie oczywiście. Canon stawia te modele równorzędnie w hierarchii, ale pomijając pełnoklatkową matrycę, którą zwykły się charakteryzować modele wyższe, 5D jest modelem stojacym zdecydowanie niżej od 7D.
Dla mnie to był wystarczający powód, żeby 7d nawet nie brać pod uwagę.
HX9V? przeciez jeszcze nawet w sklepach nie pojawil sie (choc jest juz na oficjalnych stronach) HX7V !
Jesli uda sie w kompaktach Sony ta imitacja efektu malej GO to ciekawy jestem czy w NEX7 czy A77 bedzie juz w menu do wybrania bokeh na zdjeciach?
Pomijając że zamieszczone info to plotki...
Patrząc przez kpryzmat tego że po premierze 5DMKII spadła sprzedaż 1Ds (o ile to prawda) zaczynam wątpić w moje marzenia dotyczące nowej piętki czyli:
- max 24mpix
- AF z 7D
- NIE uchylany ekran-
- więcej życzeń nie mam
Pożyjemy zobaczymy... oby Canon nas nie rozczarował!
A ja mam marzenie. Taki EOS 3 w wersji cyfrowej. Np z matrycą od 5-ki II ;-)). No co?. Pomarzyć nie wolno?.
Sporo widzę tu komentarzy od oczekujących na 5D III
Rozumiem że zajeździli już przynajmniej po jednym egzemplarzu 5D II i póki co używają zamiennie komórek.
@Dżozef, ja używam ciągle mkI, ale gdyby pojawił się mkIII z wbudowaną lampą z funkcją sterownika WL to bym nie pogardził takim korpusem. Reszta mnie w pełni satysfakcjonuje w mkI, no może wizjer mógłby być taki jak w Sony A900...
@Dżozef- no co Ty. Zajeździć Canona. Niemożliwe choć wykonalne ;-D
@Dzosef - kazdy sadzi po sobie. Moja piatka jest w idealnym stanie, ale w tym roku mina dwa lata od daty zakupu i bede mogl ja sprzedac i kupic nowa, wiec dlaczego by nie miala to byc jej nowa nastepczyni. Sa kraje gdzie przepisy podatkowe stymuluja zakupy nowych narzedzi pracy. Sa tez kraje gdzie ludzie nie prezentuja tak zlosliwego stosunku do otoczenia jak Twoj.
@Dżozef - nie, ci ludzie po prostu czekają na aparat który ma autofocus a nie coś co go udaje.
Moje marzenia co do nowej piątki:
- AF z 7D
- większy wizjer ze 100% krycia
- jakakolwiek wbudowana lampa do odpalania zdalnego lamp zewnętrznych (lub radiowy nadajnik i stosowne akcesoria do lamp zewnętrznych)
- ruchomy LCD (albo lepiej OLED)
Poza tym miło byłoby gdyby miał:
- półprzepuszczalne lustro a la Sony A55
- lepsze uszczelnienia
- zamiast przycisku direct print jakąś inną sensowną funcjonalność
- przycisk wstępnego podniesienia lustra (chyba ze będzie to konstrukcja a la Sony A55)
- lepsze menu
Filmy mam w nosie. Rozumiem że tego co jest już w mkII nie zabiorą.
Megapixele mam w nosie, wystarczą mi te z 5D mkI.
Za to ucieszyłby mnie lepszy DR.
PS.
Mam 5DmkI od kilku lat i od premierze mkII nie widziałem sensu wymiany na nowy model. Z jednej strony to dobrze - Canon zaoszczędził mi kasy w kryzysie. Z drugiej strony - może mkIII mnie przekona do wymiany. Na razie 5DmkI nadal mi wystarcza (widzę jeden większy mankament - mógłby miec lepszy AF).
Ważne to je co je moje. :-D
A może warto tak spojrzeć szerzej? Bezwzględne porównywanie marek (producentów) jest absolutnie bezsensowne. Zejdźcie na ziemię. Wymagacie od producentów niszowych tego czego nie wymagacie od liderów.
Sony powinno mieć w swojej ofercie APSC w 20 wariantach korpusów, pełna klatkę przynajmniej w 3 korpusach, średni format w dwu korpusach i rozwiązania ponadstandardowe ( np cyfrowy aparat na ławie optycznej za 3 tys Euro). Poniżej tego Sony jest dla mnie poniżej minimum. Wszystko poniżej jest eksploatacją rynku, a nie przewodzeniem rynkowi. O Canonie i Nikonie nie wspomnę. Ani o podniecaniu sie nowymi wersjami starych lustrzanek.
oj tak patrze chyba trzeba będzie zmienić system bo pod Pentaxa coraz mniej obiektywów tamron chyba sobie odpuszcza a robi niezłe szkiełka ostatnio , a to szkło to majątek a przydał by się
Tamron AF 18-270 f/3.5-6.3 Di II VC PZD
oraz
Tamron SP 70-300 f/4-5.6 Di VC USD tego porównałem na eos 550d 50-300 to pada ka przy nim
poco kupowałem kr :(
O widzę, że mamy nieudolnego trolla pod kolejnym tekstem. Rzeczywiście, dostępność szkieł Tamrona jest wyznacznikiem klasy systemu... Biedna Leica... :P
Te wasze narzekania na brak tego czy tego smiesza mnie tak jak kawal o wielbladzie.
Maly wielblad pyta mamy czemu maja takie nieksztaltne dugie nogi, mama odpowiada
- zeby cialo bylo odalone od nagrzanego piasku.
- a czemu mamy takie wielkie kopyta i takie chude nogi?
- zeby nogi nie grzezly nam w sypkim piasku
- a czemu mamy taki brzydki garb
- bo w nim gromadzimy zapas na dluga podroz przez pustynie
- ale po co nam to wszystko w ZOO?
Canon jako pierwszy pokaże 5D MkIII. Trzeba pamiętać, że brak mu "szlagierowych" produktów. Na bezlusterkowce się nie załapał, na rynku kompaktów konkurencja ogromna, a ostatnie lustrzanki Nikona są świetne. Canon także szykuje się na 25% wzrost przychodów netto, a to musi oznaczać nowe produkty. Do tego utrzymuje się bardzo niekorzystny kurs jen/dolar, co w pewnej mierze ściska chłonny rynek amerykański.
Tak więc należy się spodziewać 5D MkIII i to szybko. Nieco usprawniony, nabity gadżetami model ma przynieść duże zyski. I to w segmencie amatorów, jak i profesjonalistów. Co do technologii zapewne będzie dużo z 7D (AF, filmy itp.) Matryca minimum 24Mpix, ISO nie więcej jak 102k. Dla mnie ważniejsze jest jednak na ile używalne są 6,4k, 12,5k, 25k. Jaki wydruk z tego wyjdzie? Nie sądżę by poszli torem 7D zapewniając wizjer ze 100% pokryciem kadru. Pewnie wsadzą to co jest teraz. Niestety. Wizjer w obecnej 5D MkII jest duży, ale nie zachwyca. No i cena. Myślę, że na PLN będzie droższy od obecnego modelu jakieś 1,5k zł, więc w sklepie ok. 9000. Nie spodziewałbym się raczej nowego Digic V. Myślę, że pokażą go w odnowionym 1D. Tu prawie na pewno pojawi się matryca FF i zapewne 2 procesory obrazu, by zapewnić szybki bitrate. Dotychczasowa matryca APS-H nie ma racji bytu. 7D całkowicie uzupełnia tu potrzeby profesjonalnego reportera, a i nieco kasy pozostaje ze zleceń. 1Ds się nie pojawi. Nie będzie go w ogóle. Pojawi się jego jakieś wcielenie, ale nieprędko. Potrzebny jest kolejny skok technologiczny w stajni Canona. Myślę, że tym skokiem będzie nowa matryca (Square? 36x36mm? pozbawiona filtra AA? MF typu Leiki?) Na forach mówi się o wielkim rozdziale produktowym w portfolio Canona. Nie wykluczona jest także modułowa konstrukcja takiego aparatu. Będzie się też inaczej nazywał.
Na rynku jest potrzeba profesjonalnego bezlusterkowca. Małego, ale wyposażonego w jakość i możliwości choćby lustrzanek entry level. Gdyby Canon pokusił się o zastosowanie w takim aparacie APS-H to miałby hit. Dużo przemawia za takim rozwiązaniem.
No i jak co roku pojawia się temat Canona 3D. Myślę, że powstanie, bo zrobi się dziura pomiędzy drogim 1D, półprofesjonalnym 5D (oba z tą samą matrycą), a czymś w stylu MF. Były już ok roku temu takie plotki. Taki aparat miał się ujawnić na targach fotografii ślubnej bodaj w Las Vegas. W 3D miałoby być relatywnie mniej pix (12,5-18) miał być zorientowany na pracę w bardzo wysokim ISO, miał mieć rozbudowane opcje filmowe. I miał być drogi.
Czy tak będzie? Pewno tak, ale nie w tym roku.