Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Wtyczka Profoto Studio dla programu Capture One Pro

Wtyczka Profoto Studio dla programu Capture One Pro
8 marca
2011 14:11

Firma Phase One we współpracy z producentem lamp Profoto stworzyła wtyczkę dla programu Capture One Pro, pozwalającą na zdalne sterowanie oświetleniem studyjnym z poziomu komputera. W chwili obecnej plug-in działa jedynie z wersją aplikacji zainstalowaną na komputerach z systemem Mac OS X.

Nowy system bezprzewodowej kontroli lamp błyskowych, poza zainstalowanym programem Capture One Pro 6 i wtyczką Profoto Studio wymaga również zastosowania przekaźnika Profoto Air USB transceiver. Sam plug-in jest darmowy, natomiast przekaźnik kosztuje około 500 dolarów.

Wtyczka Profoto Studio dla programu Capture One Pro


Komentarze czytelników (13)
  1. LarsikOwen
    LarsikOwen 8 marca 2011, 17:18

    Yes, yes, yes! Nie dla Windows!

  2. 8 marca 2011, 17:20

    kompleks iPenisa.

  3. Euzebiusz
    Euzebiusz 8 marca 2011, 20:13

    "Sam plug-in jest darmowy, natomiast przekaźnik kosztuje około 500 dolarów. "

    To dobrze, że chociaż plug-in jest darmowy :-)

  4. stormur
    stormur 9 marca 2011, 16:01

    Niech mi ktos przypomni ile LAT temu elinchrom to mial... ??? I dziala tylko z Air ? Czyli tam gdzie wbudowane PW juz nie ? I nie Air tez nie : extra odbiornik na kazdym Compact'cie, na kazdym Pack'u... FAJNY SYSTEM.Taki innowacyjny. A jak korzystny cenowo. :) . 500 usd/eur to i tak nic przy 2 lampkach po 250 Ws ( NIE Air ) + 2 parasolki i plocienna torba za 2200 €. I jak ich nie kochac ? Trzeba. Bo to przeciez "industry standart" :):):):):)
    @ xneion : przykro,ze masz. ale nie bede sie nad toba litowal.

    Dla mnie i 99% pracujacych w obrobce foto OSX to jest standart. Wszystko inne jest nieprzydatne bo nieuzywalne : nieorogramowane / wiecznie zaplatane we wlasne rejestry i/lub/ oraz zakazone. Jednym slowem : niewydajne. I mozna to opluc. Ale i tak to niczego nie zmieni.

    Wracajac do Profoto : wiec jak mam C1 DB dla cyfrowej "dupki" Capture One, to juz PLUG-IN nie dziala ? No nie... Taki standard....

  5. Euzebiusz
    Euzebiusz 9 marca 2011, 17:12

    stormur - wszystkie słowa z osobna zrozumiałem (nawet te z błędami) ale o co Ci dokładnie chodziło, to nie wiem :-)

  6. stormur
    stormur 9 marca 2011, 17:37

    A gdzie widzisz bledy ( pomijajac brak polskich czcionek) ???? U ciebie : zaczynamy z wiellkiej litery , konczymy kropka. , brak przecinka przed "ale". Gwoli scislosci.

    Czy chodzi tylko o to ,zeby dokopac ? Frustracje wyladowyjesz w ten sposob ?

    Nie rozumiesz i okazujesz radosc z tego powodu ? Zadziwiajace. Rozumiem, ze znajomosc sprzetu segmentu profesjonalnego moze byc mikra, ale to nie powod do samozadowolenia... . W koncu skoro nie rozumiesz to nie byla wiadomosc dla ciebie ?

    Mimo to, objasniam :
    1. Profoto chwali sie czyms co 3x tanszy konkurencyjny system ma od lat.
    2. Kaze sobie za to placic i to slono - jak i za reszte swojej produkcji. Przykladem jest zestaw 2 lamp typu Compact 250 ( monobloc ) z parasolkami za 2200€
    3. Ich "innowacja" wymaga upgrade'u Z C1 DB ( taki powiedzmy Lightroom dla posiadaczy uzytkownikow cyfrowych scianek do srednio- i wielkoformatowych kamer n.p. Mamiya, Phase One) do wersji Pro, bo inaczej nie dziala... kolejne kilkaset €.

    Profoto uparcie od lat "wciska" , ze jest standartem przemyslowym ( futrujac m.in. wypozyczalnie i kilku znanych fotografow) , tylko "przemysl" uparcie KUPUJE Hensela, Bron/Visatec, Elinchrom i Chimere.

    Specjalnie dla ciebie : PW = Pocket Wizard, Air - system bezprzewodowego radiowego wyzwalania lamp Profoto.

    Teraz mozesz przypuscic odwet. Nie zaluj sobie :) .

  7. 9 marca 2011, 17:57

    ja bym chciał tylko zobaczyć zdjęcia stormura, po tym jak nas futruje takimi mądrościami liczę na mega profesjonalistę

  8. stormur
    stormur 9 marca 2011, 18:48

    Nie zobaczysz moich zdjec. Chyba,ze dostajesz workbook'a. Wtedy tak.

    Ad meritum : zaprzeczysz temu co napisalem, czy tak " pierdyknales" , zeby poczuc sie waznym ?



  9. jaad75
    jaad75 10 marca 2011, 00:42

    @stormur, w Europie może niekoniecznie, ale w Stanach Profoto, to jest rzeczywiście "industry standard", czy tego chcesz, czy nie, podobnie jak jest nim PW, czy wspomniana Chimera... A co do Maca, to nawet tam już takim standardem w grafice i obróbce nie jest, choć wciąż oczywiście jest popularny. Akurat w firmie mieliśmy wszystko oparte o PC, dwie drukarnie z którymi stale współpracowaliśmy również używały PC na Windowsach, ba również gazety, którym wysyłaliśmy materiały używały Windowsów... Maców używało kilkoro znajomych, ale to bardziej ze względu na modę i ładny design, niż jakieś rzeczywiste przewagi.

  10. Rippingtons
    Rippingtons 10 marca 2011, 13:37

    Tutaj filmik jak to działa:
    link

  11. stormur
    stormur 12 marca 2011, 08:49

    W US to jest standard dla fotografow bazujacych na WYPOZYCZENIACH. Duza siec wynajmu, pelny asortyment w wypozyczalniach praktycznie tylko Profoto i mamy "standart" ... Tu sie zgadzam w 100% ( jak napisalem w 1 poscie ). Po prostu Profoto futruje "rental" i ma wplyw.

    Czesc fotografow z tego powodu kupuje tez troche wlasnego sprzetu Profoto , zeby uzupelniac z wynajmu tym samym.

    Tych , ktorych znam :

    1. tylko wypozyczaja : od lamp po PW : wtedy TYLKO Profoto
    2. czesciowo wypozyczaja : tez raczej Profoto

    3. Stac ich na wlasne i nie chca miec niespodzianek typu "awaria wyeksploatowanego sprzetu" : A. BRONCOLOR , dlugo nic, potem Elinchrom znowu dlugo nic i Hensel, Norman, Dynalight ....

    Grupy 1 i 2 jesli kupuja wlasny sprzet to z reguly jest to Alien Bee ... .

    Poza tym z reguly jak wynajmuje sie studio tam juz jest jakis sprzet : z reguly Profoto, wiec dopozycza sie ...Profoto .

    Nic nie czyni Profoto lepszym od Bron . A popularniejsze... Kwestia marketingu. Dla mnie marka MOCNO przereklamowana. Wielu ludzi zmienilo Profoto na Broncolor, odwrotnie nie slyszalem ... Z elinchroma jak ludzie "uciekaja" to tez do Bron , nie Profoto. Takie sa przynajmniej moje obserwacje.

    To co Profoto wypuscilo do sterowania lampami ( wygodne zwlaszcza jak ktos ma monobloc'i wiszace na boomach albo na ramce - czyli wysoko ) taki Elinchrom ma ( bodajze) od 2008 roku. Nie wspominam, ze z poziomu transmitera radiowego moge regulowac moc kazdej grupy ( 4 ) osobno +- 5EV . Od lat.

    I tylko krytykuje A. cene profoto B. Opieszalosc we wprowadzeniu rozwiazania C. Niekompatybilnosc wstecz ( lampy nie Air i z PW ) .

    Chimera to zupelnie inna bajka . Standart TV i zaczyna byc foto. Piekny sprzet i rozsadnie wyceniony.

    MAc: nie znam NIKOGO z branzy , kto nie obrabia na MAC'u. Doslownie nikogo. Byl taki jeden Japonczyk, ale przeprosil sie szybciutko... W Polsce jest byc moze inaczej. Klient wyznacza standart :)


    Tu gdzie mieszkam Sony Vaio jest drozszy od MB Pro ... wiec cena nie jest wyznacznikiem. Niech ktos mnie wyprostuje : Czy jest PhotoMechanic na PC ? Aperture ? MacFreelance ? Pomijam juz inne kwestie. Mam i MAc'a i PCta ( ASUS) . Nie jestem fanboyem maca, uzywam bo jest mi wygodniej i szybciej... Poza tym kwestia zapisy TIFF (IBM order...).

    Dzis chyba juz zadne wydawnictwo nie uzywa WIN ...?



  12. AM
    AM 12 marca 2011, 12:32

    Pelno tu niescislosci.

    Elinchrom mial system kontroli lamp troszke wczesniej niz Profoto. To fakt. Jednak nalezy podkreslic kilka rzeczy:
    1. elinchrom nie ma softu, ktory dziala jako plugin do C1
    2. system Air istnieje dluzej niz ten plugin
    3. Profoto ma podobny soft stand-alone do kontroli jak Elinchrom prawie od pcozatku istnienia lamp Air

    Dlaczego Elinchrom mial wczesniej system kontroli blysku? Bo postawili na to szybciej. Profoto wolalo miec system zgodny z PW bo PW bylo standardem i malo ludzi korzystalo ze zdalnej kontroli blysku. Systemy kontroli blysku staly sie popularne, Profoto przeszlo na nie. Co ciekawe w niczym nie ustepuja Elinchromowi - nawet maja lepszy kontroler. Do tego Profoto Air obsluguja nowe powerpacki Hensela. Prawda jest taka, ze wszystkie te systemy jeszcze kuleja i kazdy moglby sie od drugiego nauczyc. Na przyklad system Paula C. Buffa ma genialny kontroler i recivery do Einsteina sa swietnie rozwiazane.

    Profoto teraz wprowadzilo nowy system (kilka lat?) i to oczywiste, ze nie wspiera on starego wyzwalania. Przeciez to nielogiczne, zeby system do kontroli blysku dzialal z odbiornikami PW, ktore nie potrafia blysku kontrolowac. A chyba zgodzimy sie, ze nie ma sensu tylko wyzwalac blysku. Stare lampy Elinchroma tez nie wspolpracuja z obecnym systemem.
    Kolejna niescislosc - usb kupujemy jeden na komputer, nie do kazdej lampy.

    Co do zestawienia Profoto z innymi markami - wszystko zalezy. Dla mnie pod wzgledem lamp Profoto i Bron to jedna polka, ale do pewnych zastosowan sa lepsze lampy. Np. modyfikatory i rozwiazania Briese. Zreszta posiadanie wlasnych lamp i ignorowanie rynku wypozyczania jest nawine, chyba, ze ktos codziennie w swoim studio robi na dwoch lampach.

    Zreszta takie ogolne opinie sa ryzykowne. Ja na przyklad nigdy nie spotkalem kogos, kto by chcial miec powerpacki stacjonarne elinchroma. Tak samo czasem Bron wygrywa z Profoto a czasem odwrotnie.

    Profoto ma ta zalete, ze system jest uniwersalny. W kazdej kategorii maja produkt przynajmniej w top3. Ja chcialem miec top1 i skonczylem z dwoma systemami na dwie rozne okazje - scoro i quadra.

  13. jaad75
    jaad75 12 marca 2011, 12:49

    stormur, nie mówiłem o PL...:) W PL, miałem styczność ze składem z 6-7 lat temu - wciąż używali Quarka, ale akurat na PC-tach, co raczej własnie wtedy było rzadkością... :P
    Co do oprogramowania na PC, w tej dziedzinie wystarczy, że jest Creative Suite i Lightroom. Do czego mi Aperture? I tak wolę LR... Nie znam reszty oprogramowania o którym piszesz, ale znajomi makówkarze używali dokładnie tych samych programów których używam na PC. Poza wspomnianym Aperture może, ale i tak częściej w użyciu był LR.
    Jedyną przyczyną dla której Mac stał się kiedyś standardem w grafice i fotografii, była kwestia zarządzania kolorem. Tylko, że te kwestie już od dawna nie są nie do przeskoczenia w Windowasach... Są różnice w interfejsie systemowym i tyle. Programy obsługuje się tak samo. Zazwyczaj te same programy.
    BTW, moje Sony Vaio było w swoim czasie droższe od MacBooka Pro. Znacząco droższe. Ale wszystkie parametry miało też znaczaco lepsze. A już zwłaszcza ekran.

    A jeszcze co do AlienBees, to popularność tego sprzętu w Stanach to głównie zasługa ceny i znaczka 'made in USA". Technicznie AB niczym nie wyróżniają się wśród rebrandowanego badziewia, typu Impact, tanie Calumety, czy Interfit. No może CyberCommander, to krok do przedu. Co innego Einstein, Zeus, czy WhiteLightning.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.