Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Tokina AT-X 17-35 f/4 PRO FX dla Canona

8 sierpnia
2011 08:37

W zeszłym miesiącu informowaliśmy o opóźnieniu wprowadzenia na rynek obiektywu Tokina AT-X 17–35 f/4 PRO FX. Przed weekendem producent potwierdził jednak, że model ten w wersji dla lustrzanek Canon wejdzie do sprzedaży 31 sierpnia br.

Wersja z mocowaniem dla lustrzanek Nikon ma pojawić się w przyszłym miesiącu.


Komentarze czytelników (13)
  1. bfigurski
    bfigurski 8 sierpnia 2011, 08:54

    Canonierzy słyszeliście, musicie znowu pieniądze schować do banku lub do skarpety (jak kto woli) bo nie kupicie tego obiektywu, tylko pytanie kto to kupi skoro w ofercie Canona jest nawet lepsza "Lka" ?

  2. cedrys
    cedrys 8 sierpnia 2011, 09:59

    bfigurski,
    A skąd wiesz, że lepsza, przecież ta tokina jeszcze nie weszła na rynek. Zbadają to wówczas zobaczymy. Największy problem z tokinami to aberracja chromatyczna -- nie ma większego znaczenia czy mała czy średnia i tak trzeba ją usunąć a to nie jest obiektyw systemowy.
    Canon EF 16-35 mm f/2.8L II USM jest ciężki (640 g), ma zbyt dużą średnicę filtra (82 mm), jest stosunkowo stary (luty 2007 r.) i cytuję z Optycznych: "
    •nieakceptowalna jakość obrazu na brzegu kadru dla przysłon f/2.8-4.0,
    •przeciętna praca pod ostre światło.
    •słaby stosunek jakości do ceny. "
    To go kompletnie dyskwalifikuje. Gdyby był dobry już bym go miał i nie chciałoby mi się pisać tego posta.

  3. f8@24mm
    f8@24mm 8 sierpnia 2011, 10:19

    czekam na testy... jakby to mialo ostre rogi (w odroznieniu od canonowskich zoomow szerokokatnych) i przyzwoita odpornosc na flary (w odroznieniu od tokinowskich zoomow :D ) to w zasadzie kwestia ceny pozostaje...

  4. jaad75
    jaad75 8 sierpnia 2011, 13:26

    @cedrys, tylko, że mowa raczej o 17-40L, w końcu ta Tokina jest f/4... BTW, CA nie jest aż takim problemem, a jej usuwanie można zautomatyzować również dla obiektywów "niesystemowych". Pewnie wkrótce po premierze wyjdą profile do LR, a w razie czego można przecież zrobić sobie taki profil samemu (o ręcznej korekcji i zapisaniu presetu nie wspominając).

  5. cedrys
    cedrys 8 sierpnia 2011, 13:36

    jaad75,
    Przeczytaj jeszcze raz:
    "nieakceptowalna jakość obrazu na brzegu kadru dla przysłon f/2.8-4.0,". Jeśli jest faktycznie nieakceptowalna w każdym egzemplarzu, to on jest f/4.5 a nie f/2.8. Inna rzecz, że ta tokina może być akceptowalna od f/5.6.
    Co do korekty AC to oczywiście masz rację, ale ja nie używam produktów Adobe. Nie lubię monopolistów.

  6. Euzebiusz
    Euzebiusz 8 sierpnia 2011, 16:18

    "ja nie używam produktów Adobe. Nie lubię monopolistów. "

    A na złość mamie odmrażam sobie uszy :-)

  7. cube
    cube 8 sierpnia 2011, 16:34

    @bfigurski "skoro w ofercie Canona jest nawet lepsza "Lka"

    No właśnie te canonowskie szerokie eLki sa felerne. Sam dlugo czekałem na jakiś porządny szeroki zuum, kupilem Tokinę 16-28/2.8 jak tylko sie pokazala. Ostra od brzegu do brzegu, nawet na pełnej dziurze, od f/4 żyleta. Nie mam problemów ani z CA ani z odblaskami. eLka się nie umywa, mimo że 2x droższa...

  8. Marek B
    Marek B 8 sierpnia 2011, 20:14

    Nie mam zaufania do tego producenta. Miałem Tokinę 100 Macro i, ... okrutnie się zawiodłem. Od nowości sprawiała zainstalowana w niej elektronika i nikt nic nie mógł poradzić. Po prostu doszło do tego, że nie dało się w ogóle włączyć azparatu z podpiętym obiektywem. Obiektyw znalazł się w koszu a jego miejsce zajęło szkło Canona. I skończyły sie problemy. Aberacja chromatyczna jest zmorą wszystkich szkieł Tokiny. Co z tego, że mozna to cyfrowo usunąć. Tylko nie da sie poprawić popsutej przez aberację ostrości. Ktos powie, ale jakość solidność i trwałość ??? ... no doświadczyłem właśnie jakości na własnej skórze (czytaj kieszeni) :D.

  9. Marek B
    Marek B 8 sierpnia 2011, 20:17

    P.S. ... aberacja, o której wspominam dotyczyła szkła Tokiny 11-16. Nie znam tez posiadacza szkieł Tokiny, którzy nie narzekaliby na preoblem aberacji chromatycznej.

  10. Fer de Lance
    Fer de Lance 9 sierpnia 2011, 00:12

    @cube
    "Nie mam problemów ani z CA ani z odblaskami."

    A to ciekawe, sam miałem ten obiektyw (T16-28 2.8) i praca pod ostre światło to tragedia.
    Zgodzę się że jest bardzo ostry, w zasadzie to najostrzejszy UWA-zoom pod Canona, ale takiej tęczy-flary nie widziałem jeszcze na żadnym UWA, jednym słowem - żenada.

    T17-35 zapewne będzie ostrzejsza od 17-40L - od tego obiektywu wszystko jest ostrzejsze;), ale nie spodziewałbym się wzorowej pracy pod słońce.

  11. DonYoorando
    DonYoorando 9 sierpnia 2011, 00:19

    jak canon 16-35/2,8 jest ciężki, to może być trudno znaleźć coś lżejszego. tokina 16-28/2,8 waży 950g, co uważam za przegięcie...no i to przełączanie AF/MF.... zawsze mam wrażenie, że coś się tam w środku psuje, wchodzi jak 1-y bieg w maluchu. dla mnie Tokina to doskonała optyka upakowana w przeciętny korpus i marny AF. dużo frajdy z 11-16 i 100 ale i dużo rozczarowań

  12. cube
    cube 9 sierpnia 2011, 08:25

    @Fer de Lance: czytałem o tych wadach, więc za raz po zakupie przetestowałem to szkło m.in. pod słońce. oto zmniejszone surowe pliki:
    link
    link

    i te same surowe pliki w pełnej rozdzielczości dla pixel-peeperów ;-)
    link
    link

    jak dla mnie git malina. może miałeś do czynienia z jakimś felernym egzemplarzem....

  13. cube
    cube 9 sierpnia 2011, 17:53

    eee cos nie wyszlo z pelna rozdzielczoscia, zzipowalem i wstawilem tutaj: link

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.