Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Panasonic Lumix S5 - test aparatu

10 grudnia 2020
Maciej Latałło Komentarze: 55
Komentarze czytelników (55)
  1. PDamian
    PDamian 10 grudnia 2020, 20:28

    Dlaczego jest tylko w 2 sklepach link
    jak np. Z6 w 20 link ?

  2. krukm
    krukm 10 grudnia 2020, 20:35

    Mam pewną uwagę. Skoro dajecie punkty w kategorii rozdzielczość, to odejmujcie je za efekt moire'a. Inaczej wystarczy powycinać filtry i dostaje się najwięcej punktów za rozdzielczość, co ma się nijak do rzeczywistości, w której i tak często z takiej rozdzielczości nie skorzystamy, bo pojawi się właśnie mora.

  3. molon_labe
    molon_labe 10 grudnia 2020, 21:02

    Choć skojarzenie tego korpusu i obiektywów Sigma "I" moim zdaniem robi różnicę do konkurencji , to jednak najpierw ......kupie parę butelek szampana.

  4. Soniak10
    Soniak10 10 grudnia 2020, 21:19

    @PDamian: bo Panasonic od dość dawna olewa polskiego klienta. W hipermarketach RTV/AGD znalezienie np telewizora tej marki graniczy z wygraną w lotto. No, może nie z trafieniem "szóstki", ale coś pomiędzy "4" a "5".

  5. MX-1
    MX-1 10 grudnia 2020, 21:30

    Soniak10 - idą święta cuda się zdarzają link

  6. miszak
    miszak 10 grudnia 2020, 21:35

    Aparat jak aparat ale czy wiadomo ile ludzi wchodzi w ten system? Nie znam nikogo ani w Polsce ani za granicą a trochę braci fotograficznej znam.

  7. Myszowor
    Myszowor 10 grudnia 2020, 23:03

    Ten system raczkuje najwolniej, do tego dość drogo w porównaniu do konkurencji...

  8. ad1216
    ad1216 11 grudnia 2020, 10:02

    Gdyby Panas nie eksperymentował z umierającym powoli 4/3 przez tyle lat i od dawna robił FF, to miałby dużo silniejszą pozycję na rynku foto. A tak w FF jest systemem niszowym i pewnie jeszcze długo pozostanie, chyba że zacznie robić tanie FF dla amatorów to wtedy miałby szansę się przebić. Fotografowie, którzy kupują body z wymienną optyką, często zaczynają od taniego sprzętu, a później kupują coraz lepsze wersje w systemach w które już weszli. Zaczynanie od drogich body skazuje ten system na pozostanie w niszy, a na to pozwolić sobie może jedynie Leica i Zeiss. Nic dziwnego nie ma w tym, że sklepy nie chcą wystawiać niszowych aparatów, jak nie ma na nie nabywców. Tylko miejsce zajmują w magazynie.

  9. HH
    HH 11 grudnia 2020, 10:25

    Największym problemem Panasonica jest brak AF fazowego. To w sumie skreśla ten aparat w zastosowaniach innych niż spokojna fotografia statycznych lub powoli poruszających się obiektów.

  10. MX-1
    MX-1 11 grudnia 2020, 10:48

    mam wrażenie, że ludzie czytają coraz więcej takich link testów. Kiedyś pod testem takiego Panasonica by się łacza grzały do czeroności. Może to przez Covid, a może tego typu aparaty interesują już mało kogo.

  11. Jonny
    Jonny 11 grudnia 2020, 13:14

    @HH

    Z moich testów wynika, że CDAF z S1/S1R radzi sobie w świetle dnia nadzwyczaj dobrze, dopiero przy świetle sztucznym zaczyna się zabawa z pompowaniem, tyle że to nie jest tylko ból systemu S Panasonica, ale też GFXa Fujifilm.

  12. krisss
    krisss 11 grudnia 2020, 15:51

    U nas jest drogi, w Niemczech tańszy o cirka 1,5 tysi...

  13. Jarun
    Jarun 11 grudnia 2020, 20:08

    @HH napisał:
    „Największym problemem Panasonica jest brak AF fazowego. To w sumie skreśla ten aparat w zastosowaniach innych niż spokojna fotografia statycznych lub powoli poruszających się obiektów.”

    Ja pierniczę. Serio ?
    Naprawdę ktoś jeszcze wypisuje tutaj takie głupoty ?

  14. merti
    merti 11 grudnia 2020, 20:10

    Test widzę czekał od lata hi hi ale aparat miazga

  15. genezis
    genezis 11 grudnia 2020, 23:10

    Widać wysoką dynamikę tonalną na zdjęciach przykładowych. Na marginesie - świetne zdjęcia przykładowe, wyrazy uznania dla pracy autora i modelki.

  16. HH
    HH 12 grudnia 2020, 08:53

    @Jarun
    Jeżeli tak nie jest, to skrobnij maila do Canona, Nikona, Sony, itp. i poinformuj ich, że fazowy AF nie jest potrzebny i kontrastowy załatwi sprawę w 100%. :)

  17. molon_labe
    molon_labe 12 grudnia 2020, 09:48

    @HH
    skrobnąłem...
    ....odskrobali, że jest bardzo potrzebny, ponieważ jest kilku użytkowników, którzy bez fazowego nie potrafią zrobić zdjęcia.

  18. Jonny
    Jonny 12 grudnia 2020, 09:58

    @molon_labe

    Kilkadziesiąt lat robiłem zdjęcia w ogóle bez AF, tylko czego to niby ma dowodzić ?

    PDAF działa szybciej i to jest słowo klucz, za to CDAF działa wolniej, ale dokładniej, dobrze jest więc móc wybrać pomiędzy tymi dwoma systemami ustawiania ostrości, zamiast być skazanym na tylko jeden.

  19. Szabla
    Szabla 12 grudnia 2020, 10:06

    Wszystkie modele z fazowym AF mają również kontrastowy.

  20. Jonny
    Jonny 12 grudnia 2020, 10:12

    @Szabla

    Otóż to, ale odwrotnie już niekoniecznie. :-)

    Co udowadnia nam seria S Panasonica i GFX Fujifilm (za wyjątkiem GFX 100).

  21. molon_labe
    molon_labe 12 grudnia 2020, 10:38

    @Jonny
    Leica również....,
    która wymyśliła AF i zbyła go, ponieważ, jak stwierdziła, AF nie jest niezbędny by zrobić zdjęcie.
    Ty również robiłeś zdjęcia bez AF, więc doskonale wiesz, że najszybszym i niezawodnym w każdym oświetleniu, jest .....manualny focus strefowy.

  22. Jonny
    Jonny 12 grudnia 2020, 10:59

    @molon_labe

    Ba, w manualnych czasach radzono sobie również ze sportem, czy spottingiem, niemniej PDAF znacznie uprościł techniki rejestracji i ofiarował większe możliwości.

    Dzisiaj, wielu fotografów pozbawionych AF, rozkładałoby ręce z bezsilności, gdyby przyszło im rejestrować dynamiczne sceny, a i statyczne bez klina, czy rastra na matówce, wcale nie są intuicyjnie łatwe do poprawnej rejestracji.

  23. Szabla
    Szabla 12 grudnia 2020, 11:16

    Leica nie zbył swojego systemu, tylko go porzuciła. Systemy AF wprowadzone w lustrzankach w latach 80-tych bazowały na technologii amerykańskiej firmy Honeywell, która później pozwała japońskie firmy fotograficzne o naruszenie jej praw patentowych. Firmy te, po serii procesów oraz sądowych porozumień, zapłaciły Honeywellowi ponad 300 mln dolarów.
    link
    link

  24. molon_labe
    molon_labe 12 grudnia 2020, 11:45

    @Szabla
    nie mogę i ......nie chcę mieć przeciwnego zdania...
    Istotne , że jest nie tylko ręczne ustawianie ostrości...

  25. HH
    HH 12 grudnia 2020, 11:49

    @molon_labe
    Oczywiście, MF też jest dostępny, jeżeli czas nie gra roli. Ale jeżeli ktoś chce szybko i w miarę dokładnie ustawić ostrość, to na razie nie ma nic lepszego od PDAF. CDAF jest po prostu zbyt wolny dla niektórych zastosowań. I tyle.

  26. gamma
    gamma 12 grudnia 2020, 18:36

    @ad1216
    W pelni sie zgadzam. Powiedziane bardzo rozsadnie!

  27. lord13
    lord13 12 grudnia 2020, 23:32

    @molon_labe
    "Istotne , że jest nie tylko ręczne ustawianie ostrości..."

    Wyobraź sobie, że w bezlustrach w przypadku ręcznego ustawiania ostrości matryca z fazowymi czujnikami również bywa przydatna. Spróbuj pogłówkować dlaczego.

  28. Accipiter
    Accipiter 12 grudnia 2020, 23:42

    Czasy zmieniają się, dziś spora część zawodowych kierowców nie potrafiłaby przejechać z punktu A do punktu B bez nawigacji.
    Podobnie jest z tym sprzętem, AF zaczyna być dla większości użytkowników priorytetem. Przy fotografii nie ma to większego wpływu na jakość zdjęcia, ale przy filmowaniu poleganie na AF to już jest ubezwłasnowolnienie.
    Ale czasy mamy takie, że większość ludzi chce robić coś po najmniejszej linii oporu.

  29. ero
    ero 13 grudnia 2020, 01:58

    @Accipiter

    Hahaha, kiedyś to byli tytani kierownicy! nie to co dzisiaj.

  30. Szabla
    Szabla 13 grudnia 2020, 09:34

    Tak jest! Precz z AF! Żądamy powrotu do naturalnych metod ustawiania ostrości!

  31. Accipiter
    Accipiter 13 grudnia 2020, 10:12

    @Szabla - dlaczego myślisz w systemie zero-jedynkowym? Przecież dla zdjęć w większości sytuacji ten AF z S5 jest wystarczający.
    Poza tym model jest bardziej skoncentrowany na video. Aj zapomniałem, youtuberzy, oni w większości nawet jak recenzują sprzęt nie potrafią obyć się bez automatu. Naciska się czerwony guzik i do przodu.
    Każdy robi jak uważa, jego sprawa.

  32. Szabla
    Szabla 13 grudnia 2020, 10:23

    Nie, Accipiter: ten model nie jest bardziej skoncentrowany na video. Tamten to S1H.

  33. Accipiter
    Accipiter 13 grudnia 2020, 11:05

    To jest typowa hybryda, S1H to bardziej kamera z możliwością robienia zdjęć.
    To że w S5 dali kąt migawki, v-log w standarcie, czy w przyszłości 12-bitowe rawy na zewnętrzny dysk oznacza to, że celują bardziej w video.
    Dlatego dziwi mnie ,że w podsumowaniu porównywany jest z Sony A7iii, a nie np. z A7C.

  34. Szabla
    Szabla 13 grudnia 2020, 11:13

    Hybrydami są niemal wszystkie aparaty cyfrowe od ładnych kilku lat. Duże możliwości filmowe nie zmieniają faktu, że kontrastowy AF ma swoje ograniczenia.

  35. Accipiter
    Accipiter 13 grudnia 2020, 11:33

    To jakie funkcje video ma Sony A7iii czy Nikon Z6? Akurat aparat z funkcjami video to droga Panasa. Nawet G9 po aktualizacji jest ciekawszym wyborem do nagrywania niż większość aparatów wydanych w tym czasie.

  36. Szabla
    Szabla 13 grudnia 2020, 11:45

    Większość kupuje aparaty że względu na możliwości fotograficzne. Funkcje filmowe są na drugim planie. Odwrotnie niż w kamerach :)

  37. Accipiter
    Accipiter 13 grudnia 2020, 12:06

    W kamerach funkcje foto są zupełnie niepotrzebne.
    Lumix GH5 to kamera czy aparat? Moim zdaniem to hybryda, dla ludzi którzy chcą wykorzystywać go do np. 80% video, 20% foto. Podobnie jak S5.
    Tak zgadza się, AF w Panasie ma ograniczenia. Zresztą ten argument jest tak często przywoływany, że już stał się nudny. Tym bardziej, że na razie nawet ten najlepszy AF też ma ograniczenia.
    Jeżeli w przyszłości stworzą AF który będzie słuchał się głowy użytkownika, to od razu kupuję ten sprzęt, niezależnie od marki.

  38. Vendeur
    Vendeur 13 grudnia 2020, 17:50

    Stabilizacja obrazu na poziomie 3EV powinna być w wadach, jako że producent deklaruje 5...

  39. maksiczek
    maksiczek 14 grudnia 2020, 03:35

    Czego ty nie rozumiesz? Aparat fotograficzny to aparat i dobrze, że można nakręcić jakąś relację video na Youtube i zrobić porządne zdjęcia.

  40. Accipiter
    Accipiter 14 grudnia 2020, 10:21

    Cena tego sprzętu wynika nie tylko z możliwości fotograficznych, ale z nieco bardziej zaawansowanych funkcji video niż zwykły aparat fotograficzny. Więc jeżeli ktoś potrzebuje tylko aparatu z możliwością nagrania czegoś tam, to po co płacić za bardziej zaawansowane funkcje?
    Swoją drogą dlaczego 4k 50kl/s tylko z zewnętrznym dyskiem, dlaczego nie ma możliwości podpiecia dysku usb-c, czy v-log też tak szumi jak w S1? Do tego bym się przyczepił.

  41. bergercs
    bergercs 15 grudnia 2020, 11:36

    Dla twierdzących, że AF skreśla ten aparat - to na podstawie tego:
    link
    oraz tego:
    link
    wychodzi, że w dobrym świetle jedynym sensownym zakupem jest Lumix - bo inne są zbyt niepewne :-)

  42. lord13
    lord13 15 grudnia 2020, 12:11

    @bergercs:
    "to na podstawie tego:"

    Dyskutowane nie raz i nie dwa. Akurat testy AF u Optycznych mają się nijak do realiów, po drugie również nie raz było to podkreślane, że pojedynczy AF jest ok, a problemy robią się z AF-C, więc kulą w płot.

  43. PDamian
    PDamian 15 grudnia 2020, 12:30

    W testach nie polegających na robieniu pojedynczych zdjęć nieruchomej tablicy
    AF Panasonic S5 jest najgorszy link

    link

    link

  44. Accipiter
    Accipiter 15 grudnia 2020, 20:50

    Ten ostatni film to jakaś porażka, trzeba było naprawdę postarać się, żeby było tak źle.
    Na przedostatnim przy 60fps, od 6:35 przecież nie jest źle, moim zdaniem bardzo dobrze. Zresztą na złym tle to jest testowane, nie widać pulsowania. A najgorsze jest właśnie to pulsowanie.


  45. Szabla
    Szabla 16 grudnia 2020, 12:29

    Pewnie czym innym nagrywane ;)

  46. HH
    HH 16 grudnia 2020, 21:43

    @bergercs
    Taki AF też mam - jest dostępny w każdym aparacie z Live View - 100% celność za każdym razem. :) A że powolne, nie nadaje się do niczego innego niż robienia zdjęć statycznych? Cóż, wtedy mogę się przełączyć na wizjer optyczny i robić zdjęcia z szybkim, fazowym AF. A Panasonic nie, bo szybkiego, fazowego AF nie ma.
    Co do DXO i ichnych testów - matryca Panasonica jest podobno doskonała do robienia zdjęć sportowych. I tyle w temacie ich punktacji, bo do sportu ten aparat się nadaje... jak nie powiem co. :)

  47. molon_labe
    molon_labe 17 grudnia 2020, 10:28

    Moim zdaniem, Panasonic wierzy w swoje rozwiązanie i jego potencjał. W nowej Leice zastosowano ten sam system kontrastowy wsparty programowo mapowaniem głębi obrazowania. Konsorcjum PanaLeica zdaje się zatem, podążać w kierunku, gdzie ciężar przetwarzania obrazu spoczywa na procesorze, a matryca "zbiera dane" do obliczeń. Już procesor w S5 to "inna" liga w porównaniu do procesorów innych producentów, a faktem jest, że algorytm mapowania głębi Google i Apple, nie wymagają super matryc, tylko matryc ...kontrastowych.
    W każdym bądź razie dla mnie Panasonic S5 jest dużo bardziej interesujący, niż inni producenci, ze względu na dostęp do wytwornych obiektywów z mocowaniem L. Jeśli Leica jest Luxury, to Panasonic jest ..Premium.

  48. molon_labe
    molon_labe 17 grudnia 2020, 16:27

    @HH
    "..bo do sportu ten aparat się nadaje..."
    Kolego, nie wyciągaj pochopnych wniosków z tych filmików.
    Ale jeśli one kształtują Twoja wiedzę, to proszę:
    link
    Trudno zaprzeczyć, że prezentowany S5, ma DNA tej Leiki, więc moim zdaniem nie masz racji .
    Generalnie owe "testy" maja tylko jeden cel: "Zebrać kliknięcia, osób ..."szukających wiedzy"-, tak bym to określił. Klik=$, wiec im więcej osobliwych wniosków tym więcej $, ale to nie jest ..wiedza.

  49. HH
    HH 17 grudnia 2020, 16:55

    @molon_labe
    Nie muszę mieć Twoim zdaniem racji, ale to że ta Leica robiła tragicznej jakości zdjęcia na lodowisku w filmie, to ciężko zaprzeczyć. Jeżeli ma "DNA Leiki", to szkoda - bo Panasonica nie podejrzewałem o bycie biżuterią. Myślałem, że będzie lepszy. :)

  50. molon_labe
    molon_labe 17 grudnia 2020, 17:39

    @HH
    jesteś mistrzem riposty. Wygrałeś.

  51. 17 grudnia 2020, 21:31

    Ja mam sentyment do Panasonica. Mam Sony A7 i nie ma takiej radości z fotografowania, jak w przypadku starego gx7.
    Kibicuję tej marce. Niemniej jednak czekam aż Panasonic pokaże 50mm 1.8, chciałbym, żeby osiągi były na poziomie Nikkor Z 50 mm f/1.8 S, bo moim zdaniem ten obiektyw jest genialny.

  52. Szabla
    Szabla 18 grudnia 2020, 14:50

    Swoją drogą, to raczej Leica ma DNA firmy z Osaki :)

  53. molon_labe
    molon_labe 20 grudnia 2020, 10:32

    link
    Ten facet chyba nie oglądał tych filmików, więc nie wiedział, że nie nie można S5 robić zdjęć...sportowych.

    Dodałem ten link, ponieważ bezkrytyczne powielanie "testów" i opinii youtuberowych ekspertów, wynosi te bzdury do rangi "dowodów" na poparcie bezpodstawnych opinii.

  54. HH
    HH 20 grudnia 2020, 18:16

    @molon_labe
    To obejrzyj sobie filmy na YT jak ludzie wbijają gwoździe śrubokrętem. Da się? Da się. Czy są lepsze narzędzia? Są.

  55. Accipiter
    Accipiter 21 grudnia 2020, 10:17

    @HH - to porównanie z śróbokrętem akurtat nie jest dobre. Do wbijania gwoździ są młotki.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział