Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Leaf Credo - trzy cyfrowe ścianki średniego formatu

Leaf Credo - trzy cyfrowe ścianki średniego formatu
23 kwietnia
2012 16:56

Firma Mamiya Leaf zaprezentowała trzy nowe cyfrowe ścianki serii Leaf Credo. Nowe produkty współpracują z wieloma korpusami Mamiya, Hasselblad oraz Phase One i wyposażono je w średnioformatowe matryce o rozdzielczości 40, 60 i 80 Mpix.

Poniżej prezentujemy zdjęcia i najważniejsze cechy nowych produktów.

Leaf Credo 80

  • typ matrycy: CCD,
  • rozdzielczość matrycy: 80 Mpix (10320×7752 pikseli),
  • wielkość matrycy: 53.7×40.3 mm,
  • współczynnik boków: 4:3,
  • wielkość piksela: 5.2 mikrona,
  • zakres tonalny: 12.5 EV,
  • głębia kolorów: 16 bitów,
  • zakres czułości: ISO 35–800,
  • zakres czasów migawki: 1/10000–120 s,
  • zdjęcia seryjne: 0.7 kl/s,
  • dotykowy ekran LCD o przekątnej 3.2 cala i rozdzielczości 1.15 mln punktów,
  • obsługa kart CompactFlash UDMA 6,
  • złącza: FireWire 800, USB 3.0, USB 2.0,
  • wymiary: 98×80×61.5 mm,
  • waga: 562 g,
  • dostępność: czerwiec 2012 r.,
  • cena: 29 995 EUR

Leaf Credo - trzy cyfrowe ścianki średniego formatu

Leaf Credo - trzy cyfrowe ścianki średniego formatu

Leaf Credo 60

  • typ matrycy: CCD,
  • rozdzielczość matrycy: 60 Mpix (8984×6732 pikseli),
  • wielkość matrycy: 53.9×40.4 mm,
  • współczynnik boków: 4:3,
  • wielkość piksela: 6.0 mikrona,
  • zakres tonalny: 12.5 EV,
  • głębia kolorów: 16 bitów,
  • zakres czułości: ISO 50–800,
  • zakres czasów migawki: 1/10000–60 s,
  • zdjęcia seryjne: 1.0 kl/s,
  • dotykowy ekran LCD o przekątnej 3.2 cala i rozdzielczości 1.15 mln punktów,
  • obsługa kart CompactFlash UDMA 6,
  • złącza: FireWire 800, USB 3.0, USB 2.0,
  • wymiary: 98×80×61.5 mm,
  • waga: 562 g,
  • dostępność: czerwiec 2012 r.,
  • cena: 24 995 EUR

Leaf Credo 40

  • typ matrycy: CCD,
  • rozdzielczość matrycy: 40 Mpix (7320×5484 pikseli),
  • wielkość matrycy: 43.9×32.9 mm,
  • współczynnik boków: 4:3,
  • wielkość piksela: 6.0 mikrona,
  • zakres tonalny: 12.5 EV,
  • głębia kolorów: 16 bitów,
  • zakres czułości: ISO 50–800,
  • zakres czasów migawki: 1/10000–32 s,
  • zdjęcia seryjne: 1.2 kl/s,
  • dotykowy ekran LCD o przekątnej 3.2 cala i rozdzielczości 1.15 mln punktów,
  • obsługa kart CompactFlash UDMA 6,
  • złącza: FireWire 800, USB 3.0, USB 2.0,
  • wymiary: 98×80×61.5 mm,
  • waga: 562 g,
  • dostępność: czerwiec 2012 r.,
  • cena: 14 995 EUR


Komentarze czytelników (40)
  1. jacq
    jacq 23 kwietnia 2012, 17:49

    No to namiast podniecac sie ''srednim formatem Nikona 35 pix'' lepiej spawic sobie Leaf-a :)

  2. noworries
    noworries 23 kwietnia 2012, 18:02

    jacq, inny target.

  3. baron13
    baron13 23 kwietnia 2012, 18:16

    E... nie kupię. Potrzebowałbym 6x7 cm. Taka mała?

  4. Groszek
    Groszek 23 kwietnia 2012, 19:04

    Zakres tonalny 12,5 EV.......

  5. tomato
    tomato 23 kwietnia 2012, 19:10

    >Groszek
    WLASNIE!!! czy ktokolwiek ze strzelantow maloobrazkowych wie co to znaczy ? :)

  6. Arek
    Arek 23 kwietnia 2012, 19:11

    Ładnie wyglądają te ścianki. Ciekaw jestem jak z funkcjonalnością, bo w starszych modelach było słabo.

  7. Soniak10
    Soniak10 23 kwietnia 2012, 19:53

    Zaraz, zarazzz... czyż to nie jest własnie to, o co postulowałem jakis czas temu i to nie gdzie indziej, tylko na tym tutaj portalu? Mianowicie o skonstruowanie CYFRÓWKI Z WYMIENNĄ MATRYCĄ??!! Czy ktos bardziej oblatany ode mnie może mi wyjasnić, dlaczego można takie coś zrealizować dla medium formatu, a dla 35mm, APS-C i innych systemów - już "się nie da"?

  8. AM
    AM 23 kwietnia 2012, 19:55

    Soniak10 - co chciałbyś zyskać z takiego rozwiązania?

  9. 23 kwietnia 2012, 20:21

    @Arek - też się zastanawiam patrząc na te "dotykowe" przyciski

    @Soniak10 - Bo średni format to znacznie mniejszy rynek niż masowe lustrzanki. Producentom bardziej się opłaca sprzedawać lustrzankę jako całość niż jako części do składania. Z prostego powodu, bo to jest produkcja masowa, dla ludu. Np jak chcesz przejść z EL na wyższy musisz kupić całą lustrzankę czyli zapłacisz więcej. Średni format sam w sobie jest drogi więc po co dodawać kosztów?

  10. baron13
    baron13 23 kwietnia 2012, 20:38

    Tak na moją intuicję: faceci od średniego formatu kupują aparaty do robienia zdjęć. Jak im się nie zrobi tego, czego potrzebują, nie kupią. Pytanko jednak co zrobić z tą jakością:
    link
    Skanowane na skanerze biurowym.

  11. qbic
    qbic 23 kwietnia 2012, 21:20

    Powierzchnia czyni cuda.

  12. tea
    tea 23 kwietnia 2012, 23:22

    Chciałbym żeby były jakieś aparaty APS-C z zakresem ISO35.

  13. kleszcz
    kleszcz 24 kwietnia 2012, 07:04

    tea - małe cyfry niewielu rajcują :-)

  14. baron13
    baron13 24 kwietnia 2012, 07:51

    Tak po mojemu. Jeśli ktoś chce sprawdzić wysoką jakość, wyłożyć około 10 kafli i mamy Cambo nówkę nieśmiganą. Nie sprawdzałem detalicznie jak ceny obiektywów, ale nie detalicznie zamknie się to w tej cenie. Najmniejszy wielki format całkowicie gubi ziarno. Rozdzielczość w liniach na szerokość i wysokość po prostu mordercza. Jeśli mamy ciut mniejsze wymagania, jakiś średni format. To są obecnie niewielkie pieniądze. No i można się przekonać. Filmy iso 25 są ciągle dostępne.Moim zdaniem tego typu sprzęty grają rolę w pracach typu reprodukcje. Przy czym nie mam pewności, że nie da się lepszego efektu osiągnąć zszywając programowo serię zdjęć cyfrowych.

  15. kleszcz
    kleszcz 24 kwietnia 2012, 08:32

    Za 2000 USD wyciągniemy Tachiharę 8x10 w bardzo dobrym stanie z ebay, trza jeszcze obiektyw. No ale stykóweczka z takiego formatu będzie na pewno niesamowita, nawet gdy nie ma już papierów typu "chlor". W dzisiejszych czasach gdy jakość obrazu ma trzeciorzędne znaczenie warto zobaczyć co daje LF.. A to wszystko i tak taniej niż jedna ścianka.

  16. hijax_pl
    hijax_pl 24 kwietnia 2012, 09:52

    Oj coś nie poszło, z kopiowaniem ...

    Przy modelu 40 i 60 jest błędnie podana wielkość sensela - powinno być 6um.
    Tylko model 80 oferuje IS35, pozostałe startują od ISO50.
    Tylko model 80 oferuje czas migawki 120s, mniejsze odpowiednio 60 i 32s
    Z fps też się pomyliło: poprawnie powinno być 0,7, 1 i 1.2fps

    Więcej mi się nie chce sprawdzać...



    Dodatkowo to nie zakres tonalny ale dynamika tonalna ma wartość 12.5EV ;)

  17. KAPA
    KAPA 24 kwietnia 2012, 10:14

    Pogratulować, już się prawie zbliżyli do najmniejszego ze średnich formatów, jeszcze parę latek i może się uda 6x4.5 kibicuję im bardzo. Jak już im się uda, to poczekam aż zejdą do ceny moich Fleksaretów ;)

  18. baron13
    baron13 24 kwietnia 2012, 10:44

    Tak na marginesie dyskusji o bardzo wysokiej jakości rejestracji obrazu chciałem zauważyć, że mamy bardzo rozbudowaną technologię PSUCIA obrazków. Wczoraj skompilowałem sobie do GIMP-a User-filter który obsługuje skrypty do Photoshopa.
    link

  19. strOOs
    strOOs 24 kwietnia 2012, 12:13

    KAPA to jest właśnie 6x4.5 - jak odejmiesz brzegi kliszy to właśnie tyle pozostaje "do pracy".

  20. jaad75
    jaad75 24 kwietnia 2012, 12:25

    @Groszek & tomato, akurat 12.5EV, to nie jest już dzisiaj osiągnięcie.
    @Soniak10, po raz kolejny robisz z siebie głupka - "postulowałeś"?...:P
    @KAPA - między 53.9mm, a 56mm różnica jest raczej nieistotna:
    link
    i matryce 53.9(7)x40.4mm są uważane za pełnoklatkowe. Jeśli jednak chcesz koniecznie pełne 56mm, to na rynku jest tylko 56x36mm (Leaf Aptus II 10), więc dostajesz praktycznie proporcje 3:2...

  21. jaad75
    jaad75 24 kwietnia 2012, 12:27

    @strOOs - prawie, myślałem, że o tę 2mm różnicę właśnie chodzi...;)

  22. noworries
    noworries 24 kwietnia 2012, 17:02

    Soniak10, tego typu wynalazki jak cyfrowe ścianki istnieją od dawna. Z tego co wiem, były też konstrukcje pod 35mm.

  23. Euzebiusz
    Euzebiusz 24 kwietnia 2012, 18:44

    " Z tego co wiem, były też konstrukcje pod 35mm."

    Na przykład... ?

  24. pinto
    pinto 24 kwietnia 2012, 19:39

    Słaba rozpiętość tonalna w porównaniu z Nikonem D800...

  25. AM
    AM 24 kwietnia 2012, 19:46

    Euzebiusz:

    Leica DMR, Silvestri Bicam NK, Sinar M. Każda na swój sposób dziwna i marginalnie użyteczna.

  26. petrus33
    petrus33 24 kwietnia 2012, 22:13

    80Mpix......wielkie halo ??
    Kupta se teoretycy-marzyciele Technical Data Seitz 6x17 Digital, który to ma 160Mpix :)))
    A jest także ścianka 430Mpix. Tu jest link link

  27. kazziz
    kazziz 24 kwietnia 2012, 23:39

    a ja lubię moje 16 mpix... ;)

    aczkolwiek chciałbym kiedyś móc zrobić takim cudem kilka zdjęć, kto wie, kto wie...

  28. jaad75
    jaad75 25 kwietnia 2012, 00:37

    @AM, ale Modul R był APS-C, a do Sinara M o ile i wiadomo nie było ścianki z matrycą 135... O Silvestri pierwsze słyszę, ale przypuszczam, że wykorzystywał istniejące ścianki MF?

  29. jaad75
    jaad75 25 kwietnia 2012, 00:39

    @petrus33, a wiesz jak działają i do czego służą scan backs?

  30. AM
    AM 25 kwietnia 2012, 01:24

    Jaad: do silvestri i sinara były zwykle ścianki. W owych czasach było pare 36x36. Jak mówiłem - pomysły niezbyt wypalily. Silvestri to jeden z tych pomysłów, na które podobno jest masa chętnych a potem nikt nie kupuje. Sinar m z kolei zabił cena i zwyczajna upierdliwoscia. Łatwiej kupić prawie kompletny system C/N.

  31. Dżozef
    Dżozef 25 kwietnia 2012, 08:54

    A ja z ulgą przywitałem 24x36 i 6x9 stracił sens wraz z zakupem powiększalnika.
    Jeśli zwykły fotograf tęskni za średnim formatem to chyba tylko dlatego że nie ma o nim żadnego pojęcia.

  32. jaad75
    jaad75 25 kwietnia 2012, 10:08

    Taa...

  33. baron13
    baron13 26 kwietnia 2012, 11:45

    @Dżozef Kilka różnic: Standard może mieć 120 mm a nie 50. Krytyczna przesłona to 11 -16 a nie 5,6.. Nie ma problemu z ziarnem- jest problem :-) Co do jednego przyznaję całkowicie rację: na średnim formacie dużo łatwiej spieprzyć.

  34. AM
    AM 26 kwietnia 2012, 12:50

    Problem jeszcze jest taki, że nie ma niektórych cyfrowych aparatów w formacie 135mm. Głównie są lustrzanki z jednym dalmierzem - w średnim są inne proporcje.

  35. kleszcz
    kleszcz 26 kwietnia 2012, 16:01

    @baron13
    W książkach z których uczyłem się fotografii, przeważnie było napisane że amator nie powinien brać się za mały obrazek bo jest bardziej wymagający technicznie. Natomiast średni polecany był ze względu na to że wybacza wiele błędów technicznych. Książki pochodziły z lat 60-tych. Sam robiąc zdjęcia Lubitielem, zauważyłem że do średniaczka nie trzeba się tak przykładać sprzetowo jak do małego obrazka, a już na pewno łatwiej go nanizać na szpulę w koreksie :-), ewentualnie w ogóle z niego zrezygnować.

  36. baron13
    baron13 26 kwietnia 2012, 17:24

    @kleszcz: masz rację: jeśli przypomnimy sobie, że to era odbitek stykowych i samodzielnego wywoływania filmów. Myślę też, że wrażenie łatwości dawało to, że do uważania na GO fotografowie byli przyzwyczajeni. . Jednak w dość krótkim czasie po wejściu porządnych aparatów na mały obrazek, sredni farmat ostał się tylko w fotografii profi. Współczesny profi, jak widać było raz i tu, ma kłopot ze średnim formatem.

  37. Dżozef
    Dżozef 26 kwietnia 2012, 17:33

    @baron13

    Właśnie o tym mówię na samej przysłonie masz w średnim formacie 3 EV w plecy co przy 25 -50 iso było koszmarem, przewijanie błony i lampienie się w czerwone oczko wymaga maniackiej cierpliwości,głębia ostrości mała i często nie tam gdzie byśmy chcieli a i powszechnie używane proste obiektywy miały marną jakość właśnie dlatego że ten format im to "wybacza" zwłaszcza przy zdjęciach stykowych.
    W studio to i owszem to ma smaka jak się ma wprawę. Niedawno widziałem też idiotę próbującego reportarzu z Mamyją ,niezły miałem ubaw.

  38. AM
    AM 26 kwietnia 2012, 19:24

    Dżozef - wypadałoby skonkretyzować z jaką Mamiya, bo reporterskich aparatów trochę wyprodukowali. Ale z RZ/RB to faktycznie mogło być ciężko.

  39. baron13
    baron13 26 kwietnia 2012, 19:37

    Jakkolwiek 6x7 to format prasowy. A wcześniej był Graflex...

  40. Euzebiusz
    Euzebiusz 29 kwietnia 2012, 14:43

    @Dżozef
    "Niedawno widziałem też idiotę próbującego reportarzu z Mamyją ,niezły miałem ubaw."

    Jak on to przeczytał to pewnie też, bo raczej robił reportaż :-)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.