Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
19 sierpnia
2012 22:27

Miniony tydzień w branży sprzętu foto-optycznego nie obfitował w liczne premiery. Zobaczyliśmy jedynie kamerę Samsunga W350 oraz lornetkę Delta Optical StarLight 15×70. Poznaliśmy także zapowiedź firmy Olympus dotyczącą prac nad nowym, profesjonalnym korpusem. Czy brak premier oznacza ciszę przed burzą? Na to pytanie mogą pomóc odpowiedzieć plotki. Posłuchajcie…

Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Canon

Nowy EOS 1D

Plotki głoszą, że niewielkie grono fotografów podczas niedawno zakończonych igrzysk olimpijskich w Londynie testowało nową profesjonalną lustrzankę o konstrukcji zbliżonej do modelu EOS 1D X, ale wyposażoną w matrycę o dużej rozdzielczości, prawdopodobnie ponad 40 megapikseli. Mimo tak dużej rozdzielczości, aparat ponoć jest w stanie osiągnąć dużą szybkość zdjęć seryjnych, nawet do 8 kl/s dla zdjęć w formacie RAW. Dodatkowo mówi się, że w aparacie zastosowano także inne, innowacyjne funkcje i technologie, ale na razie nie wiadomo nic o ich szczegółach. Kiedy ten aparat zostanie oficjalnie zaprezentowany także nie wiemy, może to być jeszcze w tym roku, ale także możliwe jest w przyszłym.

Power Shot SX160 IS i SX500 IS

Dwoma nadchodzącymi, bardzo prawdopodobnymi premierami firmy Canon są kompakty z serii Power Shot. Na stronie internetowej Canonrumors.com opublikowano bowiem zdjęcia dwóch nowych modeli z tej serii, modeli SX160 IS i SX500 IS. Z informacji które można odczytać ze zdjęcia wynika, że model SX160 IS wyposażony będzie w matrycę o rozdzielczości 16 megapikseli oraz obiektyw o zakresie ogniskowych 5.0–80.0 mm i światłosile f/3.5–5.9. Zakładając, że aparat ten będzie posiadał matrycę o tej samej fizycznej wielkości co jego poprzednik, model SX150 IS (1/2.3 cala), ekwiwalent ogniskowych dla modelu SX160 IS będzie wynosił 28–448 mm.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Źródło Canonrumors.com.

Druga z nowości, Power Shot SX500 IS należeć będzie do klasy super zoomów, z obiektywem o 30-krotnym zoomie optycznym i wbudowaną stabilizacją. Oba nowe aparaty będą miały możliwość ustawienia ekspozycji w trybach: automatycznym, półautomatycznym (priorytetu czasu lub przysłony) i ręcznym.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Źródło Canonrumors.com.

Następca Canona EF 16–35 mm f/2.8L USM II?

W Internecie można znaleźć rozważania na temat premiery następcy szerokokątnego zooma Canon EF 16–35 mm f/2.8L USM II. Premierę tę ma sugerować okres, jaki minął od daty prezentacji tego modelu, wynoszący już ponad 5 lat. Sięgając do historii, wcześniejsze premiery nowszych wersji, w tej klasie obiektywów firmy Canon miały miejsce po 5 lub 6 latach. Opcjonalnie, rozważana jest premiera zooma EF 14–24 f/2.8L lub EF 16–40 f/4L IS.

Leica

Prezentacja nowych produktów

Serwis Leicarumors.com poinformował, że firma Leica rozpoczęła wysyłkę zaproszeń na ekskluzywną premierę nowych produktów, która odbędzie się w dniu 17 września tego roku w Kolonii. Jakich nowości możemy się spodziewać? Najbardziej prawdopodobne to kompakty D-Lux 6 i V-Lux 4, mówi się także o dalmierzu Leica M10 i lustrzance S3. Prawdopodobnie w dniu tym możemy także zobaczyć unowocześnioną wersję obiektywu Summicron-M 28mm f/2 ASPH oraz nowy obiektyw Summilux-M 28 mm f/1.4.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Nikon

Nowe kompakty Coolpix

W ubiegłym tygodniu pisaliśmy o możliwej bliskiej premierze nowych kompaktów Coolpix. W tym tygodniu plotki te się powtarzają i nadal mówią o następcy modelu P7100 oraz o pierwszym aparacie kompaktowym wyposażonym w system operacyjny Android, którym ma być model Coolpix S800. Doprecyzowano jednak termin premiery tych aparatów, która według najnowszych informacji ma nastąpić 22 sierpnia tego roku. Gorszą informacją jest to, że wraz z premierą nowych kompaktów, raczej nie zobaczymy innych premier z logiem firmy Nikon.

Olympus

Obiektyw M.Zuiko Digital 15 mm f/8

Dość ciekawa plotka dotyczy możliwej premiery nowego, taniego obiektywu typu „naleśnik” dla systemu Mikro Cztery Trzecie. Nowy obiektyw ma posiadać ogniskową 15 mm i światłosiłę f/8. Słabą światłosiłę ma rekompensować niska cena i małe wymiary, bowiem obiektyw ma mieć długość tylko 9 mm i wagę 22 g. Konstrukcja obiektywu ma składać się z 3 elementów ustawionych w 3 grupach, a minimalna odległość ustawienia ostrości ma wynosić 0.3 m. Z powodu małych rozmiarów obiektywu i słabej światłosiły zapewniającej dużą głębię ostrości, nowy M.Zuiko Digital ma być obiektywem o ręcznie ustawianej ostrości, oferując w tym zakresie 3 ustawienia.

Obiektyw M.Zuiko Digital 60 mm f/2.8 ED Macro i adapter do lampy błyskowej

Już w najbliższym tygodniu mamy zobaczyć oficjalną premierę wstępnie zapowiedzianego w lutym tego roku obiektywu M.Zuiko Digital 60 mm f/2.8 ED Macro. Razem z nowym obiektywem mamy zobaczyć także przeznaczony dla niego adapter umożliwiający instalację pierścieniowej lampy błyskowej RF-11. Na nowe wersje aparatów PEN, E-PM2 i E-PL5 prawdopodobnie przyjdzie nam poczekać do połowy września.

Panasonic

Lumix DMC-GH3

W minionym tygodniu powtarzają się plotki na temat możliwej premiery bezlusterkowca Lumix DMC-GH3. Nowy aparat ponoć ma posiadać uszczelnienia zapewniające możliwość pracy w trudnych warunkach atmosferycznych, poprawioną szybkość systemu autofokus oraz lepszy wizjer cyfrowy EVF. Wyposażenie aparatu ma stanowić matryca o rozdzielczości 15.5 megapikseli z czułością w zakresie 160–12800 ISO, z możliwością rozszerzenia do zakresu 80–51200 ISO. GH3 ma umożliwiać wykonywanie zdjęć seryjnych z szybkością do 6.7 kl/s, posiadać 3.2-calowy ekran LCD o rozdzielczości 1.050.000 punktów, podwójne złącze kart pamięci SDXC oraz wbudowany odbiornik GPS.

Sony

NEX-5R i NEX-6

W uzupełnieniu plotek z ubiegłego tygodnia, dotyczących prawdopodobnej premiery w dniu 28 sierpnia bezlusterkowców NEX-5R i NEX-6, możemy dodać, że NEX-5R będzie wyposażony w system autofokus działający w oparciu o detekcję fazową z wykorzystaniem dedykowanych do tego celu pikseli 16-megapikselowej matrycy APS-C oraz będzie posiadał uchylany wyświetlacz LCD. Cena modelu NEX-5R ma wynosić ok. 700 dolarów w zestawie z „kitowym” obiektywem.

Aparat NEX-6 ma być lżejszą i tańszą wersją modelu NEX-7. Aparat ten ma być wyposażony w zintegrowany wizjer, podobny do tego z modelu NEX-7, ale o mniejszej rozdzielczości. Podobnie jak NEX-5R, ma posiadać 16-megapikselową matrycę APS-C, ale nie wiadomo czy z fazowym systemem autofokus. Cena NEX-6 ma być ustalona na poziomie pomiędzy ceną NEX-5R i NEX-7.

Nowe obiektywy

Wraz z premierą aparatów NEX mamy zobaczyć 3 nowe obiektywy dla tego systemu. Mają to być obiektywy, o których już pisaliśmy w ubiegłotygodniowych plotkach, lecz o nieco innych parametrach. I tak, szerokokątny zoom o ogniskowych 11–18 mm ma mieć stałą światłosiłę f/4 i nie ma to być obiektyw typu „naleśnik”, a standardowy zoom 16–50 mm ma być obiektywem klasy „naleśnik”, ale nie o światłosile f/2.8 lecz jedynie f/3.5–5.6. Inne plotki za to mówią, że obiektyw 16–50 mm jednak ma mieć światłosiłę f/2.8, ale nie ma to być obiektyw typu „naleśnik”. Trzecim nowym obiektywem, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami ma być stałoogniskowy, niedrogi obiektyw 35 mm o światłosile f/1.8.

Pełnoklatkowy NEX

Użytkownicy aparatów firmy Sony plotkują ostatnio o możliwości zaprezentowania przez japońskiego producenta nowego aparatu bezlusterkowego wyposażonego w matrycę pełnoklatkową, który roboczo nazwano NEX-FF. Zaprezentowano także zdjęcie jak ten aparat może wyglądać, które ma udowodnić, że nawet przy zachowaniu obecnych rozmiarów NEX-a możliwa jest instalacja w nim matrycy pełnoklatkowej. Zdjęcie to prezentujemy poniżej.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Źródło alphacorner.eu.

Alpha A99 i obiektywy

Pełnoklatkowa Alpha A99 i obiektywy z bagnetem Sony A mają zostać zaprezentowana dwa tygodnie po premierze NEX-ów, prawdopodobnie w połowie września tego roku.


Komentarze czytelników (108)
  1. Solfernus
    Solfernus 19 sierpnia 2012, 22:32

    Czyżby plotki dotyczące "taniej" FF od canona i nikona ucichły?

  2. heyus
    heyus 19 sierpnia 2012, 22:55

    Dziwny ten news o Zuiko 15/F8. Obiektyw stałoogniskowy o umiarkowanie szerokim kącie i świetle 8 to raczej słaby pomysł. Nie wiem kto to kupi, chyba że będą rozdawać za darmo. Stałoogniskowe obiektywy kupuje się właśnie po to, żeby mieć lepsze światło od kitów. A tu mamy zakres mieszczący się w kicie i światło wręcz tragiczne. Dodatkowo mamy dla formatu m4/3 kitowy zoom w formie naleśnika o lepszym świetle. Obiektywy lustrzane o najdłuższych ogniskowych miewają takie lub lepsze światło.

  3. heyus
    heyus 19 sierpnia 2012, 22:59

    Chyba, że chodzi o F1.8 nie 8 :-)

  4. enforces
    enforces 19 sierpnia 2012, 23:30

    @Solfernus bo za mało kupiło osób nowego 5D i 1D.

  5. skellen
    skellen 19 sierpnia 2012, 23:35

    @heyus
    Może będą dawać zamiast zaślepki ;)

  6. noworries
    noworries 19 sierpnia 2012, 23:41

    Mam nadzieję, że faktycznie z końcem miesiąca coś się wreszcie ruszy w bagnecie E ;)

  7. romeczek
    romeczek 19 sierpnia 2012, 23:42

    Napiszę tak: prędzej Szabla i jego klony stracą kasę za posty na optycznych niż $ony wypuści NEX-FF.

  8. pawulon
    pawulon 19 sierpnia 2012, 23:52

    NEX-FF? Ale brednie i brednieczki....

  9. Breen
    Breen 19 sierpnia 2012, 23:56

    SX160 wygląda jak kopia Sony H20, natomiast SX500 łudząco przypomina Olympusa SP800. Czyżby Canona nie było stać na odrobinę oryginalności?

  10. Breen
    Breen 19 sierpnia 2012, 23:58

    romeczki i pawulony dostaniecie gula jak pokaże sie aparat Nex FF a to jest na 100% pewne. Andera z SAR potwierdziła, że będzie to aparat z bagnetem E oraz specjalnie stworzonym adapterem do szkieł FF, podobno różnych producentów

  11. 20 sierpnia 2012, 00:07

    @Breen

    No to po co mu ten bagnet E jeżeli potrzebna jest przejściówka na obiektywy?

  12. qbic
    qbic 20 sierpnia 2012, 00:23

    NEX-FF, fajnie :-)

  13. leszek3
    leszek3 20 sierpnia 2012, 00:35

    ghiio,
    ja tam bym chętnie przygarnął i podłączył jakiś starszy a niezły obiektyw Nikkor, Zeiss C/Y, a nawet coś z M42 (Sonnar czy Pancolar) - niektóre z tych szkieł mają prawie same zalety:
    1) bardzo dobra jakość optyki
    2) pancerna, trwała budowa
    3) całkowity brak elektroniki (niezużywalność)
    4) dość małe wymiary, zwł, w porównaniu z zoomami typu 16-35/4 vr
    5) niewysoka cena (300-600zł)
    Oczywiście nie mają AF i automatyki przesłony (to drugie to nawet dałoby się pewnie zrobić, ale za wygórowaną cenę).

  14. leszek3
    leszek3 20 sierpnia 2012, 00:35

    Ale niestety to raczej wishful thinking, na razie.

  15. noworries
    noworries 20 sierpnia 2012, 00:40

    Moim zdaniem ze względu na problem z ostrością narożników póki co nawet nie ma co marzyć o prawdziwym bezlusterkowcu z matrycą FF. Pewnie powstanie pełnoklatkowy aparat z bagnetem Sony/Minolta pozbawiony jakiegokolwiek lustra - taki pseudobezlusterkowiec jak ten twór Pentaxa. Odległość między przetwornikiem, a obiektywem będzie tak samo duża, jak w przypadku lustrzanek. Ale mimo wszystko taki aparat może być znacznie mniejszy od lustrzanek i pozwalać na inną ergonomię, filozofię pracy.

  16. focjusz
    focjusz 20 sierpnia 2012, 00:46

    Ciekawe są 2 rzeczy - cena A99 oraz czy matryca GH3 przebije fotograficznie matryce OM-D ( filmowo jest to raczej oczywiste)
    Nowy 1D pewnie będzie kosztował ze 30 kzł więć na pewno nie zakasuje D800

  17. Szabla
    Szabla 20 sierpnia 2012, 00:56

    @romeczek: Klonie Ty mój kochany! Kasa do Ciebie na pewno już w drodze! :D

  18. heyus
    heyus 20 sierpnia 2012, 01:00

    Może ktoś mi wyjaśni jaki sens ma bezlusterkowiec na pełną klatkę? Pierwotne założenie bezlusterkowców to uzyskać prawie jakość lustrzanki w znacznie mniejszym i lżejszym opakowaniu. Przy sensorze FF jakikolwiek zysk na wielkości puszki i tak nie będzie miał znaczenia ze względu na wielkość i ciężar szkieł (już NEX-y mają problem z ergonomią przy zoomach). W tym momencie główna zmiana wynikająca z braku lustra to zastąpienie AF opartego na detekcji fazy na AF oparty na kontraście. Póki co ten drugi jest gorszy, szczególnie przy słabszym oświetleniu i dla poruszających się obiektów i raczej przez długi czas tak pozostanie. A zatem bezlusterkowiec na FF będzie się różnił od dSLR w zasadzie tylko gorszym AF. Jeśli się mylę to będę bardzo wdzięczny jeśli ktoś mnie oświeci.

  19. Lailonn
    Lailonn 20 sierpnia 2012, 01:10

    Nie zapominaj, że największą zaletą hybryd dla kowalskiego jest dobre filmowanie z szybkim AF. Hybrydy to jak na razie nie jest sprzęt dla pro, więc nie postrzegaj go tymi samymi kategoriami.

  20. jaad75
    jaad75 20 sierpnia 2012, 01:13

    @heyus - mylisz się, bo niebawem wszyscy będą mieli fazowy z matrycy...:)

  21. 20 sierpnia 2012, 01:44


    ... i SLT straci rację bytu.


  22. mate
    mate 20 sierpnia 2012, 02:29

    Z tym fazowym z matrycy to jeszcze bym się wstrzymał. Póki co dobrze zaimplementowany kontrastowy jest o lata świetlne szybszy niż np. ten hybrydowy af, którym się Canon chwali. Taki np. Panasonic G5 czy Olek OM-D nie ustępuje za bardzo prędkością lustrom entry level. Trzeba też pamiętać, że af fazowy już od dawna jakoś specjalnie nie przyspiesza, natomiast przy kontrastowym co jakiś czas następuje spory wzrost prędkości.

  23. 20 sierpnia 2012, 06:53

    Obiektyw M.Zuiko Digital 15 mm f/8 - to chyba jakiś żart?

  24. kleszcz
    kleszcz 20 sierpnia 2012, 07:19

    Ludzie nie zdają sobie sprawy jak cudowne mogły by być obiektywy gdyby miały słabe światło :-). Ale konsumenci na to nie pozwolą :-(.

  25. zentaurus
    zentaurus 20 sierpnia 2012, 07:22

    mate@
    Kontrastowy zawsze przejezdża dwa razy ostrość zanim ją ustawi. Większy potencjał tkwi jednak w fazowym, nie wspominając już o kulturze i płynności działania.

  26. ***s***
    ***s*** 20 sierpnia 2012, 07:58

    heyus | 2012-08-20 01:00:11 Może ktoś mi wyjaśni jaki sens ma bezlusterkowiec na pełną klatkę?



    Filmowanie, filmowanie i jeszcze raz filmowanie a do tego aparat klasy M9 (oczywiscie znacznie poprawiony) jako bonus.

  27. ciekawus
    ciekawus 20 sierpnia 2012, 08:51

    Filmowanie LOL :-) Już widzę baterię o rozmiarze jak z telefonu, która pociągnie "LV" w takim bezlusterkowcu z matrycą FF. A najlepiej dokręcić do niego przejściówkę na M42 i Pentacona 500/f5,6. Będzie wyglądał idiotycznie :-))))

  28. ciekawus
    ciekawus 20 sierpnia 2012, 08:58

    Ups, przepraszam, miało być "dokręcić Nexa do Pentacona" :-)

  29. romeczek
    romeczek 20 sierpnia 2012, 09:11

    @Szabla: Ja też Cię kocham! I firmę $ony też! :D (oj będzie premia).

  30. mav
    mav 20 sierpnia 2012, 09:36

    ciekawus - ludzie robią nawet mody do NEXa rozwiązujące chłodzenie: link więc uświadom sobie, że tanie aparaty z funkcją filmowania są dla oszczędnych bardzo mocną alternatywą, często dającą bardzo dobry lub lepszy obraz porównując do kamer w podobnym przedziale cenowym. Sam zresztą filmuję 5dmk2 i nieraz niedwa przebija całkowicie dużo droższe kamery. Z funkcją filmowania producenci są o tyle ostrożni, bo jeśli da się tanio kupić aparat...to drogie kamery się nie sprzedają :)

  31. qbic
    qbic 20 sierpnia 2012, 09:50

    romeczek, nie było stać na $ony że tak płaczesz?

  32. leszek3
    leszek3 20 sierpnia 2012, 09:55

    noworries: "Moim zdaniem ze względu na problem z ostrością narożników [...]"

    Problem? Niekoniecznie. Klasyczne szkła lustrzankowe z konieczności doczepione przez adapter będą działać identycznie, jak w - dajmy na to - D3x. A to sporo lepszy obraz niż z najlepszego (póki co) APS-C. Owszem, 24Mpix w APS-C z najlepszymi szkłami zbliża się do tej jakości, ale jeszcze sporo mu zostaje i raczej nie da rady zamknąć tej luki.

  33. oz
    oz 20 sierpnia 2012, 10:18

    A może NEX średni format od razu:) z obiektywem 10x większym, 5x dłuższym i 20x cięższym?

    A do filmowania służą wyłącznie kamery. No chyba że mówimy o "filmie" u ciotki na imieninach. Próbowałem różnych opcji m.in FF, SLT i nic nie jest w stanie dorównać jakości i komfortowi pracy z dobrą kamerą. Zresztą te "filmowe" dywagacje na tym forum to śmiech na sali... Widziałem już pacjentów z dobrymi lustrami jak dołączali cały rig, podłączali AF, jakieś konstrukcje do mikrofonów, do tego zewnętrzny LCD, śrubki, pierdółki, uchwyty na lampy..to jak rzeźbienie w g.ównie. A i tak dobrego zooma o krotności 13-20 ze światłem 1.6-2.8, czy choćby wbudowanego kilkustopniowego filtra szarego nie ma i nie będzie...litościwie pomijam kwestie ceny.

  34. leszek3
    leszek3 20 sierpnia 2012, 10:24

    heyus: "Przy sensorze FF jakikolwiek zysk na wielkości puszki i tak nie będzie miał znaczenia ze względu na wielkość i ciężar szkieł [...]"

    Duża lustrzanka FF/FX z bateriami waży wyraźnie powyżej 1kg. Bezlusterkowiec mógłby ważyć znacznie mniej. No i być znacznie mniejszy (brak komory lustra i pryzmatu - w FF to naprawdę dużo).

    Jeśli chodzi o same obiektywy, to w zakresie supertele, to oczywiście nic się nie zmieni, bo będziemy do tych hipotetycznych bezlusterkowców zakładać dokładnie te same szkła (albo i nie będziemy, bo lepiej sprawdzać się będą na SLR z ciągłym optycznym podglądem, a rozmiary korpusu przy rozmiarach szkła są i tak bez znaczenia).

    W pozostałym zakresie, jeśli nie będziesz chciał używać nowoczesnych gigantycznych zoomów typu N 16-40/4 vr albo Z 16-35/2.8 (93x114mm 900g), to możesz wypróbować na przykład N 20/2.8 40x65mm 260g. Podobne, a nawet nieco mniejsze są inne z tej serii: 24/2.8, 28/2.8, 35/2.0, 50/1.4. W tele masz równie diametralne różnice - 85/2.0 to 64x61mm 310g, 135/2.8 to 64x78mm i 430g, dopiero 200/4.0 mierzy 68x126mm i waży 530g. Tamron 70-200/2.8 mierzy 90x195m m i waży 1150g, a to jeden z najlżejszych i najtańszych telezoomów (lżejszy i mniejszy byłby Canon 70-200/4 IS lub bez IS, jeśli komuś nie żal jasności na szerszym końcu).

    A jak patrzę na Samsunga NX, to uważam, że producenci mogliby się postarać o zaopatrzenie takiego bezlusterkowca FF w parę naleśników. Na przeszkodzie stanie jednak zapewne: 1) trudność konstrukcji (na APS-C łatwiej) 2) prognozowana sprzedaż (nie widzę zbyt wielu chętnych na takie zakupy)

  35. cube
    cube 20 sierpnia 2012, 10:42

    ***s***, Słoneczko, powiedz lepiej coś o dziurach na piksele fazowe w matrycy nexa 5R, haha brawa dla Sony, że tak szybko kopiuje innowacyjne pomysły ;-)))

  36. mav
    mav 20 sierpnia 2012, 10:48

    oz - oczywiście że filmowanie aparatem nie jest komfortowe i nigdy nie będzie (bo nie ma być). Przecież gdyby było, patrz punkt wyżej - nikt nie kupowałby kamer z wymienną optyką. Ale sony chyba zaczyna dojrzewać tę lukę rynkową i wypuszcza już całkiem przyzwoite kamery w niskiej cenie. Ostatnia NEX-EA50EH jest krokiem w dobrą stronę, z tym, że to wszystko nadal tylko asp-c..a canon jest dobry tylko w wydawaniu C300 za 60k zł - kamera z komfortem pracy aparatu...

  37. 20 sierpnia 2012, 11:10

    Do wszystkich, ktorzy potrafia sie tylko smiac z czegos takiego jak stalka ze swiatlem 8. Otoz moze to byc wymarzony obiektyw do hdrow i gigapanoram ze wzgledu na transmisje i brak rozpraszania swiatel na prostej, trojelementowej konstrukcji. O pracy na hiperfokalnej i braku problemow z nietrafionym af w typowych zdjeciach pamiatkowych do wrzucenia w siec nie wspomne.

  38. bobby-6-killer
    bobby-6-killer 20 sierpnia 2012, 11:21

    Piksele fazowe w Sony?! Czyżby boskie, innowacyjne i wieszczące kres istnienia lustrzanek slt miały by się okazać ślepą uliczką ( z resztą, to już w historii było)? :P
    Podobnie to FuFu w neksie musiało zasmucić piewców aps-c, dla których format 135 to synonim buca i pozera a "paznokieć" totalnego lajkonika. ;)

  39. Szabla
    Szabla 20 sierpnia 2012, 11:23

    @heyus: logicznie kombinujesz, ale jesteś w mniejszości. Nie przejmuj się. Myślący ludzie są zawsze w mniejszości. :)
    '

  40. Szabla
    Szabla 20 sierpnia 2012, 11:27

    @romeczek: masz farta. Ja nie pracuję dla firmy, która płaci za pisanie na forach internetowych. :D

  41. s4int
    s4int 20 sierpnia 2012, 11:43

    15 f/8? Olympus wymyślił jak sprzedawać przewiercone dekielki? :)

  42. qbic
    qbic 20 sierpnia 2012, 11:53

    15mm F8 brzmi nieco egzotycznie....

    - gigapanoramy robi się raczej na "dłuższych" ogniskowych
    - pamiątkowe zdjęcia F8 class, robi sie komórką
    - hdr, może...

    Dla mnie ta plotka o 15mm F8 to test lolympusa jakiej klasy badziewie uda się jeszcze wcisnąć na rynek (skoro do tej pory udawało się pana-crap-cmosa i inne dziwne produkty z wizjerem dziurko-wo kluczowym).

  43. bobby-6-killer
    bobby-6-killer 20 sierpnia 2012, 11:57

    Może to 15mm to ekw.? Miało by to sens. Chętnie bym nabył takiego niedużego 15/8 z bagnetem ef, bo dźwiganie 17-40, czy 16-35, żeby czasami użyć UWA jakoś mi się nie uśmiecha.

  44. Sky_walker
    Sky_walker 20 sierpnia 2012, 12:36

    Hehehehe :D Moja grafika NEX'a FF trafiła na Optyczne? ^_^
    Proszę, oryginalne źródło: link
    Dzięki, pozdr!

  45. ilDottore
    ilDottore 20 sierpnia 2012, 12:37

    Wiecie kiedy nastąpi koniec świata? W dniu, gdy Leica M10 będzie miała dołączoną funkcję filmowania! :)

  46. Sky_walker
    Sky_walker 20 sierpnia 2012, 12:40

    @bobby-6-killer - nie liczyłbym na to. Detekcja fazy AF na matrycy w obecnym stanie technologii nadaje się najwyżej do asystowania detekcji kontrastu kiedy masz mniejszą głębię ostrości. Jest stanowczo za mało precyzyjna i ma ogromne problemy z pracą przy ograniczonej ilości światła, nie wspominając o problemach z bocznymi czujnikami i ich czułością.
    Nowe matryce idą do NEXów, żeby pomóc trybowi AF-C. Aparat z bagnetem A działający tylko na matrycowej detekcji fazy jest jeszcze lata przed nami. I właściwie to nie wiadomo, czy w ogóle będzie praktycznym rozwiązaniem, kiedy można mieć bardziej czuły, konwencjonalny autofokus.

  47. Sky_walker
    Sky_walker 20 sierpnia 2012, 12:41

    "haha brawa dla Sony, że tak szybko kopiuje innowacyjne pomysły" - czy ja wiem? Dwa lata z hakiem ciężko nazwać "szybką" reakcją.

  48. Szabla
    Szabla 20 sierpnia 2012, 12:46

    Proponuję nie rozwijać się z krytyką ;)))

  49. bobby-6-killer
    bobby-6-killer 20 sierpnia 2012, 12:56

    @Sky_walker, wiesz, są tu specjaliści wróżący wizjer elektroniczny, który zastąpi optyczny najpóźniej za 2 lata :))). To dlaczego matryca z fazą nie może wygryźć tradycyjnych układów? ;)

  50. ***s***
    ***s*** 20 sierpnia 2012, 14:09

    cube | 2012-08-20 10:42:51***, Słoneczko, powiedz lepiej coś o dziurach na piksele fazowe w matrycy nexa 5R


    kjub-usiu - rzeczywiscie przyznaje ze udalo ci sie tym razem. Jestem bardzo ciekawy jak bedzie dzialal ten patent w Sony vs canon.

  51. mate
    mate 20 sierpnia 2012, 14:46

    Gorzej niż w Canonie to już się chyba nie da.
    link

  52. goltar
    goltar 20 sierpnia 2012, 14:49

    @Sky_walker, proszę bardzo, źródło poprawione :)

  53. jaad75
    jaad75 20 sierpnia 2012, 17:41

    @***s*** "jestem bardzo ciekawy jak bedzie dzialal ten patent w Sony vs canon."

    Ten patent najpierw zastosowało Fuji, a potem Nikon, a dopiero ostatnio Canon...

  54. rsaw
    rsaw 20 sierpnia 2012, 18:15

    heyus | 2012-08-20 01:00:11
    > Pierwotne założenie bezlusterkowców to uzyskać prawie jakość lustrzanki w znacznie mniejszym i
    > lżejszym opakowaniu.

    Oglądaj mniej reklam.
    Ideą tych aparatów jest zastąpienie mechanicznych elementów elementami elektronicznymi.
    Korzyści: takie jak przy zastąpieniu liczydeł kalkulatorem, albo i większe, w szczególności lepszy obraz przy tej samej matrycy.
    Jedną z nich jest oczywiście MOŻLIWA redukcja rozmiarów, ale wcale niekoniecznie.
    Ja z wielkim zainteresowaniem czekam, kiedy będę mógł kupić porządny aparat bez kłapiącego lustra i trzaskającej migawki.
    (Porządny oznacza coś w rodzaju obecnych Canona 5Dm3 lub Nikona D800, ale minimalny wymóg to matryca FF).
    Oczywiście potrwa jeszcze lata, zanim firmy dadzą sobie lepiej radę z autofokusem dostosowanym do tej ideologii budowy aparatu - mnie czasami brakuje autofokusa przy filmowaniu C5Dm2, choć bardziej potwierdzania ostrości.
    Także wydaje się, że zewnętrzny ekranik nie zastąpi wizjera elektronicznego, a ten ma też parę lat przed sobą, zanim zacznie mieć odpowiednią szybkość i rozdzielczość.

    A co wspomnianych plotek, jakiś czas temu typowałem, że to Sony przejdzie do historii jako pierwsza firma mająca zarówno mozliwość (posiadanie odpowiedniej matrycy) jak dość wyobraźni, by otworzyć rynek bezlusterkowców FF.

    P.S.
    Swoją drogą, to coś chyba musi zastąpić nazwę "bezlusterkowiec", bo co to za nazwa jako zaprzeczenie starych rozwiązań, które odejdą do lamusa?

  55. archangelgabrys
    archangelgabrys 20 sierpnia 2012, 18:22

    @rsaw

    "Ja z wielkim zainteresowaniem czekam, kiedy będę mógł kupić porządny aparat bez kłapiącego lustra i trzaskającej migawki.
    (Porządny oznacza coś w rodzaju obecnych Canona 5Dm3 lub Nikona D800, ale minimalny wymóg to matryca FF). "

    Nic dodać, nic ująć. Ja już pół roku temu przy okazji jednego z artykułów pisałem, że chętnie zaopatrzyłbym się w bezlusterkowca pełnoklatkowego w metalowym korpusie Minolty Dynax 9. Elektroniczna migawka, elektroniczny wizjer, AF kontrastowy, zero elementów mechanicznych. Teoretycznie tańszy w produkcji, ale niestety, ceny bezlusterkowców są żyłowany i plasują się na poziomie cen lustrzanek. Marketing :(

  56. mav
    mav 20 sierpnia 2012, 18:53

    "mnie czasami brakuje autofokusa przy filmowaniu C5Dm2, choć bardziej potwierdzania ostrości. "

    Masz Magic Lantern z peakingiem.

  57. kazziz
    kazziz 20 sierpnia 2012, 20:48

    Anakin, ładny fotomontaż! :D

  58. Lipen
    Lipen 20 sierpnia 2012, 21:43

    Niestety czasy dobrego, porządnego sprzętu już się skończyły. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby stworzyć niekłapiącą lustrzankę pełnoklatkową w korpusie ergonomicznej Minolty np 700si, czy 7 lub 9 (bijącą na głowę ergonomię np. Canona). Ale firmy muszą doić klientów ile się da, więc dobrego, uniwersalnego aparatu nie stworzą. Lepiej żebyś kupił 3 uzupełniające się modele niż jeden dobry. Każdy o tym wie, ale nie do każdego to dociera.

  59. Szabla
    Szabla 20 sierpnia 2012, 23:18

    Niekłapiąca czyli SLT :D

  60. domek
    domek 21 sierpnia 2012, 10:41

    Lipen to ja poprosze o specyfikacje tego twojego cuda :P

    dokladna specyfikacje

  61. Szabla
    Szabla 21 sierpnia 2012, 11:02

    Przesada z tą ergonomią, zwłaszcza 700si. Minolta robiła fajne aparaty, ale nie ma co ich fetyszyzować. ;)

  62. artq96
    artq96 21 sierpnia 2012, 11:03

    Dopóki Sony , Pentax czy Nikon nie wypuszczą szkła typu canon 70-200 L /4 , bądź 70-200 L /2,8 , czyli w cenie 2400-4000 tys. uważam te systemy za martwe. Dla mnie amatora , który za całość sprzętu może wydać max 10tys -liczy się tylko Canon e jakbym miał nosić coś takiego jak Nex to wolę kompakt za 200 zł

  63. Szabla
    Szabla 21 sierpnia 2012, 11:21

    Wiesz, że większość fotografuje martwymi systemami? :D

  64. Szabla
    Szabla 21 sierpnia 2012, 11:21

    Słabe robisz zdjęcia, jeżeli zadowoli Cię kompakt za 200 zł. ;)

  65. westberg
    westberg 21 sierpnia 2012, 11:29

    Ja tam uważam za martwe systemy, które nie oferują standardowej 50 ze światłem 0,95 za tysiąc pięćset pięćdziesiąt pięć złotych brutto.

  66. Szabla
    Szabla 21 sierpnia 2012, 11:41

    z VATem 23% czy 5%? ;)

  67. artq96
    artq96 21 sierpnia 2012, 11:43

    Większość fotografujących zachwyca się nowymi body , analizuje pixele na matrycy a max na co ich stać to byle jakie szkło za 500 zł i nie wiedzieć czemu 50/1.8 albo z utęsknieniem oczekuje FF (taniej) która nie bardzo wiadomo co ma zmienić w ich życiu. Jak się chce wydać max 3000 to można kupić cokolwiek ale jak napisałem do 10tys w miarę dobre body APS-C i dobre szkła to tylko Canon . Nie interesują mnie Tamrony i Sigmy.

  68. bobby-6-killer
    bobby-6-killer 21 sierpnia 2012, 11:44

    @artq96, w Pentaksie za ok 5k masz nawet szerszy zakres, 60-250/4, brzytwa szkło. Ewentualnie 50-150/2,8, znacznie ciekawszy zakres na aps-c niż 70-200. zostaje jeszcze Sigma, Tamron i Tokina (tylko do N i C, niestety).

  69. westberg
    westberg 21 sierpnia 2012, 11:46

    Myślę, że bardziej prestiżowo jest płacić wyższy VAT, bo to podkreśla sukces gospodarczy naszego rządu na tle Europy, jak i status majątkowy klienta. Zatem wybieram 23% VAT. I nadal podtrzymuję szerokim gestem swoją tezę o martwocie systemów.

  70. westberg
    westberg 21 sierpnia 2012, 11:52

    E tam...canon też jest martwy.

  71. artq96
    artq96 21 sierpnia 2012, 11:55

    Żeby było jasne oczywiście , że inne systemy też oferują sprzęt tylko już budżet inny. Ja myślę o sobie jako przeciętnym amatorze . Jakieś body za 3000 , coś krótszego za 2500, tele za ok 3000 , statyw , lampa.

  72. bobby-6-killer
    bobby-6-killer 21 sierpnia 2012, 12:01

    @artq96, Dorzuć po parę stówek do K5+16-50/2,8+50-135/2,8 a stabilizację, uszczelki, wyższe iso i dynamikę dostaniesz w gratisie. ;)

  73. grzybol6321
    grzybol6321 21 sierpnia 2012, 12:37

    Pentax nie śpi...
    link

  74. Szabla
    Szabla 21 sierpnia 2012, 12:52

    Ale to kompakt. :)

  75. mate
    mate 21 sierpnia 2012, 13:38

    @artq96
    Ale farmazony wypisujesz. Weź pokaż, gdzie w Polsce nowego 70-200/2.8 L można kupić za 4 tys. zł? Poza tym pokaż jeszcze to szersze szkło za 2.5 tys. zł ze stajni Canona, które nie miałoby żadnego odpowiednika w innych systemach. Przykłady z Pentaxa już dostałeś i widać, że da się w ~10 tys. zł złożyć świetny zestaw na APS-C. W Nikonie masz jeszcze 80-200/2.8, który jest tańszy od eLki, ale widocznie nie pasuje to do zakładanej przez Ciebie tezy, więc go pominąłeś.

  76. baron13
    baron13 21 sierpnia 2012, 14:18

    Mit kłapiące/nie aparatu powraca. A, co zrobić z grzejącą się matrycą? :-)

  77. Lipen
    Lipen 21 sierpnia 2012, 14:53

    @Szabla

    Podtrzymuję swoje zdanie o wyższosci ergonomii Minolty np. 700si, którą ujeżdżałem wiele lat nad Canonem. Mam 5D mkII i do tej pory nie mogę go się nauczyć. Jestem amatorem, ale zaawansowanym. To co w Minolcie robiło się intuicyjnie, w Canonie trzeba się trochę nad tym nagłowić. Choćby przycisk pomiaru punktowego. W Minolcie coś takiego istniało i można było w oka mgnieniu z pomiaru integralnego, czy matrycowego przejść na punktowy i dobrze naświetlić zdjęcie. Osobny przycisk błysku dopełniającego dla lampy błyskowej,flesz prawie idealnie zbalansowany więc zdjęcia z lampą w dzień dla doświetlania cieni zawsze wychodziły cacy. Mały, wygodny grip, nie taka wielka ciężka krowa jak w Canonie. Więcej informacji w wizjerze (nawet różnica między pomiarem matrycowym, a integralnym w postaci skali).Bezprzewodowe sterowanie lampami błyskowymi i ustawianie ratio lampy wbudowanej i zewnętrznej (zewnętrznych) np. 1/3 do 2/3 itd. I to wszystko jednym przyciskiem!Nie chce mi się wszystkiego opisywać, ale kto focił Minoltami ten dobrze wie. Jeżeli ergonomię Minolty oceniam na 10 to Canona na 4. Canon pewnych funkcji nie ma, inne żeby włączyć trzeba grzebać w menu i tracić czas, a żeby użyć w podobny sposób lampy to potrzebujesz dodatkowe ,drogie, graty. Nie ma tu znaczenia, że to był analog, a teraz jest cyfra. Chodzi o pewną filozofię sterowania aparatem.Dlatego mówie z pełnym przekonaniem, że takich aparatów już teraz nikt nie robi. Niestety Canon to dla mnie teraz jedyna sensowna alternatywa, chociażby ze względu na fajne szkła,które na szczęście 2 lata temu były jeszcze 30-40% tańsze. Swoją drogą Minolta zawsze miała dobre szkła, tańsze od Canona, a przy tym dużo lżejsze i w kompaktowej obudowie. Nie jestem jakimś fanatykiem, ale opisuję moje odczucia.

  78. Szabla
    Szabla 21 sierpnia 2012, 15:35

    Miałem dosyć długo 800si, ale nie dostawała do pięt Dynax 7. :D

  79. jaad75
    jaad75 21 sierpnia 2012, 15:57

    @artq96, Ty nie jesteś "przeciętnym amatorem", tylko przecętnym biedakiem-marudą...:P Z Polski...:D
    BTW, kto powiedział, że amatorowi w ogóle potrzebne są jakieś śmieszne zoomy f/4, czy f/2.8? Czy w ogóle zmiennoogniskowe teleobiektywy z zakresu 70-200?

  80. opty
    opty 21 sierpnia 2012, 16:10

    Panowie na oko po 60-tce zaczynają wspominać młodość :) Chętnie posłucham ale dla mnie ergonomia F4 to inna, piękna bajka...

  81. kazziz
    kazziz 21 sierpnia 2012, 18:03

    Też chętnie zobaczyłbym w Nikonie 70-200/4 VRII, przypominam, że 80-200 ma szkła ołowiowe lub jakieś inne substancje, których w UE oficjalnie sprzedawać nie można.

  82. Szabla
    Szabla 21 sierpnia 2012, 19:16

    F4 był wcześniej niż 800si :)))

  83. artq96
    artq96 21 sierpnia 2012, 19:31

    Przepraszam jeśli moim postem uraziłem czyjąś inteligencję. Chodziło mi głównie o 70-200 L /4 i 17-40 L / 4 . Czyli taki typowy zestaw nie wymagający całej torby sprzętu. 70-200 L/2,8 dodałem z rozpędu. Jeśli są odpowiedniki w innych systemach tych szkieł w tych cenach i dających taką jakość obrazu to rzeczywiście kompletnie nie wiem co jest na rynku. Chodzi tylko o obiektywy do kupienia w sklepie jako nowe i nie typu Tamron które przy każdej zmianie body trzeba oddawać do kalibracji nie mówiąc już o szybkości AF.

  84. archangelgabrys
    archangelgabrys 21 sierpnia 2012, 19:39

    70-200/2.8:
    link
    link

    Ja nowego 70-210/4 nie mam, używam do tej pory, a kosztował mnie 600 zł. Oferuje bardzo dobrą ostrość i genialną plastykę. Obiektyw Minolty, a ile kosztuje Canon ze stałym światłem 4?

    16-50
    link
    link

  85. jaad75
    jaad75 21 sierpnia 2012, 19:56

    @artq96 "Czyli taki typowy zestaw nie wymagający całej torby sprzętu"
    Typowy dla kogo?...:P
    "jeśli są odpowiedniki w innych systemach tych szkieł w tych cenach i dających taką jakość obrazu to rzeczywiście kompletnie nie wiem co jest na rynku."
    Przecież już udowodniłeś, że nie wiesz...:D

  86. noworries
    noworries 21 sierpnia 2012, 21:31

    artq96, co oznacza "96" w Twoim nicku?

  87. mate
    mate 21 sierpnia 2012, 23:46

    @artq96
    Faktycznie, zestaw dwóch szkieł z dziurą między 40 a 70 mm to taki najbardziej typowy :)

  88. mate
    mate 21 sierpnia 2012, 23:57

    @archangelgabrys
    A swoją drogą szkoda, że Sony nie chce odświeżyć flinty. Poprawić ewentualnie pracę AF (a właściwie wstawić silnik) i... to wszystko w sumie.

  89. archangelgabrys
    archangelgabrys 22 sierpnia 2012, 07:14

    @mate

    Oj szkoda, to akurat jest kultowy obiektyw i wypuszczenie takiego nowego to mógłby być strzał w dziesiątkę, zwłaszcza że cena nie powinna być wygórowana i klientów również sporo by się znalazło.

  90. Szabla
    Szabla 22 sierpnia 2012, 09:37

    Flinta jest konstrukcją Minolty. Prawa do niej, podobnie jak do większości spuścizny Minolty, ma firma Konica Minolta.

  91. Sky_walker
    Sky_walker 22 sierpnia 2012, 10:26

    hm... no proszę, a myślałem, że Sony wykupiło prawa do szkieł M. i K.M. - inaczej skąd wyszłyby obiektywy typu 50 f/1.8 czy 500 f/8 które ewidentnie są kopiami 1:1 starych konstrukcji, z nowszymi powłokami.

    Zresztą - nie wiem czy taka kopia układu optycznego Finty 1:1 by się sprawdziła w obecnych czasach. Ja bym pomyślał nad zachowaniem zakresu ogniskowych i światła, z nową konstrukcją optyczną i mechaniką podobną do 16-50 f/2.8.

  92. archangelgabrys
    archangelgabrys 22 sierpnia 2012, 11:03

    @Sky_walker

    Gdzieś wyczytałem, że Sony nie wykupiło licencji do wszystkich szkieł.
    Jeśli chodzi o Flintę, to weź pod uwagę że jest to szkło pełnoklatkowe. Taki tańszy odpowiednik 70(80)-200/2.8. Sony ma albo bardzo tani i ciemny 75-300/4.5-5.6, albo drogą klasę G 70-200/2.8 i 70-300/4-5.6. Nic pośrodku. Tutaj przydałby się odpowiednik Canonowskiego 70-200/4 L i w tym momencie Flinta + powłoki antyodblaskowe mogłaby się świetnie wpasować.

  93. Sky_walker
    Sky_walker 22 sierpnia 2012, 11:45

    archangelgabrys - jest jeszcze Sony 70-300 f/4.5-5.6G SSM. To właśnie jest to szkiełko "po środku" którego ci brakuje :) Tak, nie ma stałego światła, ale jest SSM i dobra optyka :)

  94. cube
    cube 22 sierpnia 2012, 12:06

    @mate "Faktycznie, zestaw dwóch szkieł z dziurą między 40 a 70 mm to taki najbardziej typowy"

    tendencja do pokrywania zakresu co do milimetra to domena żółtodziobów, prosto po przesiadce z kompakta z 30x zoomem... ale widzę, ton wypowiedzi jak u eksperta z 30-letnim stażem ;-)))

  95. cube
    cube 22 sierpnia 2012, 12:08

    @Sky_walker, S70-300 f/4.5-5.6G SSM to odpowiednik plastikowego C70-300 mm f/4-5.6 IS USM, a nie eLki

  96. leszek3
    leszek3 22 sierpnia 2012, 12:42

    cube, zestaw z dziurą między 40 a 70 jest o tyle nietypowy, że w fotografii rodzinnej akurat ta dziura jest przydatna, a amator ma aparat między innymi po to, by dokumentować życie rodziny. Można sobie oczywiście dać radę zoomem 17-40, ale łatwiej zoomem 24-105/4 albo nawet 28-135

  97. bobby-6-killer
    bobby-6-killer 22 sierpnia 2012, 13:06

    17-40(16-35) i 70-200 to typowy dla większości reporterów zestaw, tylko że na pełnej klatce. Koledze artq96 troszkę się pomieszało. Żeby w aps-c Canona pokryć zakres od ultra szerokiego do tele jest 10-22 i ... no właśnie co? Chyba tylko 24-105. Bo naprawdę szkoda dość użytecznych ogniskowych pomiędzy 50 a 100mm, a powyżej 200 to raczej specyficzne zastosowania typu zwierzątka i widoczki a nie reportaż ( chodzi o ekw. 135 oczywiście). Ale w sumie reguł nie ma, jak to tam komu potrzeba. ;)

  98. bobby-6-killer
    bobby-6-killer 22 sierpnia 2012, 13:16

    A nie. przecież mało być światło max. 4. 10-22 odpada, zostaje to tylko Sigma 10-20.
    A taki Pentax ma "swoje" 12-24/4. :P

  99. archangelgabrys
    archangelgabrys 22 sierpnia 2012, 13:27

    @bobby-6-killer
    Napisałeś o standardowym zakresie dla pełnej klatki, a podejrzewam że każdy system ma takowy zapełniony. Artkowi96 chodziło raczej o zastosowanie z matrycą APS-C, stąd podanie za przykład szkła pod kropa Sony 16-50/2.8. Jednak to prawda, aby mieć odpowiednik UWA, to dla APS-C trzeba się zaopatrzyć w obiektyw zaczynający się od około 10mm.

  100. bobby-6-killer
    bobby-6-killer 22 sierpnia 2012, 13:30

    "Napisałeś o standardowym zakresie dla pełnej klatki"
    No tak właśnie napisałem. ;)

  101. archangelgabrys
    archangelgabrys 22 sierpnia 2012, 13:34

    Wiem, tylko że Artq96 pisał o aparacie za 3000 zł APS-C, czyli niekoniecznie musimy się w tym przypadku ograniczać do szkieł pełnoklatkowych.

  102. bobby-6-killer
    bobby-6-killer 22 sierpnia 2012, 13:39

    Pisał, że C to jedyny system, gdzie może sobie dobrze pokryć zakres dwoma szkłami ze światłem @4, w cenie 10K. Jak się okazało, nie jedyny i do tego można lepiej (a stabilizacji już nie wspomnę ;) ).

  103. ***s***
    ***s*** 22 sierpnia 2012, 16:57

    Szabla | 2012-08-21 15:35:03 Miałem dosyć długo 800si, ale nie dostawała do pięt Dynax 7

    Dla mnie najlepszym aparatem pod wzgledem ergonomii byla Minolta 7xi. Idealnie dobrana wielkosc , rozlozenie klawiszy do mojej reki i dlugosci palcow.

  104. Szabla
    Szabla 22 sierpnia 2012, 17:25

    ...i funkcje pochowane w różnych miejscach. :)
    Bez żartów. Idealnym w obsłudze był Dynax 7. Seria xi i si to fajne aparaty i zgrabne (szczególnie 9xi), ale ich obsługa do prostych nie należała.

  105. archangelgabrys
    archangelgabrys 22 sierpnia 2012, 17:31

    Mnie w Dynaxach wkurzało tylko to, że wszystkie są zrobione w zgodzie z ówczesną modą i wykonane z plastiku, poza Dynaxem 9, który był metalowy (nawet edycja tytanowa się trafiła) i kosztował majątek. Ja mam 8000i, ma świetny wizjer, niezły grip, ale plastik wkurza.

  106. Szabla
    Szabla 22 sierpnia 2012, 17:49

    Ale ten "plastik" jest nadal bez zarzutu. Choćby ten z mojej 9xi. :)

  107. 22 sierpnia 2012, 18:35



    "Idealnym w obsłudze był Dynax 7."

    Szabla, co ty piszesz?
    Przecież współczesne Alfy przejęły sposób sterowanie z "si" /poza 600/650/ i "xi".

  108. Szabla
    Szabla 22 sierpnia 2012, 20:28

    Nie widzę żadnego podobieństwa w sterowaniu. To zupełnie inna bajka.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.