Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Inne testy

Canon EOS R6 - test trybu filmowego

Canon EOS R6 - test trybu filmowego
13 maja 2021
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 13

1. Wstęp

Canon EOS R6 został zaprezentowany w lipcu zeszłego roku, razem z wyżej pozycjonowanym modelem R5, który, jak się wydaje, nieco przyćmił swojego krewniaka. W porównaniu z 8K i 120 kl/s w 4K dostępnymi w R5, oferowane przez R6 50/60 kl/s w 4K może nie wygląda imponująco, ale na tle bezpośredniej konkurencji – już jak najbardziej tak. By lepiej to zrozumieć, spróbujmy podzielić obecne na rynku pełnoklatkowe bezlusterkowce na kategorie i generacje z punktu widzenia trybu filmowego. Skupimy się na nowszych urządzeniach, tych filmujących w 4K bez znacznego cropa.

W kategorii korpusów o wysokiej rozdzielczości mamy dwie linie. Starszą, bardziej fotograficzną (Sony A7R od II do IV, obie odsłony Nikona Z7, Panasonic S1R) i nowszą, oferującą topowe osiągi zarówno w filmowaniu, jak i w fotografii (Canon EOS R5, Sony A1). Nieco trudniej jest w przypadku korpusów klasy „ok. 24 megapiksele”. Tam od lat standardem jest nadpróbkowane 4K z całej szerokości matrycy z prędkością do 30 kl/s oraz ewentualnie 4K w 50/60 kl/s ale już z dużym cropem. Grupa ta obejmuje Sony A7 III, Sony A7C, obie odsłony Nikona Z6 czy Panasonika S1, S1H oraz S5. Co ciekawe, Canon nie miał do tej pory przedstawiciela w tym segmencie (EOS R ma zbyt słabą specyfikację filmową). A kiedy go już zaprezentował, postanowił nie tylko konkurencję dogonić, ale też przegonić, czyli zaoferować nadpróbkowane 4K z (niemal) całej szerokości matrycy w 50/60 kl/s. Wiele wskazuje na to, że podobne osiągi będzie też oferować Sony A7 IV, możemy zatem mówić o nowej generacji „mniej upakowanych pełnych klatek”.

Ten fakt bycia swego rodzaju pionierem w swojej kategorii czyni z Canona R6 bardzo interesujący aparat. Z tym większą ciekawością wzięliśmy się zatem za sprawdzanie jego filmowych możliwości w poszczególnych kategoriach testowych. Zapraszamy do zapoznania się z wynikami tych prac.


----- R E K L A M A -----

Aparat do testu wypożyczyła firma Canon Polska, za co serdecznie dziękujemy.



Poprzedni rozdział