Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Inne testy

Canon EOS R6 - test trybu filmowego

13 maja 2021
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 13
Komentarze czytelników (13)
  1. dwpl
    dwpl 13 maja 2021, 18:18

    "Trudno nam określić, dlaczego inżynierowie Canona zdecydowali się na taki przeczący logice współczynnik kadrowania, można było po prostu wykorzystać wycinek o szerokości 3840 pikseli, co rozwiązałoby problem. Wówczas crop wynosiłby ok. 1.43x."

    Może jednak będą obiektywy RF, które kryją APSC, które to jest 1,6x mniejsze od klatki 36x24mm. A może chodzi o kompatybilność ze szkłami EF-S APSC podłączonymi przez Adapter EF-EOS R?

  2. PDamian
    PDamian 13 maja 2021, 18:30

    W zestawieniu cen zdecydowanie brakuje Nikon Z6, który jest dużo tańszy od następcy.
    Tańszy także od Sony A7 III -a wciąż od niego młodszy. link

  3. Amadi
    Amadi 13 maja 2021, 18:41

    @dwpl - teoretycznie może tak być, ale nie przychodzą mi do głowy żadne wybitne obiektywy EF-S, które byłyby tego warte...

  4. molon_labe
    molon_labe 13 maja 2021, 18:55

    @Amadi ...cięta riposta!

  5. lord13
    lord13 14 maja 2021, 10:05

    @Amadi
    "teoretycznie może tak być, ale nie przychodzą mi do głowy żadne wybitne obiektywy EF-S, które byłyby tego warte..."

    Nawet teoretycznie to nie do końca. Crop, który podałeś, czyli ~1.43 to jest w poziomie, a należy pamiętać, że parametr ten podajemy po przekątnej, co ma znaczenie, gdyż przechodząc z proporcji 3:2 (proporcje matrycy wpisanej w koło obrazowe) na 16:9 (rejestracja wideo w 4K), to wycinek 3840x2160 byłby cropem 1.5 z koła obrazowego ff, więc spokojnie każdy obiektyw EF-S byłby to w stanie pokryć.

  6. Amadi
    Amadi 14 maja 2021, 11:38

    Fakt i tym bardziej wychodzi, że większego cropa trudno uzasadnić

  7. PDamian
    PDamian 14 maja 2021, 12:21

    W Misiu było wytłumaczone co to jest tradycja.

  8. gamma
    gamma 14 maja 2021, 16:34

    nie podoba mi sie AF - Amadi znika z kadru, aparat fokusuje na okno, ostrosc juz ustawiona i zaraz potem jest jeszcze takie "dobicie" - ja nie wiem czy tak trudno konstruktorom zrobic, zeby ta ostrosc miala charakter bardziej filmowy, zeby byla wolniejsza i zeby nie byla tak nerwowa?

  9. BlindClick
    BlindClick 14 maja 2021, 19:02

    Przez lata mi to nie dawało spokoju, ta tradycja, a zczasem człowiek się przekonuje jak mądre to były obserwacje.

  10. romeczek
    romeczek 14 maja 2021, 22:22

    Słaby ten Canon EOS R6.
    Warto poczekać na nowe, lepsze aparaty do filmowania i focenia.

  11. komor
    komor 15 maja 2021, 12:36

    @gamma, przecież Amadi pisze i prezentuje, że są różne stopnie prędkości reakcji, w zależności od tego, jaki efekt chcesz osiągnąć.

  12. gamma
    gamma 15 maja 2021, 17:57

    @komor
    zgoda, ale chodzi mi, ze po wyostrzeniu jest takie lekkie dobicie (aparat raz jeszcze przeostrza)

    wg mnie producenci powinni opracowac tryb ostrosci filmowej - czyligdy juz ostrosc jest prawie dobra, wtedy ustawianie ostrosci zwalnia - podobnie jak sie autem hamuje przed czerwonym swiatlem ale na koncu hamowanie jest delikatne, a nie nagly stop

  13. maggotsic
    maggotsic 16 maja 2021, 11:48

    Do d... z takim filmowaniem, skoro duży rolling shutter był już w 5D IV, puszce z 2016 roku. W R5 jest to samo.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział